Er zijn genoeg mensen die meer willen betalen dan wat de Huurcommissie iets waard vindt. Mensen die overigens elders meer betaalden voor een smerig kamertje, waarbij keuken en badkamer gedeeld moesten worden met veel andere mensen.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Inderdaad, de prijs vragen waarvan je weet dat het de max is ipv als een huisjesmelker mensen in een onzekere situatie uitbuiten.
Verwerpelijk.
Er opslag van maken, nog verwerpelijker. Dat mensen elders iets betaalden wat wij als maatschappij niet terecht vinden betekent niet dat het nu ineens goed is. Een gezegde met iets van de brug springen enzo.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die meer willen betalen dan wat de Huurcommissie iets waard vindt. Mensen die overigens elders meer betaalden voor een smerig kamertje, waarbij keuken en badkamer gedeeld moesten worden met veel andere mensen.
Alternatief is de boel verpatsen of misschien dat het verhuren als opslagplaats of zo nog wel interessant is, gezien de tarieven die ze vragen bij All Safe Mini Opslag.
Die mensen moeten ook ergens wonen. Ze worden wel naar Nederland gehaald om werk te doen wat blijkbaar niemand anders wil doen. Maar waar die mensen dan moeten wonen?quote:Op zondag 21 mei 2023 22:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Er opslag van maken, nog verwerpelijker. Dat mensen elders iets betaalden wat wij als maatschappij niet terecht vinden betekent niet dat het nu ineens goed is. Een gezegde met iets van de brug springen enzo.
Het verkopen is de enige redelijke optie imho.
In exact deze woning. Voor een redelijke prijs. Iets wat jij nu niet vraagt, dat is uitbuiten van arbeidsmigranten. "Waar moeten ze dan wonen" als een geval ernstige zelfrechtvaardigingquote:Op zondag 21 mei 2023 22:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die mensen moeten ook ergens wonen. Ze worden wel naar Nederland gehaald om werk te doen wat blijkbaar niemand anders wil doen. Maar waar die mensen dan moeten wonen?
Overheid mag voor de WOZ-waarde de woning in kwestie overigens meteen van mij overnemen.
Ze betalen nu voor deze woning minder dan wat ze elders betaalden voor een kamertje. Deze mensen blij, ik blij. Per kop betalen ze een redelijke prijs.quote:Op zondag 21 mei 2023 22:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
In exact deze woning. Voor een redelijke prijs. Iets wat jij nu niet vraagt, dat is uitbuiten van arbeidsmigranten. "Waar moeten ze dan wonen" als een geval ernstige zelfrechtvaardiging
quote:Op zondag 21 mei 2023 22:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze betalen nu voor deze woning minder dan wat ze elders betaalden voor een kamertje. Deze mensen blij, ik blij. Per kop betalen ze een redelijke prijs.
Weinig zin om het nog eens uit te tikken. Je bent een ordinaire huisjesmelker geworden.quote:Op zondag 21 mei 2023 22:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat mensen elders iets betaalden wat wij als maatschappij niet terecht vinden betekent niet dat het nu ineens goed is. Een gezegde met iets van de brug springen enzo.
Kijk kapitein Moral Highground eensquote:Op zondag 21 mei 2023 22:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Er opslag van maken, nog verwerpelijker. Dat mensen elders iets betaalden wat wij als maatschappij niet terecht vinden betekent niet dat het nu ineens goed is. Een gezegde met iets van de brug springen enzo.
Het verkopen is de enige redelijke optie imho.
Ik verkwansel het bezit ook niet. Het is maar de vraag of al die regels stand houden, hoe ze over 3 jaar zijn. Dus om op basis daarvan iets te verkwanselen.quote:Op zondag 21 mei 2023 22:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk kapitein Moral Highground eens![]()
Ik zou niet weten waarom iemand zijn bezit zou moeten verkwanselen omdat ene Investeerdtje op de foks wel even denkt te kunnen bepalen dat dat moreel gezien “het juiste” is.
Halcon doet die mensen een dienst door het zo aan te bieden en als ze het niet willen slapen ze lekker ergens anders, zo werkt de vrije markt nu eenmaal.
Ik zit er ook aan te denken na afloop van het huidige contract er een paar Polen in te zetten, wat je zegt klopt, moeten toch ergens wonen.quote:Op zondag 21 mei 2023 22:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik verkwansel het bezit ook niet. Het is maar de vraag of al die regels stand houden, hoe ze over 3 jaar zijn. Dus om op basis daarvan iets te verkwanselen.
Die mensen moeten ook ergens wonen. Ze worden naar Nederland gehaald om openstaande vacatures te vervullen. Maar zullen ook moeten wonen, slapen, wassen, etc.
Dat hoeft niet bij mij, maar kan ook bij het uitzendbureau. De overheid vindt het blijkbaar allemaal niet zo'n probleem. Anders zouden deze mensen niet naar Nederland worden gehaald, terwijl er een gebrek aan woningen is.
Ja, vind er weinig op tegen. Ze moeten ergens wonen en het kan altijd slechter dan bij jou of bij mij.quote:Op zondag 21 mei 2023 23:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit er ook aan te denken na afloop van het huidige contract er een paar Polen in te zetten, wat je zegt klopt, moeten toch ergens wonen.
De overheid geeft er niet om inderdaad, maar dat betekent nog niet dat je geen huisjesmelker bent.quote:Op zondag 21 mei 2023 22:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik verkwansel het bezit ook niet. Het is maar de vraag of al die regels stand houden, hoe ze over 3 jaar zijn. Dus om op basis daarvan iets te verkwanselen.
Die mensen moeten ook ergens wonen. Ze worden naar Nederland gehaald om openstaande vacatures te vervullen. Maar zullen ook moeten wonen, slapen, wassen, etc.
Dat hoeft niet bij mij, maar kan ook bij het uitzendbureau. De overheid vindt het blijkbaar allemaal niet zo'n probleem. Anders zouden deze mensen niet naar Nederland worden gehaald, terwijl er een gebrek aan woningen is.
Dat gaat vanaf 2024 toch veranderen? Iets met dat je je moet houden aan het puntensysteem?quote:Op zondag 21 mei 2023 21:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, wat moet je doen? Woning voor een flutprijs gaan verhuren en er dan mensen met een contract voor onbepaalde duur in zetten, waardoor je helemaal niks meer met die woning kunt doen. Verkopen is natuurlijk ook niet evident als er mensen inzitten voor een flut rendement.
Als die regels doorgaan, dan gelden ze niet voor bestaande huurcontracten.quote:Op maandag 22 mei 2023 00:27 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Dat gaat vanaf 2024 toch veranderen? Iets met dat je je moet houden aan het puntensysteem?
Ja precies, dus ooit gaat het wel gelden voor je. Is het dan nog rendabel?quote:Op maandag 22 mei 2023 09:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als die regels doorgaan, dan gelden ze niet voor bestaande huurcontracten.
Waarschijnlijk niet. Geen idee hoe het precies eruit gaat zien, maar waarschijnlijk een hoop regels, een lage huur die je mag vragen, veel gedoe en de volle mep aan belastingen betalen.quote:Op maandag 22 mei 2023 12:20 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Ja precies, dus ooit gaat het wel gelden voor je. Is het dan nog rendabel?
Punt is is dat hij het verhuurt voor een hoger bedrag dan een huurcommissie als max bedrag vast zou stellen. Maar Roemenen die zullen de weg naar de huurcommissie niet kennen, tenzij een buurtbewoner ofzo ze er op zal wijzen.quote:Op zondag 21 mei 2023 22:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk kapitein Moral Highground eens![]()
Ik zou niet weten waarom iemand zijn bezit zou moeten verkwanselen omdat ene Investeerdtje op de foks wel even denkt te kunnen bepalen dat dat moreel gezien “het juiste” is.
Halcon doet die mensen een dienst door het zo aan te bieden en als ze het niet willen slapen ze lekker ergens anders, zo werkt de vrije markt nu eenmaal.
Als ze die weg wel kennen, dan zitten ze waarschijnlijk in veel gevallen zo weer in een krot net over de grens.quote:Op maandag 22 mei 2023 14:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Punt is is dat hij het verhuurt voor een hoger bedrag dan een huurcommissie als max bedrag vast zou stellen. Maar Roemenen die zullen de weg naar de huurcommissie niet kennen, tenzij een buurtbewoner ofzo ze er op zal wijzen.
Benieuwd hoe snel je ze eruit kunt krijgen als ze aan de bel trekken bij de huurcommissie en blijkt dat je ze meer in rekening brengt dan zou mogen.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ze die weg wel kennen, dan zitten ze waarschijnlijk in veel gevallen zo weer in een krot net over de grens.
Tijdelijk contract. Dus loopt af, dat is het probleem met dit type verhuurder.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Benieuwd hoe snel je ze eruit kunt krijgen als ze aan de bel trekken bij de huurcommissie en blijkt dat je ze meer in rekening brengt dan zou mogen.
De mensen waar ik het nu over had hebben een contract voor onbepaalde tijd. Ben zelf eigenlijk niet zo van de tijdelijke contracten.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Tijdelijk contract. Dus loopt af, dat is het probleem met dit type verhuurder.
Hoezo zouden ze dan weer zo over de grens zitten als ze de Huurcommissie bezoeken?quote:Op maandag 22 mei 2023 19:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
De mensen waar ik het nu over had hebben een contract voor onbepaalde tijd. Ben zelf eigenlijk niet zo van de tijdelijke contracten.
Goede huurder moet je zuinig op zijn.
Ik zou ook zuinig zijn op huurders die meer betalen dan wat ze zouden hoeven te betalen volgens de richtlijnen.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
De mensen waar ik het nu over had hebben een contract voor onbepaalde tijd. Ben zelf eigenlijk niet zo van de tijdelijke contracten.
Goede huurder moet je zuinig op zijn.
In de basis is het koopcontract meestal vrij standaard. Als je iets bijzonders wilt kan je dat in het gesprek aangeven morgen maar verder is het een samenspel met je koper over datum, voorbehouden e.d.quote:Op maandag 22 mei 2023 20:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Morgen eindelijk zo ver, na 3 maanden van gezever, naar de makelaar voor een verkoopopdracht
Bespreek je dan ook bijv. direct de voorwaarden voor het koopcontract? Of komt dat later weer?
Zover zijn we nog niet, woning vanuit een erfenis, vandaar dat ik een niet bewoon en een ouderdomsclausule in wil als verkopende partij (toko is van 1960 oid)quote:Op maandag 22 mei 2023 21:38 schreef laziness het volgende:
[..]
In de basis is het koopcontract meestal vrij standaard. Als je iets bijzonders wilt kan je dat in het gesprek aangeven morgen maar verder is het een samenspel met je koper over datum, voorbehouden e.d.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |