Jep, daarom ben ik ook altijd blij als webshops de moeite nemen om goede maattabellen op de site te zetten. Al went het ook wel, soort van. Zuid-Europese merken is altijd een (of twee) maten groter bestellen, Duits is m'n maat zoals ik gewend ben, Aziatisch begin ik niet aan (want dan moet ik XXXXXL hebben ofzo).quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat is toch echt super irritant als je iets online wilt bestellenIn een winkel kan je het nog passen en een beetje op het oog kijken of je er in gaat passen, online moet je op de maten afgaan.
Hier zou de EU zich over moeten buigenUniforme maten in de hele EU.
Haha, ja, Italiaanse kleding is direct in een super grote maat voor mij. En ik herinner me nog een verhaal van járen geleden uit de Dieetclub van iemand die in China was aangekomen zonder koffer. De koffer zou een paar dagen duren, dus er moest geshopt worden voor kleding. Je voelt je dan als Europeaan met overgewicht direct mega dik, want alles is xxxs en alle Grote Maten pas je nog steeds niet.quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:16 schreef IJsdraakje het volgende:
Jep, daarom ben ik ook altijd blij als webshops de moeite nemen om goede maattabellen op de site te zetten. Al went het ook wel, soort van. Zuid-Europese merken is altijd een (of twee) maten groter bestellen, Duits is m'n maat zoals ik gewend ben, Aziatisch begin ik niet aan (want dan moet ik XXXXXL hebben ofzo).
quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Haha, ja, Italiaanse kleding is direct in een super grote maat voor mij. En ik herinner me nog een verhaal van járen geleden uit de Dieetclub van iemand die in China was aangekomen zonder koffer. De koffer zou een paar dagen duren, dus er moest geshopt worden voor kleding. Je voelt je dan als Europeaan met overgewicht direct mega dik, want alles is xxxs en alle Grote Maten pas je nog steeds niet.
Dikmakers!quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:39 schreef Elan het volgende:
Hoi een vraagje zijn krentenbollen gezond of dikmakers?
Oké ik mag ze niet meer aan mijn neefje geven van zijn moeder (mijn zus dus) omdat ze teveel suiker zouden bevatten vond het nogal flauw. Vandaar de vraag. Nu moet ik brood smeren.quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:43 schreef BE het volgende:
[..]
Dikmakers!
Er is zelfs ooit een heuse rel over ontstaan in OUD, want suikers en dus uit den boze om aan je kind te voeren!
Afhankelijk van de leeftijd van het neefje en hoe vaak je hem hoe veel krentenbollen voert, lijkt dat wat overdreven. Then again, haar kind, haar opvoeding enzo. Brood smeren is toch ook niet zo'n ding.quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Oké ik mag ze niet meer aan mijn neefje geven van zijn moeder (mijn zus dus) omdat ze teveel suiker zouden bevatten vond het nogal flauw. Vandaar de vraag. Nu moet ik brood smeren.
Gewoon eentje als hij hier is. Hij is net 4 dus en ik smeer net zo lief een boterham maar hij wil er alleen maar zoetigheid op, hij eet alleen brood met chocoladepasta en croissantjes, saucijzenbroodjes en dus krentenbollenquote:Op woensdag 10 mei 2023 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afhankelijk van de leeftijd van het neefje en hoe vaak je hem hoe veel krentenbollen voert, lijkt dat wat overdreven. Then again, haar kind, haar opvoeding enzo. Brood smeren is toch ook niet zo'n ding.
Nou ja... naast een boterham met pasta of croissantjes weet ik niet wat slechter is hoor!quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon eentje als hij hier is. Hij is net 4 dus en ik smeer net zo lief een boterham maar hij wil er alleen maar zoetigheid op, hij eet alleen brood met chocoladepasta en croissantjes, saucijzenbroodjes en dus krentenbollen.
Een broodje met worst of kaas gaat er niet in dus vraag me af wat gezonder is. Maar idd haar regels. Wist niet dat het suikerbommen waren
Ja hij mocht precies om die reden ook geen snoep meer en niet meer op de Xbox gamen, ik zou echt een waardeloze vader zijnquote:Op woensdag 10 mei 2023 14:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Lijkt me vooral afhangen van de frequentie. En hoe het kind erop reageert, kan me zo voorstellen dat steeds een hyperactieve stuiterbal terugkrijgen als ze bij oom Elan zijn geweest je zoiets hebt van "doe maar liever niet meer".
quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:01 schreef Elan het volgende:
Ja hij mocht precies om die reden ook geen snoep meer en niet meer op de Xbox gamen, ik zou echt een waardeloze vader zijn
quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja hij mocht precies om die reden ook geen snoep meer en niet meer op de Xbox gamen, ik zou echt een waardeloze vader zijn
Uit dat rijtje is een krentenbol niets slechter dan de rest, hoorquote:Op woensdag 10 mei 2023 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon eentje als hij hier is. Hij is net 4 dus en ik smeer net zo lief een boterham maar hij wil er alleen maar zoetigheid op, hij eet alleen brood met chocoladepasta en croissantjes, saucijzenbroodjes en dus krentenbollen.
Een broodje met worst of kaas gaat er niet in dus vraag me af wat gezonder is. Maar idd haar regels. Wist niet dat het suikerbommen waren
Nou hij krijgt nu een bolletje met Nutella, vast een stuk gezonder idd maar haar feestje hoorquote:Op woensdag 10 mei 2023 15:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie het probleem van één krentenbol niet zo als hij anders brood met chocopasta oid zou eten. Maar ja, haar kind, haar opvoeding.
Nou heb met haar te doen in die zin dat hij sowieso bijna niks eet, maar wel goed om te weten dat krentenbollen relatief ongezond zijn. Lijkt me lastig met kinderen in deze tijd, zoveel verleidingenquote:Op woensdag 10 mei 2023 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uit dat rijtje is een krentenbol niets slechter dan de rest, hoor
En een kind van vier, dan moet ook een kleine traktatie bij ome Elan mogelijk zijn als hij een keer bij jou is.
Maar ja...zijn moeder he, die is zoveel wijzer
Fruit?quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:30 schreef Elan het volgende:
Als jullie nog goede ideeën hebben voor gezonde tussendoortjes hou ik me graag aanbevolen
Gewone popcorn (die je zelf popt van mais, zonder zo'n dikke suikerlaag etc) is best gezond. Barstensvol vezelsquote:Op woensdag 10 mei 2023 15:30 schreef Elan het volgende:
Als jullie nog goede ideeën hebben voor gezonde tussendoortjes hou ik me graag aanbevolen
Tsja, dat zal qua suiker dan niet echt uitmaken inderdaad.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Die zijn ook erg lekker.quote:Op woensdag 10 mei 2023 16:47 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Tsja, dat zal qua suiker dan niet echt uitmaken inderdaad.
Ze hebben trouwens bij o.a. Albert Heijn volkoren krentenbollen. Net iets gezonder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |