abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209041129
Wat een mongool deze man :')
pi_209041174
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 03:21 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Het probleem is eerder dat ze die natuurgebieden niet afgemaakt hebben. Dat ze al vele jaren geen ene flikker hebben gedaan.

Die gebieden waren veel weerbaarder geweest als ze hadden gedaan wat beloofd was. En de stikstof crisis was er niet geweest als ze eerder zachte maatregelen hadden genomen.
De overheid, met de vvd vooraan, heeft dit willens en wetend ontzettend uit de klauw laten lopen.
VVD Is een machtspartij zonder visie. Die regeert door te reageren op ontwikkelingen. In Nederland worden partijen met visie altijd afgestraft. Of je het nu idealistisch vindt of niet, links heeft tenminste nog visie. Die zeggen al jaren 'NL van het gas af in 20xx', 'Alles energieneutraal in 20xx' etc. Maar dat kost de burger nu geld en dan wordt je afgestraft.
VVD wacht gewoon tot iets gierend uit de klauwen loopt en zet dan een meelevend gezicht op 'de burger heeft hier veel problemen mee, maar wij gaan er nu <symptoom> maatregelen voor nemen' en men zag dat het goed was :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209041183
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 09:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]
bron?
[..]
Onze bestuurders deden maar wat en verstrekten vergunningen bij het leven terwijl ecologen al jaren waarschuwden dat het teveel werd, nu doen onze bestuurders ook maar iets. Een uitstervingsbeleid en jaarlijks verlaging van uitstootnormen zou veel kosteneffectiever zijn
[..]
Lastig te meten ik weet niet wat er lastig is om goede meetapparatuur gebruiken.
[..]
Het uitkoopvoorstel is ook geen onesize fits juist piekbelasters in regionen met voedselarme natura 2000 gebieden wilt men uitkopen.

Zo complex is het stikstofdossier niet elk beest produceert stront, in Nederland hebben we het aantal beesten laten doorgroeien waardoor er teveel ammoniak in onze lucht komt. Stront op zich is ook niet het grootste probleem het is de ammoniak die in gierkelders gevormd wordt door een chemische reactie met de urine. Als dieren buiten lopen levert dit voor de natuur minder problemen op.

We hebben in Nederland al sinds 2006 een uitzondering qua mest uitrijden (50% boven de Europese norm) dat we daar wat aan moeten doen is dan opeens een een verassing voor de bestuurders. Waarbij ik het bizar vind dat boeren dan ook nog eens 10.000 euro vergoeding gaan krijgen omdat er nu opeens regels gehandhaafd moeten gaan worden.

Sinds 1950 is het aantal varkens met en factor 6.7 toegenomen

Als ons inwonertal van toen 10 miljoen ook zo was gestegen hadden we nu al op 67 miljoen inwoners gezeten.

De grenzen van de groei waren allang bereikt in ons landje, maar daar willen onze bestuurders niets van weten. Meer meer meer.
De bron: https://www.telegraaf.nl/(...)aal-niet-op-omvallen

Omdat dit achter een betaalmuur zit een stukje eruit:

Een extreem voorbeeld was Wouke van Scherrenburg, jarenlang in de huiskamers te zien als kritische Binnenhof-watcher, die twitterde: „De meeste wetenschappers hebben gehakt gemaakt van het werkje van de auteur van De stikstoffuik.”

Gelukkig gaf eerst Rick Nieman bij WNL het podium aan de auteur Arnout Jaspers, zodat het publiek kon zien dat hij een bedachtzame natuurkundige is, die zijn zaken heeft uitgezocht en zijn kritiek onderbouwt. Vervolgens besloot Tijs van den Brink op de radio de tijd te nemen voor een inhoudelijk gesprek tussen Jaspers en de voorzitter van de commissie die de politiek over het onderwerp adviseert, de Leidse hoogleraar Milieu en Duurzaamheid Jan Willem Erisman. Het is een aanrader om het radiogesprek (mét beeld) terug te zien en horen op de website van NPO Radio 1, Dit is de dag, EO, 10 april 18.30 uur. Er past waardering voor Tijs van den Brink die doet wat zijn collega-journalisten nagelaten hebben, en voor prof. Erisman omdat hij het gesprek aangaat. Zoiets hoort normaal te zijn, maar kom er maar eens op.

Feiten

Wat is de conclusie van dit gesprek? Om te beginnen het slot: Erisman geeft toe dat de feiten in het boek van Jaspers kloppen. Letterlijk zegt hij over het boek: „Het is erg stellig. De feiten kloppen, maar wat doe je ermee?” Dat is compleet iets anders dan er gehakt van maken. Maar juist op het punt wat je doet met de feiten is het interessant om een passage uit het radiogesprek te citeren. Van den Brink vraagt hoe het staat met de natuur in ons land.

Prof. Erisman antwoordt: „90% is in slechte toestand.” Arnout Jaspers: „85% is goed.” Als toehoorder denk je: dat kan niet allebei waar zijn! Van den Brink vraagt door, en Jaspers legt uit. Hij haalt, vertelt hij, de feiten uit het boek dat Erisman zelf heeft geschreven. Verschil is dat inderdaad van de 162 Natura 2000-gebieden meer dan driekwart op rood staat als je puur aantallen gebieden telt, maar als je naar de totale oppervlakte natuur kijkt, is 85% goed.

Ik lees dat het meten heel erg lastig is. De uitstoot van een stal meten zou tonnen kosten en met doet dat dus met modellen. Ook de natuur: schijnt dat als je een paar meter verderop meet je ineens weer een andere waarde kan krijgen die significant anders is.

Maar goed, jij bent het dus ook eens met mij dat de politiek maar wat doet. Ben je het dan ook eens met mij dat als het om 25 miljard gaat er een gedegen plan onder moet komen te liggen?
pi_209041244
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:21 schreef VEM2012 het volgende:
Ik lees dat het meten heel erg lastig is. De uitstoot van een stal meten zou tonnen kosten en met doet dat dus met modellen. Ook de natuur: schijnt dat als je een paar meter verderop meet je ineens weer een andere waarde kan krijgen die significant anders is.
Daarom moet je het ook omdraaien wat mij betreft. Gewoon een maximum aantal stuks vee per gebied in NL stellen en ruimhartig alle megastallen uitkopen om dat aantal te bereiken. Dan hoefj e helemaal niet meer te sturen op stikstof, maar gewoon op aantal vee per km2, welke de grootste vervuilers zijn, dus dat lost dan automatisch een hoop problemen op. Sure, kost wat geld, maar je bespaart ook veel. Beter gewoon een toko uitkopen voor een paar miljoen dan een veelvoud uit moeten geven aan allerlei onderzoeken en bijbehorend gesteggel.
  zondag 7 mei 2023 @ 10:27:59 #180
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_209041245
Interessant en duidelijk verhaal van deze man. Ik zou alleen 1 ding willen weten. Wat vindt deze man van de ongebreidelde instroom van mensen ons land in. Elk jaar weer. 100.000 tot 200.000 mensen elk jaar weer. Jaar op jaar op jaar. Als meneer dit een enorm slecht idee vindt dan neem ik hem serieus. Als meneer (en dat vermoed ik eerder als ik hem naar aanleiding van dit artikel zo inschat) een "happy happy kumbaja allemaal gezellig om het kampvuur, er kan nog meer bij" belevenis hier bij heeft. Dan is hij bij mij in 1 klap zijn gehele geloofwaardigheid kwijt. Je kan gewoon niet met droge ogen beweren dat een stop op extra bouwen, het milieu belasten, etcetera door de rechter afgedwongen wordt (waar ik het overigens 100% mee eens ben). En tegelijk het geen enkel probleem vinden om een gigantische influx aan mensen te faciliteren. Dat spreekt elkaar compleet tegen. En dat is precies de irritante blinde vlek die bij een overgroot deel van links Nederland (waar ik mezelf ook toe reken) hardnekkig blijft zitten. :')

[ Bericht 17% gewijzigd door RealistAtheist op 07-05-2023 13:50:54 ]
pi_209041258
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
VVD Is een machtspartij zonder visie. Die regeert door te reageren op ontwikkelen. In Nederland worden partijen met visie altijd afgestraft. Of je het nu idealistisch vindt of niet, links heeft tenminste nog visie. Die zeggen al jaren 'NL van het gas af in 20xx', 'Alles energieneutraal in 20xx' etc. Maar dat kost de burger nu geld en dan wordt je afgestraft.
VVD wacht gewoon tot iets gierend uit de klauwen loopt en zet dan een meelevend gezicht op 'de burger heeft hier veel problemen mee, maar wij gaan er nu <symptoom> maatregelen voor nemen' en men zag dat het goed was :')
De VVD bashen is een nationale hobby (hoge bomen enzo), maar leg eens even uit wat je aan een visie hebt zoals jij die nu opschrijft?

Want dure energie is een heel groot probleem voor Jan Modaal en daaronder. En zou je niet even afwegen wat de voors en tegens zijn? Als je dat niet doet, dan heb je geen visie, maar een plaat voor je kop.

En als je meent dat we niet anders kunnen (wat je nog wel eens hoort): nee, dat is niet zo. Versnelling van de energietransitie is niet nodig en kan niet eens een verschil maken als het gaat om klimaatverandering, zelfs niet als de gehele EU en Noord-Amerika meedoet en we erin slagen naar nul CO2 uitstoot te gaan binnen 10 jaar. Dan nog zal er mondiaal een record uitstoot zijn in 2033.

Kortom: zeer grote nadelen voor met name de gewone man en financieel meest kwetsbaren en onder de streep los je NIETS op.
  zondag 7 mei 2023 @ 10:29:45 #182
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209041261
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bleker. Staatssecretaris overigens. My bad.

https://www.wur.nl/nl/nieuws/de-gevolgen-van-henk-bleker.htm

Voor de goede orde: het is veel te simplistisch om deze man alle schuld in de schoenen te schuiven, maar het is mijn reactie op de stelling dat het primair de VVD was die dit veroorzaakt heeft en dat is simpelweg niet waar.
Ik begreep wel wie je bedoelde maar het probleem (en ook de kennis ervan) gaat veel verder terug dan Henkie Bleker. Vandaar ook dat ik een CDA minister van een generatie eerder aanhaalde.

Eens dat het niet primair de VVD is verder. Als er al een partij primair verantwoordelijk is, dan is dat het CDA. Maar VVD heeft er uiteraard ook een belangrijke rol in gespeeld de afgelopen decennia.

Als ik het goed heb, was er in de jaren negentig 'zo goed als definitief' een akkoord om de landbouw te verduurzamen met boerenbelangenorganisaties, overheden, partijen e.d. Is toen getorpedeerd door CDA omdat er verkiezingen aankwamen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 7 mei 2023 @ 10:30:26 #183
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209041273
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bleker. Staatssecretaris overigens. My bad.

https://www.wur.nl/nl/nieuws/de-gevolgen-van-henk-bleker.htm

Voor de goede orde: het is veel te simplistisch om deze man alle schuld in de schoenen te schuiven, maar het is mijn reactie op de stelling dat het primair de VVD was die dit veroorzaakt heeft en dat is simpelweg niet waar.
hij was wel de eerste die subsidie kreeg om van een weiland met paarden een natuurgebied met wilde paarden te maken
https://www.volkskrant.nl(...)e-subsidie~bbf0ff42/

quote:
Bleker krijgt subsidie, leg eens uit.
Henk Bleker is naast staatssecretaris boer.
Hij en zijn partner, van wie hij inmiddels gescheiden is, houden pony's als hobby in Vlagtwedde, Groningen.
In 2005 deden ze een subsidieaanvraag, zo schrijft dagblad Trouw vandaag.
Die subsidie is een vergoeding voor het verlies van landbouwgrond als die grond wordt omgezet in natuurgebied.
Ook vroegen Bleker en zijn partner subsidie aan voor het opnieuw inrichten van dat gebied. Bij elkaar is dat ongeveer 175.000 euro.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209041323
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:27 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Daarom moet je het ook omdraaien wat mij betreft. Gewoon een maximum aantal stuks vee per gebied in NL stellen en ruimhartig alle megastallen uitkopen om dat aantal te bereiken. Dan hoefj e helemaal niet meer te sturen op stikstof, maar gewoon op aantal vee per km2, welke de grootste vervuilers zijn, dus dat lost dan automatisch een hoop problemen op. Sure, kost wat geld, maar je bespaart ook veel. Beter gewoon een toko uitkopen voor een paar miljoen dan een veelvoud uit moeten geven aan allerlei onderzoeken en bijbehorend gesteggel.
Dus nog minder kijken naar feitelijk resultaat, noodzaak, enz?

Sorry, in het bedrijfsleven kom je maar 1x met zo’n stupide plan bij de DB. De volgende keer vlieg je eruit. Waarom dat bij de overheid allemaal doodnormaal geacht wordt is mij onduidelijk. Al ligt het volgens mij niet aan de ambtenaren…
pi_209041340
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De VVD bashen is een nationale hobby (hoge bomen enzo), maar leg eens even uit wat je aan een visie hebt zoals jij die nu opschrijft?

Want dure energie is een heel groot probleem voor Jan Modaal en daaronder. En zou je niet even afwegen wat de voors en tegens zijn? Als je dat niet doet, dan heb je geen visie, maar een plaat voor je kop.

En als je meent dat we niet anders kunnen (wat je nog wel eens hoort): nee, dat is niet zo. Versnelling van de energietransitie is niet nodig en kan niet eens een verschil maken als het gaat om klimaatverandering, zelfs niet als de gehele EU en Noord-Amerika meedoet en we erin slagen naar nul CO2 uitstoot te gaan binnen 10 jaar. Dan nog zal er mondiaal een record uitstoot zijn in 2033.

Kortom: zeer grote nadelen voor met name de gewone man en financieel meest kwetsbaren en onder de streep los je NIETS op.
Ik heb het niet over haalbaarheid en/of je achter de visie staat. Het gaat om de visie an sich. Die heeft VVD niet. Die reageert alleen op ontwikkelingen en voor de rest is het pappen en nathouden tot het ineens crisis is en de kosten een veelvoud zijn. Dat legt ze geen windeieren, want het niets of veel te weinig doen aan het begin wordt niet gekoppeld aan de crisis zelf door de kiezer over het algemeen.
Veel andere partijen hebben wel vergezichtjes, maar worden juist op die visie afgerekend omdat het (grote) veranderingen betekent en vaak op de korte termijn geld kost.

En energie heeft verder niets met het inperken van de veestapel te maken. Boeren uitkopen en de megastallen afbreken voor minder vervuilende zaken kunnen ze makkelijk doen. Er is geld zat immers. Miljarden.
  zondag 7 mei 2023 @ 10:37:15 #186
323876 michaelmoore
pi_209041361
x

[ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 07-05-2023 10:39:25 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 7 mei 2023 @ 10:38:53 #187
323876 michaelmoore
pi_209041378
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 12:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leg dan maar eens uit waarom de natuur in Nederland veel gevoeliger is voor stikstof dan de natuur elders in Europa.
omdat we hier veel meer natura200 gebieden dan andere landen hebben aangewezen, ieder provincie heeft er wel 12 stukjes aangewezen

Daarom kan er niets meer, want ieder gebiedje heeft een ring van 25 km er omheen
pi_209041384
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:29 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Ik begreep wel wie je bedoelde maar het probleem (en ook de kennis ervan) gaat veel verder terug dan Henkie Bleker. Vandaar ook dat ik een CDA minister van een generatie eerder aanhaalde.

Eens dat het niet primair de VVD is verder. Als er al een partij primair verantwoordelijk is, dan is dat het CDA. Maar VVD heeft er uiteraard ook een belangrijke rol in gespeeld de afgelopen decennia.

Als ik het goed heb, was er in de jaren negentig 'zo goed als definitief' een akkoord om de landbouw te verduurzamen met boerenbelangenorganisaties, overheden, partijen e.d. Is toen getorpedeerd door CDA omdat er verkiezingen aankwamen.
Ik ben (met slaande deuren) bij de VVD vertrokken en dat is niet voor niets. Maar ik word wel moe van het gebruiken van de VVD als bliksemafleider. Het is op zich een leuke club mensen, maar helaas zijn er in de top een aantal mensen iets teveel gaan geloven in dat Rutte de Here Jezus is en alleen Hij het land kan redden.

Dat is, mijns inziens, niet helemaal correct. ;)
pi_209041427
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:36 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik heb het niet over haalbaarheid en/of je achter de visie staat. Het gaat om de visie an sich. Die heeft VVD niet. Die reageert alleen op ontwikkelingen en voor de rest is het pappen en nathouden tot het ineens crisis is en de kosten een veelvoud zijn. Dat legt ze geen windeieren, want het niets of veel te weinig doen aan het begin wordt niet gekoppeld aan de crisis zelf door de kiezer over het algemeen.
Veel andere partijen hebben wel vergezichtjes, maar worden juist op die visie afgerekend omdat het (grote) veranderingen betekent en vaak op de korte termijn geld kost.

En energie heeft verder niets met het inperken van de veestapel te maken. Boeren uitkopen en de megastallen afbreken voor minder vervuilende zaken kunnen ze makkelijk doen. Er is geld zat immers. Miljarden.
Je kan beter geen visie hebben als een ondoordachte visie met schadelijke gevolgen. Dat snap je toch wel?

Overigens heeft de VVD best een visie.

Dat je op een langetermijn visie wordt afgerekend is een weeffout van democratie. Dan kom ik weer op mijn stokpaardje: ons democratisch systeem is toe aan een volledige renovatie. De fundering heeft immers grote gebreken.
pi_209041435
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
omdat we hier veel meer natura200 gebieden dan andere landen hebben aangewezen, ieder provincie heeft er wel 12 stukjes aangewezen

Daarom kan er niets meer, want ieder gebiedje heeft een ring van 25 km er omheen
Herbezinning is dan nodig.
pi_209041492
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De bron: https://www.telegraaf.nl/(...)aal-niet-op-omvallen

Omdat dit achter een betaalmuur zit een stukje eruit:

Een extreem voorbeeld was Wouke van Scherrenburg, jarenlang in de huiskamers te zien als kritische Binnenhof-watcher, die twitterde: „De meeste wetenschappers hebben gehakt gemaakt van het werkje van de auteur van De stikstoffuik.”

Gelukkig gaf eerst Rick Nieman bij WNL het podium aan de auteur Arnout Jaspers, zodat het publiek kon zien dat hij een bedachtzame natuurkundige is, die zijn zaken heeft uitgezocht en zijn kritiek onderbouwt. Vervolgens besloot Tijs van den Brink op de radio de tijd te nemen voor een inhoudelijk gesprek tussen Jaspers en de voorzitter van de commissie die de politiek over het onderwerp adviseert, de Leidse hoogleraar Milieu en Duurzaamheid Jan Willem Erisman. Het is een aanrader om het radiogesprek (mét beeld) terug te zien en horen op de website van NPO Radio 1, Dit is de dag, EO, 10 april 18.30 uur. Er past waardering voor Tijs van den Brink die doet wat zijn collega-journalisten nagelaten hebben, en voor prof. Erisman omdat hij het gesprek aangaat. Zoiets hoort normaal te zijn, maar kom er maar eens op.

Feiten

Wat is de conclusie van dit gesprek? Om te beginnen het slot: Erisman geeft toe dat de feiten in het boek van Jaspers kloppen. Letterlijk zegt hij over het boek: „Het is erg stellig. De feiten kloppen, maar wat doe je ermee?” Dat is compleet iets anders dan er gehakt van maken. Maar juist op het punt wat je doet met de feiten is het interessant om een passage uit het radiogesprek te citeren. Van den Brink vraagt hoe het staat met de natuur in ons land.

Prof. Erisman antwoordt: „90% is in slechte toestand.” Arnout Jaspers: „85% is goed.” Als toehoorder denk je: dat kan niet allebei waar zijn! Van den Brink vraagt door, en Jaspers legt uit. Hij haalt, vertelt hij, de feiten uit het boek dat Erisman zelf heeft geschreven. Verschil is dat inderdaad van de 162 Natura 2000-gebieden meer dan driekwart op rood staat als je puur aantallen gebieden telt, maar als je naar de totale oppervlakte natuur kijkt, is 85% goed.

Maar goed, jij bent het dus ook eens met mij dat de politiek maar wat doet. Ben je het dan ook eens met mij dat als het om 25 miljard gaat er een gedegen plan onder moet komen te liggen?
Dus meten is niet lastig, dat het geld kost dat maakt het opeens voor de altijd rekenende home economicus lastig. Ik ben van het principe de vervuiler betaald, laad de vee boeren dan maar met dure metingen bewijzen dat ze niet zoveel uitstoten.

Dat de politici in dit dossier een stel oelewappers zijn ben ik het mee eens. Maar die politici hebben zichzelf in deze onmogelijke situatie gemanoeuvreerd door maar jaren iedereen (dus ook de vervuilers) te vriend te willen houden terwijl de ambtenaren bij de PAS uitzonderingen al gezegd hebben dat dit niet kan. Typisch rechts beleid een lange termijn visie van 0 jaar waarbij geld de grootste rol speelt en mensen milieu de 2e viool spelen. Met de BBB gaat dit gewoon zo door.

Het stukje verhaal van Arnoud Jaspers wat je hier verteld is natuurlijk niets meer als wat selectief met statistiek spelen. Waarvan we vaak bij zulke logica weten dat het heel aannemelijk kan klinken maar natuurlijk nergens op slaat. Dat jij als wetenschappelijk opgeleid persoon in zulke doorzichtige truukjes trapt.
pi_209041505
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alleen Malta, Cyprus en Luxemburg hebben minder Natura2000 gebieden. En als het gaat om percentage oppervlakte zit Nederland ook in de achterhoede.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209041525
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus meten is niet lastig, dat het geld kost dat maakt het opeens voor de altijd rekenende home economicus lastig. Ik ben van het principe de vervuiler betaald, laad de vee boeren dan maar met dure metingen bewijzen dat ze niet zoveel uitstoten.

Dat de politici in dit dossier een stel oelewappers zijn ben ik het mee eens. Maar die politici hebben zichzelf in deze onmogelijke situatie gemanoeuvreerd door maar jaren iedereen (dus ook de vervuilers) te vriend te willen houden terwijl de ambtenaren bij de PAS uitzonderingen al gezegd hebben dat dit niet kan. Typisch rechts beleid een lange termijn visie van 0 jaar waarbij geld de grootste rol speelt en mensen milieu de 2e viool spelen. Met de BBB gaat dit gewoon zo door.

Het stukje verhaal van Arnoud Jaspers wat je hier verteld is natuurlijk niets meer als wat selectief met statistiek spelen. Waarvan we vaak bij zulke logica weten dat het heel aannemelijk kan klinken maar natuurlijk nergens op slaat. Dat jij als wetenschappelijk opgeleid persoon in zulke doorzichtige truukjes trapt.
Dus jij vindt aantal gebieden relevanter dan oppervlakte?

Aangezien je mij erop aanspreekt kun je dat vast ook onderbouwen.
  zondag 7 mei 2023 @ 10:52:27 #194
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_209041528
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:38 schreef michaelmoore het volgende:

omdat we hier veel meer natura200 gebieden dan andere landen hebben aangewezen,
Als je alleen maar je verhaal kunt verkopen met onwaarheden, dan kun je m.i. beter je mond houden.

Ter illustratie: Nederland heeft 162 gebieden aangewezen, Belgie 304. En dan hebben wij 35% meer grondgebied.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 7 mei 2023 @ 10:54:36 #195
323876 michaelmoore
pi_209041552
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
ja sommige gebiedjes zijn al geen natura2000 meer , maar officieel staan ze nog wel zo geregistreerd en tellen dus mee voor allerlei berekeningen van woningbouw en zo
pi_209041572
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Alleen Malta, Cyprus en Luxemburg hebben minder Natura2000 gebieden. En als het gaat om percentage oppervlakte zit Nederland ook in de achterhoede.
Landen met elkaar vergelijken is appels/peren. Ik woon zelf in Malta. Natuurlijk is het daar totaal anders dan in Nederland. En natuurbescherming heb ik daar nog nooit opgemerkt. Ik woon ook gelukkig op een van de weinige plekken waar het geen bouwput is.

Nederland is (redelijk vergelijkbaar met Malta) vrijwel uitsluitend stedelijk gebied. Het is hier dan ook wat lastiger om relatief veel natuur te hebben dan in bv Scandinavië. Lijkt mij iets om rekening mee te houden.
  zondag 7 mei 2023 @ 10:57:29 #197
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_209041583
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 08:43 schreef VEM2012 het volgende:

Wat mij duidelijk is dat je zelf helemaal geen verstand van dit dossier hebt,
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 09:25 schreef VEM2012 het volgende:

Nogmaals: ik weet veel te weinig van dit dossier om er heel veel zinnigs over te kunnen zeggen,
Duidelijk verhaal. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_209041635
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Landen met elkaar vergelijken is appels/peren. Ik woon zelf in Malta. Natuurlijk is het daar totaal anders dan in Nederland. En natuurbescherming heb ik daar nog nooit opgemerkt. Ik woon ook gelukkig op een van de weinige plekken waar het geen bouwput is.

Nederland is (redelijk vergelijkbaar met Malta) vrijwel uitsluitend stedelijk gebied. Het is hier dan ook wat lastiger om relatief veel natuur te hebben dan in bv Scandinavië. Lijkt mij iets om rekening mee te houden.
Ik denk dat je dit beter tegen michaelmoore kunt zeggen? Die maakt de vergelijking. Ik geef alleen aan dat hij uit zijn nek lult.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209041673
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
Duidelijk verhaal. _O-
Je kan ook eens een keer voor de verandering een goede inhoudelijke post maken en daarmee mijn ongelijk te bewijzen.

Lijkt mij veel zinvoller dan een pissing contest. En graag hoor, ik ben geïnteresseerd in het onderwerp.

Maar ik kan mij in al die jaren dat jij mij bent opgevallen zo’n post van jou niet herinneren. Wel het verkopen van aperte onzin, wild om je heen slaan, anderen proberen belachelijk te maken, ontkennen dat je dingen hebt gezegd, zelfs nadat ze gequote zijn, enz.

Anders gezegd: probeer eens zinvol mee te doen in een discussie.
pi_209041683
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus jij vindt aantal gebieden relevanter dan oppervlakte?

Aangezien je mij erop aanspreekt kun je dat vast ook onderbouwen.
Ja heel simpel gesteld we kunnen wel de hele Noordzee, Waddenzee en ijsselmeer tot beschermde natuur uitroepen maar dat doet natuurlijk geen recht aan de natuur die we op het land hebben, of vind jij dat wel een evenwichtig oplossing?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')