Jazeker! dat staat eenieder gewoon vrij.quote:Op woensdag 31 mei 2023 15:05 schreef maily het volgende:
[..]
Die schoenen met stalen neuzen mag hij toch gewoon dragen? Nodig of niet voir zijn werk.
Die mag hij gewoon dragen, maar dat hondje had geen schijn van kans, denk ik.quote:Op woensdag 31 mei 2023 15:05 schreef maily het volgende:
[..]
Die schoenen met stalen neuzen mag hij toch gewoon dragen? Nodig of niet voor zijn werk.
Als het hondje zo hard zou hebben gebeten, zouden daar toch ook sporen van zijn?quote:Op woensdag 31 mei 2023 15:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het leven niet maar je werk wel even als jij verantwoordelijk bent voor de dood het huisdier van een ander. Zeker als het een bijtincident betreft ga je dat eerst afhandelen en dan pas weer aan werk denken.
Gezien zijn verblijf in de cel ben ik toch wel geneigd te denken dat in ieder geval de politie meer waarde hecht aan het verhaal van de eigenaar dan dat van de bezorger.
"me hondje"... dat zegt al weer genoegquote:Op woensdag 31 mei 2023 13:18 schreef tesssssssss het volgende:
"Kayleigh Mike van Gessel
Ik ga hier even op reageren , dit is onzin ik was diegene die de deur open deed en me hondje zag doodgetrapt worden, MIJN HOND HEEFT NIET GEBETEN, ze kwispelde en snuffelde aan zijn voet..meneer wilde ook vrolijk erna weer verder rijden en gaan werken.."
Nee, het hondje kwam met de kindjes en de papa mee naar buiten en werd toen doodgeschopt door de pakketbezorger.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:34 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
"me hondje"... dat zegt al weer genoeg
En: ze deed de deur open en zag haar hond doodgetrapt worden? Dus die hond liep al buiten?
En hoe weet je dat ie niet gebeten heeft als je pas ná het feit de deur opendoet?
Ook zo'n reactie van "De meeste mensen hebben een hond(je). Dus als bezorger dien je daar rekening mee te houden".
Stel je toch eens voor dat hondenbezitters verantwoordelijkheid zouden nemen!
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er meer is gebeurd. PostNL zal het verhaal van de meerdere honden en het bijtincident niet zomaar uit de lucht grijpen. En niemand gaat openbaar schuld bekennen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, het hondje kwam met de kindjes en de papa mee naar buiten en werd toen doodgeschopt door de pakketbezorger.
Die had schoenen met stalen neuzen. Die had de helft van de schedel van het hondje kapot getrapt en toen stierf het hondje in een plas bloed. Voor de ogen van de papa en de kindjes.
Maar het hondje is al begraven en heeft al een grafje waar de kindjes naartoe kunnen gaan.
De eigenaren van de hond hebben aangifte tegen de pakketbezorger gedaan, die moet in augustus voorkomen.Dat heb ik gelezen. Dus ik vermoed dat ze dan toch wel zeker van hun zaak zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:43 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er meer is gebeurd. PostNL zal het verhaal van de meerdere honden en het bijtincident niet zomaar uit de lucht grijpen. En niemand gaat openbaar schuld bekennen.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Opzet lijkt me sowieso niet het geval, eerder een noodlottig ongeluk.
Ja, maar dat zijn al genoeg dieren die vermoord worden, dan zou ik er ook niet nog een hondje bij dood schoppen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Ondertussen zijn er mensen in Nederland die in loondienst 36 uur per week gewoon koeien, kippen en varkens vermoorden.
En die dieren zijn nog onschuldig ook.
Van mijn voet af k*tbeest ?quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De eigenaren van de hond hebben aangifte tegen de pakketbezorger gedaan, die moet in augustus voorkomen.Dat heb ik gelezen. Dus ik vermoed dat ze dan toch wel zeker van hun zaak zijn.
Ik dacht eerst ook dat het een ongeluk was, maar nu ik heb gezien hoe klein dat hondje is, vraag ik me toch wel af hoe je daar zo keihard met schoenen met stalen neuzen tegen kan schoppen.
Ik denk eigenlijk niet dat veel mensen dat over hun hart zouden kunnen verkrijgen.
Ik denk dat dat een gevoelskwestie is, als ik zie hoe mijn buurvrouw van haar ( kleine) hondje houdt zou ik dat nooit kunnen, in ieder geval.quote:
Reflex idd als een konijn in mijn poot bijt schop ik denk ik ookquote:
Ach knul toch...quote:Op woensdag 31 mei 2023 00:50 schreef Flitskikker het volgende:
Grote impact op het gezin. Een drama. "Hoe moeten we dit verwerken?". Een gedenkteken.
Het is een fucking hond!
Echt, die hondencultuur begint steeds engere vormen aan te nemen.
PostNL praat over meerdere honden en een bijtincident. Dat gezin zal dus wel niet het achterste van hun tong laten zien. Maar mag ondertussen wel de krant voljanken.
[..]
Absurd inderdaad.
Liefde voor je huisdier… Als je liefde hebt voor dieren neem je imo nooit een huisdier.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ach knul toch...
Jij hebt blijkbaar geen hond en snapt sowieso niet wat de liefde voor je huisdier inhoudt...
quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Liefde voor je huisdier… Als je liefde hebt voor dieren neem je imo nooit een huisdier.
Een hond van 2? kilo max? Die niet verder komt dan die broekspijp?quote:Op woensdag 31 mei 2023 07:28 schreef maily het volgende:
[..]
Je zal maar bang zijn voor honden.
En er hangt er (bijna) een in je broekspijp ...
Nou ja, ik zou toch flink overstuur zijn als ik een hond had gedood.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, als er tijdens je werk zoiets gebeurd en je aangehouden gaat worden door de politie moet je waarschijnlijk eea communiceren met je baas/collega's. Tevens heeft deze Falco kennelijk de pakketbezorger van a tot z medisch onderzocht om te kunnen stellen dat hij beslist geen verwondingen had.
[..]
Die had vast meer pakketjes te bezorgen. Hoe vervelend dit voorval ook is, het leven stopt niet bij de dood van jouw hond.
A ik hou van vogels… laat ik er een in een kooitje zetten.quote:
quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
A ik hou van vogels… laat ik er een in een kooitje zetten.![]()
Om maar te zwijgen over de rest van de huisdieren. Konijnen, ook zielig.
Ik had mijn hond ook beter kunnen laten sterven in het asiel. Had ze veel meer lol gehad.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
A ik hou van vogels… laat ik er een in een kooitje zetten.![]()
Om maar te zwijgen over de rest van de huisdieren. Konijnen, ook zielig.
Nee, jou hond mag zeker drie keer per dag een uur het bos in. Loslopen en dieren opjagen.quote:
Je hond had niet eens in een asiel moeten zitten. Iemand neemt een hond, kat of konijn en dumpt het in een asiel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik had mijn hond ook beter kunnen laten sterven in het asiel. Had ze veel meer lol gehad.
Maar ze zat er dus wel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je hond had niet eens in een asiel moeten zitten. Iemand neemt een hond, kat of konijn en dumpt het in een asiel.
Helemaal fout.
Maar je hond beviel de vorige eigenaar niet, waarschijnlijk heeft die weer een nieuw model. Tot die ook weer gedumpt wordt.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, jou hond mag zeker drie keer per dag een uur het bos in. Loslopen en dieren opjagen.
Kun je nog drie keerdoen maar je weet diep van binnen toch dat het niet klopt.
Ik heb nu een vriendin en die noemt zich dierenvriend. Beesten (drie honden) zitten als volwassen honden in de banch als ze er niet is en ze werkt 30 uur. Geen partner.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, ik weet dat mijn hond het heel goed heeft, in tegenstelling tot veel andere huisdieren. Want ook die zijn er, die maar 2x per dag buiten komen.
Ik woon aan het bos, mijn hond kan zo naar buiten en we laten hem bijna nooit alleen.
Wat klopt er niet? De honden dan maar laten stikken in een asiel?
Nee, echt niet..
Ja en ik snap echt wel dat je er blij mee bent. Ik snap ook dat je er goed voor zorgt. Maar het hele feit dat asiels vol zitten met dieren die ook maar geboren zijn een een fokkersnest.quote:
Al die dieren zijn gedomesticeerd, ze zijn afhankelijk van mensen om te overleven. Als je ze vrij laat in de natuur gaat 99% dood en die ene procent die het wel overleefd zal hoogstwaarschijnlijk het evenwicht in de inheemse biodiversiteit verstoren wat meestal enorme nagatieve gevolgen heeft.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en ik snap echt wel dat je er blij mee bent. Ik snap ook dat je er goed voor zorgt. Maar het hele feit dat asiels vol zitten met dieren die ook maar geboren zijn een een fokkersnest.
Voor die slang maakt het echt geen reet uit of die mensen thuis zijn of niet. Zolang hij op tijd gevoerd wordt vindt hij het allemaal best. Het is geen dier dat behoefte heeft aan gezelschap en/of aandacht.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb nu een vriendin en die noemt zich dierenvriend. Beesten (drie honden) zitten als volwassen honden in de banch als ze er niet is en ze werkt 30 uur. Geen partner.
Daarnaast zit er nog een kat in een banch, een Vlaamse reus in de schuur, een kanarie in een kooi en heeft ze een groepje kuikens.
Prima dat jij denkt anders te zijn maar ik heb uiteindelijk een beetje moeite met het hele gebeuren “huisdier”.
Er was ook een uitzending van ik vertrek, dat stel had een slang, gingen drie weken weg want die slang in die kooi had maar een keer in de drie weken eten nodig. En dat noemde zich een dierenvriend.
Hondenbezitters liegen altijd.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar die mensen beweren dat het hondje niet gebeten heeft.
Zie boven jouw post.
Als dat waar zou zijn, zou het wel echt heel sneu zijn.
Je moet ze ook niet vrijlaten. Fokverbod en verbod op bezit, dat proces rustig laten verlopen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Al die dieren zijn gedomesticeerd, ze zijn afhankelijk van mensen om te overleven. Als je ze vrij laat in de natuur gaat 99% dood en die ene procent die het wel overleefd zal hoogstwaarschijnlijk het evenwicht in de inheemse biodiversiteit verstoren wat meestal enorme nagatieve gevolgen heeft.
Dat hele gelul dat dieren beter af zijn in de natuur is echt bs als je het hebt over gedomesticeerde diersoorten zoals honden, katten, konijnen*(enkel wilde konijnen kunnen in het wild overleven, de konijnen die als huisdier worden gehouden zijn niet in staat in het wild te overleven).
Het proces van domesticering heeft duizenden jaren in beslag genomen, inmiddels zijn die dieren niet meer in staat om in het wild te overleven. Als je zo'n dier loslaat in het wild teken je zijn doodvonnis en/of het doodvonnis van inheemse wilde diersoorten die in het gebied wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |