Grote verschillen nog wel van model per model waar CAPE hoog is.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 13:48 schreef Nattekat het volgende:
Zwaartepunt van de terreurbuien van maandag lijkt te gaan liggen in noordwest Duitsland. Dat is me iets te ver om voor de grap even naartoe te rijden.
22-26 is beter. 15/16 in de zomer is wel sneuquote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:16 schreef Mani89 het volgende:
Fantastisch weer dit, laat het de rest van de zomer maar zo tussen de 15-20 graden met stralende zon blijven. Alle warmtisten gaan maar lekker vakantie doen in de Sahara woestijn.
Juist vanwege de windschering het NW van Duitsland. GFS geeft niet eens een neerslagsignaal voor Nederland op het noorden na.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Grote verschillen nog wel van model per model waar CAPE hoog is.
Wel weinig windschering, dus weinig storm organisatie, blijft dus waarschijnlijk onzeker waar/of zware buien ontstaan.
Niet alleen in het oosten des lands.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:48 schreef DemonRage het volgende:
De laatste runs tonen inderdaad minder kans op dikke onweersbuien in NL.
Dat wordt in het oosten van het land weer teleurgesteld staren naar de ijskappen van de moffenploffers boven de oostelijke horizon.
Die komt vast uit een streek waar het heel normaal is om de lul te luchten en jonge meisjes gewend zijn aan dat straatbeeld.quote:
Dan stel ik voor een nieuwe traditie in 2023 om zo'n lul aan een boom te knopen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 16:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die komt vast uit een streek waar het heel normaal is om de lul te luchten en jonge meisjes gewend zijn aan dat straatbeeld.
Waarschijnlijk wordt het lastigquote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:08 schreef Nattekat het volgende:
En in tegenstelling tot maandag, is de windschering morgenavond wel echt behoorlijk. Dus dat kan nog leuk worden.
Als de CAPE er is, is het gewoon warm genoeg, dus ik snap niet echt waarom dit een probleem is.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt het lastig
[ twitter ]
Het is lentequote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
22-26 is beter. 15/16 in de zomer is wel sneu
Meestal iets minder hard dan windkracht 4 op bepaalde momenten na.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voelt als het warme passaatwindje van Curaçao.
@:3rr0r
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:00 schreef RamboDirk het volgende:
Poh wat een voorjaar, straffe noordooster in je nek. Lekker ouderwets gezandstraald op het terras in hoek van holland @:kingroland
Wat zandkorrels in het bruinfruit. Prachtig. Ge-nieten.
Ja, toen ik dit schreef stond er een heel aandoenlijk windje.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Meestal iets minder hard dan windkracht 4 op bepaalde momenten na.
Laat het bij mij en @Nattekat maar gewoon groen blijven. Code geel is hier altijd gewoon de hele dag droog en zonnig.quote:
Windschering is wel echt bijzonder optimaal in Twente in de namiddag in de laatste run. Sterke NO wind aan de grond, vanuit de regio waar de atmosfeer verreweg het instabielst is, en deze draait naar een iets minder sterke W op buienhoogte. Enige gevaar is dat de downdraft weer precies boven het startpunt komt te liggen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:57 schreef Frutsel het volgende:
Weerschreeuwer maakt het weer top met zijn kaartjes voor morgenavond /-nacht
65mm water en 3 cm hagelstenen voor ons in Twente.
Mwahhh vast niet
Schild west doet weer eens goedzijn werkquote:
En geven ze er ook nog enige duiding bij? Er wordt al zoveel onzin uit die pluimen gedestilleerd door onwetenden...quote:Op zaterdag 20 mei 2023 22:42 schreef Nattekat het volgende:
Buienradar heeft tegenwoordig ook een CAPE pluim
[ afbeelding ]
Ik gun de liefhebbers wel wat van dit weer.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 20:36 schreef TLC het volgende:
Terreurbuien des doods las ik voor morgenavond![]()
Doe dit maar nietquote:
Wat maakt de zondag zo anders dan?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 23:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doe dit maar niet(of alleen regen in elk geval)
Waarom moet dat soort onzin per se op de late zondagavond komen? Doe dan op vrijdag- of zaterdagavond ofzo, als het zo nodig moet
De volgende dag vroeg op en er niet van kunnen genieten?quote:
Dat laatste met name jaquote:Op zaterdag 20 mei 2023 23:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De volgende dag vroeg op en er niet van kunnen genieten?
De volgende dag vroeg op en niet kunnen slapen?
het ging om de zomerquote:
"De rest van de zomer" impliceert dat het al zomer zou zijnquote:
Net als ik in het groene stukje Twente. Waar het 9 van de 10 keer langstrekt.quote:
Als de zon nog eens doorbreekt. Ik zie het niet zo positief hier in ZW Frieslandquote:Op zondag 21 mei 2023 08:09 schreef Arizona het volgende:
[..]
Net als ik in het groene stukje Twente. Waar het 9 van de 10 keer langstrekt.![]()
Maar ik heb wel zin in een lekker zomers dagje vandaag
quote:Op zondag 21 mei 2023 14:30 schreef Drass het volgende:
Je weet dat het beter weer is als je estofex weer mag aanslingeren 🤠
Zelfs zij hebben geen hoop meer.quote:We are sorry that ESTOFEX is currently unable to provide a daily service. We are making changes and are looking forward to bringing you improved service in spring 2023!
Hier echt een heerlijke dag.quote:Op zondag 21 mei 2023 16:00 schreef Nattekat het volgende:
Ach, het is ten minste niet zo klam als ze eerst voorspelden
Ben je zo'n knijpkont?quote:Op zondag 21 mei 2023 12:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Zeg dat.
1 stap en je zweet je billen uit je string.
Je woont in het zuidelijkste puntje van ons land?quote:
Best ver weg nog, dus ik ben bang dat het hier weer op uitloopt:quote:Op zondag 21 mei 2023 19:07 schreef Nattekat het volgende:
Goed, ik, brenger van al die dode mussen in dit topic, heb alweer goed nieuws
[ afbeelding ]
We hebben weer onweer om naar uit te kijken.
Ach, vandaag hebben we geleerd dat het zelfs minder dan 24 uur van tevoren nog fout kan gaan.quote:Op zondag 21 mei 2023 20:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Best ver weg nog, dus ik ben bang dat het hier weer op uitloopt:
[ afbeelding ]
geenquote:Op zaterdag 20 mei 2023 20:36 schreef TLC het volgende:
Terreurbuien des doods las ik voor morgenavond![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |