En daar gaan we alweer.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]Ja hoor. Ik ken hun verhalen heel goed
[..]
Prima, kanker weg uit mijn topic dan 👋🏿.
FYI, in periodes dat Ik stabiel ben heb ik altijd heel veel vrienden en sociale contacten die mij echt waarderen en stoer/leuk/aantrekkelijk vinden, dus ook nu alweer nadat ik uit mijn dieptepunt van 2020 ben geklommen.
Ik zou dit soort woorden niet gebruiken als je wil dat je topic open blijft. Enige keer dat ik het zeg, anders gaat ie direct dicht.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Prima, kanker weg uit mijn topic dan 👋🏿.
Ik snap je echt wel, Lennyquote:Op donderdag 11 mei 2023 14:28 schreef Lenny77 het volgende:
Ten eerste welkom terug
Over je stukje van vrouwen die geen interesse hebben (of laten we zeggen mensen...)
Besef jij wel hoe moeilijk en zwaar het is voor iemand om samen te leven met een partner met zware psychiatrische problemen? En in jouw geval niet alleen zwaar maar ook nog eens eng?
Ik werk in de zorg en heb tijdens de stages psychiatrie mensen begeleid die schizofrenie hebben en psychotisch waren. Ook mensen die op dat moment stabiel waren maar evenzeer natuurlijk nog steeds schizofreen zijn. Ik heb vaker echt doodsangsten uitgestaan. En ik WEET waar het vandaan komt, ik begrijp de ziekte (dus de pathologie en wat er plaatsvind in de hersenen), ik weet dat ze op dat moment niet toerekeningsvatbaar zijn. Maar dan nog: echt echt echt akelig en zeer onveilig. Die stages hebben mij ook laten zien dat ik geen goede persoon ben voor in de psychiatrie te werken.
Nu werk ik in de thuiszorg en daar kom ik bij een deel jonge schizofrene mannen die in doorloophuizen wonen waar we medicatie-beheer moeten doen (lees bemoeizorg waar ik eigenlijk zwaar op tegen ben). En op dit moment zijn dit leuke jongens en ik heb ze graag maar ik besef maar al te goed op wat voor dunne koord ze lopen en dat er niet veel nodig is om ze weer in een psychose te duwen. Dus ik ben daar evenzeer erg alert.
Dat gezegd te hebben, zal ik nooit een relatie aangaan met iemand die schizofrenie heeft. Ik zou geen gerust moment hebben en de wetenschap dat mijn man mij plots als vijand kan gaan bekijken door een psychose geeft mij al de rillingen op zich want je KAN niet meer praten met iemand in een psychose. Nu stel je voor dat je ook nog kinderen met zo iemand zou hebben... ik mag er niet aan denken. Sorry voor mijn hardheid.
Dus het is echt heel erg om te zeggen, want net ik zou er begrip voor moeten hebben omdat ik de kennis heb, maar ik trek de lijn bij schizofrenie, borderline en antisociale persoonlijkheidsstoornissen.
Voor de rest maakt het mij weinig uit. Of iemand nu ASS, ADHD, PTSS heeft, depressief, zelfs manisch-depressief is (hoewel dat laatste ook geen lachertje is), daar zal ik weinig problemen mee hebben en zal ik niet snel iemand op afwijzen.
Jij bekijkt het vanuit jouw perspectief dat je eigenlijk een toffe peer bent (en dat zal ook wel zo zijn), maar je hebt een sluipend probleem en dan ben je niet meer zo een toffe peer. Mensen worden daar onrustig van en als jij begint uit te halen dan kan ik mij voorstellen dat mensen zoiets hebben van: 'hier kan ik niet mee omgaan, sorry KW, ik ga liever niet meer met je om'. Want ook al ben JIJ dat niet in de psychose en voel je zelf niet wat je dan allemaal aanricht, voor de andere is het heel erg echt.
Denk je niet dat ik deze vrouwen niet ken dan? Ik heb relaties met ze gehad, ben beste vrienden met de geweest, enz. Zoals je in mijn OP leest ben een jaar lang FWB geweest met een Afghaanse die dezelfde ziekte heeft als ik. Ik kwam elke weekend bij haar thuis en ze heeft zelfs mijn moeder ontmoet.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Enige realiteitszin mag nu toch wel verwacht worden?
Als je iets claimt, onderbouw je dat zelf natuurlijk met linkjes, dat hoef ik niet op te gaan zoeken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:55 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Denk je niet dat ik deze vrouwen niet ken dan? Ik heb relaties met ze gehad, ben beste vrienden met de geweest, enz. Zoals je in mijn OP leest ben een jaar lang FWB geweest met een Afghaanse die dezelfde ziekte heeft als ik. Ik kwam elke weekend bij haar thuis en ze heeft zelfs mijn moeder ontmoet.
Geloof me, vrouwen hebben het gewoon makkelijker dan de mannen als het gaat om deze specifieke onderwerp. Dat is niet eens alleen mijn mening of subjectieve observatie, maar ook onderzoek en statistische analyse bevestigen dat vrouwen met psychoses en ernstige psychiatrische problemen het makkelijker hebben dan mannen. De prognose voor vrouwen met Psychosegevoeligheid is gewoon veel gunstiger, dat is een feit en mag je zelf gaan navragen of opzoeken als je mij niet gelooft.
En ik weet dat er veel andere gebieden en levensterreinen zijn waar vrouwen het moeilijker hebben dan mannen, bijvoorbeeld als het gaat om carrière maken. Maar met deze specifieke problematiek waar we het nu over hebben, hebben vrouwen het gewoon wat makkelijker dan mannen. En dat is ook niet erg verder, ik gun vrouwen dat ook wel 😉.
Sorry, CoolGuy. Ik beloof me te gedragen goed? Dit keer wil ik gewoon mee blijven doen op fok en geen van krijgen. Kijk, in het echt vinden mensen mij meestal heel sympathiek, op fok heb ik de neiging om heel bot en lomp mezelf te uiten en gedragen, ook als uitlaatklep voor alle ellende die ik moet verkroppen, snap je? Vooral de laatste paar jaren ben ik dat gaan doen…quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zou dit soort woorden niet gebruiken als je wil dat je topic open blijft. Enige keer dat ik het zeg, anders gaat ie direct dicht.
Je hebt idd gelijk dat elke situatie anders en uniek is, en ik wil nu ook geen discussie gaan houden over wie het zieligste is. Laten we dat niet doen goed? Ik wil wel interessante discussies en “Exchange of opinions and perspectives” hebben, maar het heeft geen zin om een wedstrijd te maken van welke sekse het zieligste is in dit geval toch?quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je iets claimt, onderbouw je dat zelf natuurlijk met linkjes, dat hoef ik niet op te gaan zoeken.
Je bent niet zieliger dan vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten. Geen enkele situatie is hetzelfde, dus je kunt het niet eens vergelijken. Daarnaast ken je niet alle vrouwen en alle mannen met deze problematiek, dus kun je helemaal niet zulke generaliserende uitspraken doen.
Ik vond de samenvatting wel handig..quote:
Dat was echt haar eigen keuze en precies wat ze wou van mij en niks meer. Sterker nog, ik probeerde haar te overtuigen om een relatie met me te nemen, maar dat wou ze nietquote:Op donderdag 11 mei 2023 14:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja joh, die laten zich een jaar lang gewillig als seksslaaf gebruiken.
Ja, als de samenvatting zou kloppen en niet essentiële onderdelen zou weg laten wel.quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:07 schreef MilkTea het volgende:
[..]
Ik vond de samenvatting wel handig..
Euh nee... Dat kutkarakter hoort niet bij de ziekte. Van alle jongens die ik heb gekend of ken had/heeft geen één een kutkarakter en geloof mij, als je hun verhalen over het verleden hoort, daar breekt de stoerste man zijn hart van.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik snap je echt wel, Lenny. Ik weet dat mijn gedrag in psychoses gewoon onuitstaanbaar zijn en dag mensen daarvoor volledig afkeer krijgen. Ik begrijp dat heel goed
.
Maar je snapt ook vanuit mijn perspectief dat het lot mij gewoon echt kutkarakter heeft toebedeeld, metaphorisch gezien 😅😂😂. Ik heb niet voor die psychoses gekozen, snap je? Toch moet ik maar ermee leven en een manier vinden om wat van mijn leven te maken![]()
Ik hoop echt dat ik nooit meer een psychose krijg, dag is het allerbeste👍🏾
Maar wel haar kwetsbaarheid gebruiken voor je eigen gerief en er hier in je OP lekker prat op gaan.quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:10 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat was echt haar eigen keuze en precies wat ze wou van mij en niks meer. Sterker nog, ik probeerde haar te overtuigen om een relatie met me te nemen, maar dat wou ze niet
CoolGuy, laat mensen aub schrijven en vertellen wat ze willen, zolang het on topic is. Niks van wat de mensen hier over mij zeggen of vinden raakt me serieus, voor mij is en blijf fok vooral een website om lol te hebben met pittige discussies en opmerkingen van anderen te lezen. Je maakt fok (voor mij tenminste) minder leuk als je de meningen van mensen gaat censureren, hoe grof en hard deze meningen van andere fokkers ook zou mogen zijn.quote:
Kutkarakter is een fout! Ik bedoel kutkaarten*!quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Euh nee... Dat kutkarakter hoort niet bij de ziekte. Van alle jongens die ik heb gekend of ken had/heeft geen één een kutkarakter en geloof mij, als je hun verhalen over het verleden hoort, daar breekt de stoerste man zijn hart van.
Hoe ze zijn tijdens hun psychose is natuurlijk anders, maar nogmaals: ontoerekeningsvatbaar dit dat.
Oh ja, dit verhaal weer. Nog steeds geen spijt, nog steeds vinden dat ernstige bedreigingen waarvoor je initieel een heel fikse straf hebt gekregen niet zoveel voorstelden en het slachtoffer zich aanstelde.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Zo heeft een verrader en vijand van mijn jeugd mij voor de rechter gesleept voor belaging en bedreiging als aanklacht en in eerste aanleg heeft ze rechter mij gewoon echt veroordeeld te 5 maanden voorwaardelijk gevangenisstraf en ik moest mijn jeugdvijand 6 duizend euro schadevergoeding betalen (!!!) en een contactverbod opgelegd van 5 jaar. De eerste rechter betwiste niet dat ik in een psychose zat, alleen zou dat volgens hem mij alleen verminderd toerekeningsvatbaar maken en niet volledige ontoerekeningsvatbaar, wat ik absolute bullshit vindt. Ik ging zonder twijfel in hoger beroep met een veel betere advocaat en deskundigen van mijn behandelingsteam die namens mij wilden getuigen, en gelukkig kreeg ik in hoger beroep wel volledig vrijspraak en ontslag van alle rechtsgevolgen. De hoofdreden waarom ik vrijspraak kreeg, is omdat ik niet niet eens zoveel berichten had gestuurd, niet genoeg berichten zodat er sprake zou zijn van belaging. Die jeugdvijand was helemaal niet bang en voelde zich niet bedreigd, jij was gewoon gekrenkt in zijn eer en hij haat mij nog steeds net zoals ik hem haat. In hoger beroep kwam dat duidelijk naar voren en hij zette zichzelf helemaal voor schut voor de rechters en ik genot wel van leedvermaak om hem zichzelf zo zien te vernederen 😆🤣😂. Sorry, ik weet dat dat mij niet sympathieker maakt, maar ik ben allang verhardt van binnen.
Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan precies? Ik vertel gewoon de waarheid van alles dat er is gebeurt. Ik heb haar specifieke relatie met mij in de OP erbij gezet, juist omdat ik het goed past op FOK!quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar wel haar kwetsbaarheid gebruiken voor je eigen gerief en er hier in je OP lekker prat op gaan.
Echt, bah.
Nou, laat hier maar zien dan, dat je zo’n sympathieke gozer bent.quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Kutkarakter is een fout! Ik bedoel kutkaarten*!
Ik heb geen kutkarakter 😇. Meeste mensen vinden mij juist een hele goede sympathieke karakter hebben. Daarom ben ik ook zo ver geschopt ondanks alle ellende die ik heb moeten meemaken.
Medelijden is verdomd lastig als je je verhaal brengt zoals in de OP en daarop volgende posts.quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:24 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan precies? Ik vertel gewoon de waarheid van alles dat er is gebeurt. Ik heb haar specifieke relatie met mij in de OP erbij gezet, juist omdat ik het goed past op FOK!
Reageer anders op het aspect waar ik voor euthanasie had aangemeld en een serieuze zelfmoordpoging heb overleefd? Want dat is een stuk minder stoer om te vertellen, maar toch deel ik dat ook hier.
En hoe is die Afghaanse er beter af dan jij? Of beter af dan een man?quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:55 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Denk je niet dat ik deze vrouwen niet ken dan? Ik heb relaties met ze gehad, ben beste vrienden met de geweest, enz. Zoals je in mijn OP leest ben een jaar lang FWB geweest met een Afghaanse die dezelfde ziekte heeft als ik. Ik kwam elke weekend bij haar thuis en ze heeft zelfs mijn moeder ontmoet.
Geloof je mij niet: kijk deze video anders:quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, laat hier maar zien dan, dat je zo’n sympathieke gozer bent.
Ik wacht wel.
Waarom vind je het belangrijk dat mensen op FOK! jou sympathiek vinden?quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Geloof je mij niet: kijk deze video anders:
Laat me weten als je mij sympathiek vind overkomen in de video oké? Ik ben de “negert” met een Antilliaanse accent en groene overhemd die praat. Aan het begin van de video hoor je mij rappen.
Als je nog steeds niet overtuigd bent dat ik sympathieker ben in het echt dan hoe ik overkom met mijn Posts op fok, mag je naar Utrecht komen en dan trakteer ik de eerste twee drankjes oké 😘? Als je me dan nog steeds niet sympathiek vindt, dan weet ik het ook niet meer.
En zo breng ik het niet over bij mensen in real life, Lienekien. Dat snap je toch wel?quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Medelijden is verdomd lastig als je je verhaal brengt zoals in de OP en daarop volgende posts.
Maar waarom doe je het hier dan wel?quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En zo breng ik het niet over bij mensen in real life, Lienekien. Dat snap je toch wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |