Rachel Dolazal.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:34 schreef GewoonUitNL het volgende:
Vraag me af of bij hen dan het "ik ben in het verkeerde lichaam geboren"-argument nog steeds opgaat. Dus geen mannen die claimen vrouwen te zijn maar witten die claimen zwarten te zijn.
Er zijn dagen dat ik het niet op mijn rekening heb staan.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:50 schreef Tengano het volgende:
"200 miljoen is toch niet meer dan normaal"
[ afbeelding ]
Mwah, ik zie hier geen gevolg van komen in Nederland. Totaal verschillende situaties.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:50 schreef Tengano het volgende:
"200 miljoen is toch niet meer dan normaal"
[ afbeelding ]
Geen 200 miljoen inderdaad. Maar dit is wel een incentive voor dit soort mensen om als een terrier vast te blijven houden dat zij ook recht op gratis geld hebben. Daar is een groot deel van dat hele slachtoffercircus ook op gebaseerd.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Mwah, ik zie hier geen gevolg van komen in Nederland. Totaal verschillende situaties.
Geloof je het zelf? Dat waait hier allemaal naar toe.quote:Op donderdag 11 mei 2023 00:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit soort Amerikaanse excessieve gekkigheid is wel vermakelijk, mits het in Amerika blijft.
Oh ja die clowns hebben we hier zeker, maar we hebben hier het voordeel dat een groot deel van de "slachtoffers" zich helemaal niet zo voelen, laat staan dat ze vertegenwoordigd willen worden door dit door beroepejankers die alleen maar uit zijn op geld.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geen 200 miljoen inderdaad. Maar dit is wel een incentive voor dit soort mensen om als een terrier vast te blijven houden dat zij ook recht op gratis geld hebben. Daar is een groot deel van dat hele slachtoffercircus ook op gebaseerd.
'Excuses zonder vergoeding hebben geen enkele betekenis'
Dit ziet dan toch veel meer op Jim Crow en latere discriminatoire regelgeving en beleid dan slavernij?quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:32 schreef recursief het volgende:
[..]
De bron (Daily Mail) in de OP doet niet aan nuances. Dit is de rekensom, en die kennelijk wel ergens op gebaseerd:
[..]
Zie ook https://www.latimes.com/c(...)hat-you-need-to-know
watchmen wordt ook hier gekeken hoor. Die Redfordations komen eraan :’)quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit ziet dan toch veel meer op Jim Crow en latere discriminatoire regelgeving en beleid dan slavernij?
Vanuit dat perspectief kan ik mij er nog wel wat bij voorstellen (al lijken mij bepaalde zaken wel wat kort door de bocht en zou ik als ik Cali was eerst eens zorgen dat er een plan ligt voor voldoende water voor iedereen).
Het is in ieder geval op het eerste gezicht iets wat we in Nederland niet kunnen kopiëren omdat de situatie hier wezenlijk anders was en is.
Sorry, maar slavernij was 'het normaal'. De bijbel staat er vol mee b.v. Het waren de Europeanen (de Britten om exact te zijn) die begonnen met afschaffen ervan.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:36 schreef Het_Bokje het volgende:
Kut, de Portugezen zijn ooit begonnen met de slavenhandel, en hebben er altijd een monopolie in gehad (i.s.m. met de heersers van Congo etc.)
Met een beetje pech gaat dit de EU ook nog geld kosten
Nee, uiteindelijk niet. Maar we gaan hier natuurlijk wel weer een heleboel gezeik krijgen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mwah, ik zie hier geen gevolg van komen in Nederland. Totaal verschillende situaties.
Eens, ik zie nu pas in dat de Slavernij niet de reden is om $$$ uit te gaan keren, maar dat de segregatie dat is.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sorry, maar slavernij was 'het normaal'. De bijbel staat er vol mee b.v. Het waren de Europeanen (de Britten om exact te zijn) die begonnen met afschaffen ervan.
En voor de goede orde: slavernij is ook historisch allesbehalve blank -> zwarte slaaf. Alle kleurtjes deden mee, zowel in de rol van dader als in de rol van slachtoffer.
Maar goed, ik begrijp dat deze vergoedingen helemaal niet zien op slavernij.
Is alleen maar goed, zorgt voor meer polarisatie. Niet dat polarisatie goed is, maar kennelijk moet de ballon nog iets verder opgeblazen worden voordat 'ie knapt.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nee, uiteindelijk niet. Maar we gaan hier natuurlijk wel weer een heleboel gezeik krijgen.
Californië is de meest progressieve Amerikaanse Staat. Dat is de reden waarom zij zelf met zo'n voorstel komen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:34 schreef SpecialK het volgende:
200 miljoen * 1,8 miljoen Californische negers is 360.000.000.000.000 euro (360 biljoen dollar) dat is 15x het bruto nationaal product. En bijna 60x de jaarlijkse uitgaven van de Amerikaanse overheid.
Dus 2 opties:
1. De komende 60 jaar geen sociale diensten. Geen leger. Geen politie. Geen brandweer. Geen snelwegen. Totaal geen infrastructuur. Geen sociale zekerheden. Geen grensbewaking. Totdat deze mensen zijn afbetaald. Gewoon een compleet ontslag van de overheid behalve de afdeling die de dollars print en het geld uitdeelt aan californische minderheden.
2. Nu direct al dat geld printen, de dollar devalueren tot bijna 0.01 eurocent. Deze mensen ladingen papieren dollars geven die niks meer waar zijn. En dan als dat gedaan is hopen dat je de ruines van je land opnieuw kan opbouwen.
Beide opties komen neer op lekker mad-maxen. Heel cool.
En het aller grappigste van dit verhaal is dat van alle staten in de VS california nog wel het minste (nee nee niet niks i know i know rustig maar) te maken had met slavernij van allemaal.
Tonnen uitdelen op basis van raciale opmaak en dus als overheid toegeven dat je per burger bijhoudt wat iemands huidskleur is... lijkt mij ongrondwettelijk dus ik vermoed dat uiteindelijk helemaal niks gaat gebeuren. Een hoop gelul over hoe veel die mensen zogenaamd wel niet zouden moeten ontvangen om daadwerkelijk hun leed te compenseren.quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Californië is de meest progressieve Amerikaanse Staat. Dat is de reden waarom zij zelf met zo'n voorstel komen.
Het 'tegenaanbod' van 200 miljoen gaat er uiteraard niet komen, want dan is de Staat in 1x failliet, maar wat ze zelf aanbieden is enkele tonnen per 'black resident'. Dat is nog steeds een gigantisch bedrag waardoor Californië in grote financiële problemen komt, maar met grote bezuinigingen zouden ze deze zelfgekozen last te boven kunnen komen.
Het bedrag wat je krijgt is afhankelijk van hoe lang je al in Californië woont. Je moet tientallen jaren in die Staat gewoond hebben om tonnen te krijgen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:46 schreef SpecialK het volgende:
De realiteit is dat het ontiegelijk lucratief wordt voor Europeese mensen met een kleurtje om even daar een paspoortje te regelen want je voldoet natuurlijk gewoon.
Oh ja nee dan is het ok.quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het bedrag wat je krijgt is afhankelijk van hoe lang je al in Californië woont. Je moet tientallen jaren in die Staat gewoond hebben om tonnen te krijgen.
Mijn waardeoordeel heb ik nog niet gegeven hoor. Ik zou het belachelijk vinden als ze straks bij het uitgifteloket met een RAL-kleurenwaaier gaan turven of je wel zwart genoeg bent om herstelbetalingen te mogen ontvangen.quote:
Of de Duitsers tuigen de Wehrmacht maar weer eens op om je voorgoed uit je lijden te komen verlossen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:21 schreef KillerBee4ever het volgende:
Brengt me op een idee:
we klagen Duitsland aan voor de lijdensweg van onze (over)grootouders in WWII, want dat lijden voel ik NU nog....
Ik denk dat mijn lijden al wat minder wordt met 5 miljoen...
Dat zie ik gerust eerder gebeuren, dan dat ik 5M ontvang voor al mijn lijden en dat van mijn voorouders...quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of de Duitsers tuigen de Wehrmacht maar weer eens op om je voorgoed uit je lijden te komen verlossen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |