Dat ziet er fraai uit!quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:15 schreef Vanyel het volgende:
Goede 'gewone' tijm gaat ook best lekker
[ afbeelding ]
Al moet ik eerlijk zeggen dat daar het zevenblad ook voor we tijm er ging wonen relatief karig was.
Varens? Ook puur onkruid.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat ziet er fraai uit!
Hier groeit zevenblad op een schaduwrijke plek, dus phacelia en tijm zijn niet zo geschikt.
Ik graaf al jaren alle zevenblad die ik tegenkom uit. Echt diep, alle wortels proberen mee te pakken. Het scheelt in ieder geval veel. Helemaal weg krijg ik het niet omdat er wortels onder een mooie hortensia doorlopen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 08:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is er iets aan zevenblad te doen trouwens? Ik zag dat het stuk dat ik met een plukbloemenmengsel wil inzaaien aardig overwoekerd is geraakt.
Drie jaar.quote:Op donderdag 25 mei 2023 00:30 schreef Seven. het volgende:
@:miss_sly wat is jullie schutting al snel vergrijsd! Hoe lang staat die nu?
Hopelijk gaan ze akkoord. Goeie verstandhouding met de buren is geen must maar wel prettig.quote:Op donderdag 25 mei 2023 07:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Drie jaar.
Hij heeft ook veel te lijden van het weer. Ik had gehoopt dat hij al mooi begroeid zou zijn met klimmers, maar die willen niet heel erg hard groeien, helaas.
Hij is overigens nog steeds niet helemaal af. Aan één kant moeten er nog twee planken tegenaan en de palen afgekort. Eventueel nog een afdeklat erop. Maar wij hebben het gereedschap niet, en met de buren, die dat wel hebben en die de andere kant ( hun kant) wel hebben afgewerkt, liggen de verhoudingen moeizaam.
We hebben inmiddels besproken dat we de voortuin nog goed moeten afzetten en gras van hun uitsteken. Wellicht als we dat doen, dat we ook kunnen bespreken om het laatste stukje schutting af te maken.
Mazus was hier 1 grote slakken lokker en na 1 zomer helemaal opgevreten en wegquote:Op woensdag 24 mei 2023 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, in combinatie met een flinke laag houtsnippers. Dat werkt best goed. Schijnaardbei concurreert er aardig mee.
Dit is het lijstje geschikte concurrenten volgens ChatGPT (doorgevraagd naar 'bodembedekkers' en 'planten geschikt voor het Nederlandse klimaat'):
Kruiptijm (Thymus serpyllum)
Kruipende Jenny (Lysimachia nummularia)
Kruipend ereprijs (Veronica repens)
Dovenetel (Lamium maculatum)
Kruipend zenegroen (Ajuga reptans)
Berendruif (Arctostaphylos uva-ursi)
Mazus (Mazus reptans)
Maar je kunt ook vragen naar andere typen concurrerende planten. Of vragen een selectie te maken op basis van de omstandigheden of bepaalde voorkeuren.
?quote:
Het is erg jammer dat het er niet is, dus ik hoop dat we met de aankomende samenwerking en het contact daardoor misschien weer een beetje op goede voet komen staan. We hebben ook geen idee wat er aan de hand is, eigenlijk, dus dat maakt het ook nogal lastig.quote:Op donderdag 25 mei 2023 07:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hopelijk gaan ze akkoord. Goeie verstandhouding met de buren is geen must maar wel prettig.
Dat wel. Maar dat mag, want varensquote:Op donderdag 25 mei 2023 13:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
?
Niet dat het lelijk is. Het verspreidt alleen als de ziekte.
Dat was hier de bedoeling, maar het wil nog niet zo lukken, helaas.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
?
Niet dat het lelijk is. Het verspreidt alleen als de ziekte.
Thanks, ik heb ze opgeschreven voor als ik dit najaar weer planten ga bestellen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, in combinatie met een flinke laag houtsnippers. Dat werkt best goed. Schijnaardbei concurreert er aardig mee.
Dit is het lijstje geschikte concurrenten volgens ChatGPT (doorgevraagd naar 'bodembedekkers' en 'planten geschikt voor het Nederlandse klimaat'):
Kruiptijm (Thymus serpyllum)
Kruipende Jenny (Lysimachia nummularia)
Kruipend ereprijs (Veronica repens)
Dovenetel (Lamium maculatum)
Kruipend zenegroen (Ajuga reptans)
Berendruif (Arctostaphylos uva-ursi)
Mazus (Mazus reptans)
Maar je kunt ook vragen naar andere typen concurrerende planten. Of vragen een selectie te maken op basis van de omstandigheden of bepaalde voorkeuren.
Hier komt het zevenblad niet door het steenzaad en zonneroosje heen. Op de andere sporadische plekken waar het nog zit haal ik het consequent weg.quote:Op woensdag 24 mei 2023 08:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik kan ook nog wat tips gebruiken. Ik ga er ook eens voor zitten binnenkort.
Is er iets aan zevenblad te doen trouwens? Ik zag dat het stuk dat ik met een plukbloemenmengsel wil inzaaien aardig overwoekerd is geraakt.
Dank. Ik zet ze op de lijst.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hier komt het zevenblad niet door het steenzaad en zonneroosje heen. Op de andere sporadische plekken waar het nog zit haal ik het consequent weg.
Ook opgenoteerd. Dank voor noemen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hier komt het zevenblad niet door het steenzaad en zonneroosje heen. Op de andere sporadische plekken waar het nog zit haal ik het consequent weg.
Volgens mij zijn dat broedbolletjesquote:Op donderdag 25 mei 2023 18:04 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee wat dit voor vreemde witte bolletjes zijn in mijn Allium? Bij de rest van de Alliums heb ik dit niet.
Dat dacht ik zelf ook, maar broedbolletjes groeien toch aan de bol zelf, niet in de bloem?quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:17 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat broedbolletjes
Ook, gebeurt bij knoflook ookquote:Op donderdag 25 mei 2023 18:44 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dat dacht ik zelf ook, maar broedbolletjes groeien toch aan de bol zelf, niet in de bloem?
Jij krijgt ze beter op de foto dan ik, hier is het altijd meer een soort rooie blob.quote:
De ombouw die ik van douglashout heb gemaakt, begint aan de onderkant ook al te vergrijzen. En die heeft er nog geen jaar opzitten.quote:Op donderdag 25 mei 2023 07:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Drie jaar.
Hij heeft ook veel te lijden van het weer. Ik had gehoopt dat hij al mooi begroeid zou zijn met klimmers, maar die willen niet heel erg hard groeien, helaas.
Staan die bij jou in de zon?quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hier staat-ie ook in de schaduw maar is het vocht dat voor vergrijzing zorgt, vermoed ik.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:53 schreef Vanyel het volgende:
Onze Douglas schuur is ook totaal grijs waar de zon op staat, de schaduwdelen doen na 4 of 5 jaar nog amper wat aan verkleuring.
Wat een toffe foto.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:04 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee wat dit voor vreemde witte bolletjes zijn in mijn Allium? Bij de rest van de Alliums heb ik dit niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |