abonnement Unibet Coolblue
pi_209068914
Uw onmisbare rubriek met deskundige inzichten in de meest bijzondere inzendingen van dit jaar *O*
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209068921
Malta

Dat idee met die saxofoon hebben ze vast niet zelf bedacht. We zullen ze Maldavië noemen.

Leuk zo’n open auto. Hebben ze wel auto’s op Malta eigenlijk? Op Vlieland mag dat volgens mij niet.

Ja hoor, auto’s genoeg. Als je gaat rijden wel alleen Amstel Malt-a drinken hihaho

Ik begreep dat Malta bij de bookmakers 12-1 staat om te winnen. Vooral veel Spanjaarden die hebben ingezet.

Heb je in Malta eigenlijk wel truien nodig als het daar altijd 40 graden is? Ze hebben er een heel klein C&A’tje volgens mij.

Ik heb gisteren nog aan een Maltezer gelikt. Ja niet zo’n hond hè, maar zo’n chocolaatje.

Maar tegen dit amateurtoneel zeggen we natuurlijk "Toedeledokie". Ga maar lekker terug naar de bonte avond van de plaatselijke speeltuinvereniging.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209068935
Letland

Een inzending om op te Letten

Hij hep zijn “lul erbij” zingt die. Interessante informatie.

Maar al die Oost-Europese landen stemmen op elkaar, dus dit kan zomaar winnen.

Dit is ook iets wat je zo op de radio kan draaien. 3FM ofzo, daar luistert toch niemand naar.

Ze zouden wat meer gebruik moeten maken van het LET-scherm.

Het liedje gaat erover hoe je makkelijker in slaap kan vallen. Maar daarvoor zou ik dat stelletje ongeregeld toch niet in mijn slaapkamer willen hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209068941
Ierland

Nou hij heb een gouden pak, maar geen gouden plak hoor.

En al helemaal geen gouden pik. Je ziet dat apparaat van hem daar beneden zo hangen man.

Misschien raakt die op dat klokkenspel af en toe wel de juiste noten.

Johnny Logan zou nu toch ook wel hoofdschuddend op de bank zitten.
-Hoezo, heeft die last van Parkinson?

We are wan zingen ze. Een wan-vertoning noem ik het.

Ze kunnen vanavond gelijk met de ferry terug naar Dublin. Dat lijkt me een ferry good idea.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209068946
Kroatië

Wat is dit nou weer voor mallotigheid?

Er ist zurück!

Ik had veel verwacht van de avond, maar dat Adolf zijn opwachting zou maken, dat viel toch wel buiten mijn referentiekader. Oh, is het Stalin? Ja, die dan misschien wel.

Zet 4 tramconducteurs van de RET naast elkaar en wij kunnen dit toch ook?

Maar wat hadden de plaatselijke Jan en Cornald gezopen toen ze dit uitkozen als winnaar? Wat het ook was, ik wil het ook!

Nou, die Kroaat-zie-je in de finale niet meer terug.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209068949
Moldavië

Wat hebben die dames nou weer voor peniskokers op hun helmen?

Het is ook wel weer een circus elk jaar hoor. Wat is dit nou weer voor een dorpsidioot?

Geef mij maar een echt liedje zoals dat van Nederland.

Wie is dat kleine opneukertje eigenlijk, is dat de broer van VanVelzen?

Chisinau heb ik er wel genoeg van.

Het is leuk dat zulke landen ook mogen meedoen, maar hebben die überhaupt ooit de Top 10 gehaald? Ze zouden eigenlijk zoals in de Europacup een extra voorronde moeten hebben voor die kleinste landen. Dat West-Europa pas later instroomt.

Hij zingt maar over een zware soiree. Zou die al een paar van die dwergen hebben opgegeten?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209068957
Zweden

Ja, dit is echt heel goed hoor.

Dit is na Nederland mijn favoriet.

Dit heeft in Zweden het nationale Songfestival gewonnen. Dat zouden wij ook weer moeten houden, want je ziet wat voor liedjes er uit voortkomen.

Ik begrijp dat als je naar Engeland gaat je een zonnebank meeneemt. Zeker als je Lo-RAIN heet!

In Zweden had Loreen nog een grotere doos. Maar dat gaf problemen bij haar optreden, daarom heeft ze er iets aan gedaan en heeft ze nu in Liverpool een kleinere doos. Op zichzelf een kutverhaal, maar ik denk ik zeg het even.

Voor Zweden zit trouwens een onderbreking, want eer ze dat IKEA-pakket in elkaar hebben gezet, ben je een uur verder.

Lor-1, de naam zegt het al, die wordt eerste. Misschien moeten wij volgend jaar Herman van V-1 sturen!
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209068963
Finland

Finland heeft in 60 jaar maar één keer de Top 5 gehaald, en als je deze belachelijke circusact ziet, begrijp je waarom.

Ik dacht dat we daar op het Songfestival een beetje vanaf waren. Dat het music first was tegenwoordig, in plaats van zo’n melige act.

Dat krijg je ervan als je de halve finales alleen televoting maakt. De jury had dit wel tegengehouden, maar al die dronken Britten in de zaal stemmen dit natuurlijk naar de finale.

Tsja, tsja, tsja, wat moet ik ervan zeggen? Hij heeft zijn trui in een Finse sauna gewassen geloof ik, want die is aardig gekrompen.

Maar het zou natuurlijk schandalig zijn als Nederland niet naar de finale gaat, en deze Kermit de Kikker wel.

Het kan dan een favoriet zijn, maar ik Fin het niks.

Ik zeg altijd maar zo Käärinee heb je, Käärijä kan je krijgen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209068966
Nederland

Nou, als dit de sterkere halve finale is, valt het niveau me erg tegen. Nederland gaat gewoon naar de finale hoor.

Ik hoor het liedje nu voor het eerst, maar dit is echt net zo goed als Arcade. Dat heeft Duncan weer goed gedaan.

Ik vond eigenlijk alleen Nederland en Zweden goed. Kunnen er ook twee door in plaats van tien?

Tussen al die rariteitenkabinetten is Nederland een baken van kwaliteit. Het zou me niets verbazen als ze gaan winnen. En dan volgend jaar met zijn allen naar Maastricht. Lekker 12 vlaaienpunten uitdelen!

Maar zaterdag komen de echt grote landen van de Big 5 erbij. Dan gaat het niveau wel omhoog.

Veel succes Mia en Dion! Doe het voor het volk, voor Cornald, voor jezelf, eigenlijk voor iedereen, behalve Jan Smit!

Naar de finale. Dit kan niet meer mis, dit!
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209068969
Veel kijkplezier aan een ieder vanavond! *O*
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:14:14 #11
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_209069061
quote:
dames nou weer voor peniskokers
Ok, nu ben ik hier wel benieuwd naar
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:15:28 #12
2681 Dave
Aardig op drave
pi_209069077
_O-
:o)
  dinsdag 9 mei 2023 @ 12:01:55 #13
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209069580
GIEREN _O- _O- _O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  dinsdag 9 mei 2023 @ 13:15:19 #14
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_209070686
Fred_Baas _O_
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 mei 2023 @ 20:42:40 #15
39237 crew  H_T
2733
pi_209094281
Heerlijke traditie O+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_209099890
Polen

Ja, dit is lekker hoor. Een tropische verrassing uit Polen, dat verwacht je niet.

En ze zingt het ook lekker. Goede zangeres is dat.

In die voorronde waren ze wel in de Warschau dat ze dit kozen. Haar concurrent Jann kreeg het aan de Bialystok met de jury. Want die werd afgekrakau’t, terwijl die naar eigen zeggen “Lodz of points” had verwacht. Maar nogal Radom gingen ze voor Blanka. Want Kutno, die kan niet zingen. Gelukkig sprongen er veel Polen voor haar in de Breslau, en mocht ze gaan. Met een fraaie act, compleet met Gdans-break en daarmee komt ze vast Szczecin de finale.

Het schijnt dat haar achtergronddansers tussendoor ook die andere acts in elkaar moeten zetten.

Dit staat op 1 in Litouwen, dus die punten zijn al binnen.
-Al die Oost-Europese landen stemmen toch op elkaar? Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Bulgarije, Servië, Bosnië, Former Huppeldepup Macedonië, die gaan hier allemaal op stemmen vanavond.

Nou meid, jij hoeft vanavond niet solo te blijven hoor. Ik kom je wel gezelschap houden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209099895
Denemarken

Nou, aan die stem te horen, heb die bij het jeu-de-boulen in de baan van de bal gestaan. Of zijn medespeler had op de verkeerde ballen gemikt!

Het kan ook dat hij op zo’n typisch Deens Lego-stukje is gestapt bij de opnames.

Ik vind het maar een hoogst irritante stem. Moet je voorstellen dat hij op het station de vertragingen omroept. Dan wordt het stationsgebouw door de reizigers gesloopt!

Hij is naar eigen zeggen razend populair in Zuid-Korea. Gaat het te ver hem te adviseren zijn talenten eens in het noorden te etaleren?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209099900
Roemenië

Ja, dit vinden wij niet raar, maar wel heel...nee, dit is gewoon raar. RRRRAAAARRRRRRRRR!

Noem me een chauvinist, maar als dit naar de finale gaat en Nederland niet, dan schilder ik een portret van Gordon op mijn voorgevel.
-Met een witte regenpijp onder zijn neus, alsof het lijntje coke is!

Ik denk niet dat Theodor gaat naar de finale.

Maar wat betekent dat DGT dan? Of is dat zijn afwijking? Oh, dat betekent Vingers. Nou, dan begrijp ik er helemaal niks meer van. De T van Theo, en polenta eten. Drie DGT in de lucht, en meteen naar huis terug!
Zo, het Roemeense Koningslied is af.

Maar een matig lied, matige zanger en matige act. Dit gaat vanavond naar huis. I Bucharest my case.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209099902
Albanië

Het ESF is echt een familiefeestje hoor. Incest is er niets bij.

Maar dit is dus de Albanese Kelly Family?

Maar wie hoort er bij wie? Zijn die twee ouwetjes een koppel, of doet die man een Peter Jan Rens’je en hoort die bij die jonge zangeres?

Ja, dit Duje goed Albanië.

Dit is toch wel waarvoor je het Songfestival kijkt.
-Ach pleur toch op man. Moet je je indenken dat deze Albanese Pinkstergemeente op jouw bruiloft de muziek had gedaan. Dan hadden alle gasten om half 9 al in de auto naar huis gezeten!

Ze komen eigenlijk uit Kosovo, maar die doen niet mee.
-Is er geen goeie Luxemburger die voor ons mee kan doen volgend jaar?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209099908
Australië

Een auto op het podium, welja. Volgend jaar zit de zanger van Australië in de buidel van een kangoeroe.

Ze komen uit Perth, dat is de meest geïsoleerde grote stad ter wereld.
-nou, met die pokkeherrie kunnen ze me niet geïsoleerd genoeg zijn.

Het zijn wel oude knarren zeg. Is dit de Australische Golden Earring? Of nou ja Golden, op hun niveau meer de Plastic Earring.

Ik vind dit eigenlijk wel leuk. Ik zit vanavond in mijn Aussie trainingspak voor de TV.
-Oui, oui, moi aussi!

En de rest van de wereld stemt nu ook mee. Dus dit krijgt punten van Nieuw-Zeeland, Vanuatu, Indonesië, Antarctica... Er zullen vast wel wat pinguïns zijn die dit leuk vinden!
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209099910
Litouwen

Ja, in Liverpool hebben ze wel wat met liedjes van Litouwers hoor.

Estland is er ook bij vanavond, dus dit gaat wel door.

Wat mij betreft is The Roop voor een beter liedje toch groot hoor.

Het is een slimme meid. Ze is aan drie studies begonnen, al heeft ze die niet afgemaakt.
-Ik vind het jammer dat ze dit liedje wel heeft afgemaakt.

Dat Sjoetotoeto komt uit een eeuwenoud Litouws religieus ritueel. Misschien hadden Mia en Dion een paar keer “Bedankt voor de bloemen” moeten zingen. Daar was ons liedje wel van opgefleurd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209099915
Oostenrijk

Ja, dit blijft lekker hangen hoor popopopopo.

Ze hebben dit liedje al eens gedaan toch? Woki mit dem popopopopo.

Ha ha ha ha ha ha, who the hell is Hella Haasse? De Nederlandse versie is eigenlijk lolliger.

Maar alle grappigheid ten spijt. Het zou toch wat zijn als dat prachtige liedje van Nederland wordt uitgeschakeld, en een beetje popopo roepen wel naar de finale gaat.

Wie heeft dit eigenlijk geschreven?
-Miss Montreal geloof ik. Die wilde een plaat over de politie maken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209099919
België

Nou nou, gezelligheid kent geen tijd. Waarom sturen wij nooit eens zoiets vrolijks? Volgend jaar sturen we de Snollebollekes. Of Mart Hoogkamer. Dat is toch veel leuker dan al die zeikmuziek van ons.

Gustaph is toch die buurman van Samson en Gert?
-Nee, dat is Octaaf!
Oh, dan zat ik er naast. Nou ja, Mia en Dion zaten er dinsdag ook wel een paar Gustaphen naast.

Hij noemt zich Gustaph, maar hij heet eigenlijk Stef Caers.
-Ja, hij is ook wel het licht in de duisternis van deze semi.
Hopelijk is die niet opgebrand aan het eind van de avond.
-Deze inzending wordt mede mogelijk gemaakt door Bolsius!
Als hij zich een week niet wast, is het Stef Geurcaers.
-Als hij het onveilig doet, wordt het een druipcaers.
Als hij te veel frieten eet, heet die Stef Caersvet.
-Johan Derksen weet wel wat je met hem kan doen!

Ik ga iets geks zeggen...
-Oh, dan zoek ik vast het telefoonnummer van het RIAGG.
Ik heb tussen al die liedjes niks beters gehoord dan deze. Ik schrijf hem vast op hoor. Sint Job In ‘t Goor 2024, we komen eraan!

Gustaph wordt onze hoop dit jaar. Zet hem op ouwe reus, en maak de Benelux trots!
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209099944
Aan iedereen ook vanavond weer veel kijkplezier! *O*
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:09:46 #25
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209100579
Ohhh Fred kan echt niet _O- _O- O+ FANTASTISCH
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')