abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 mei 2023 @ 21:52:53 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209110112
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 15:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Hahaha, misschien kun je een ander doel installeren? Een heel lelijke tuinkabouter ofzo :7
Nah, er staat al wel een heel iel boompje, in de voortuin, dus dat nodigt iig niet uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 11 mei 2023 @ 22:00:26 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209110363
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 15:55 schreef Clubsoda het volgende:
De ah-bezorger vroeg laatst of hij bij ons naar de wc mocht . Dat duurde láng :X en de lucht erna was niet mals :X
Oh god… ik zou dan in staat zijn om dat toilet een paar dagen te vermijden. ;( :X
  donderdag 11 mei 2023 @ 22:26:53 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209111320
Zo, de administratie voor de aftrek zorgkosten weer bijgewerkt.... er is vandaag maar liefst 5.400 ml vet verwijderd (4,97 kilo)
Was wel pittig maar goed, al met al al 12,5 kg verwijderd, maar tot en met vanmorgen was ik al 11,7 kg afgevallen sinds de eerste operatie, van die 11,7 kg was 7,5 kg verwijderd; de rest zelf gedaan.
En dan te bedenken dat ik met 0,9196 kg voor een liter vet reken en zij rekenen met 0,8 kg voor een liter vet, dan wordt het verschil verwijderd/zelf extra afgevallen nog veel groter.

Ik ga binnenkort gewoon een keer een flesje Croma vloeibaar kopen ofzo en dan wegen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 11 mei 2023 @ 22:29:38 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209111437
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 22:00 schreef BE het volgende:

[..]
Oh god… ik zou dan in staat zijn om dat toilet een paar dagen te vermijden. ;( :X
Ik ga sowieso niet naar de WC beneden, ik loop naar boven om naar "mijn eigen" WC te gaan :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209112658
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 22:26 schreef Leandra het volgende:
Zo, de administratie voor de aftrek zorgkosten weer bijgewerkt.... er is vandaag maar liefst 5.400 ml vet verwijderd (4,97 kilo)
Was wel pittig maar goed, al met al al 12,5 kg verwijderd, maar tot en met vanmorgen was ik al 11,7 kg afgevallen sinds de eerste operatie, van die 11,7 kg was 7,5 kg verwijderd; de rest zelf gedaan.
En dan te bedenken dat ik met 0,9196 kg voor een liter vet reken en zij rekenen met 0,8 kg voor een liter vet, dan wordt het verschil verwijderd/zelf extra afgevallen nog veel groter.

Ik ga binnenkort gewoon een keer een flesje Croma vloeibaar kopen ofzo en dan wegen :D
Wauw, gaat goed met de extra kilo’s die er ook af gaan!

Een goed herstel weer gewenst na deze keer ook weer! :*
  donderdag 11 mei 2023 @ 23:50:50 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209113719
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 23:04 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wauw, gaat goed met de extra kilo’s die er ook af gaan!

Een goed herstel weer gewenst na deze keer ook weer! :*
Ja, vooral gezien het bewegen de eerste 2 weken na de operatie zeer beperkt is, plus dat er dan nog een hoop wondvocht zit.

Maar ik heb er weer vertrouwen in :)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209114933
Sterkte met het herstel Leandra :*
pi_209114953
Wauw @Leandra dat is echt al veel. Heel veel sterkte met het herstel van deze ingreep. Heb je nu nog 2 keer te gaan dit jaar?
  vrijdag 12 mei 2023 @ 07:44:23 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209115029
Sterkte met herstellen Leandra
  vrijdag 12 mei 2023 @ 07:53:10 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_209115076
Sterkt met herstel Leandra!
pi_209115141
Sterkte met het herstel @Leandra
Fake it till you make it...
  vrijdag 12 mei 2023 @ 08:13:06 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209115213
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 07:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wauw @:Leandra dat is echt al veel. Heel veel sterkte met het herstel van deze ingreep. Heb je nu nog 2 keer te gaan dit jaar?
Nee, nog 4 keer :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209115214
Wat gaat het goed Leandra!
Snel herstel gewenst.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 08:13:23 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209115215
Thnx all :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209116164
Lekker bezig, @Leandra! Heb je een doel in gedachten?

Ik ben gister bij een arts geweest met m'n middenrifklachten en de foto's zagen er goed uit. Dat was een opluchting. Zul je net zien: deze week had ik aanzienlijk minder pijn. En ik heb dan ein-de-lijk klinisch-genetisch onderzoek in gang laten zetten n.a.v. het overlijden van m'n moeder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 09:43:52 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_209116249
Boh @Leandra allebei de hoeveelheden zijn knap. Sterkte met het herstellen weer!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Colorchick vrijdag 12 mei 2023 @ 09:45:10 #167
382129 crew  Donna
pi_209116272
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 23:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, vooral gezien het bewegen de eerste 2 weken na de operatie zeer beperkt is, plus dat er dan nog een hoop wondvocht zit.

Maar ik heb er weer vertrouwen in :)
Sterkte! :*
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:19:18 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209116754
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
Lekker bezig, @:leandra! Heb je een doel in gedachten?

Ik ben gister bij een arts geweest met m'n middenrifklachten en de foto's zagen er goed uit. Dat was een opluchting. Zul je net zien: deze week had ik aanzienlijk minder pijn. En ik heb dan ein-de-lijk klinisch-genetisch onderzoek in gang laten zetten n.a.v. het overlijden van m'n moeder.
Fijn dat alles er goed uitzag en de klachten ook minder zijn, want goede foto's met nog veel pijn schiet ook niet op, dan weet je ook niet waar het vandaan komt.

Heel goed dat je het klinisch-genetisch onderzoek in gang hebt laten zetten, als je daar de uitslagen van hebt dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent, ongeacht de uitslag :*

Ik heb geen doel want ik weet niet wat ik van de andere operaties kan verwachten, dit was echt heel erg veel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik loop vooral zoveel makkelijker sinds de eerste operatie, mijn benen schuren niet meer tegen elkaar dus het loopt lichter.
Overigens was ik in 2022 ook al 10 kg afgevallen, dus de eerst operatie begon al met 10 kg minder dan een jaar daarvoor, hoewel die 10 kg eigenlijk niet op lipoedeem gebieden verdwenen is, maar meer buik en taille.
Ik had gisteren dan ook een broek aan die in januari 2022 strak zat, en nu kon ik daar zo'n reclamefoto voor een afslankmiddel maken :D
Maar hij past om mijn benen nu ook ruim terwijl die nog helemaal rondom in een hele voorraad verbandmiddelen zitten :D
Maar dat laatste is dus vooral door operaties 1 en 2.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209116858
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:19 schreef Leandra het volgende:

Ik heb geen doel want ik weet niet wat ik van de andere operaties kan verwachten, dit was echt heel erg veel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik loop vooral zoveel makkelijker sinds de eerste operatie, mijn benen schuren niet meer tegen elkaar dus het loopt lichter.
Overigens was ik in 2022 ook al 10 kg afgevallen, dus de eerst operatie begon al met 10 kg minder dan een jaar daarvoor, hoewel die 10 kg eigenlijk niet op lipoedeem gebieden verdwenen is, maar meer buik en taille.
Ik had gisteren dan ook een broek aan die in januari 2022 strak zat, en nu kon ik daar zo'n reclamefoto voor een afslankmiddel maken :D
Maar hij past om mijn benen nu ook ruim terwijl die nog helemaal rondom in een hele voorraad verbandmiddelen zitten :D
Maar dat is dus vooral door operaties 1 en 2.
Geweldig! Het is en wordt een transformatie. Ik ben zelf heel lang geleden veel afgevallen en ik vond de bewegingsvrijheid misschien wel het allerfijnst: makkelijker kunnen lopen en rennen, fitter zijn, beter in bijv. stoelen in het openbaar vervoer passen. :+

Mijn vader heeft zichzelf lange tijd aangepraat dat een leven waarin hij niet kon eten wat hij wilde minder leuk was. Dat heeft hem ervan weerhouden zijn eetgewoonten aan te passen, waardoor hij steeds ernstiger overgewicht kreeg. In de loop der tijd ontwikkelde hij strategieën om met z'n beperkte bewegingsvrijheid om te gaan. Als ik nu bijv. met mijn lief ergens parkeer en hij chauffeur is, dan heb ik de neiging om voor hem te kijken welke plek het dichtst bij de ingang is. Want dat deed ik altijd voor m'n vader en dat ben ik normaal gaan vinden. Ik moet nog steeds moeite doen om tegen die neiging in te gaan.

Anyway, hoera voor bewegingsvrijheid! *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 12-05-2023 10:35:00 ]
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:39:34 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209116971
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Geweldig! Het is en wordt een transformatie. Ik ben zelf heel lang geleden veel afgevallen en ik vond de bewegingsvrijheid misschien wel het allerfijnst: makkelijker kunnen lopen en rennen, fitter zijn, beter in bijv. stoelen in het openbaar vervoer passen. :+

Mijn vader heeft zichzelf lange tijd aangepraat dat een leven waarin hij niet kon eten wat hij wilde minder leuk was. Dat heeft hem ervan weerhouden zijn eetgewoonten aan te passen, waardoor hij allerlei strategieën ging ontwikkelen om met z'n beperkte bewegingsvrijheid om te gaan. Als ik nu bijv. met mijn lief ergens parkeer en hij chauffeur is, dan heb ik nog steeds de neiging om voor hem te kijken welke plek het dichtst bij de ingang is. :o
Ik hou ook van een plek dichtbij de ingang, dat is er wel ingeslopen toen bewegen lastiger ging.

Dinsdag stond ik nog 10 minuten op de loopband waarbij ik lopen afwissel met rennen, maar wel 4 van de 10 minuten gerend, en dat is echt een overwinning.

Ik ontzeg me zelf weinig qua eten of drinken, maar ik ben niet iemand die iedere dag een wijntje of biertje moet, en ik drink dagelijks sowieso 1.850 ml water, en dan tel ik alleen water en thee, andere dranken tel ik niet mee.
Qua eten ben ik vooral van het "zondigen" qua zaken die ik de moeite waard vind, dus als het iets is wat ik echt heel erg lekker vind dan mag dat af en toe best.
Zo eet ik bijvoorbeeld wel M&M's als we die in huis hebben (alleen als ze in de aanbieding zijn), maar ik hoef geen huismerk M&M's, die vind ik niet lekker genoeg, en zondigen voor iets dat ik maar "mwah" vind, vind ik het niet waard.

De bewegingsvrijheid is idd geweldig.
Ik was in september 2021 al begonnen met wandelen, dus ik kom al een hele tijd aan de 10.000 stappen per dag, maar waar we de andere 2 operaties ook van het station naar de kliniek gelopen waren, was ik gisteren ook van huis naar het station gelopen (N met de fiets), hoefde de auto ook niet in het transferrium te staan :D

Dat zijn van die kleine dingen die aan de ene kant niet heel veel lijken maar aan de andere kant wel heel veel betekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209117006
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik hou ook van een plek dichtbij de ingang, dat is er wel ingeslopen toen bewegen lastiger ging.

Dinsdag stond ik nog 10 minuten op de loopband waarbij ik lopen afwissel met rennen, maar wel 4 van de 10 minuten gerend, en dat is echt een overwinning.

Ik ontzeg me zelf weinig qua eten of drinken, maar ik ben niet iemand die iedere dag een wijntje of biertje moet, en ik drink dagelijks sowieso 1.850 ml water, en dan tel ik alleen water en thee, andere dranken tel ik niet mee.
Qua eten ben ik vooral van het "zondigen" qua zaken die ik de moeite waard vind, dus als het iets is wat ik echt heel erg lekker vind dan mag dat best.
Zo eet ik bijvoorbeeld wel M&M's als we die in huis hebben (alleen als ze in de aanbieding zijn), maar ik hoef geen huismerk M&M's, die vind ik niet lekker genoeg, en zondigen voor iets dat ik maar "mwah" vind, vind ik het niet waard.

De bewegingsvrijheid is idd geweldig.
Ik was in september 2021 al begonnen met wandelen, dus ik kom al een hele tijd aan de 10.000 stappen per dag, maar waar we de andere 2 operaties ook van het station naar de kliniek gelopen waren, was ik gisteren ook van huis naar het station gelopen (N met de fiets), hoefde de auto ook niet in het transferrium te staan :D

Dat zijn van die kleine dingen die aan de ene kant niet heel veel lijken maar aan de andere kant wel heel veel betekenen.
Ja, die kleine dingen maken veel verschil. Je moet alleen niet denken dat je erna dus gerust een chocoladereep kunt eten, zoals ik geneigd ben te doen. :+

Ik parkeer nu dus bewust ver van de ingang, neem altijd de trap in plaats van een lift, fiets naar m'n werk, laat me door m'n horloge dwingen om elk uur even in beweging te komen. Voor mij maakt dat veel verschil.

Knap, dat rennen! Ik stop er zelf elke keer weer mee omdat ik het gewoon niet zo leuk vind. Maar ik denk wel met weemoed terug aan de tijd waarin ik gerust 1,5 uur kon rennen.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:53:40 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209117092
Nou, ik ben allang blij dat ik weet dat mijn primiare probleem is dat ik lipoedeem heb, en dat mijn eetgewoontes niet zoveel invloed op mijn "bouw" hebben, maar doordat de diagnose pas op mijn 54ste gesteld is, nadat ik het zelf ontdekt had, heb ik gewoon heel veel gemist qua wat er aan te kunnen doen om het te beperken.

Als je ruim 40 jaar niet anders weet dan dat je jezelf kunt uithongeren en kapot kunt sporten en toch kont en benen houdt, en ook altijd (ook van artsen) verwijten krijgt over je eetgewoontes, terwijl die helemaal niet slecht zijn, en dat je meer moet bewegen (ik fietste met gemak van Amersfoort naar Garderen en terug, hoezo niet voldoende beweging, iemand die niet fit is kan dat niet), dan loop je tegen zoveel frustratie over je lijf aan dat je ook echt niet meer weet hoe je je lijf wel normaal kunt houden.
En met ieder hormoonfeestje wordt het weer erger.

Ik ben achteraf heel erg blij dat ik 20 jaar een koperspiraaltje had ipv hormonale anticonceptie, en dat ik bijvoorbeeld altijd veel gezwommen heb (sowieso goed bij lipoedeem, want natuurlijk "drukpak").
Maar de onwetendheid bij artsen is echt nog steeds stuitend.

En ondertussen ben ik eigenlijk gewoon blij dat mijn schoondochter weer zwanger is van een jongetje, ik had een meisje geweldig gevonden, maar ik hoef me nu iig geen zorgen te maken dat mijn lipoedeem door dit kindje geërfd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:54:14 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209117097
Quote ipv edit :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 11:06:20 #174
5428 crew  miss_sly
pi_209117217
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:53 schreef Leandra het volgende:
Nou, ik ben allang blij dat ik weet dat mijn primiare probleem is dat ik lipoedeem heb, en dat mijn eetgewoontes niet zoveel invloed op mijn "bouw" hebben, maar doordat de diagnose pas op mijn 54ste gesteld is, nadat ik het zelf ontdekt had, heb ik gewoon heel veel gemist qua wat er aan te kunnen doen om het te beperken.

Als je ruim 40 jaar niet anders weet dan dat je jezelf kunt uithongeren en kapot kunt sporten en toch kont en benen houdt, en ook altijd (ook van artsen) verwijten krijgt over je eetgewoontes, terwijl die helemaal niet slecht zijn, en dat je meer moet bewegen (ik fietste met gemak van Amersfoort naar Garderen en terug, hoezo niet voldoende beweging, iemand die niet fit is kan dat niet), dan loop je tegen zoveel frustratie over je lijf aan dat je ook echt niet meer weet hoe je je lijf wel normaal kunt houden.

Ik ben achteraf heel erg blij dat ik 20 jaar een koperspiraaltje had ipv hormonale anticonceptie, en dat ik bijvoorbeeld altijd veel gezwommen heb (sowieso goed bij lipoedeem, want natuurlijk "drukpak").

En ondertussen ben ik eigenlijk gewoon blij dat mijn schoondochter weer zwanger is van een jongetje, ik had een meisje geweldig gevonden, maar ik hoef me nu iig geen zorgen te maken dat mijn lipoedeem door dit kindje geërfd is.
Wat een ellende dat het zo lang heeft geduurd, en wat fijn dat het nu toch behandeld wordt! Sterkte weer met herstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 mei 2023 @ 11:32:39 #175
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_209117456
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:53 schreef Leandra het volgende:

Ik vind dit zo'n eye-opener! :o Ik heb meerdere mensen om mij heen bij wie dit speelt, en ik heb nog nooit van iemand de term lipoedeem horen vallen. Dankjewel, ik ga me er eens in verdiepen! En sterkte met herstellen, het klinkt intensief. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')