abonnement Unibet Coolblue
pi_209130791
https://www.businessinsid(...)s-personeel-klimaat/

Stuk uit de bron.

Grotere bedrijven moeten vanaf 2024 alle reizen van werknemers bijhouden om hun CO2-uitstoot te volgen – dat wordt een flinke uitdaging, aldus een hr-expert


HOME SUSTAINABLE-BUSINESS VERPLICHTE REGISTRATIE ZAKELIJKE REISKILOMETERS WORDT KLUS, ZEGT EXPERT

Grotere bedrijven moeten vanaf 2024 alle reizen van werknemers bijhouden om hun CO2-uitstoot te volgen – dat wordt een flinke uitdaging, aldus een hr-expert
Jelmer Luimstra
12 mei 2023

Bedrijven en organisaties met meer dan honderd medewerkers moeten vanaf 2024 verplicht de zakelijke reiskilometers van hun personeel bijhouden.
Dat kan voor uitdagingen zorgen, denkt hr-expert Dik van Leeuwerden. Hij adviseert bedrijven om zich hier nu al op voor te bereiden.
De overheid wil dat Nederland in 2030 een reductie van 1,5 megaton aan CO2-uitstoot van zakelijk vervoer klaarspeelt.

Al het zakelijke auto-, ov- en zelfs fietsverkeer van medewerkers bijhouden, binnenkort moet het net zo ingeburgerd zijn als de dagelijkse gang naar de koffieautomaat. Bedrijven en organisaties met meer dan honderd medewerkers moeten vanaf volgend jaar verplicht aan de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) rapporteren hoeveel kilometers hun medewerkers reizen voor hun werk.


Het zou om zo’n 8.000 bedrijven gaan, aldus het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Door dit voortaan per bedrijf op een rijtje te hebben, verwacht de overheid beter te kunnen leren of Nederland op de goede weg is om klimaatdoelen te halen. De overheid wilde in 2030 aanvankelijk 1 megaton aan CO2-uitstoot aan zakelijk vervoer in Nederland bespaard hebben. Na het recente klimaatpakket van minister Rob Jetten van Klimaat en Energie is dit zelfs opgehoogd naar 1,5 megaton, laat het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat weten aan Business Insider.

Indien het collectief aan Nederlandse bedrijven vóór 2027 niet op koers blijkt te zijn, krijgen ze hiervoor individuele verplichtingen opgelegd op basis van een “wettelijke norm”, is het idee. Bedrijven moeten deze besparingsdoelen uiterlijk in 2030 behaald hebben, aldus het ministerie aan Business Insider.


Meer info zie bron.

[ Bericht 11% gewijzigd door suijkerbuijk op 13-05-2023 14:38:16 ]
  zaterdag 13 mei 2023 @ 14:00:11 #2
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209130992
Dit moet een grap zijn toch? :')
Totaal onhaalbaar idee. En wat heeft het voor zin. Overheid kan beter dat geld extra inzetten voor beter OV of bijvoorbeeld fietsplannen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_209131015
Voorproefje voor het CO2 budget.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 14:48:33 #4
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_209131427
Niet problemen oplossen maar problemen creëeren :')
pi_209131479
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:00 schreef Rodgrod het volgende:
Dit moet een grap zijn toch? :')
Totaal onhaalbaar idee. En wat heeft het voor zin. Overheid kan beter dat geld extra inzetten voor beter OV of bijvoorbeeld fietsplannen.
Geld binnenharken onder het mom "voor het milieu".

Das namelijk makkelijker als echte keuzes maken ipv de issues vooruitschuiven.
pi_209131581
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:43 schreef suijkerbuijk het volgende:
Het zou om zo’n 8.000 bedrijven gaan, aldus het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
wat een schokkend lage hoeveelheid bedrijven met meer dan 100 werknemers in NL zeg :o
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209131673
Het lijkt me dat je ook nu al wel een algemeen beeld hebt van de afstand dat het woon-werkverkeer in Nederland aflegt, en hoe de gekozen vervoersmiddelen daartoe zich ongeveer tot elkaar verhouden, dat per bedrijf en zelfs tot op de individuele forens willen weten zal hoogstens wat preciezere info opleveren.

Zo'n hele adminstratieve papierwinkel willen optuigen doet vermoeden dat er weer een extra belastinkje op gebaseerd moet worden.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:18:02 #8
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_209131721
Ben wel benieuwd hoe ze het ‘zakelijke reizen’ gaan definiëren.

Woon-werk verkeer?
Ritten van klant naar klant?
Of ook de zakelijke ritten die een koerier, vrachtwagenchauffeur of buschauffeur uitvoert? Het vervoeren van goederen of mensen zou je toch ook wel zakelijk vervoer mogen noemen. Heb ik het nog niet over treinmachinisten.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_209131952
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:00 schreef Rodgrod het volgende:
Dit moet een grap zijn toch? :')
Totaal onhaalbaar idee. En wat heeft het voor zin. Overheid kan beter dat geld extra inzetten voor beter OV of bijvoorbeeld fietsplannen.
Waarom zou iemand 100km naar zijn werk moeten rijden?
pi_209131970
Avg. Het gaat ze geen flikker aan hoe ik op mijn werk kom.
pi_209132177
Het wordt echt met de dag gekker in dit land, en de bodem is nog niet in zicht vrees ik.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_209132210
_O- |:(
  zaterdag 13 mei 2023 @ 16:49:39 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209132638
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat een schokkend lage hoeveelheid bedrijven met meer dan 100 werknemers in NL zeg :o
Dat was ook mijn eerste gedachte ja :{
pi_209134403
Bij sollicitaties wordt Kees aangenomen omdat die elke dag maar 20 km met de auto moet, terwijl Anja het dubbele moet?
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:02:20 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_209135188
Laat dit alsjeblieft ophouden, we gaan allemaal kapot.
  Beste debater 2022 zaterdag 13 mei 2023 @ 20:07:19 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209135250
Totale waanzin dit.

Lijkt wel een nieuwe religie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:13:34 #17
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_209135336
Het milieu. * Scjvb slaakt 'n diepe zucht :O

Totaal doorgeslagen die CO2-hype. Want al sinds mensenheugenis gaat er fijnstof en CO2 in het rond die afkomstig is uit allerhande bronnen, zo ook door het drukke verkeer. En Tata Steel ligt steeds meer onder vuur. Deze milieu-hype aangaande stikstof en vrij gebruikelijke CO2-uitstoot kent langzamerhand bijna geen grenzen meer! ;)

Zie recente reacties van scholen in Haarlem :Y) en het naburige Heemstede, waar ook verschillende ouders nuchter commentaar geven over het drukke verkeer en stikstof aan bijvoorbeeld de plaatselijke Lanckhorstlaan.

Deze luidt als volgt: Scholen en ouders halen de schouders op: ’Fijnstof? Tja, dan moet je niet in de stad gaan wonen’

Duizenden leerlingen lopen risico op gezondheidsschade door fijnstof. Waarom? Omdat hun school te dichtbij een drukke weg staat. Dat blijkt uit onderzoek. Scholen en ouders reageren geschrokken maar ook gelaten. ,,Risico’s zijn er altijd. Je kan morgen ook ineens overreden worden.”

Vervelend, ja. Maar helaas niet nieuw. Dat is de strekking van de reacties op het onderzoek dat vorige week in deze krant verscheen. Zo’n 1400 leerlingen in de regio van Haarlem lopen extra risico op gezondheidsschade door fijnstof. Hun school staat volgens de richtlijnen van de GGD te dicht bij een drukke weg. Het gaat om in totaal zes scholen die in de gevarenzone liggen. Vijf daarvan zijn basisscholen.

De schoolbesturen en de ouders van de leerlingen zeggen er weinig mee te kunnen. Gevraagd naar de hoge concentratie fijnstof, reageren de meesten berustend. Natuurlijk is het vervelend, zeggen ze. Maar de school staat er al zó lang. Het onderwijs is goed, de kinderen hebben het naar de zin. En je kunt moeilijk de school vijftig meter opschuiven.

Stoflaagje

Op het schoolplein van de Haarlemse basisschool De Wilgenhoek klinken dinsdag relativerende woorden. De meeste ouders halen hun schouders op over het onderzoek. De school ligt naast de drukke Delftlaan, en dus ademen de kinderen voortdurend schadelijke gassen in. Maar waar moeten ze anders naartoe?

Justin, vader van twee jongens in de onderbouw, maakt zich geen zorgen over de mogelijke gevolgen. ,,Ik ben er niet mee bezig. Erg, hè? Ik vind: dan had je maar niet in de stad moeten gaan wonen.” Houdt hij zich niet bezig met de gezondheidsrisico’s voor zijn kinderen? ,,Mijn kinderen hebben gelukkig nergens last van. En risico’s zijn er altijd. Je kan ook ineens overreden worden.”

Een wachtende moeder woont met haar gezin vlakbij de school. ,,Iedereen hier in de Bomenbuurt heeft last van fijnstof. Er zit een soort stoflaagje op de ramen, muren en zelfs op de dakpannen. Je weet dat het niet goed kan zijn, maar ik ben mij nooit heel bewust geweest van de mogelijke gevolgen.”

Verhuizen
Ook de schoolbesturen reageren gelaten. ,,Hier wordt al bijna 100 jaar lesgegeven”, zegt bestuurder Jan Aalberts over De Wilgenhoek. ,,Destijds was de verkeersdrukte natuurlijk aanzienlijk minder.” Over de hoge concentratie fijnstof in de lucht kan hij kort zijn. ,,Dat is inherent aan het wonen en leven in de stad”.

,,Het is niet nieuw dat er zoveel fijnstof in de lucht zit”, zegt Wietse Algera, directeur van de Jacobaschool in Heemstede. Hij zegt zich zorgen te maken om de leerlingen. ,,Maar helaas kunnen we de school niet verplaatsen. We spraken eerder met de gemeente over een eventuele verhuizing vanwege de verkeersdrukte. Maar er zijn weinig beschikbare locaties in Heemstede-Noord.”

Ventilatie

Op het schoolplein van de Jacobaschool zijn de ouders en grootouders van de leerlingen eensgezind. Als het aan hen ligt, blijft de school op dezelfde plek staan. Vuile lucht of niet. ,,Ik hoop dat de school gewoon blijft bestaan zoals ik ‘m ken”, zegt mevrouw Hofman, terwijl ze wacht op haar jongste kleinkind. ,,Het is zo’n prachtig gebouw en het onderwijs dat de kinderen krijgen is goed.”

Even verderop staat Carrie te wachten op haar kinderen uit groep zes en groep acht. Ondanks dat de school nu aan een drukke weg ligt, zou Carrie het jammer vinden als de school verhuist. ,,Het is een superleuke school, met grote ruime moderne klassen. In coronatijd heeft de school een nieuw ventilatiesysteem geïnstalleerd. Over de luchtkwaliteit maak ik me geen zorgen.”

====

Bijvoorbeeld ook de 38 jarige Peter, en Peter (38) woont naast Tata Steel en naast de plek waar de beruchte Camping Rolandsduin ooit stond. ’Ik heb een goede buur aan de staalfabriek’

Peter Messchendorp (38) woont aan de Bosweg naast Tata Steel in Wijk aan Zee. Wat maakt zijn woning bijzonder?

Bij de ingang hangt een anker aan de wand, in de hal staat een rek met dikke, fluorescerende kleding en in de woonkamer is een grote foto van een vuurtoren in de branding te zien. Dat de 38-jarige Peter Messchendorp gek is op de kust, wijst zichzelf wanneer je voor het eerst zijn woning betreedt. ,,Iedereen heeft zo z’n hobby’s’’, vertelt hij mij tijdens mijn bezoek. ,,Maar werken aan de kust is voor mij echt een passie.’’

Het is inmiddels zo’n zes jaar geleden dat de van oorsprong Amsterdammer zijn woning aan de Bosweg in Wijk aan Zee kocht. ,,Ik ben al veertien jaar vrijwilliger bij de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij en heb ook mijn eigen beveiligingsbedrijf. Daarom is deze woning perfect voor mij: ik zit dicht bij de zee en heb alle ruimte die ik nodig heb. Er is plek voor mijn auto, boot én ik heb genoeg opslagruimte. Als ik zoiets ergens anders zou willen kopen, zou dat me een paar miljoen euro kosten.’’

Alhoewel het nu niet meer voor te stellen is, kennen veel mensen Peters woning als buurman pal naast de vroegere camping Rolandsduin: een vakantieoord dat bekend stond om zijn omstreden locatie naast de Hoogovens. ,,Er zijn nog steeds mensen die hier even stoppen om foto’s te maken’’, legt hij uit. ,,Die kennen de camping nog. Of toen mijn woning nog Café Berg en Dal was. Het is ook lange tijd een berucht pand geweest. Ooit zat er een casino en het gerucht gaat zelfs dat hier buiten iemand is doodgeschoten en in een vuilnisbak is gegooid. Ik heb het van zoveel mensen gehoord dat het wel waar móét zijn.’’

Dus ook hij bekijkt alles tenminste nog op een nuchtere wijze, (uit het artikel):

Voor Peter lijkt het huis alleen maar voordelen te hebben. Maar vindt hij wonen naast een van de grootste staalfabrikanten van Europa dan geen probleem? Peter: ,,Ik heb een goede buurman aan Tata Steel. Ik bedoel, ik begrijp wel dat het niet per se goed is voor je gezondheid om ernaast te wonen, maar die keuze heb ik jaren geleden al gemaakt toen ik naar Wijk aan Zee verhuisde. In Amsterdam had ik volgens mij meer last van de fijnstoffen vanwege de bussen en al het stadsverkeer. Dat is wel een verschil met hier. Zodra ik na een lange dag werken Wijk aan Zee weer in rijd denk ik altijd gelijk: a, rust.’’ :z

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_209135670
Voor de grijze kentekens en collega's die met privé auto rijden houden wij het al heel lang bij. Wij hebben al co2 rapportages. Maar dit plan gaat wel heel ver
pi_209137724
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Voorproefje voor het CO2 budget.
Ja pcies. Eerst krijgen ze banken een verplichting iedereen te controleren ihkv wft en dan moeten werkgevers de werknemers de reisbewegingen registeren ,,, houd niet op
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_209140417
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:13 schreef Scjvb het volgende:
Het milieu. * Scjvb slaakt 'n diepe zucht :O

Totaal doorgeslagen die CO2-hype. Want al sinds mensenheugenis gaat er fijnstof en CO2 in het rond die afkomstig is uit allerhande bronnen, zo ook door het drukke verkeer. En Tata Steel ligt steeds meer onder vuur. Deze milieu-hype aangaande stikstof en vrij gebruikelijke CO2-uitstoot kent langzamerhand bijna geen grenzen meer! ;)

Zie recente reacties van scholen in Haarlem :Y) en het naburige Heemstede, waar ook verschillende ouders nuchter commentaar geven over het drukke verkeer en stikstof aan bijvoorbeeld de plaatselijke Lanckhorstlaan.

Deze luidt als volgt: Scholen en ouders halen de schouders op: ’Fijnstof? Tja, dan moet je niet in de stad gaan wonen’

Duizenden leerlingen lopen risico op gezondheidsschade door fijnstof. Waarom? Omdat hun school te dichtbij een drukke weg staat. Dat blijkt uit onderzoek. Scholen en ouders reageren geschrokken maar ook gelaten. ,,Risico’s zijn er altijd. Je kan morgen ook ineens overreden worden.”

Vervelend, ja. Maar helaas niet nieuw. Dat is de strekking van de reacties op het onderzoek dat vorige week in deze krant verscheen. Zo’n 1400 leerlingen in de regio van Haarlem lopen extra risico op gezondheidsschade door fijnstof. Hun school staat volgens de richtlijnen van de GGD te dicht bij een drukke weg. Het gaat om in totaal zes scholen die in de gevarenzone liggen. Vijf daarvan zijn basisscholen.

De schoolbesturen en de ouders van de leerlingen zeggen er weinig mee te kunnen. Gevraagd naar de hoge concentratie fijnstof, reageren de meesten berustend. Natuurlijk is het vervelend, zeggen ze. Maar de school staat er al zó lang. Het onderwijs is goed, de kinderen hebben het naar de zin. En je kunt moeilijk de school vijftig meter opschuiven.

Stoflaagje

Op het schoolplein van de Haarlemse basisschool De Wilgenhoek klinken dinsdag relativerende woorden. De meeste ouders halen hun schouders op over het onderzoek. De school ligt naast de drukke Delftlaan, en dus ademen de kinderen voortdurend schadelijke gassen in. Maar waar moeten ze anders naartoe?

Justin, vader van twee jongens in de onderbouw, maakt zich geen zorgen over de mogelijke gevolgen. ,,Ik ben er niet mee bezig. Erg, hè? Ik vind: dan had je maar niet in de stad moeten gaan wonen.” Houdt hij zich niet bezig met de gezondheidsrisico’s voor zijn kinderen? ,,Mijn kinderen hebben gelukkig nergens last van. En risico’s zijn er altijd. Je kan ook ineens overreden worden.”

Een wachtende moeder woont met haar gezin vlakbij de school. ,,Iedereen hier in de Bomenbuurt heeft last van fijnstof. Er zit een soort stoflaagje op de ramen, muren en zelfs op de dakpannen. Je weet dat het niet goed kan zijn, maar ik ben mij nooit heel bewust geweest van de mogelijke gevolgen.”

Verhuizen
Ook de schoolbesturen reageren gelaten. ,,Hier wordt al bijna 100 jaar lesgegeven”, zegt bestuurder Jan Aalberts over De Wilgenhoek. ,,Destijds was de verkeersdrukte natuurlijk aanzienlijk minder.” Over de hoge concentratie fijnstof in de lucht kan hij kort zijn. ,,Dat is inherent aan het wonen en leven in de stad”.

,,Het is niet nieuw dat er zoveel fijnstof in de lucht zit”, zegt Wietse Algera, directeur van de Jacobaschool in Heemstede. Hij zegt zich zorgen te maken om de leerlingen. ,,Maar helaas kunnen we de school niet verplaatsen. We spraken eerder met de gemeente over een eventuele verhuizing vanwege de verkeersdrukte. Maar er zijn weinig beschikbare locaties in Heemstede-Noord.”

Ventilatie

Op het schoolplein van de Jacobaschool zijn de ouders en grootouders van de leerlingen eensgezind. Als het aan hen ligt, blijft de school op dezelfde plek staan. Vuile lucht of niet. ,,Ik hoop dat de school gewoon blijft bestaan zoals ik ‘m ken”, zegt mevrouw Hofman, terwijl ze wacht op haar jongste kleinkind. ,,Het is zo’n prachtig gebouw en het onderwijs dat de kinderen krijgen is goed.”

Even verderop staat Carrie te wachten op haar kinderen uit groep zes en groep acht. Ondanks dat de school nu aan een drukke weg ligt, zou Carrie het jammer vinden als de school verhuist. ,,Het is een superleuke school, met grote ruime moderne klassen. In coronatijd heeft de school een nieuw ventilatiesysteem geïnstalleerd. Over de luchtkwaliteit maak ik me geen zorgen.”

====

Bijvoorbeeld ook de 38 jarige Peter, en Peter (38) woont naast Tata Steel en naast de plek waar de beruchte Camping Rolandsduin ooit stond. ’Ik heb een goede buur aan de staalfabriek’

Peter Messchendorp (38) woont aan de Bosweg naast Tata Steel in Wijk aan Zee. Wat maakt zijn woning bijzonder?

Bij de ingang hangt een anker aan de wand, in de hal staat een rek met dikke, fluorescerende kleding en in de woonkamer is een grote foto van een vuurtoren in de branding te zien. Dat de 38-jarige Peter Messchendorp gek is op de kust, wijst zichzelf wanneer je voor het eerst zijn woning betreedt. ,,Iedereen heeft zo z’n hobby’s’’, vertelt hij mij tijdens mijn bezoek. ,,Maar werken aan de kust is voor mij echt een passie.’’

Het is inmiddels zo’n zes jaar geleden dat de van oorsprong Amsterdammer zijn woning aan de Bosweg in Wijk aan Zee kocht. ,,Ik ben al veertien jaar vrijwilliger bij de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij en heb ook mijn eigen beveiligingsbedrijf. Daarom is deze woning perfect voor mij: ik zit dicht bij de zee en heb alle ruimte die ik nodig heb. Er is plek voor mijn auto, boot én ik heb genoeg opslagruimte. Als ik zoiets ergens anders zou willen kopen, zou dat me een paar miljoen euro kosten.’’

Alhoewel het nu niet meer voor te stellen is, kennen veel mensen Peters woning als buurman pal naast de vroegere camping Rolandsduin: een vakantieoord dat bekend stond om zijn omstreden locatie naast de Hoogovens. ,,Er zijn nog steeds mensen die hier even stoppen om foto’s te maken’’, legt hij uit. ,,Die kennen de camping nog. Of toen mijn woning nog Café Berg en Dal was. Het is ook lange tijd een berucht pand geweest. Ooit zat er een casino en het gerucht gaat zelfs dat hier buiten iemand is doodgeschoten en in een vuilnisbak is gegooid. Ik heb het van zoveel mensen gehoord dat het wel waar móét zijn.’’

Dus ook hij bekijkt alles tenminste nog op een nuchtere wijze, (uit het artikel):

Voor Peter lijkt het huis alleen maar voordelen te hebben. Maar vindt hij wonen naast een van de grootste staalfabrikanten van Europa dan geen probleem? Peter: ,,Ik heb een goede buurman aan Tata Steel. Ik bedoel, ik begrijp wel dat het niet per se goed is voor je gezondheid om ernaast te wonen, maar die keuze heb ik jaren geleden al gemaakt toen ik naar Wijk aan Zee verhuisde. In Amsterdam had ik volgens mij meer last van de fijnstoffen vanwege de bussen en al het stadsverkeer. Dat is wel een verschil met hier. Zodra ik na een lange dag werken Wijk aan Zee weer in rijd denk ik altijd gelijk: a, rust.’’ :z

Scjvb
Nieuws voor je

Dit was er allemaal al op de dag dat de auto geboren is .
En de staal fabriek overal in nederland staan.

Verschil is dat we het nu kunnen meten en 50jaar geleden niet .
En toen was er veel meer uitlaat gassen omdat 50jaar geleden helemaal geen katalysator en roetfilter bestonden.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 23:34:06 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209141702
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Voorproefje voor het CO2 budget.
Of je stemt dat gajes gewoon een keer weg
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 13 mei 2023 @ 23:34:45 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209141719
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:45 schreef etuiedelapiel het volgende:
Avg. Het gaat ze geen flikker aan hoe ik op mijn werk kom.
Goeie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 13 mei 2023 @ 23:36:33 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209141760
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:02 schreef BasEnAad het volgende:
Laat dit alsjeblieft ophouden, we gaan allemaal kapot.
Wegstemmen

En voor de eu ook. Op antipartijen stemmen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209141918
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Voorproefje voor het CO2 budget.
Kan niet wachten totdat HR vraagt om je poepgedrag bij te houden zodat ze de CO2-uitstoot van de werknemers kan rapporteren aan Rob :7
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  zondag 14 mei 2023 @ 00:10:27 #25
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_209142776
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 23:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wegstemmen

En voor de eu ook. Op antipartijen stemmen.
Ik heb maar zelden gestemd de afgelopen 10 jaar. Partijen waar ik op zou kunnen stemmen lieten niet doorschemeren dat ze ook maar een idee hadden hoe macro-economie werkt.

En ik ben ook voor een sterk Europa, ingericht naar NAVO-model, niet als stichting voor gehandicapten. Het gaat om het evenwicht, dat de geopolitieke macht hier in Europa ligt. Met de VS als backup en Duitsland als macht, Duitsland is treurig genoeg het enige land dat iets van de Tweede Wereldoorlog geleerd heeft.
pi_209143131
Enerzijds afval importeren om in de fik te steken anderzijds deze kolder. Niet meer te volgen die lui, knettergek.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209147218
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 23:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Of je stemt dat gajes gewoon een keer weg
hoe doe ik dat?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209151945
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 23:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Of je stemt dat gajes gewoon een keer weg
Dat kan helaas niet. Bij de volgende verkiezingen zitten dezelfde kneuzen in de TK. En als ze de partij verlaten gaan ze gewoon verder als eenmansfractie. Je dacht toch niet dat ze die 9,5K+ pm zomaar opgeven?
pi_209152110
Dit zijn toch gegevens die de werkgever al heeft?
Vergoede woonwerk verkeer, o.a. berekend uit woonplaats en werklocatie.
Het aantal dagen dat je naar de werklocatie gaat (wordt momenteel al gebruikt voor berekening van de 'thuiswerkvergoeding)

Gedeclareerde kilometers, ov reacties reizen, taxi etc daar bovenop (klant bezoek, bezoek verderweg gelegen locaties)
Gedeclareerde vliegtickets.

Wat is hier zo moeilijk en/of vervelend aan?

En overigens; terecht om dit te doen. Vanalles dat tijdens covid prima via Teams bleek te kunnen, en waar dus geen reis voor nodig is, daarvoor gaat men nu weer voor op pad, onder 't motto van relatiebeheer, lekker kosten maken bij de betere restaurants.....
  zondag 14 mei 2023 @ 23:50:52 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209156069
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:09 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Dat kan helaas niet. Bij de volgende verkiezingen zitten dezelfde kneuzen in de TK. En als ze de partij verlaten gaan ze gewoon verder als eenmansfractie. Je dacht toch niet dat ze die 9,5K+ pm zomaar opgeven?
Revolutie dan maar?
Dan werkt onze democratie namelijk niet meer en moeten we als volk ingrijpen. Daar moeten wij als NLs volk namelijk op toe blijven zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')