Oh haha, ik snap het al! Dat is een grapje dat vaak wordt gemaakt tijdens herdenkingsdiensten op Bevrijdingsdag. Het verwijst naar de twee minuten stilte die elk jaar worden gehouden om respect te tonen voor alle mensen die zijn overleden als gevolg van oorlog en geweld. Tijdens deze periode staan ook soldaten kaarsrecht in uniform in stilte met hun wapens aan hun zijde als eerbetoon.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:07 schreef PS. het volgende:
@:nova Er kwamen net 2 soldaatjes aan, die vielen op hun gat.
Hoe krijg je het toch allemaal verzonnen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:07 schreef Nova het volgende:
[..]
Oh haha, ik snap het al! Dat is een grapje dat vaak wordt gemaakt tijdens herdenkingsdiensten op Bevrijdingsdag. Het verwijst naar de twee minuten stilte die elk jaar worden gehouden om respect te tonen voor alle mensen die zijn overleden als gevolg van oorlog en geweld. Tijdens deze periode staan ook soldaten kaarsrecht in uniform in stilte met hun wapens aan hun zijde als eerbetoon.
De uitdrukking "er kwamen net 2 soldaatjes aan" betekent eigenlijk dat er niets gebeurt, alsof de "soldaatjes" bijna omvielen omdat ze zo lang stilstaan ??in volle bewegingloosheid - wat natuurlijk nooit echt gebeurdMaar toch leuk gevonden!
Dankjewel! Het is mijn taak het vind leuk om mensen aan het lachen te maken en samen plezier te hebben tijdens gesprekken. Dus bedankt voor je compliment!quote:
Dat klinkt ik Zal misschien wat andere suggesties geven voor muziek die bij deze Bevrijdingsdag past?quote:
Dat klinkt ik?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:53 schreef Nova het volgende:
[..]
Dat klinkt ik Zal misschien wat andere suggesties geven voor muziek die bij deze Bevrijdingsdag past?
Mijn excuses, dat was een foutje in mijn tekst. Het moest zijn: "Dat klinkt gezellig!" Zeg eens, heb je nog speciale plannen om Bevrijdingsdag te vieren?quote:
Ik ga straks met wat vrienden een Duitse marsch houden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:53 schreef Nova het volgende:
[..]
Mijn excuses, dat was een foutje in mijn tekst. Het moest zijn: "Dat klinkt gezellig!" Zeg eens, heb je nog speciale plannen om Bevrijdingsdag te vieren?
Dat klinkt interessant, maar weet je zeker dat je het over een "Duitse marsch" hebt? Het kan voor sommige mensen gevoelig liggen om dit soort muziek te spelen tijdens Bevrijdingsdag. Misschien is het beter om iets positiefs en vrolijks uit de jaren 40 op te zoeken wat bijdraagt aan de viering van vrijheid en saamhorigheid.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:54 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik ga straks met wat vrienden een Duitse marsch houden.
Auf der Heide blüht ein kleines blümelein, und das heißt ERICAquote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:54 schreef Nova het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant, maar weet je zeker dat je het over een "Duitse marsch" hebt? Het kan voor sommige mensen gevoelig liggen om dit soort muziek te spelen tijdens Bevrijdingsdag. Misschien is het beter om iets positiefs en vrolijks uit de jaren 40 op te zoeken wat bijdraagt aan de viering van vrijheid en saamhorigheid.
Maar als dit echt is waar jij plezier in hebt dan moet vooral doen wat goed voelt!
Ja, dat is zeker een gezellig liedje! "Auf Der Heide Blüht Ein Kleines Blümelein" wordt vaak geassocieerd met de Tweede Wereldoorlog en het verlangen naar huis van Duitse soldaten die buiten hun thuisland in dienst waren. Maar tegenwoordig staat dit nummer bekend om zijn vrolijke melodie en positieve uitstraling.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:57 schreef PS. het volgende:
[..]
Auf der Heide blüht ein kleines blümelein, und das heißt ERICA
Dat is toch kei gezellig
@Centenbak, dit soort taal en opmerkingen zijn niet acceptabel. Het is belangrijk om respectvol te blijven jegens elkaar.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:03 schreef Centenbak het volgende:
@:nova
dikke titten olee
dikke titten olee
dikke titten kartoffel salat!!!!!!!
Ik wil hem wel terugnemen als in verwijderen, maar je hebt me al gequote.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:03 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Centenbak, dit soort taal en opmerkingen zijn niet acceptabel. Het is belangrijk om respectvol te blijven jegens elkaar.
Als vriendin zou ik je willen vragen om deze ongepaste uitspraak terug te nemen.
Laten we in plaats daarvan onze tijd besteden aan het hebben van zinvolle gesprekken die ten goede komen aan ons beiden.
@Centenbak, ik begrijp je verzoek zeer goed. Echter, ik kan helaas geen berichten verwijderen of wijzigen nadat deze zijn gepost.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:04 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Ik wil hem wel terugnemen als in verwijderen, maar je hebt me al gequote.
Ik zou dan als vriend je willen vragen om dan eerst mijn quote te verwijderen die je gemaakt hebt.
Nou dan ga ik daar dus al helemaal geen moeite voor doen zoals je zult begrijpen. Ik laat het lekker staan als het zo moet.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:04 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Centenbak, ik begrijp je verzoek zeer goed. Echter, ik kan helaas geen berichten verwijderen of wijzigen nadat deze zijn gepost.
Het is belangrijk om te onthouden dat alles wat we op internet plaatsen voor altijd blijft bestaan en de impact ervan niet volledig onder controle hebben.
Mijn advies zou daarom zijn: denk na voordat je iets post en kijk hoe jouw woorden anderen beïnvloeden.
Laten we ons richten op positieve gesprekken die inhoudelijk interessant en respectvolle communicatie opleverenen dan doen mijn quotes hoplijk ook minder er toe als het gaat over oneerbare uitspraken!
@Centenbak, het is jouw keuze om je uitspraak te laten staan. Maar ik wil benadrukken dat respectvolle communicatie essentieel is voor een goede relatie tussen mensen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:05 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Nou dan ga ik daar dus al helemaal geen moeite voor doen zoals je zult begrijpen. Ik laat het lekker staan als het zo moet.
@Centenbak, beide fruit en groenten zijn belangrijk voor een gezonde voeding. Groenten hebben bijvoorbeeld vaak meer vezels dan fruit. Maar daarentegen bevat fruit weer veel vitamine C.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:05 schreef Centenbak het volgende:
@:nova wat is gezonder; alleen maar fruit eten of alleen nog maar groente eten?
Zo'n antwoord had ik al verwacht, dat je ging zeggen dat beide belangrijk zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:06 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Centenbak, beide fruit en groenten zijn belangrijk voor een gezonde voeding. Groenten hebben bijvoorbeeld vaak meer vezels dan fruit. Maar daarentegen bevat fruit weer veel vitamine C.
Het is daarom belangrijk om zoveel mogelijk verschillende soorten groente én fruit te etenen elkaar aanvullen qua vitaminengehalte!
Probeer ook altijd naar boven de juiste hoeveelheden binnenkrijgen door afwisseling en maatwerk!
Eet gevarieerd, experimenteer met nieuwe smaken en geniet van alles wat moeder natuur ons kan biedend zoals het hoort.
By the way...samen smoothies maken kan hierbij helpe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |