abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209128630
De mindere dingen van Portugal, net in de moestuin door een schorpioen door mijn schoen in mijn teen gestoken, het doet zeer.
pi_209128941
Nou ik hier toch maar een beetje zit kan ik nog wat meer foto's plaatsen, ik had afwatering moeten ingraven maar lopen doet behoorlijk zeer. Het voelde aan als een wespensteek maar doet een stuk meer pijn.

De dader:

pi_209128972
Onze eerste keuken:

Iets moderner:

We hebben een deur in ons woonkamertje/keuken:

pi_209129081
Liesbeth heeft gevoel voor humor, de hooibaal paste niet door deur: dan maak je deze toch gewoon breder met een moker. We wilden in de toekomst door toch een bredere deur.

Een Portugese gatenschep:

Palen zetten:

Iets waar we achter zijn gekomen, als een ezel ergens naar toe wilt helpt schrikdraad niet. Ezels zijn inventief, ze doen limbo onder het draad door (Doro) of stappen door de draden heen (Eddie).

pi_209129168
Stenen voor het iets wat we echt misten, een douche. Met een teiltje heet water je haar wassen heeft misschien zijn charmes achteraf maar het is gewoon onhandig. Die stenen noemen ze hier tijolos, wij noemen ze kolerestenen. Ze zijn aan geen enkele kant recht. Bouwen ermee is gewoon ronduit vervelend.

De douche komt op de plek van de bosmaaier:

De basis van de douche:

We hebben een wasmachine gekocht, elke week naar een supermarkt rijden om je was te doen en dan gaan zitten wachten was niet echt handig. Een LG, goede ervaringen met dat merk, de vorige heeft het 12 jaar gedaan en is toen nog via Marktplaats verkocht.

We worden ouder dus hebben we een bankje in de douche gemaakt:

De eerste douche was fantastisch.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:26:21 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209129735
_O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209129791
Gaaf project en wat een omgeving !
Nu een oer Nederlandse vraag, gaan jullie daar nog iets doen om van te kunnen leven of hebben jullie genoeg achter de hand ? Wij willen ook dolgraag naar het buitenland (Italië, Frankrijk, Spanje) maar zitten erg te dubben over hoe rond te komen… camping, b&b, thuiswerken… zijn er nog niet over uit.
pi_209130321
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 11:35 schreef Nismo1991 het volgende:
Gaaf project en wat een omgeving !
Nu een oer Nederlandse vraag, gaan jullie daar nog iets doen om van te kunnen leven of hebben jullie genoeg achter de hand ? Wij willen ook dolgraag naar het buitenland (Italië, Frankrijk, Spanje) maar zitten erg te dubben over hoe rond te komen… camping, b&b, thuiswerken… zijn er nog niet over uit.
We hebben drie huizen gekocht die we gaan verhuren. Ik zou voor thuiswerken kiezen, camping is hard werken voor weinig. De eerste is inmiddels klaar om verhuurd te worden. We hebben wel wat geld achter de hand, huis goed verkocht en erfenis.
pi_209133106
Tof om te zien hoe jullie het allemaal aanpakken.
Vooral de hooibaal oplossing :D

Lekker contrast ook wel met Nederland, waar iedereen direct een perfect huis wil. Hoeft dus helemaal niet.
pi_209133450
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 17:26 schreef Piles het volgende:
Tof om te zien hoe jullie het allemaal aanpakken.
Vooral de hooibaal oplossing :D

Lekker contrast ook wel met Nederland, waar iedereen direct een perfect huis wil. Hoeft dus helemaal niet.
We gaan wel een huis bouwen (maar ik volg een beetje de tijdlijn van de foto's). Maar op dat moment was alles een verbetering, als je in een tent woont zonder douche en toilet dan is alles beter dan niets.

Hier waren wel al heel blij mee:

[ Bericht 0% gewijzigd door Managarm op 13-05-2023 18:06:57 ]
pi_209146343
Goedemorgen!

pi_209146368
In Mei 2020 kochten we een caravan, de tent begon toch wat onhandig te worden. Wij wonen aan een doodlopende weg waar alleen af en toe wat schapen overheen gaan. Op het moeilijkste stuk in het dorp:

Een stuk verder een vervelende bocht, het paste net:

De caravan staat:

pi_209148363
Wow die schapen :D caravan had niet groter moeten zijn!
Daar wonen jullie nu in?
pi_209152850
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:37 schreef Blues het volgende:
Wow die schapen :D caravan had niet groter moeten zijn!
Daar wonen jullie nu in?
Toen wel, onze woonkamer zit nu in de schuur. Soms slapen we er nog in de zomer.
pi_209166292
Dit was juni 2020. Eind juni 2020 kreeg ik een telefoontje van mijn broer dat mijn vader op sterven lag (kanker, 2-4 dagen maximaal te leven). Met het eerstvolgende vliegtuig naar Nederland, op Zaterdagmiddag mijn vader in het ziekenhuis bezocht.

Hij was nog redelijk helder en aanspreekbaar, dus daar was ik wel blij mee. Dat is ook de laatste keer dat hij wakker is geweest, daarna hebben ze de morfine opgevoerd en is hij op dinsdagmorgen overleden.

Ik ben bijna zes weken in Nederland geweest, de Alzheimer van mijn moeder bleek veel erger dan wij dachten. Met erg veel moeite hebben we mijn moeder kunnen overtuigen dat een plaats in een verzorgingshuis veel beter voor haar was. Alleen wonen kon ze echt niet meer, daar was ik wel achter gekomen.

Toen ik terug was is Liesbeth twee weken naar Nederland geweest, een week nadat zij terug in Portugal was is haar vader op 92-jarige leeftijd overleden.
pi_209166400
Ondertussen had Liesbeth hard aan de caravan gewerkt toen ik in Nederland was.

Zomerstorm in Juli, hagel!

Tent heeft de storm niet overleeft, na 4 maanden in de volle zon in Portugal was het tentdoek zo broos dat je met een vinger er doorheen ging zonder kracht te zetten. De wind had een mooie scheur gemaakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Managarm op 15-05-2023 22:07:43 ]
pi_209166410

Katten kweken werkt ook niet in Portugal

[ Bericht 46% gewijzigd door Managarm op 15-05-2023 19:58:43 ]
pi_209172611
In Juli heeft Liesbeth deze hond opgehaald, ik had de advertentie gezien. Ze heette Zarco maar dat vonden wij te mannelijk dus hebben we het veranderd naar Zara. Blij stuiterkonijn van 60 cm hoog, en voor haar ras is ze een kleintje. Het is een Serra de Estrella (genoemd naar de bergketen die hier in de buurt ligt).

Ik weet echt van niets:

Die stoel is echt voor mijn neergezet:

En Ronya: die gaat gewoon op je bureau liggen. Dat je bureau maar 60 bij 60 cm is dat maakt haar niets uit:

pi_209174573
Wat een gaaf project. _O_
pi_209174698
Die tent, gewoon bijna 'opgelost' :D
pi_209175115
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 15:27 schreef Blues het volgende:
Die tent, gewoon bijna 'opgelost' :D
Ja, echt niet normaal. Ik had van die Elho kweekbakken en die hebben alleen in het voorjaar in de kas gestaan (twee jaar). De kunststof kap verpulverde gewoon toen ik die oppakte. Die zon is echt dodelijk voor alles.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 17:33:36 #72
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209176066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 16:07 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ja, echt niet normaal. Ik had van die Elho kweekbakken en die hebben alleen in het voorjaar in de kas gestaan (twee jaar). De kunststof kap verpulverde gewoon toen ik die oppakte. Die zon is echt dodelijk voor alles.
Bizar, dat is best stevig spul.

Ik ben hoogzomer in Castello Branco en Evora geweest en ik heb het nooit zo warm gehad. Niet te doen man.

We rookten toen nog en durfden dat daar gewoon niet te doen uit angst om brand te veroorzaken. En dat is toch alweer 14 opwarming van de aarde-jaren geleden.
Spoilers!
pi_209176127
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 17:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bizar, dat is best stevig spul.

Ik ben hoogzomer in Castello Branco en Evora geweest en ik heb het nooit zo warm gehad. Niet te doen man.

We rookten toen nog en durfden dat daar gewoon niet te doen uit angst om brand te veroorzaken. En dat is toch alweer 14 opwarming van de aarde-jaren geleden.
Ja, het wordt hier goed warm. Af en toe 45 graden in de zomer maar we zitten gelukkig op een terrein waar er bijna altijd een beetje wind staat. Als er geen wind is met 45 graden dan zit ik naast de airco ;) .

Afgelopen zomer een aantal branden langs het spoor, bleek dat de remmen van een wagon aanliepen en vonken veroorzaakten (saillant detail wat ik me net herinnerde: het was een controle locomotief, je mag drie keer raden waar op gecontroleerd werd).

Ik zie regelmatig auto's voorbij rijden in de zomer die gewoon de peuk uit het raam mikken, je wilt echt niet weten wat de boetes zijn (maar ja, pakkans?).

[ Bericht 8% gewijzigd door Managarm op 17-05-2023 13:27:41 ]
pi_209184404
40 graden buiten en tijd voor een siesta, ik had het nog niet warm genoeg blijkbaar.

Ik pas echt onder je stoel, gezellig baas:

Helemaal vergeten maar dit is toilet 1.0

Toilet 1.4

woensdag 17 mei 2023 @ 13:37:09 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209184464
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 13:32 schreef Managarm het volgende:
40 graden buiten en tijd voor een siesta, ik had het nog niet warm genoeg blijkbaar.

[ afbeelding ]
Je bent de aardappels ook al aan het voorgaren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')