Zoiets had ik dus al wel verwacht. Logisch dat het veel goedkoper was.quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:48 schreef SOG het volgende:
[..]
[..]
Ik heb die factuur niet gekregen. Zij hebben hier alles erin geknald en zijn weggegaan. Spraken geen nederlands. Daarna geld overgemaakt aan nederlandse ondernemer.
Het merk heb ik van de labels. Ik heb het merk en type gevraagd via die nederlander maar die communicatie met de bosnier verloopt slecht. Ik moest die gast ook supervaak appen. Geen antwoord op mn vraag gekregen.
Ik vraag me af in hoeverre ie beunhaas is of was in dit geval. Maar je gaat toch niet in zee met een gast die gevestigd is in Bosnië? Normaal doe je dat met een aannemer die 10km ofzo van je vandaan zit. Als er dan iets is dan kan er snel iemand komen (in principe). Wordt er nu verwacht dat er iemand uit Sarajevo even langskomt om je schuifdeur te checken? Overigens: benzine (of diesel) kost ook daar veel geld en bij alle landen ertussen ook. Hoe gaat ie je dan nog een goeie prijs bieden, tenzij t een nomadisch bedrijf binnen Europa is.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Zoiets had ik dus al wel verwacht. Logisch dat het veel goedkoper was.
En nu verwacht je van de aannemer dat hij wel ijzer met handen kan breken, terwijl jij destijds met een beunhazende Bosniër in zee bent gegaan?
Dat mag jij ervan maken. Invoer en btw is netjes betaald.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:21 schreef BokitoHarambe het volgende:
[..]
Klinkt nogal vaag. Die kennis staat vast niet garant en B&H is niet eens EU.
Gemiddelde salaris is daar 400 euro ofzo. Die mannen komen met een paar vrachtwagens en hebben meerdere klanten per keer dat ze komen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:51 schreef BokitoHarambe het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre ie beunhaas is of was in dit geval. Maar je gaat toch niet in zee met een gast die gevestigd is in Bosnië? Normaal doe je dat met een aannemer die 10km ofzo van je vandaan zit. Als er dan iets is dan kan er snel iemand komen (in principe). Wordt er nu verwacht dat er iemand uit Sarajevo even langskomt om je schuifdeur te checken? Overigens: benzine (of diesel) kost ook daar veel geld en bij alle landen ertussen ook. Hoe gaat ie je dan nog een goeie prijs bieden, tenzij t een nomadisch bedrijf binnen Europa is.Wat betreft eventuele rechten die je hebt en plichten die hij heeft: dat is voor bedrijven die binnen de EU opereren. Bedrijven UIT de EU ook. Dan nog is het nog steeds heel moeilijk om iets gedaan te krijgen van een of andere kleine aannemer van buiten Nederland maar bijvoorbeeld wel Polen. Bosnië/Hercegovina is geen EU. Ook geen EMU.
Eerlijk gezegd geloof ik hier geen zak van.
Deze gastquote:Op donderdag 4 mei 2023 21:51 schreef BokitoHarambe het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre ie beunhaas is of was in dit geval. Maar je gaat toch niet in zee met een gast die gevestigd is in Bosnië? Normaal doe je dat met een aannemer die 10km ofzo van je vandaan zit. Als er dan iets is dan kan er snel iemand komen (in principe). Wordt er nu verwacht dat er iemand uit Sarajevo even langskomt om je schuifdeur te checken? Overigens: benzine (of diesel) kost ook daar veel geld en bij alle landen ertussen ook. Hoe gaat ie je dan nog een goeie prijs bieden, tenzij t een nomadisch bedrijf binnen Europa is.Wat betreft eventuele rechten die je hebt en plichten die hij heeft: dat is voor bedrijven die binnen de EU opereren. Bedrijven UIT de EU ook. Dan nog is het nog steeds heel moeilijk om iets gedaan te krijgen van een of andere kleine aannemer van buiten Nederland maar bijvoorbeeld wel Polen. Bosnië/Hercegovina is geen EU. Ook geen EMU.
Eerlijk gezegd geloof ik hier geen zak van.
Ja en nu? Leuk dat die gast schijnbaar klussen verzamelt bij elkaar in de buurt. Daarna zijn ze weer weg, hè?quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:59 schreef SOG het volgende:
[..]
Gemiddelde salaris is daar 400 euro ofzo. Die mannen komen met een paar vrachtwagens en hebben meerdere klanten per keer dat ze komen.
Ik snap niet zo goed wat de leverancier van de kozijnen te maken heeft met het feit dat de ondernemer de schade moet herstellen en of ik wel of geen geld moet inhouden voordat de schade hersteld is.
Je zit gewoon te trollen man. Leer anders eens fatsoenlijk lezen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:04 schreef BokitoHarambe het volgende:
[..]
Ja en nu? Leuk dat die gast schijnbaar klussen verzamelt bij elkaar in de buurt. Daarna zijn ze weer weg, hè?
Dit stond er net nog niet, hè? Maakt je verhaal nog ongeloofwaardiger. Tevens boeit t mij geen zak meer; je hebt geen poot om op te staan als dat bedrijf in Bosnie-Hercegovina is geregistreerd.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:02 schreef SOG het volgende:
[..]
Deze gast
Er zijn hordes ondernemers uit bosnie die hier komen werken en dan weer terug gaan naar hun land tijdens vakanties of als het werk gedaan is. In welke grot heb jij de afgelopen 30 jaar geleefd. Ik heb hier ook 2 muren laten metselen door bosniers en over nomadisch bestaan gesproken: ik had die 2 weken geleden gebeld voor meer werk, bleken ze al in een ander land te zitten aan de noordzee. Dus idd leiden sommige van deze mensen een nomadisch bestaan. Nogal wiedes als je hier ca 8x zoveel per maand kan verdienen dan in bosnie.
Jij doet verwijzen naar voorwaarden van een nederlandse organisatie, dus ik vind die vragen wel relevant.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:09 schreef SOG het volgende:
[..]
De man die de schade heeft berokkend is een nederlander. Dat bedrijf in bosnie is totaal niet relevant.
Dat moet nog maar blijken. Ondertussen gaat t bosnische bedrijf geen zak voor je doen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:09 schreef SOG het volgende:
[..]
De man die de schade heeft berokkend is een nederlander. Dat bedrijf in bosnie is totaal niet relevant.
Debiele troll-comment. Ga je hierna nog iets van je laten horen?quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:09 schreef SOG het volgende:
Edit: laat maar. Anyway aannemer heeft geappt dat ie het binnen 2 weken gaat oplossen. Ik ga morgen toch voor de zekerheid een aangetekende brief doen. Mooi, ben ik er binnen 2 weken vanaf iig.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:09 schreef SOG het volgende:
Edit: laat maar. Anyway aannemer heeft geappt dat ie het binnen 2 weken gaat oplossen. Ik ga morgen toch voor de zekerheid een aangetekende brief doen. Mooi, ben ik er binnen 2 weken vanaf iig.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:12 schreef SOG het volgende:
Hahahahaha ik trap er gewoon in ook he. Later boys!
Ik ga zo een aangetekende brief verzenden met aansprakelijkheidstelling voor de schade en redelijke termijn om het op te lossen, dus mocht ie er niet binnen 2 weken uitkomen dan ben ik er vanaf. Ondertussen ga ik een offerte regelen. Waarbij ik het bedrag van de offerte van het openstaande factuurbedrag kan afhalen en dit naar de ondernemer kan overmaken. Ik zal blij zijn als dit achter de rug is.quote:
Nope, geen lid.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 07:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ben je lid van Vereniging Eigen Huis? Zo ja, dan kun je gratis een telefonisch consult krijgen met een jurist. Ik heb daar veel aan gehad toen ik onenigheid met mijn aannemer had. Toen hij doorhad dat ik wist hoe het juridisch zat, kwam hij ineens snel in actie.
Hahahaquote:
Een jurist die iets moet gaan regelen in bosnië-hercegovina? Nee.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 07:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ben je lid van Vereniging Eigen Huis? Zo ja, dan kun je gratis een telefonisch consult krijgen met een jurist. Ik heb daar veel aan gehad toen ik onenigheid met mijn aannemer had. Toen hij doorhad dat ik wist hoe het juridisch zat, kwam hij ineens snel in actie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |