LB. profile.. Type weet ik niet.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:00 schreef Dusthor92 het volgende:
Door een aanbod te doen van minus ¤250,- heeft de aannemer schuld bekend.
Ik zou de factuur pas voldoen wanneer de aannemer de pui heeft gerepareerd, of jij dit hebt laten doen en de kosten in mindering hebt gebracht.
Om welk merk en type pui gaat het als ik vragen mag?
Dit dus (zelf ook bij de hand gehad tot aan kantongerecht.)quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
- eerst vaststellen wat de kosten zijn om de schade te herstellen
- dit bedrag inhouden op de factuur
- 2 weken de tijd geven om een werkbare oplossing voor te stellen, anders laat je het door een andere partij herstellen
Dit dus niet, de schade staat totaal niet in verhouding tot de kosten van de door hem wél juist geleverde dienst.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:12 schreef afterburner het volgende:
Brief sturen dat de rekening betaald word, zodra de door hun veroorzaakte schade verholpen is.
Totdat dat het geval is geen cent betalen, want anders komen ze nooit meer.
Mooi dat jij dat zo van afstand kan bepalen, als TS zelf niet de spullen geleverd kan krijgen, kan hij dus geen correcte inschatting maken van de schade.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:23 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Dit dus niet, de schade staat totaal niet in verhouding tot de kosten van de door hem wél juist geleverde dienst.
TS geeft aan dat de rail 50 euro kost, uurtje werk om die te vervangen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:27 schreef afterburner het volgende:
[..]
Mooi dat jij dat zo van afstand kan bepalen, als TS zelf niet de spullen geleverd kan krijgen, kan hij dus geen correcte inschatting maken van de schade.
Leuk betaal je 80% en houd 20% en dan blijkt dat de enige oplossing de pui te vervangen is..... vervolgens komen ze dan dus nooit meer opdagen en kan jij kosten gaan maken om de schade te verhalen.
Is het een inwendige rail of uitwendige rail? Als het een inwendige rail is, dan kan hij in het slechte geval niet vervangen worden zonder dat de hele pui eruit gekanteld moet worden.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:27 schreef SOG het volgende:
Hoe moet ik vaststellen wat de kosten zijn? Door een offerte te laten maken door een aannemer dit type profielen levert?
Kan ik ook de rails door die aannemer laten vervangen en dan gewoon het bedrag aftrekken van het factuur bedrag en dat overmaken.
Ik heb zojuist de nederlandse leverancier gebeld en gevraagd of er ondernemers hier in de buurt zitten die de profielen leveren en die hebben me nu de gegevens van een ondernemer gegeven in dezelfde gemeente. De ondernemer belt mij zo terug. Ik wil eigenlijk zsm gewoon die rails laten vervangen, want met deze dude schiet het gewoon niet op. Hij laat mij alles oplossen qua vaststelling type profiel en bestellen en als klap op de vuurpijl meent ie ook nog recht te hebben op het volledige factuurbedrag.
Offerte naar de andere aannemer sturen met de mededeling dat hij 2 weken heeft om het probleem te verhelpen voordat hij de factuur betaald krijgt met aftrek van de kosten volgens de offerte voor het herstellen van de strip.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:27 schreef SOG het volgende:
Hoe moet ik vaststellen wat de kosten zijn? Door een offerte te laten maken door een aannemer dit type profielen levert?
Kan ik ook de rails door die aannemer laten vervangen en dan gewoon het bedrag aftrekken van het factuur bedrag en dat overmaken.
Ik heb zojuist de nederlandse leverancier gebeld en gevraagd of er ondernemers hier in de buurt zitten die de profielen leveren en die hebben me nu de gegevens van een ondernemer gegeven in dezelfde gemeente. De ondernemer belt mij zo terug. Ik wil eigenlijk zsm gewoon die rails laten vervangen, want met deze dude schiet het gewoon niet op. Hij laat mij alles oplossen qua vaststelling type profiel en bestellen en als klap op de vuurpijl meent ie ook nog recht te hebben op het volledige factuurbedrag.
Navraag bij de duitse leverancier door mij bleek dat de rails wel vervangen kan worden. Ik heb dit de aannemer gemeld en hij heeft aangegeven dat ik de rails kon bestellen en dat hij de rails dan zou komen vervangen met het vriendelijke verzoek de openstaande factuur te voltooien. Echter reageren de duitse en nederlandse leveranciers niet meer op mijn e-mail met de vraag of het besteld kan worden (wss omdat ik particulier ben). Een week later kwam de aannemer een keer langs om een poging te doen de rails te repareren (door te vijlen en schuren), maar dit liep uit op niks: De schuifdeur loopt niet meer goed.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:33 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
TS geeft aan dat de rail 50 euro kost, uurtje werk om die te vervangen.
Staat dus niet in verhouding tot het plaatsen van een draagbalk met totale factuur van 2350 euro.
Beetje lezen , dan hoef je vanaf afstand niks te bepalen.
Elke rechter zal in je nadeel beslissen als je zelf maar besluit de wél geleverde diensten maar niet te betalen als je het daar uiteindelijk op aan laat komen.
50 euro (inkoop voor een zakelijke afnemer) voor de rails en een uurtje werk zoals ik al zei dus...quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:59 schreef afterburner het volgende:
[..]
Dus TS kan niet inschatten wat de kosten zullen zijn.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:33 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Is het een inwendige rail of uitwendige rail? Als het een inwendige rail is, dan kan hij in het slechte geval niet vervangen worden zonder dat de hele pui eruit gekanteld moet worden.
Dit maakt verder niet uit, maar dat kan niet elke beunhaas of aannemer zo 1,2,3 netjes uitgelijnd terugzetten. Houd hier rekening mee.
Ik heb nog geen offerte.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:40 schreef Droopie het volgende:
Wat staat er in de voorwaarden van de offerte?
Ben ik verplicht om hem de mogelijkheid te geven de schade te herstellen? Want de man komt ook niet kundig over ofzo mbt het vervangen van de rails ("weet niet hoe het moet"). Ik ga morgen ff researchen en ff jurisprudentie checken enzo en de beste man voorzien van een aangetekende brief. Liefst wil ik het gewoon door een andere ondernemer laten vervangen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:42 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Offerte naar de andere aannemer sturen met de mededeling dat hij 2 weken heeft om het probleem te verhelpen voordat hij de factuur betaald krijgt met aftrek van de kosten volgens de offerte voor het herstellen van de strip.
Aangetekend versturen dan krijg je later geen problemen mocht hij gerechtelijke stappen ondernemen.
Dossier opbouw met alle correspondentie bijhouden, degene die Goodwill toont en oplossingen aandraagt krijgt altijd de steun bij een eventuele gerechtelijke uitspraak. Heb dit zelf al (te) vaak bij de hand gehad met verbouwingen etc
Nee klopt, die 50 euro zal wss ook een stuk lager zijn omdat die man in bosnie woont. En ik geloof dat die vent ze ook nog eens zelf produceert. Daarnaast weet ik natuurlijk niet wat de arbeidskosten zullen zijn voor het vv van de railsquote:Op donderdag 4 mei 2023 16:59 schreef afterburner het volgende:
[..]
Navraag bij de duitse leverancier door mij bleek dat de rails wel vervangen kan worden. Ik heb dit de aannemer gemeld en hij heeft aangegeven dat ik de rails kon bestellen en dat hij de rails dan zou komen vervangen met het vriendelijke verzoek de openstaande factuur te voltooien. Echter reageren de duitse en nederlandse leveranciers niet meer op mijn e-mail met de vraag of het besteld kan worden (wss omdat ik particulier ben). Een week later kwam de aannemer een keer langs om een poging te doen de rails te repareren (door te vijlen en schuren), maar dit liep uit op niks: De schuifdeur loopt niet meer goed.
Ik heb medio april via de ondernemer (uit bosnie) die de pui geplaatst heeft gevraagd of hij mij de rail kan verzenden. Dit kon hij doen. De kosten van de rail zijn 50 euro en de vrachtkosten (vanuit bosnie) zou hij me nog laten weten. Nu een week later heb ik niks meer gehoord van die ondernemer en heb ik het nogmaals gevraagd.
Wie moet hier nu beter lezen? Veel meer als rails kunnen waarschijnlijk geleverd worden voor 50,- weet TS niet. Plus dat ie daarna geen reactie meer gehad heeft is ook wel tekenend, want als het makkelijk was, was het waarschijnlijk al aangeboden.
Dus TS kan niet inschatten wat de kosten zullen zijn.
Ja die heeft hier een pui geplaatst etc. Omdat het veel goedkoper is.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:27 schreef BokitoHarambe het volgende:
Ok. Je laat een ondernemer uit Bosnië komen, begrijp ik. Want?
Ja ... dan zou ik ook geen stap harder meer zetten als aannemer.quote:Op donderdag 4 mei 2023 15:52 schreef SOG het volgende:
Ik heb tweemaal aangegeven (eind april en vandaag) dat ik het geld inhoud zodra de rail vervangen is.
Ik mag toch hopen dat je een offerte / overeenkomst / factuur van die Bosniër hebt gekregen waar het type profiel gespecificeerd op staat.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:27 schreef SOG het volgende:
Hij laat mij alles oplossen qua vaststelling type profiel
Dat zal best goedkoper geweest zijn maar dat was een maat van je ofzo? Communicatie is tegenwoordig wel makkelijk met internet en telefoon maar om zo'n gast persoonlijk te zien, is Bosnië toch wel een heel eind weg.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:16 schreef SOG het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het schuifgedeelte van de pui zal inderdaad eruit gekanteld moeten worden. De aannemer wist ook niet hoe dit moest geloof ik, dus ik ga hem morgen aangetekend schrijven en hem laten weten dat het mij niet lukt om de rail uit bosnie te halen (wat ook waar is overigens, want die man heeft me zojuist laten weten dat ie het alleen kan meenemen als ze weer een keer in duitsland of nederland komen werken, tjah daar kan goed een jaar overheen gaan.) en dat ik hem aansprakelijk stel voor de schade.
Ik ben helaas niet teruggebeld door 2 kozijnboeren hier in de buurt (die me zouden terugbellen), maar ik ben voornemens om de rail door een ondernemer die werkt met lb. profile te laten vervangen.
[..]
Ik heb nog geen offerte.
[..]
Ben ik verplicht om hem de mogelijkheid te geven de schade te herstellen? Want de man komt ook niet kundig over ofzo mbt het vervangen van de rails ("weet niet hoe het moet"). Ik ga morgen ff researchen en ff jurisprudentie checken enzo en de beste man voorzien van een aangetekende brief. Liefst wil ik het gewoon door een andere ondernemer laten vervangen.
[..]
Nee klopt, die 50 euro zal wss ook een stuk lager zijn omdat die man in bosnie woont. En ik geloof dat die vent ze ook nog eens zelf produceert. Daarnaast weet ik natuurlijk niet wat de arbeidskosten zullen zijn voor het vv van de rails
[..]
Ja die heeft hier een pui geplaatst etc. Omdat het veel goedkoper is.
Via een kennis idd die een bouwbedrijf heeft.quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:33 schreef BokitoHarambe het volgende:
[..]
Dat zal best goedkoper geweest zijn maar dat was een maat van je ofzo? Communicatie is tegenwoordig wel makkelijk met internet en telefoon maar om zo'n gast persoonlijk te zien, is Bosnië toch wel een heel eind weg.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja ... dan zou ik ook geen stap harder meer zetten als aannemer.
Ik heb die factuur niet gekregen. Zij hebben hier alles erin geknald en zijn weggegaan. Spraken geen nederlands. Daarna geld overgemaakt aan nederlandse ondernemer.quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je een offerte / overeenkomst / factuur van die Bosniër hebt gekregen waar het type profiel gespecificeerd op staat.
Wat is er simpeler om die er even bij te pakken ...
https://www.google.com/ur(...)7zc8wN7O1R1Yf08vsbTRquote:Op donderdag 4 mei 2023 19:50 schreef Droopie het volgende:
Bedoelde de offerte (of getekende overeenkomst) van de aannemer die de stalen balk geplaatst heeft.
Daar staat waarschijnlijk hoe te handelen bij schade of claims.
Klinkt nogal vaag. Die kennis staat vast niet garant en B&H is niet eens EU.quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:45 schreef SOG het volgende:
[..]
Via een kennis idd die een bouwbedrijf heeft.
Zoiets had ik dus al wel verwacht. Logisch dat het veel goedkoper was.quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:48 schreef SOG het volgende:
[..]
[..]
Ik heb die factuur niet gekregen. Zij hebben hier alles erin geknald en zijn weggegaan. Spraken geen nederlands. Daarna geld overgemaakt aan nederlandse ondernemer.
Het merk heb ik van de labels. Ik heb het merk en type gevraagd via die nederlander maar die communicatie met de bosnier verloopt slecht. Ik moest die gast ook supervaak appen. Geen antwoord op mn vraag gekregen.
Ik vraag me af in hoeverre ie beunhaas is of was in dit geval. Maar je gaat toch niet in zee met een gast die gevestigd is in Bosnië? Normaal doe je dat met een aannemer die 10km ofzo van je vandaan zit. Als er dan iets is dan kan er snel iemand komen (in principe). Wordt er nu verwacht dat er iemand uit Sarajevo even langskomt om je schuifdeur te checken? Overigens: benzine (of diesel) kost ook daar veel geld en bij alle landen ertussen ook. Hoe gaat ie je dan nog een goeie prijs bieden, tenzij t een nomadisch bedrijf binnen Europa is.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Zoiets had ik dus al wel verwacht. Logisch dat het veel goedkoper was.
En nu verwacht je van de aannemer dat hij wel ijzer met handen kan breken, terwijl jij destijds met een beunhazende Bosniër in zee bent gegaan?
Dat mag jij ervan maken. Invoer en btw is netjes betaald.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:21 schreef BokitoHarambe het volgende:
[..]
Klinkt nogal vaag. Die kennis staat vast niet garant en B&H is niet eens EU.
Gemiddelde salaris is daar 400 euro ofzo. Die mannen komen met een paar vrachtwagens en hebben meerdere klanten per keer dat ze komen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:51 schreef BokitoHarambe het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre ie beunhaas is of was in dit geval. Maar je gaat toch niet in zee met een gast die gevestigd is in Bosnië? Normaal doe je dat met een aannemer die 10km ofzo van je vandaan zit. Als er dan iets is dan kan er snel iemand komen (in principe). Wordt er nu verwacht dat er iemand uit Sarajevo even langskomt om je schuifdeur te checken? Overigens: benzine (of diesel) kost ook daar veel geld en bij alle landen ertussen ook. Hoe gaat ie je dan nog een goeie prijs bieden, tenzij t een nomadisch bedrijf binnen Europa is.Wat betreft eventuele rechten die je hebt en plichten die hij heeft: dat is voor bedrijven die binnen de EU opereren. Bedrijven UIT de EU ook. Dan nog is het nog steeds heel moeilijk om iets gedaan te krijgen van een of andere kleine aannemer van buiten Nederland maar bijvoorbeeld wel Polen. Bosnië/Hercegovina is geen EU. Ook geen EMU.
Eerlijk gezegd geloof ik hier geen zak van.
Deze gastquote:Op donderdag 4 mei 2023 21:51 schreef BokitoHarambe het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre ie beunhaas is of was in dit geval. Maar je gaat toch niet in zee met een gast die gevestigd is in Bosnië? Normaal doe je dat met een aannemer die 10km ofzo van je vandaan zit. Als er dan iets is dan kan er snel iemand komen (in principe). Wordt er nu verwacht dat er iemand uit Sarajevo even langskomt om je schuifdeur te checken? Overigens: benzine (of diesel) kost ook daar veel geld en bij alle landen ertussen ook. Hoe gaat ie je dan nog een goeie prijs bieden, tenzij t een nomadisch bedrijf binnen Europa is.Wat betreft eventuele rechten die je hebt en plichten die hij heeft: dat is voor bedrijven die binnen de EU opereren. Bedrijven UIT de EU ook. Dan nog is het nog steeds heel moeilijk om iets gedaan te krijgen van een of andere kleine aannemer van buiten Nederland maar bijvoorbeeld wel Polen. Bosnië/Hercegovina is geen EU. Ook geen EMU.
Eerlijk gezegd geloof ik hier geen zak van.
Ja en nu? Leuk dat die gast schijnbaar klussen verzamelt bij elkaar in de buurt. Daarna zijn ze weer weg, hè?quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:59 schreef SOG het volgende:
[..]
Gemiddelde salaris is daar 400 euro ofzo. Die mannen komen met een paar vrachtwagens en hebben meerdere klanten per keer dat ze komen.
Ik snap niet zo goed wat de leverancier van de kozijnen te maken heeft met het feit dat de ondernemer de schade moet herstellen en of ik wel of geen geld moet inhouden voordat de schade hersteld is.
Je zit gewoon te trollen man. Leer anders eens fatsoenlijk lezen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:04 schreef BokitoHarambe het volgende:
[..]
Ja en nu? Leuk dat die gast schijnbaar klussen verzamelt bij elkaar in de buurt. Daarna zijn ze weer weg, hè?
Dit stond er net nog niet, hè? Maakt je verhaal nog ongeloofwaardiger. Tevens boeit t mij geen zak meer; je hebt geen poot om op te staan als dat bedrijf in Bosnie-Hercegovina is geregistreerd.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:02 schreef SOG het volgende:
[..]
Deze gast
Er zijn hordes ondernemers uit bosnie die hier komen werken en dan weer terug gaan naar hun land tijdens vakanties of als het werk gedaan is. In welke grot heb jij de afgelopen 30 jaar geleefd. Ik heb hier ook 2 muren laten metselen door bosniers en over nomadisch bestaan gesproken: ik had die 2 weken geleden gebeld voor meer werk, bleken ze al in een ander land te zitten aan de noordzee. Dus idd leiden sommige van deze mensen een nomadisch bestaan. Nogal wiedes als je hier ca 8x zoveel per maand kan verdienen dan in bosnie.
Jij doet verwijzen naar voorwaarden van een nederlandse organisatie, dus ik vind die vragen wel relevant.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:09 schreef SOG het volgende:
[..]
De man die de schade heeft berokkend is een nederlander. Dat bedrijf in bosnie is totaal niet relevant.
Dat moet nog maar blijken. Ondertussen gaat t bosnische bedrijf geen zak voor je doen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:09 schreef SOG het volgende:
[..]
De man die de schade heeft berokkend is een nederlander. Dat bedrijf in bosnie is totaal niet relevant.
Debiele troll-comment. Ga je hierna nog iets van je laten horen?quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:09 schreef SOG het volgende:
Edit: laat maar. Anyway aannemer heeft geappt dat ie het binnen 2 weken gaat oplossen. Ik ga morgen toch voor de zekerheid een aangetekende brief doen. Mooi, ben ik er binnen 2 weken vanaf iig.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:09 schreef SOG het volgende:
Edit: laat maar. Anyway aannemer heeft geappt dat ie het binnen 2 weken gaat oplossen. Ik ga morgen toch voor de zekerheid een aangetekende brief doen. Mooi, ben ik er binnen 2 weken vanaf iig.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:12 schreef SOG het volgende:
Hahahahaha ik trap er gewoon in ook he. Later boys!
Ik ga zo een aangetekende brief verzenden met aansprakelijkheidstelling voor de schade en redelijke termijn om het op te lossen, dus mocht ie er niet binnen 2 weken uitkomen dan ben ik er vanaf. Ondertussen ga ik een offerte regelen. Waarbij ik het bedrag van de offerte van het openstaande factuurbedrag kan afhalen en dit naar de ondernemer kan overmaken. Ik zal blij zijn als dit achter de rug is.quote:
Nope, geen lid.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 07:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ben je lid van Vereniging Eigen Huis? Zo ja, dan kun je gratis een telefonisch consult krijgen met een jurist. Ik heb daar veel aan gehad toen ik onenigheid met mijn aannemer had. Toen hij doorhad dat ik wist hoe het juridisch zat, kwam hij ineens snel in actie.
Hahahaquote:
Een jurist die iets moet gaan regelen in bosnië-hercegovina? Nee.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 07:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ben je lid van Vereniging Eigen Huis? Zo ja, dan kun je gratis een telefonisch consult krijgen met een jurist. Ik heb daar veel aan gehad toen ik onenigheid met mijn aannemer had. Toen hij doorhad dat ik wist hoe het juridisch zat, kwam hij ineens snel in actie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |