abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209097074
De Turkse parlementaire en presidentsverkiezingen zijn een maandje vervroegd. Het beloofd een spannende verkiezing te worden, Erdogan en zijn "Volksalliantie" met de MHP stonden lang op verlies door het economische wanbeleid en de autoritaire regeerstijl. In 2019 werd onverwacht het burgemeesterschap van Ankara en Istanbul verloren aan de oppositie. Inmiddels laten de peilingen een licht herstel zien, mede door de harde aanpak van Zweden omtrent het NAVO-lidmaatschap. De oppositie lijkt vooralsnog een janboel. Er is weliswaar al een Nationale Alliantie gesloten in 2018, maar men heeft nog altijd geen presidentskandidaat aangesteld noch lijkt die snel te gaan komen.

quote:
Turkey’s Next Elections Could Be the Country’s Last Real Democratic Vote
In an apparent bid to stamp out the opposition — perhaps forever — Recep Tayyip Erdogan called elections a month early.

Peilingen presidentsverkiezingen.

Peilingen parlementaire verkiezingen.
pi_209100035
Istanbul scenario coming up?

twitter

[ Bericht 29% gewijzigd door Slayage op 11-05-2023 12:08:50 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209101285
Erdo is in paniek na de laatste polls

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209101595
Waar gaan de stemmen van niet in Turkije wonende stemmers van Muharrem nu naartoe?
pi_209102054
Is dit nu een slam dunk voor Kılıdaroğlu? Een vriend van mij beschuldigde FET meteen. Die is trouwens geen AKP stemmer.
pi_209102106
De geruchten over een mogelijke terugtrekken waren dus niet voor niks. Hij kreeg wel heel erg haat over zich heen. Zou ongetwijfeld ook bedreigd zijn.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209102125
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 13:29 schreef Selenophilia het volgende:
Waar gaan de stemmen van niet in Turkije wonende stemmers van Muharrem nu naartoe?
Die worden gewoon geteld kennelijk

twitter

[ Bericht 49% gewijzigd door Slayage op 11-05-2023 14:49:16 ]
-Rabia Al-Basri
pi_209102143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 14:07 schreef HiZ het volgende:
Is dit nu een slam dunk voor Kılıdaroğlu? Een vriend van mij beschuldigde FET meteen. Die is trouwens geen AKP stemmer.
Er komt inderdaad geen tweede ronde dan waarschijnlijk. Wat heeft fet ermee te maken? Ik denk gewoon dat İnce de druk niet meer kon handelen en zich daarom terugtrekt zodat hij in het geval van een Erdogan overwinning kan zeggen, "zie je nou wel kk bakt er niks van"

Edit

Ik las dat Ince zelf fet benoemt, dat ze bezig waren met een laster campagne en deze intel guy benoemt het ook, if true is het niks raars, fet being fet.

twitter

[ Bericht 46% gewijzigd door Slayage op 11-05-2023 14:55:40 ]
-Rabia Al-Basri
pi_209102239
Gaat ogan zich ook terugtrekken?

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209102727
KK zit ince te trollen
twitter

De helft van de Ince stemmen gaan mogelijk naar kk

twitter

[ Bericht 35% gewijzigd door Slayage op 11-05-2023 15:26:07 ]
-Rabia Al-Basri
pi_209103864
Nederlandse media be like: "DE Koerden steunen KK"

Terwijl

Koerden be like:

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209103886
🫶🏼
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 mei 2023 @ 17:29:11 #13
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_209104332
Oh ja, stokpaardje FETO is ook weer van stal zie ik. If all else fails ....
pi_209104635
Is het trouwens wel helemaal in het voordeel van Europa als Kılıdaroğlu wint? Wat ik ervan zie en lees is het een coalitie die binnen no time weer uiteen zal vallen met alle politieke chaos van dien. Daarnaast lees ik al dat ze de Turkije-deal willen heroverwegen, terwijl we al een helzomer gaan krijgen.
Erdogan slechte man natuurlijk zeker ook voor Turkije en uitholling van democratie is nooit goed, maar als partner hebben we als Europa en ook NAVO zijnde eigenlijk vrij weinig te klagen met Erdogan aan de macht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wienerschnitzels op 11-05-2023 18:00:22 ]
pi_209104773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Is het trouwens wel helemaal in het voordeel van Europa als Kılıdaroğlu wint? Wat ik ervan zie en lees is het een coalitie die binnen no time weer uiteen zal vallen met alle politieke chaos van dien. Daarnaast lees ik al dat ze de Turkije-deal willen heroverwegen, terwijl we al een helzomer gaan krijgen.
Erdogan slechte man natuurlijk zeker ook voor Turkije en uitholling van democratie is nooit goed, maar als partner hebben we als Europa en ook NAVO zijnde eigenlijk vrij weinig te klagen met Erdogan aan de macht.
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Als je puur vanuit directie belangen kijkt heb je wel een punt.
Maar als je wat verder kijkt, het verval van steeds meer landen naar (semi-)autocratien is natuurlijk zeer tegen het belang van het vrije westen in.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 mei 2023 @ 18:21:51 #16
416575 crew  Evenstar
pi_209104960
quote:
Op korte termijn kan je misschien gelijk hebben.

Op langere termijn is het nooit goed als een land in zo'n belangrijke positie (historisch, geografisch, militair etc.) steeds verder afglijdt.
pi_209105609
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209105784
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 19:10 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Geen verrassing.
Hopelijk komt het van de rest dan wel, die ommezwaai.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_209106098
quote:
Dat zal moeten blijken. De Turkije deal is natuurlijk dood en begraven als de oppositie daadwerkelijk gaat doen wat hebben beloofd. "Binnen 2 jaar alle Syrirs deporteren". Er zal weinig veranderen mbt sommige punten, namelijk Cyprus kwestie, Grieks Turkse spanningen mbt de Egesche zee, terrorisme bestrijding , balanceer act mbt Rusland.
Daar tegenover staat dat de relaties met de Eu wel kunnen verbeteren, nadat zo'n beetje alles is bekoeld onder Erdoğan de laatste jaren. En mogelijk zullen minder trukse Nationals asiel aanvragen in Europa dan onder Erdoğan.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 11 mei 2023 @ 19:38:14 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209106161
Verstandig van Ince
pi_209106229
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Als je puur vanuit directie belangen kijkt heb je wel een punt.
Maar als je wat verder kijkt, het verval van steeds meer landen naar (semi-)autocratien is natuurlijk zeer tegen het belang van het vrije westen in.
Hoe is dat "verval" zeer tegen het belang van het westen? Dealen met autocratieen is makkelijker. Je hoeft namelijk maar met 1 persoon afspraken te maken. Straks moet de Eu dealen met 7 partijen in ankara die hun eigen tegenstrijdige belangen vertegenwoordigt willen zien worden. Probeer daar maar mee te dealen.

Misschien tijd om je te ontdoen van alle mooie vrijheid praatjes van politici. Biden was heel duidelijk de laatste keer dat hij in Europa was. In Polen mooie praatjes over vrijheid en democratie en de volgende dag handjes schudden met dictators in Noord Afrika. Het is maar hoe de wind staat.
-Rabia Al-Basri
pi_209106549
KK bedreigt Putin. Zullen de Amerikanen en Europeanen helemaal geweldig vinden :')

twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 mei 2023 @ 20:08:28 #23
416575 crew  Evenstar
pi_209106695
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 19:58 schreef Slayage het volgende:
KK bedreigt Putin. Zullen de Amerikanen en Europeanen helemaal geweldig vinden :')

[ twitter ]
Bedreigt hij ja?

Ik zie hier geen bedreiging in. Meng je niet in de verkiezingen als je na 15 mei nog een band met ons wil hebben. Nou, wat een bedreiging. Stating the facts noem ik dat.
pi_209106991
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 20:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Bedreigt hij ja?

Ik zie hier geen bedreiging in. Meng je niet in de verkiezingen als je na 15 mei nog een band met ons wil hebben. Nou, wat een bedreiging. Stating the facts noem ik dat.
Jup een duidelijke bedreiging. Dat jij er iets anders van wilt maken prima.

En de juiste vertaling aldus Twitter is het volgende : "Als je de voortzetting van onze vriendschap na 15 mei wilt, blijf dan van de Turkse staat af."
-Rabia Al-Basri
pi_209107180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 20:22 schreef Slayage het volgende:

[..]
Jup een duidelijke bedreiging. Dat jij er iets anders van wilt maken prima.

En de juiste vertaling aldus Twitter is het volgende : "Als je de voortzetting van onze vriendschap na 15 mei wilt, blijf dan van de Turkse staat af."
Dat is toch geen bedreiging? En dit is toch exact wat Evenstar zegt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')