abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210597568
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 22:29 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Sommige hondenbezitters zijn echt raar. Ik loop met mijn peuter door het park. Komt man met hond. Dat hondje wil meteen op mijn kind af. Geen goed plan want die moet niks van zulke beesten hebben. Is helaas verpest door zwerfhonden op vakantie.

Gaat de hondenbezitter vervolgens kleuter dwingen niet bang te zijn en laat de hond even snuffelen (wennen) aan kinderen. Ja, rustig maar, brave hond, brave hond, ja goed zo.

Gelukkig bleef de hond braaf zitten. Maar toch, hou verdorie je hond bij je !

🙃
Een kind moet niet klakkeloos naar een hond komen. Een hond niet klakkeloos bij een kind.
Ouder en een baas verantwoordelijk. :Y
Helaas nemen niet beide partijen deze verantwoordelijk.
Maar in dit topic zijn GrOtE hOnDeN MoOrDeNaArs. :+

Als iedereen nu gewoon eens doet wat hij moet doen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_210597606
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 22:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Een kind moet niet klakkeloos naar een hond komen. Een hond niet klakkeloos bij een kind.
Als eigenaar van een hond heb je meer verantwoordelijkheid. Je hond kan je bij je houden en je bent echt de baas. Als je dat niet kan en beseft geen bepaalde honden meer.
pi_210597836
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 22:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als eigenaar van een hond heb je meer verantwoordelijkheid. Je hond kan je bij je houden en je bent echt de baas. Als je dat niet kan en beseft geen bepaalde honden meer.
Als je hond strak aan de lijn naast je zit in de wachtkamer en de hond kan geen kant op. En een drukke peuter komt naar het kind, wie zijn verantwoordelijkheid is dat? :D

We hebben niet allemaal een wandelende tas die je op schoot neemt om die scène met het kind niet te laten escaleren?
De hond zit braaf, het kind verplaatst zich. Moet je als baas met hond weglopen?
  Spellchecker zondag 10 september 2023 @ 22:53:45 #254
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210597848
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 22:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Als je hond strak aan de lijn naast je zit in de wachtkamer en de hond kan geen kant op. En een drukke peuter komt naar het kind, wie zijn verantwoordelijkheid is dat? :D

We hebben niet allemaal een wandelende tas die je op schoot neemt om die scène met het kind niet te laten escaleren?
De hond zit braaf, het kind verplaatst zich. Moet je als baas met hond weglopen?
Ben je net aan de beurt natuurlijk :X
pi_210597911
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 22:53 schreef maily het volgende:

[..]
Ik heb wel eens bij een grote praktijk dan even een ander bankje gepakt, omdat ik zag dat iemand een bange kat in een mandje had zitten.
Niet zo fijn als je hond zelf al heel ziek is, maar a la. :)
Geen probleem om te proberen met elkaar rekening te houden.
pi_210597977
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 22:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Zo klonk het niet echt. Maar okay. Er zijn idd ouder die alles okay vinden.
pi_210597991
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 23:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik heb wel eens bij een grote praktijk dan even een ander bankje gepakt, omdat ik zag dat iemand een bange kat in een mandje had zitten.
Niet zo fijn als je hond zelf al heel ziek is, maar a la. :)
Geen probleem om te proberen met elkaar rekening te houden.
Je houdt van dieren. Dan hou je er idd wat meer rekening mee. Niet iedereen heeft dat en zeker kinderen steken gewoon een hand uit bijv.
  Spellchecker maandag 11 september 2023 @ 00:00:38 #258
197773 crew  maily
pi_210598276
Tijd voor een waarschuwing bij de deur van de dierenarts.
Dat de aanwezige dieren gestresst kunnen zijn in de wachtkamer, en of iedereen daar rekening mee kan houden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210598293
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 00:00 schreef maily het volgende:
Tijd voor een waarschuwing bij de deur van de dierenarts.
Dat de aanwezige dieren gestresst kunnen zijn in de wachtkamer, en of iedereen daar rekening mee kan houden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja. Gewoon "pas op voor de hond!" geeft al een idee vaak.
  maandag 11 september 2023 @ 00:37:07 #260
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_210598365
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 20:07 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
Alleen voor abonnees, staat er verder iets in het artikel over maatregelen?
SPOILER
Er zitten ook nog wat foto's bij, maar die laat ik even voor wat ze zijn :r
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 11 september 2023 @ 00:39:53 #261
201761 phpmystyle
pi_210598374
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 22:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Als iedereen nu gewoon eens doet wat hij moet doen.
Haha tokkie.
  maandag 11 september 2023 @ 06:41:06 #262
80382 manny
30 is best veel
pi_210598742
quote:

[..]
Sommige hondenbezitters zijn echt raar. Ik loop met mijn peuter door het park. Komt man met hond. Dat hondje wil meteen op mijn kind af. Geen goed plan want die moet niks van zulke beesten hebben. Is helaas verpest door zwerfhonden op vakantie.

Gaat de hondenbezitter vervolgens kleuter dwingen niet bang te zijn en laat de hond even snuffelen (wennen) aan kinderen. Ja, rustig maar, brave hond, brave hond, ja goed zo.

🙃
Dat bepaal jij als ouder toch. Als je de situatie niet vertrouwt dan laat je dit toch niet toe?

Man man man. Je typt letterlijk "gaat de hondenbezitter vervolgens kleuter dwingen...." het is jouw kind, die hondenbezitter dwingt helemaal niks.

Kansloos.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_210598808
quote:
19s.gif Op maandag 11 september 2023 06:41 schreef manny het volgende:

[..]
Dat bepaal jij als ouder toch. Als je de situatie niet vertrouwt dan laat je dit toch niet toe?

Man man man. Je typt letterlijk "gaat de hondenbezitter vervolgens kleuter dwingen...." het is jouw kind, die hondenbezitter dwingt helemaal niks.

Kansloos.
Maak je niet druk, en investeer een beetje in gevoel voor ironie
  maandag 11 september 2023 @ 08:48:08 #264
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210599311
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 22:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar je ziet jezelf wel als normaal? In de wachtkamer. Jouw hond. Probleem met kind. Wat voor wachtkamer?
Dierenarts dat zei ik toch al ? En ja daar is de aanwezigheid van honden heel normaal. Mijn hond valt niemand lastig ook geen hele kleine kinderen. Grotere kinderen vind hij wel leuk. Kleintjes gaat hij gewoon uit de weg als ze hem te dichtbij komen. Maar in een wachtkamer is daar wat minder ruimte voor dus liet ik hem rechts naast mij zitten en stak mijn been uit om dat kind tegen te houden terwijl de moeder een paar meter verder stond dom te kijken. Die vond dat haar lieve schat er toch zeker recht op had om mijn hondje te gaan aaien ? Terwijl ik probeerde te voorkomen dat mijn hond opnieuw een slechte ervaring met een klein kind zou krijgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 11 september 2023 @ 08:57:53 #265
78780 deedeetee
pi_210599411
quote:

[..]

🙃
Wat een idioot, ik begrijp niet waarom mensen hun honden aan kinderen, of kinderen aan een hond willen opdringen. Hier om de hoek woont een meisje dat bang is voor honden. Dus als zij buiten is als ik aan kom wandelen dan zorg ik dat de hond gewoon heel ver bij haar uit de buurt blijft. Geef commando : doorlopen zodat hij daar niet aan een boom of t gras gaat snuffelen want dat doet ie dan maar een stukje verder op. Gewoon een kwestie van rekening houden met anderen....
  maandag 11 september 2023 @ 09:06:19 #266
78780 deedeetee
pi_210599465
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 22:53 schreef maily het volgende:

[..]
De moeder met kind en ik met mijn hond waren de enige aanwezigen in de wachtkamer. Zij stond te wachten om medicijnen af te halen en vond t blijkbaar te lastig om het kleintje ff op de arm te nemen.
  maandag 11 september 2023 @ 09:09:19 #267
78780 deedeetee
pi_210599491
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 23:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Zo klonk het niet echt. Maar okay. Er zijn idd ouder die alles okay vinden.
Och schiet toch op zeg :{w Ouders moeten gewoon hun kleine kinderen beter bij zich houden. De volgende x kan het een hond zijn die niet braaf blijft zitten maar uithaalt.
Wat Maily al zegt sommige dieren zitten al gestresst en angstig in de wachtkamer. Laat ze dus gewoon met rust.
pi_210599671
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 09:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]
De moeder met kind en ik met mijn hond waren de enige aanwezigen in de wachtkamer. Zij stond te wachten om medicijnen af te halen en vond t blijkbaar te lastig om het kleintje ff op de arm te nemen.
Een beetje als mensen die hun peuter of kleuter aan het strand even niet in de gaten houden, met alle gevolgen van dien.

Dieren en water, net niet hetgeen waarbij je je kind niet in de gaten moet houden.
  maandag 11 september 2023 @ 09:49:14 #269
78780 deedeetee
pi_210599784
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 09:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Een beetje als mensen die hun peuter of kleuter aan het strand even niet in de gaten houden, met alle gevolgen van dien.

Dieren en water, net niet hetgeen waarbij je je kind niet in de gaten moet houden.
Ze keek wel naar t kind maar vond het blijkbaar niet nodig om in te grijpen. Ik hoop voor t kind dat ze in een andere situatie wel ingrijpt. Zo'n kleintje zou idd pardoes het water in kunnen lopen. Dat deed die van mij ook toen ze zo klein was. Maar dat was aan de flauw aflopende zandoever van een meertje en ze liep er alleen natte voetjes door op. Met nieuwe leren sandaaltjes aan, dus dat was een goede les voor ons allebei. -O-
  maandag 11 september 2023 @ 09:50:22 #270
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210599799
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 09:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Och schiet toch op zeg :{w Ouders moeten gewoon hun kleine kinderen beter bij zich houden. De volgende x kan het een hond zijn die niet braaf blijft zitten maar uithaalt.
Wat Maily al zegt sommige dieren zitten al gestresst en angstig in de wachtkamer. Laat ze dus gewoon met rust.
Precies. En als zo'n kind dan al per se mee moet naar de dierenarts dan weet je waar je naartoe gaat als ouder en dan zorg je dat je kind onder appèl staat om even in de termen van dit topic te blijven.

Welke idioot denkt dat het een goed idee is om een bang dier op te dringen dat het geaaid wordt!? Maar goed, ik ken dat soort ouders ook...
  Spellchecker maandag 11 september 2023 @ 10:22:27 #271
197773 crew  maily
pi_210600108
Kindjes moeten ook beter opgevoed worden.
Kijken met je oogjes, niet met je handjes.
  Spellchecker maandag 11 september 2023 @ 17:38:45 #272
197773 crew  maily
pi_210603906
Hond bijt jongetje (5) in gezicht; baasjes lopen gewoon door
quote:
Een jongetje van 5 jaar is zondagochtend aan de Koolmeesstraat in Didam in zijn gezicht gebeten door een hond. De eigenaren van de hond liepen na het incident gewoon verder, zonder zich kenbaar te maken of het jongetje naar huis te brengen. De politie zoekt hen.

Het jongetje was buiten aan het spelen toen de hond hem in het gezicht beet. Voor de verwondingen die hij daarbij opliep, moest hij behandeld worden in het ziekenhuis. Het jongetje is weer thuis en ‘het gaat naar omstandigheden oké met hem', meldt de politie op Facebook.

De politie is op zoek naar de eigenaar of eigenaren van de hond. Die hebben zich niet gemeld bij de ouders van het kind en hebben geen contactgegevens achtergelaten.

Grote en kleine hond
Volgens het jongetje gaat het om een man en een vrouw die met twee honden liepen. Een wat grotere hond was bruin van kleur, de kleinere hond was wit en had ‘rimpels’. De man had meerdere tatoeages in zijn nek, been en arm/hand. De vrouw had bruin haar.

De politie heeft in de directe omgeving van het incident bij verschillende adressen aangebeld, maar is tot dusverre niet verder gekomen in haar zoektocht.

De man en vrouw zouden na het voorval richting de Zuiderlaan zijn gelopen. De politie heeft de looproute op Facebook gezet in de hoop dat mensen iets gezien hebben of herkennen. Het jongetje werd rond 11.45 uur gebeten.

Politiebericht op facebook: https://www.facebook.com/(...)vuixvUzDPRwKjSfMgnHl
quote:
Graag een reactie als je ons en het slachtoffertje kunt helpen. Respectloze meningen en discussies over hondenrassen of andere zaken die niet bijdragen hebben wij niets aan en worden verwijderd.
gvd dan loop je met 2 honden; er wordt een kind in zijn gezicht gebeten en je loopt gewoon door.

met je tattoes :r
  maandag 11 september 2023 @ 17:42:24 #273
201761 phpmystyle
pi_210603950
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 10:22 schreef maily het volgende:
Kindjes moeten ook beter opgevoed worden.
Kijken met je oogjes, niet met je handjes.
Ja eens, geen verschil van inzicht.
Toch moet het niet zo zijn dat honden de mogelijkheid hebben om kinderen/volwassenen te verwonden. Eigenaar van de hond is en blijft verantwoordelijk.

Ja ook als de omgeving van de hond onhandig handelt, ik verwacht gewoon van een hond dat die niet zomaar bijt. Ja misschien als je op z'n staart staat..
  Spellchecker maandag 11 september 2023 @ 17:43:12 #274
197773 crew  maily
pi_210603955
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 17:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Toch moet het niet zo zijn dat honden de mogelijkheid hebben om kinderen/volwassenen te verwonden. Eigenaar van de hond is en blijft verantwoordelijk.

Ja ook als de omgeving van de hond onhandig handelt, ik verwacht gewoon van een hond dat die niet zomaar bijt. Ja misschien als je op z'n staart staat..
:Y ^O^
  maandag 11 september 2023 @ 18:24:45 #275
78780 deedeetee
pi_210604399
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 17:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee dan ook niet, tenminste die van mij gillen dan alleen heel hard. Helaas is dat wel eens per ongeluk voorgekomen. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')