abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 mei 2023 @ 08:05:25 #276
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_209225340
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 22:23 schreef quepos het volgende:
Net contact gehad met die kut van Corbelo.

Weet niet hoe ik de foto moet delen, maar het komt er op neer.

Jullie zoeken het maar lekker uit met MCF.

Hij heeft er in ieder geval schijt aan
Kwam die beter uit de woorden dan de mensen van MAX?
Of was dit ook heel veeeeel uhh uhhh & uhhh?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_209225647
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 22:23 schreef quepos het volgende:
Net contact gehad met die kut van Corbelo.

Weet niet hoe ik de foto moet delen, maar het komt er op neer.

Jullie zoeken het maar lekker uit met MCF.

Hij heeft er in ieder geval schijt aan
Vorige keer vroeg hij nog hoe hij de investeerders kon bereiken ("what online groups most investors are in so that I can get in touch with them"). Maar zijn frustratie richting MAX was toen al overduidelijk. De ECSPR voor MAX is ver weg.
pi_209225727
Denk zal even kijken of deze leningnemer nog recent wat cijfers op company house heeft gezet, lijkt erop dat die elk moment weer online gaan komen.

Confirmation Statement
I confirm that all information required to be delivered by the company to the registrar in relation to
the confirmation period concerned either has been delivered or is being delivered at the same time
as the confirmation statement

19 May 2023 Confirmation statement made on 7 May 2023 with no updates
View PDF Confirmation statement made on 7 May 2023 with no updates - link opens in a new window - 3 pages (3 pages)


Ter info tijdsbestek van vorig jaar:
31 May 2022 Total exemption full accounts made up to 31 August 2021
View PDF Total exemption full accounts made up to 31 August 2021 - link opens in a new window - 8 pages (8 pages)
Download iXBRL
23 May 2022 Confirmation statement made on 7 May 2022 with no updates
View PDF Confirmation statement made on 7 May 2022 with no updates - link opens in a new window - 3 pages (3 pages)

_________________________________

Niet dat die nou zoveel cijfers deelt, maar goed geeft natuurlijk wel een mooi beeld. Want volgens mij had die al problemen op 31-8-22?
(Zit er zelf niet in)
pi_209225871
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 09:17 schreef Tjalala het volgende:
Denk zal even kijken of deze leningnemer nog recent wat cijfers op company house heeft gezet, lijkt erop dat die elk moment weer online gaan komen.

Confirmation Statement
I confirm that all information required to be delivered by the company to the registrar in relation to
the confirmation period concerned either has been delivered or is being delivered at the same time
as the confirmation statement

19 May 2023 Confirmation statement made on 7 May 2023 with no updates
View PDF Confirmation statement made on 7 May 2023 with no updates - link opens in a new window - 3 pages (3 pages)


Ter info tijdsbestek van vorig jaar:
31 May 2022 Total exemption full accounts made up to 31 August 2021
View PDF Total exemption full accounts made up to 31 August 2021 - link opens in a new window - 8 pages (8 pages)
Download iXBRL
23 May 2022 Confirmation statement made on 7 May 2022 with no updates
View PDF Confirmation statement made on 7 May 2022 with no updates - link opens in a new window - 3 pages (3 pages)

_________________________________

Niet dat die nou zoveel cijfers deelt, maar goed geeft natuurlijk wel een mooi beeld. Want volgens mij had die al problemen op 31-8-22?
(Zit er zelf niet in)
Voor zover ik kan overzien is MAX in april 2022 gestopt met nieuwe Corbeloprojecten
pi_209225872
Had zelf van het weekend nog even vluchtig gekeken naar probleemprojectje bij GVE L*v*nd* (19990), laatste echte update die wij als investeerders hebben gehad was in januari 2022, Over diverse rechtszaken met een potentiėle koper. Verder nog 2x een update via het GVE systeem gehad dat de advocaten er mee bezig waren (Laatste was 30-11-22)

Dit is wat ik kreten die de ondernemer zelf heeft gezegd op de social:
12-2-23: Weer aan de bak na anderhalf jaar stilleggen en veel ellende.
24-2-23: Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar de eerste lading zit er in!
27-3-23: Als ik het een en ander Aan kant heb en mijn huidige schip van het jaar nog verkocht heb zou ik de gok wel willen wagen om die te kopen
14-4-23: Weer met volle bak en een lekkere krul voor de kop terug naar zaandam. Van de week ook nog een stukje grof geschut zien drijven vaart volgens mij op stoomturbines gezien de damp die uit de zij kwam... als alles zo blijft lopen gaat het weer de goeie kant uit.

Fijn dat die weer geld aan het verdienen is met ons schip,maar goed ik vraag me af wanneer we weer eens een echte update krijgen van GVE over dit project. Aangezien die komende woensdag alweer 3 maanden in de vaart lijkt te zijn.

Zag ook nog deze reactie van iemand anders dan de ondernemer voorbij komen:
leuk zo'n " koper " die je schip aan gort helpt...en dan denkt dat je oude motors gewoon kunt omruilen...en daar dan ook nog zijn gelijk in wil halen voor de rechtbank en als puntje bij paaltje komt ..." ik heb geen geld " kun je wel procederen tot je een ons weegt...van een kale kip valt nou eenmaal niks te plukken...maar een ander veel leed berokkenen....en een enorme schadepost
pi_209226149
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:32 schreef jortkeldert het volgende:

[..]
50m2 is vrij groot voor een peeskamer.
Dat zou ik niet durven zeggen :@

Echter het vloeroppervlak is 433 m2 waarvan 359 m2 geschikt om te wonen. Ik neem aan dat hier niet veel rek in zit, zeker niet als er ook nog een gemeenschappelijke ontbijtruimte moet komen. Dan kom je op maximaal 20 m2 per kamer.

Op zich voldoet dit wel (ruimschoots) aan de SNF normering voor migrantenhuisvesting, mits uiteraard ook aan de overig eisen wordt voldaan.
https://www.normeringflex(...)-1-februari-2023.pdf

Wel een stuk kapitaalvernietiging zo'n mooi oud pand waar op zich en zo te zien weinig aan mankeert.
Pecunia non olet
pi_209228369
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 09:17 schreef Tjalala het volgende:
Denk zal even kijken of deze leningnemer nog recent wat cijfers op company house heeft gezet, lijkt erop dat die elk moment weer online gaan komen.

Confirmation Statement
I confirm that all information required to be delivered by the company to the registrar in relation to
the confirmation period concerned either has been delivered or is being delivered at the same time
as the confirmation statement

19 May 2023 Confirmation statement made on 7 May 2023 with no updates
View PDF Confirmation statement made on 7 May 2023 with no updates - link opens in a new window - 3 pages (3 pages)


Ter info tijdsbestek van vorig jaar:
31 May 2022 Total exemption full accounts made up to 31 August 2021
View PDF Total exemption full accounts made up to 31 August 2021 - link opens in a new window - 8 pages (8 pages)
Download iXBRL
23 May 2022 Confirmation statement made on 7 May 2022 with no updates
View PDF Confirmation statement made on 7 May 2022 with no updates - link opens in a new window - 3 pages (3 pages)

_________________________________

Niet dat die nou zoveel cijfers deelt, maar goed geeft natuurlijk wel een mooi beeld. Want volgens mij had die al problemen op 31-8-22?
(Zit er zelf niet in)
Mijn laatste ontvangen rentebetaling betreffende C* was begin eerste week mei 2022, (kort) daarvoor waren er zover ik me kan herinneren al projecten die niet afgelost werden. Voor alle duidelijkheid, we hebben dus inmiddels ruim een jaar te maken met beloftes van C* en/of mcf die (bij herhaling) niet waargemaakt worden.
pi_209228538
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 14:22 schreef tnhb het volgende:

[..]
Mijn laatste ontvangen rentebetaling betreffende C* was begin eerste week mei 2022, (kort) daarvoor waren er zover ik me kan herinneren al projecten die niet afgelost werden. Voor alle duidelijkheid, we hebben dus inmiddels ruim een jaar te maken met beloftes van C* en/of mcf die (bij herhaling) niet waargemaakt worden.
Mede daarom verwacht ik niet dat MAX een ECSPR gaat krijgen, de AFM schijnt daar ook bij betrokken te zijn
pi_209228661
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 09:17 schreef Tjalala het volgende:
Denk zal even kijken of deze leningnemer nog recent wat cijfers op company house heeft gezet, lijkt erop dat die elk moment weer online gaan komen.
[...]
Voor de volledigheid, dit jaar ook 2 nieuwe bedrijven begonnen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 mei 2023 @ 15:16:40 #285
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_209229102
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 14:43 schreef tnhb het volgende:

[..]
Voor de volledigheid, dit jaar ook 2 nieuwe bedrijven begonnen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan dit ogen op een "sterf-huis-constructie"?
Dan zitten wij straks met de "gebakken peren". Al is dat al beter dan helemaal niets :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_209234077
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 15:16 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Kan dit ogen op een "sterf-huis-constructie"?
Dan zitten wij straks met de "gebakken peren". Al is dat al beter dan helemaal niets :)
Ik zou het niet weten, kan hooguit speculeren want ik weet niet hoe dit soort zaken volgens engels recht werken en hoe het bijvoorbeeld met de hoofdelijke aansprakelijkheid en bestuurdersaansprakelijkheid zit (heb ik niet uitgezocht). Ik wilde alleen maar delen dat de eigenaar schijnbaar niet stil zit maar gewoon verder lijkt te gaan.
pi_209234995
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:28 schreef KrekelJapie het volgende:
Kaasbezorger
https://www.collincrowdfund.nl/cheese-home/
Geen zekerheden. Deze halve materiėle gelden zullen verdampt zijn op het moment dat de HA moet worden aangesproken.
[..]

Puur op zekerheden zou ik deze niet meenemen maar ik heb de indruk dat de mensen redelijk in een gespreid bedje terecht komen. Bestaande organisatie, klantenkring etc.
Het bedrag dat ze onderaan de streep lenen is het bedrag dat de wagen moet kosten. Mocht het mis gaan dan zal deze neem ik aan teruggaan naar de kaasleverancier die er dan een andere ondernemer in/op zal zetten dus zal daar een min of meer reėle vergoeding tegenover kunnen staan. Helaas geen terugkoopverklaring zoals je wel eens bij keukenboeren ziet. Leuke rente en lineaire aflossing wat het risico ook vlot doet afnemen.

Wat vinden jullie?
Pecunia non olet
  maandag 22 mei 2023 @ 06:04:31 #288
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_209236042
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 23:27 schreef obligataire het volgende:

[..]
Puur op zekerheden zou ik deze niet meenemen maar ik heb de indruk dat de mensen redelijk in een gespreid bedje terecht komen. Bestaande organisatie, klantenkring etc.
Het bedrag dat ze onderaan de streep lenen is het bedrag dat de wagen moet kosten. Mocht het mis gaan dan zal deze neem ik aan teruggaan naar de kaasleverancier die er dan een andere ondernemer in/op zal zetten dus zal daar een min of meer reėle vergoeding tegenover kunnen staan. Helaas geen terugkoopverklaring zoals je wel eens bij keukenboeren ziet. Leuke rente en lineaire aflossing wat het risico ook vlot doet afnemen.

Wat vinden jullie?
Had wel gelezen. Denk erover deze mee te pakken.
Verwacht dat project snel vol loopt.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_209236871
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 23:27 schreef obligataire het volgende:

[..]
Puur op zekerheden zou ik deze niet meenemen maar ik heb de indruk dat de mensen redelijk in een gespreid bedje terecht komen. Bestaande organisatie, klantenkring etc.
Het bedrag dat ze onderaan de streep lenen is het bedrag dat de wagen moet kosten. Mocht het mis gaan dan zal deze neem ik aan teruggaan naar de kaasleverancier die er dan een andere ondernemer in/op zal zetten dus zal daar een min of meer reėle vergoeding tegenover kunnen staan. Helaas geen terugkoopverklaring zoals je wel eens bij keukenboeren ziet. Leuke rente en lineaire aflossing wat het risico ook vlot doet afnemen.

Wat vinden jullie?
Ik denk dat het geld van de kaasbezorger wel terug komt inderdaad. Aan de andere ben ik toch steeds vaker blij als ik zie dat, als een project in de problemen komt, er goede zekerheden tegenover staan.

Voor een procentje minder neem ik dan bijvoorbeeld liever het project Slaats mee. (Wat ik inmiddels al gedaan heb.)

En natuurlijk steun ik liever een kleine ondernemer dan bijvoorbeeld te investeren in huisvesting voor arbeidsmigranten. Aan de andere kant mochten er problemen ontstaan dan zal het onderpand van bijvoorbeeld Zwart Holding 2 altijd het overgrote deel van de schuld dekken. Toch wel prettig als je eens in de zo veel tijd weer eens met een probleem project geconfronteerd gaat worden. Dat half procentje minder heb ik hier graag voor over.

De kaasbezorger laat ik dus lopen en Slaats en Zwart heb ik meegenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 22-05-2023 09:21:31 ]
pi_209236987
Slaats heb ik royaal meegenomen. Die man leent uit luxe, niet uit nood :)

Zwart ga ik denk ik basis meenemen, de kaasbezorgers een bescheiden bedragje, als het lukt. Voordeel van deze is dat je met een bescheiden inleg net zoveel cashflow krijgt in het begin als met een groot bedrag aflossingsvrij.
Pecunia non olet
pi_209237495
Deze gaat om 11u ook nog open voor de inner crowd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit al stevig in zijn vorige project dus sla deze over.
pi_209237963
Nieuw Collin projectje zonder harde zekerheden:

J.B.A. Blom Haarmode
¤ 25.000 | 8,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/j-b-a-blom-haarmode/

Jammer dat de hoofdhuurder (Cosmo Hairstyling) geen borg of terugkoopgarantie afgeeft. Daar leent een dergelijk project zich prima voor.
pi_209238285
quote:
14s.gif Op maandag 22 mei 2023 10:23 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Deze gaat om 11u ook nog open voor de inner crowd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit al stevig in zijn vorige project dus sla deze over.
Meegenomen zij het bescheiden, vooral ivm 2x 1e hypo, de cash/liq positie houdt niet over of is beter gezegd K.., maar met 2x 1e hypo en 1e hypo op 25956 (ook hier bescheiden inleg) heeft David best wat te verliezen.
pi_209238311
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 09:28 schreef obligataire het volgende:
Slaats heb ik royaal meegenomen. Die man leent uit luxe, niet uit nood :)

Van een uitkeringstrekker valt weinig te plukken als die in de problemen komt....
pi_209238510
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 11:50 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Van een uitkeringstrekker valt weinig te plukken als die in de problemen komt....
Denk dat hij een vrij royale wao uitkering heeft. Geen bijstand i.i.g.

Op dit moment is zijn o/g 850 K waard en financiering samen 407 K dus een totale overwaarde van 443 K.
Beide hokken zijn al verhuurd.

Ik denk dat ik me ook maar laat afkeuren en huisjesmelker word :)
Pecunia non olet
pi_209238627
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 09:01 schreef Tjalala het volgende:
Brickfield B.V. 3
¤ 200.000 | 9,0% rente | 18 maanden

Met een 2in rang 1ste hypotheek waarbij er niet eens voor een taxatie wordt gekozen.

De openstaande schuld van deze financiering bedraagt per 19-05-2023 ¤ 1.470.000,-, waarbij er ¤ 10.000,- per maand wordt afgelost. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 1.500.000,- gebaseerd op de overeengekomen koopprijs waartegen het pand op 1 april 2022 is overgedragen. Inmiddels is het pand al deels opgeknapt en zijn ontwikkelingen gaande met betrekking tot de (her)bestemming van het pand waardoor het pand naar verwachting in waarde zal stijgen.
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209239411
Nieuw Collin project, dit keert met een hondenpension met 1e hypotheek:

Woefert VOF
¤ 630.000 | 8,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/woefert-vof/

Onderpand: https://www.funda.nl/koop/maarheeze/huis-42878349-hugten-25/
Het onderpand stond overigens wel al een lange tijd te koop, vandaar -/- 65k t.o.v. de vraagprijs is mijn vermoeden.

WOZ-waarde
Peildatum waarde
01-01-2022 548.000 euro

[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 22-05-2023 13:54:47 ]
pi_209239657
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 09:28 schreef obligataire het volgende:
Slaats heb ik royaal meegenomen. Die man leent uit luxe, niet uit nood :)

Zwart ga ik denk ik basis meenemen, de kaasbezorgers een bescheiden bedragje, als het lukt. Voordeel van deze is dat je met een bescheiden inleg net zoveel cashflow krijgt in het begin als met een groot bedrag aflossingsvrij.
De kaasbezorger staat nu voor je open :)
pi_209239708
quote:
14s.gif Op maandag 22 mei 2023 14:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]
De kaasbezorger staat nu voor je open :)
Bescheiden meegepakt en nu vol.
Pecunia non olet
pi_209239768
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
Denk dat hij een vrij royale wao uitkering heeft. Geen bijstand i.i.g.

Op dit moment is zijn o/g 850 K waard en financiering samen 407 K dus een totale overwaarde van 443 K.
Beide hokken zijn al verhuurd.

Ik denk dat ik me ook maar laat afkeuren en huisjesmelker word :)
WIA heet dat tegenwoordig. Je komt er niet meer zo makkelijk in kan ik uit ervaring melden. Grappen inzake is ook niet aan mij besteed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')