quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
A ik hou van vogels… laat ik er een in een kooitje zetten.![]()
Om maar te zwijgen over de rest van de huisdieren. Konijnen, ook zielig.
Ik had mijn hond ook beter kunnen laten sterven in het asiel. Had ze veel meer lol gehad.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
A ik hou van vogels… laat ik er een in een kooitje zetten.![]()
Om maar te zwijgen over de rest van de huisdieren. Konijnen, ook zielig.
Nee, jou hond mag zeker drie keer per dag een uur het bos in. Loslopen en dieren opjagen.quote:
Je hond had niet eens in een asiel moeten zitten. Iemand neemt een hond, kat of konijn en dumpt het in een asiel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik had mijn hond ook beter kunnen laten sterven in het asiel. Had ze veel meer lol gehad.
Maar ze zat er dus wel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je hond had niet eens in een asiel moeten zitten. Iemand neemt een hond, kat of konijn en dumpt het in een asiel.
Helemaal fout.
Maar je hond beviel de vorige eigenaar niet, waarschijnlijk heeft die weer een nieuw model. Tot die ook weer gedumpt wordt.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, jou hond mag zeker drie keer per dag een uur het bos in. Loslopen en dieren opjagen.
Kun je nog drie keerdoen maar je weet diep van binnen toch dat het niet klopt.
Ik heb nu een vriendin en die noemt zich dierenvriend. Beesten (drie honden) zitten als volwassen honden in de banch als ze er niet is en ze werkt 30 uur. Geen partner.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, ik weet dat mijn hond het heel goed heeft, in tegenstelling tot veel andere huisdieren. Want ook die zijn er, die maar 2x per dag buiten komen.
Ik woon aan het bos, mijn hond kan zo naar buiten en we laten hem bijna nooit alleen.
Wat klopt er niet? De honden dan maar laten stikken in een asiel?
Nee, echt niet..
Ja en ik snap echt wel dat je er blij mee bent. Ik snap ook dat je er goed voor zorgt. Maar het hele feit dat asiels vol zitten met dieren die ook maar geboren zijn een een fokkersnest.quote:
Al die dieren zijn gedomesticeerd, ze zijn afhankelijk van mensen om te overleven. Als je ze vrij laat in de natuur gaat 99% dood en die ene procent die het wel overleefd zal hoogstwaarschijnlijk het evenwicht in de inheemse biodiversiteit verstoren wat meestal enorme nagatieve gevolgen heeft.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en ik snap echt wel dat je er blij mee bent. Ik snap ook dat je er goed voor zorgt. Maar het hele feit dat asiels vol zitten met dieren die ook maar geboren zijn een een fokkersnest.
Voor die slang maakt het echt geen reet uit of die mensen thuis zijn of niet. Zolang hij op tijd gevoerd wordt vindt hij het allemaal best. Het is geen dier dat behoefte heeft aan gezelschap en/of aandacht.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb nu een vriendin en die noemt zich dierenvriend. Beesten (drie honden) zitten als volwassen honden in de banch als ze er niet is en ze werkt 30 uur. Geen partner.
Daarnaast zit er nog een kat in een banch, een Vlaamse reus in de schuur, een kanarie in een kooi en heeft ze een groepje kuikens.
Prima dat jij denkt anders te zijn maar ik heb uiteindelijk een beetje moeite met het hele gebeuren “huisdier”.
Er was ook een uitzending van ik vertrek, dat stel had een slang, gingen drie weken weg want die slang in die kooi had maar een keer in de drie weken eten nodig. En dat noemde zich een dierenvriend.
Hondenbezitters liegen altijd.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar die mensen beweren dat het hondje niet gebeten heeft.
Zie boven jouw post.
Als dat waar zou zijn, zou het wel echt heel sneu zijn.
Je moet ze ook niet vrijlaten. Fokverbod en verbod op bezit, dat proces rustig laten verlopen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Al die dieren zijn gedomesticeerd, ze zijn afhankelijk van mensen om te overleven. Als je ze vrij laat in de natuur gaat 99% dood en die ene procent die het wel overleefd zal hoogstwaarschijnlijk het evenwicht in de inheemse biodiversiteit verstoren wat meestal enorme nagatieve gevolgen heeft.
Dat hele gelul dat dieren beter af zijn in de natuur is echt bs als je het hebt over gedomesticeerde diersoorten zoals honden, katten, konijnen*(enkel wilde konijnen kunnen in het wild overleven, de konijnen die als huisdier worden gehouden zijn niet in staat in het wild te overleven).
Het proces van domesticering heeft duizenden jaren in beslag genomen, inmiddels zijn die dieren niet meer in staat om in het wild te overleven. Als je zo'n dier loslaat in het wild teken je zijn doodvonnis en/of het doodvonnis van inheemse wilde diersoorten die in het gebied wonen.
Dat een slang niet thuishoort in een glazen bak. Geen enkel dier, wat snap jij niet?quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:42 schreef madam-april het volgende:
[..]
Voor die slang maakt het echt geen reet uit of die mensen thuis zijn of niet. Zolang hij op tijd gevoerd wordt vindt hij het allemaal best. Het is geen dier dat behoefte heeft aan gezelschap en/of aandacht.
Dus wat is je punt?
Niet altijd maar wel vaak als t om bijten gaat. De teckel die mijn man aanviel zou ook niet hebben gebeten, sterker nog men beweerde ijskoud dat mijn man de hond had willen aaien. Dikke leugen want mijn man had zijn handen niet vrij, met je handen vol aan zware tassen ga je echt geen hond aaien hoor. Dat was trouwens de reden dat hij de hond wel weg moest schoppen hij had immers zijn handen niet vrij.quote:
Het komt niet vaak voor, ik weet het, maar ik ben het met je eensquote:Op donderdag 1 juni 2023 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en ik snap echt wel dat je er blij mee bent. Ik snap ook dat je er goed voor zorgt. Maar het hele feit dat asiels vol zitten met dieren die ook maar geboren zijn een een fokkersnest.
Zoals ik het begrijp is dit geen geval van verkeerd terecht komen, maar van een ingeschopte schedel.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
Die chihuahuas zullen sowieso de hele dag lijden, er klopt niets aan de afmeting en vorm van deze honden.
Maar goed, als zo'n beest in je broek bijt, en je zwiept even met je been, dan slinger je het dier al tegen een muur.
Beetje makkelijker voor de mobiele lezers:quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:55 schreef manny het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)chtoffer-in-1-5-jaar
Pffff. Doodbijten is wel ernstig.
quote:Een 72-jarige vrouw in Engeland is aangevallen en gedood door een hond. Ze stierf ter plekke. Het gaat om het vijftiende slachtoffer in 1,5 jaar in Groot-Brittannië. Alleen al vorig jaar raakten daar bijna 22.000 mensen gewond door honden.
Na het jongste dodelijke incident in Bedworth bij Coventry zijn een 52-jarige man en een 49-jarige vrouw gearresteerd. Zij worden verdacht van het bezit van een verboden hondenras en een onhandelbaar dier, aldus de politie. De eigenaresse zelf raakte gewond door de hond, die in beslag werd genomen en elders is ondergebracht. Ondertussen voert de moeder van een tienjarige jongen die eind 2021 door een hond werd verscheurd, campagne voor strengere wetten voor hondenbezit.
En dan loopt ze weg ... ha! denkt die hond, een spelletjequote:Op maandag 12 juni 2023 19:00 schreef arvensis het volgende:
https://www.facebook.com/reel/667717001857736/?fs=e&s=TIeQ9V
Brr, kreeg kippenvel van dit filmpje. Hoe ze naar haar gezicht springen..
Dit is er eentje uit de huidige hit-serie "American Bully XL".quote:Op maandag 12 juni 2023 19:00 schreef arvensis het volgende:
https://www.facebook.com/reel/667717001857736/?fs=e&s=TIeQ9V
Brr, kreeg kippenvel van dit filmpje. Hoe ze naar haar gezicht springen..
Onlangs heeft de politie er twee van neergeschoten en sindsdien is er een beweging aan de gang om al die lieve pitbullachtigen (pitbulls zijn al verboden in het VK) te beschermen tegen nodeloos politiegeweld en vooroordelenquote:responsible for half of all dog-related deaths in the UK since 2021, killing nine people including three children.
quote:Op maandag 12 juni 2023 19:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is er eentje uit de huidige hit-serie "American Bully XL".
[..]
Onlangs heeft de politie er twee van neergeschoten en sindsdien is er een beweging aan de gang om al die lieve pitbullachtigen (pitbulls zijn al verboden in het VK) te beschermen tegen nodeloos politiegeweld en vooroordelen
Hilarisch detail, een demonstratie moest voortijdig afgebroken worden want een hoop demonstranten hadden hun bully's meegenomen en na een stuk of 50 incidenten waarbij deze honden elkaar of andere eigenaren aanvlogen werd helaas het omgekeerde punt gemaakt als de bedoeling was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |