abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:16:02 #1
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209089727
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:16:30 #2
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209089737
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Maar dat is toch echt super irritant als je iets online wilt bestellen :? In een winkel kan je het nog passen en een beetje op het oog kijken of je er in gaat passen, online moet je op de maten afgaan.

Hier zou de EU zich over moeten buigen :7 Uniforme maten in de hele EU.
Jep, daarom ben ik ook altijd blij als webshops de moeite nemen om goede maattabellen op de site te zetten. Al went het ook wel, soort van. Zuid-Europese merken is altijd een (of twee) maten groter bestellen, Duits is m'n maat zoals ik gewend ben, Aziatisch begin ik niet aan (want dan moet ik XXXXXL hebben ofzo). :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209089788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:16 schreef IJsdraakje het volgende:

Jep, daarom ben ik ook altijd blij als webshops de moeite nemen om goede maattabellen op de site te zetten. Al went het ook wel, soort van. Zuid-Europese merken is altijd een (of twee) maten groter bestellen, Duits is m'n maat zoals ik gewend ben, Aziatisch begin ik niet aan (want dan moet ik XXXXXL hebben ofzo). :+
Haha, ja, Italiaanse kleding is direct in een super grote maat voor mij. En ik herinner me nog een verhaal van járen geleden uit de Dieetclub van iemand die in China was aangekomen zonder koffer. De koffer zou een paar dagen duren, dus er moest geshopt worden voor kleding. Je voelt je dan als Europeaan met overgewicht direct mega dik, want alles is xxxs en alle Grote Maten pas je nog steeds niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:27:50 #4
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209089869
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Haha, ja, Italiaanse kleding is direct in een super grote maat voor mij. En ik herinner me nog een verhaal van járen geleden uit de Dieetclub van iemand die in China was aangekomen zonder koffer. De koffer zou een paar dagen duren, dus er moest geshopt worden voor kleding. Je voelt je dan als Europeaan met overgewicht direct mega dik, want alles is xxxs en alle Grote Maten pas je nog steeds niet.
:D

En als het hierbij bleef, soit. Maar die merken die zelf niet maatvast zijn... :') Pak je per ongeluk een korte maat en een normale maat, zit ook meteen de taille compleet anders terwijl 'ie hetzelfde nummer heeft. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209090000
Hoi een vraagje zijn krentenbollen gezond of dikmakers?
blablablabla
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:43:29 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209090024
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:39 schreef Elan het volgende:
Hoi een vraagje zijn krentenbollen gezond of dikmakers?
Dikmakers!
Er is zelfs ooit een heuse rel over ontstaan in OUD, want suikers en dus uit den boze om aan je kind te voeren! :+
pi_209090133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:43 schreef BE het volgende:

[..]
Dikmakers!
Er is zelfs ooit een heuse rel over ontstaan in OUD, want suikers en dus uit den boze om aan je kind te voeren! :+
Oké ik mag ze niet meer aan mijn neefje geven van zijn moeder (mijn zus dus) omdat ze teveel suiker zouden bevatten vond het nogal flauw. Vandaar de vraag. Nu moet ik brood smeren.
blablablabla
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 14:56:10 #8
5428 crew  miss_sly
pi_209090179
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Oké ik mag ze niet meer aan mijn neefje geven van zijn moeder (mijn zus dus) omdat ze teveel suiker zouden bevatten vond het nogal flauw. Vandaar de vraag. Nu moet ik brood smeren.
Afhankelijk van de leeftijd van het neefje en hoe vaak je hem hoe veel krentenbollen voert, lijkt dat wat overdreven. Then again, haar kind, haar opvoeding enzo. Brood smeren is toch ook niet zo'n ding.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:59:54 #9
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209090242
Lijkt me vooral afhangen van de frequentie. En hoe het kind erop reageert, kan me zo voorstellen dat steeds een hyperactieve stuiterbal terugkrijgen als ze bij oom Elan zijn geweest je zoiets hebt van "doe maar liever niet meer". :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209090245
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Afhankelijk van de leeftijd van het neefje en hoe vaak je hem hoe veel krentenbollen voert, lijkt dat wat overdreven. Then again, haar kind, haar opvoeding enzo. Brood smeren is toch ook niet zo'n ding.
Gewoon eentje als hij hier is. Hij is net 4 dus en ik smeer net zo lief een boterham maar hij wil er alleen maar zoetigheid op, hij eet alleen brood met chocoladepasta en croissantjes, saucijzenbroodjes en dus krentenbollen ;( .

Een broodje met worst of kaas gaat er niet in dus vraag me af wat gezonder is. Maar idd haar regels. Wist niet dat het suikerbommen waren
blablablabla
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:01:02 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209090256
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Gewoon eentje als hij hier is. Hij is net 4 dus en ik smeer net zo lief een boterham maar hij wil er alleen maar zoetigheid op, hij eet alleen brood met chocoladepasta en croissantjes, saucijzenbroodjes en dus krentenbollen ;( .

Een broodje met worst of kaas gaat er niet in dus vraag me af wat gezonder is. Maar idd haar regels. Wist niet dat het suikerbommen waren
Nou ja... naast een boterham met pasta of croissantjes weet ik niet wat slechter is hoor! :o :D
pi_209090257
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Lijkt me vooral afhangen van de frequentie. En hoe het kind erop reageert, kan me zo voorstellen dat steeds een hyperactieve stuiterbal terugkrijgen als ze bij oom Elan zijn geweest je zoiets hebt van "doe maar liever niet meer". :D
Ja hij mocht precies om die reden ook geen snoep meer en niet meer op de Xbox gamen, ik zou echt een waardeloze vader zijn _O-
blablablabla
pi_209090277
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:01 schreef Elan het volgende:

Ja hij mocht precies om die reden ook geen snoep meer en niet meer op de Xbox gamen, ik zou echt een waardeloze vader zijn _O-

Ik zie het probleem van één krentenbol niet zo als hij anders brood met chocopasta oid zou eten. Maar ja, haar kind, haar opvoeding.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:06:19 #14
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209090330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar wat Isabeau zegt. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 15:12:28 #15
5428 crew  miss_sly
pi_209090415
quote:

[..]

Uit dat rijtje is een krentenbol niets slechter dan de rest, hoor :D
En een kind van vier, dan moet ook een kleine traktatie bij ome Elan mogelijk zijn als hij een keer bij jou is.

Maar ja...zijn moeder he, die is zoveel wijzer ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209090509
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zie het probleem van één krentenbol niet zo als hij anders brood met chocopasta oid zou eten. Maar ja, haar kind, haar opvoeding.
Nou hij krijgt nu een bolletje met Nutella, vast een stuk gezonder idd maar haar feestje hoor :S___D :!
blablablabla
pi_209090606
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Uit dat rijtje is een krentenbol niets slechter dan de rest, hoor :D
En een kind van vier, dan moet ook een kleine traktatie bij ome Elan mogelijk zijn als hij een keer bij jou is.

Maar ja...zijn moeder he, die is zoveel wijzer ;)
Nou heb met haar te doen in die zin dat hij sowieso bijna niks eet, maar wel goed om te weten dat krentenbollen relatief ongezond zijn. Lijkt me lastig met kinderen in deze tijd, zoveel verleidingen O-)
blablablabla
pi_209090633
Als jullie nog goede ideeën hebben voor gezonde tussendoortjes hou ik me graag aanbevolen :7
blablablabla
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:35:03 #19
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209090700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:30 schreef Elan het volgende:
Als jullie nog goede ideeën hebben voor gezonde tussendoortjes hou ik me graag aanbevolen :7
Fruit?

Al lijkt OUD me hier een betere plek voor, meer ervaringsdeskundigen ook. :P #TeamGeenKinderen
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209090783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:30 schreef Elan het volgende:
Gewone popcorn (die je zelf popt van mais, zonder zo'n dikke suikerlaag etc) is best gezond. Barstensvol vezels :7 En wat spannender dan een appel.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 16:08:25 #21
382129 crew  Donna
pi_209091176
Officieel weegmoment vandaag. Helaas idd de 85 niet te zien, maar wel 86,1 (met kleren aan) dus ik ben tevreden. :Y
pi_209091322
Net even stapel broeken uit mijn kast gepakt die ik al héél lang niet heb gedragen. Twee duidelijk te groot: die gaan weg. Eén kan ik met heel veel moeite net dicht krijgen en dan kan ik niet meer bewegen :+ Die gaat onderop de stapel. En de rest pas ik gewoon :o

Ik heb drie spijkerbroeken weg gegooid (allemaal zo'n beetje versleten bij mijn dijbenen en inmiddels toch te groot), nu nog twee spijkerbroeken over. Ik doe het hier wel even mee.
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:47:53 #23
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209091648
quote:

[..]

Tsja, dat zal qua suiker dan niet echt uitmaken inderdaad.
Ze hebben trouwens bij o.a. Albert Heijn volkoren krentenbollen. Net iets gezonder :D
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 16:57:03 #24
382129 crew  Donna
pi_209091741
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:47 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Tsja, dat zal qua suiker dan niet echt uitmaken inderdaad.
Ze hebben trouwens bij o.a. Albert Heijn volkoren krentenbollen. Net iets gezonder :D
Die zijn ook erg lekker. :Y
pi_209109502
Lijstje.

O: 2 boterhammen boterhamworst
L: 4 crackers smeerkaas
T: 2 dropjes
A: halve afhaalpizza

En geen M&Ms meegegeten. Hoera. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: