abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 mei 2023 @ 16:38:41 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209059857
Je kunt van alles van Hanca vinden, maar dat hij niet inhoudelijk of onderbouwd zou zijn is toch wel nieuw voor mij :D
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 mei 2023 @ 17:05:51 #102
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209060260
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 16:38 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt van alles van Hanca vinden, maar dat hij niet inhoudelijk of onderbouwd zou zijn is toch wel nieuw voor mij :D
Collegiaal dat je het voor hem opneemt, maar in deze discussie heeft hij mijn aangeleverde bronnen niet eens gelezen, maar werden er wel bepaalde kwalificaties aan gegeven (bronloos fantasielijstje, werd het genoemd). Ook heb ik met meerdere argumenten zijn ongelijk aangetoond met brongebruik, waarop Hanca niet verder meer op is ingegaan. Ook stelde hij dat ik losjes met feiten omga, wat weer een ad hominem is. Dat vind ik niet inhoudelijk reageren, integendeel zelfs.

Ook was zijn onderbouwing niet voldoende om mij te overtuigen van mijn eigen ongelijk. Dan verwijt hij mij dat ik niet de juiste bronnen zou hebben gebruikt, maar gebruikt hijzelf een bron waaruit ik helemaal geen informatie kan halen wat zijn standpunt ondersteund.

Maar goed, wellicht verschillen we van mening wat nou de definitie van inhoudelijk en onderbouwing is. Misschien geeft Hanca normaliter betere onderbouwingen, dat kan ook, maar ik vind het in deze discussie dusdanig tekortschieten dat ik mijn tijd beter kan besteden.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209060595
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 15:51 schreef Grishenko_ het volgende:

Hier heb je een link:
https://www.vluchtelingen(...)escherming-nederland

Er zijn in totaal 99.586 mensen eind 2021 als vluchteling naar Nederland gekomen. Dan laat ik gezinshereniging nog buiten beschouwen. In 2010, voor de aanvang van Rutte, was dat echt een stuk lager.
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 16:29 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Als jij niet eens de bronnen leest die ik voor je heb klaargezet, dan houdt het voor mij op.

https://www.vluchtelingen(...)escherming-nederland
[..]
Ook vind ik het frappant dat er op de andere punten niet eens wordt ingegaan, maar wel wordt geponeerd als “bronloos fantasielijstje”. En je zegt dat die 99.000 een fantasiegetal is, terwijl in de bron dat getal overduidelijk wordt aangegeven?

Omdat je A) niet ingaat op mijn overige punten, B) bronnen afdoet als fantasie en C) mijn bronnen niet eens leest, maar daar wel keiharde beweringen over doet, krijg ik het vermoeden dat een zinnige discussie met jou geen zin heeft.
In plaats van zo tekeer te gaan zou je er allicht beter aan doen zelf wat beter te lezen, die 99.586 is het aantal asielzoekers wat in Nederland in 2021 verbleef, niet het aantal wat in 2021 naar Nederland is gekomen. Asielzoekers die in de voorgaande jaren naar Nederland zijn gekomen en in 2021 in Nederland verbleven zijn dus inbegrepen in die 99.586.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2023 17:34:18 ]
  maandag 8 mei 2023 @ 17:42:25 #104
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209060709
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:30 schreef J.B. het volgende:

[..]
[..]
In plaats van zo tekeer te gaan zou je er allicht beter aan doen zelf wat beter te lezen, die 99.586 is het aantal asielzoekers wat in Nederland in 2021 verbleef, niet het aantal wat in 2021 naar Nederland is gekomen. Asielzoekers die in de voorgaande jaren naar Nederland zijn gekomen en in 2021 in Nederland verbleven zijn dus inbegrepen in die 99.586.
Ik vind niet dat ik tekeer ben gegaan.

De overige punten worden niet op ingegaan en bronnen worden gewoonweg geridiculiseerd.

Maar je hebt wel een punt dat ik betreffende dat wel beter had kunnen lezen inderdaad. Mijn excuses.

Zou je dan ook kunnen ingaan op mijn overige punten of ben je het daar dan wel mee eens?
pi_209061250
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:30 schreef J.B. het volgende:

[..]
[..]
Nee, dat zullen de asielzoekers zijn die nog geen statushouders zijn geworden en een huis en een uitkering hebben gekregen. Gewoon volhouden zou ik tegen die mensen zeggen. Statushouders zijn geen asielzoekers meer en na 5 jaar zijn ze Nederlander en dus geen statushouder meer. Prolbeem opgelost.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 mei 2023 @ 18:50:21 #106
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209061678
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dat zullen de asielzoekers zijn die nog geen statushouders zijn geworden en een huis en een uitkering hebben gekregen. Gewoon volhouden zou ik tegen die mensen zeggen. Statushouders zijn geen asielzoekers meer en na 5 jaar zijn ze Nederlander en dus geen statushouder meer. Prolbeem opgelost.
Krijgen ze dan ook voorrang op de woningmarkt?

https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunning

quote:
Gemeenten beslissen zelf over wat voor soort woning ze aanbieden. Het kan een zelfstandige (huur)woning zijn of een gedeelde woning met meer mensen. Vaak doen gemeenten een beroep op sociale huurwoningen van woningcorporaties. Een vergunninghouder mag ook zelf naar woonruimte zoeken.

Een gemeente bepaalt ook zelf of mensen met een verblijfsvergunning recht hebben op voorrang bij een sociale huurwoning. Dit regelt de gemeente in een huisvestingsverordening.
De gemeente mag dat dus zelf bepalen volgens deze lezing. Klopt dat?

https://www.rijksoverheid(...)n-sociale-huurwoning

quote:
Een gemeente bepaalt zelf welke mensen recht hebben op voorrang bij een sociale huurwoning. Zoals mensen die mantelzorg krijgen of uit een GGZ-instelling komen. Asielzoekers die een verblijfsvergunning krijgen horen sinds 1 juli 2017 niet meer automatisch bij de groep die voorrang krijgt als een gemeente een huisvestingsverordening heeft.
Hierin staat dat sinds 1 juli 2017 asielzoekers met een verblijfsvergunning niet meer automatisch bij de groep horen die voorrang krijgen op de woningmarkt, tenzij die mantelzorger of GGZ-patiënt zijn.

Maar als de gemeente dus zegt dat de asielzoekers voorrang krijgen, krijgen ze dus ook voorrang.

Ik ben heel benieuwd naar hoe het precies werkt in de praktijk.
pi_209062239
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:50 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Krijgen ze dan ook voorrang op de woningmarkt?

https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunning
[..]
De gemeente mag dat dus zelf bepalen volgens deze lezing. Klopt dat?

https://www.rijksoverheid(...)n-sociale-huurwoning
[..]
Hierin staat dat sinds 1 juli 2017 asielzoekers met een verblijfsvergunning niet meer automatisch bij de groep horen die voorrang krijgen op de woningmarkt, tenzij die mantelzorger of GGZ-patiënt zijn.

Maar als de gemeente dus zegt dat de asielzoekers voorrang krijgen, krijgen ze dus ook voorrang.

Ik ben heel benieuwd naar hoe het precies werkt in de praktijk.
Ik ook. Die sociale huurwoningen zijn particulier bezit, het is dan ook een propagandistische VVD-aanduiding om te doen alsof het van belastinggeld betaald wordt. Je hebt woningen van onder het grensbedrag aan maximale huur, bescheiden woningen dus, die particulier verhuurd worden met winstoogmerk en ideeel door een woningstichting, bouwvereniging of corporatie.

Wat lijkt gebeurt te zijn is dat de overheid zich die laatste categorie heeft toegeeigend door ze hun statuten te laten wijzigen met als doelstelling het uitvoeren van de wet op de volkshuisvesting o.i.d., ik weet niet meer hoe die wet heet. Maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer een WBV niet mee zou willen doen aan het huisvesten van asieloplichters en geen goede relatie meer heeft met de wethouders van de coalitiepartijen en GL en de PvdA, en ook met de nek aangekeken wordt op de partijborrels, en bereid is te procederen voor het eigendomsrecht, deze uiteindelijk gelijk zou krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209062549
Concepttekst landbouwakkoord door LTO afgewezen: https://www.akkerwijzer.n(...)agen-nog-een-poging/

Het goede nieuws is dat er dus wel een concepttekst ligt, dat is alvast wat. Het wordt alleen lastig om dat zonder LTO door te voeren, dan krijg je echt de overheid die het op legt van bovenaf. Maar aan de andere kant is dat natuurlijk ook gewoon de taak van de overheid, regels maken waar men zich aan moet houden. Ook als je boer bent en een tractor voor het provinciehuis of het huis van een minister kunt zetten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 8 mei 2023 @ 20:18:34 #109
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209063333
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor mij is dit ook geen ideaal kabinet, maar nu eerst 1,5 jaar een demissionair kabinet om vervolgens bijvoorbeeld een kabinet BBB-VVD-CDA-JA21 te zien zie ik nog veel minder zitten. Laat dan deze groep hun plannen eerst maar uitvoeren.
Zo´n kabinet gaat er hoe dan ook komen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209063446
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zo´n kabinet gaat er hoe dan ook komen.
Uitstel kan hier wel afstel betekenen. Er ligt nu een vergrootglas op alles wat Van der Plas doet (zoals het beledigen van Zelensky), dat kan echt wel voor verandering zorgen. En anders heb ik nog altijd liever eerst 1,5 jaar beleid van dit kabinet voor het rechtse veevoer-, gifstoffen- en kunstmestproducenten-kabinet er zit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 8 mei 2023 @ 20:27:58 #111
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209063511
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef Hanca het volgende:
Uitstel kan hier wel afstel betekenen. Er ligt nu een vergrootglas op alles wat Van der Plas doet (zoals het beledigen van Zelensky), dat kan echt wel voor verandering zorgen.
Laten we het hopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209063558
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uitstel kan hier wel afstel betekenen. Er ligt nu een vergrootglas op alles wat Van der Plas doet (zoals het beledigen van Zelensky), dat kan echt wel voor verandering zorgen. En anders heb ik nog altijd liever eerst 1,5 jaar beleid van dit kabinet voor het rechtse veevoer-, gifstoffen- en kunstmestproducenten-kabinet er zit.
stukje wensdenken
pi_209063559
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Laten we het hopen.
zou het wat uitmaken voor je?
pi_209063608
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]
stukje wensdenken
Geef ik meteen toe. Maar uitstel is wel de grootste kans om ons de puinhoop van een land geregeerd door de smerigste bedrijven van het lamd te besparen. Al is de kans inderdaad niet enorm, toch zie ik liever die kans als dit kabinet tenminste enigszins functioneert (en met het klimaatplan en nu blijkbaar een concept-landbouwakkoord lijkt er toch wat te gebeuren).
pi_209063686
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geef ik meteen toe. Maar uitstel is wel de grootste kans om ons de puinhoop van een land geregeerd door de smerigste bedrijven van het lamd te besparen. Al is de kans inderdaad niet enorm, toch zie ik liever die kans als dit kabinet tenminste enigszins functioneert (en met het klimaatplan en nu blijkbaar een concept-landbouwakkoord lijkt er toch wat te gebeuren).
Ik denk dat je BBB overschat, dat is niet veel anders dan wat er nu bij zit. Op D66 na dan, al ligt nu vooral de nadruk op de verschillen tussen die twee.

Maar in tegenstelling tot andere voorgangers qua grote oppositie partijen is dit er eentje die niet per se heel ver uitschiet op veel politieke kaders. Op dit ene specifieke punt na dan, wat ook gelijk hun speerpunt en blijkbaar populairste punt is. :+

Het land Nederland gaat niet naar de klote als D66 wordt vervangen door BBB in een volgend kabinetsperiode. Dat is echt te veel eer voor alle betrokkenen.
  maandag 8 mei 2023 @ 20:43:32 #116
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_209063719
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:41 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ik denk dat je BBB overschat, dat is niet veel anders dan wat er nu bij zit. Op D66 na dan, al ligt nu vooral de nadruk op de verschillen tussen die twee.

Maar in tegenstelling tot andere voorgangers qua grote oppositie partijen is dit er eentje die niet per se heel ver uitschiet op veel politieke kaders. Op dit ene specifieke punt na dan, wat ook gelijk hun speerpunt en blijkbaar populairste punt is. :+

Het land Nederland gaat niet naar de klote als D66 wordt vervangen door BBB in een volgend kabinetsperiode. Dat is echt te veel eer voor alle betrokkenen.
Ik verwacht dat BBB met lege handen komt te staan bij hun achterban door europese verdragen en dan is het gedaan met ze.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_209063742
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik verwacht dat BBB met lege handen komt te staan bij hun achterban door europese verdragen en dan is het gedaan met ze.
Geen idee. Dit lijkt geen beweging op basis van een persona (Geert, LPF, FvD) maar wel een stuk breder met meer capable mensen.

Of ze ook kunnen overleven in de politiek moet blijken.
pi_209063771
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:41 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Het land wordt er in elk geval niet beter op als de klanten van ReMarkAble als Bayer, Monsanto en Vion een nog grotere vinger in de pap krijgen. En de stemmers op BBB zijn volgens mij voor een deel best stemmers die over te halen om bijvoorbeeld PvdA te stemmen en dat zou wel een forse veebetering zijn. Ik geef wel toe dat BBB ten opzichte van PVV en FvD op heel veel belangrijke punten een verbetering is.
pi_209063940
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het land wordt er in elk geval niet beter op als de klanten van ReMarkAble als Bayer, Monsanto en Vion een nog grotere vinger in de pap krijgen. En de stemmers op BBB zijn volgens mij voor een deel best stemmers die over te halen om bijvoorbeeld PvdA te stemmen en dat zou wel een forse veebetering zijn. Ik geef wel toe dat BBB ten opzichte van PVV en FvD op heel veel belangrijke punten een verbetering is.
Het gros van de BBB-stemmers wil vermoedelijk gewoon van Rutte af en ziet in BBB een alternatief.

Het beste wat de VVD kan doen is Rutte bedanken voor de bewezen diensten en een ander op het schild hijsen.
pi_209063953
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
'Vox populi, vox Dei' was het geloof ik

Ik denk dat BBB, als ze niet de premier leveren, uiteindelijk ook in een coalitie weinig in de melk te brokkelen heeft. Eenmaal aangeschoven gaan ze meemaken hoe leuk het is om naast Rutte of de VVD te zitten, elke periode weer weet hij een ander de vuile piet toe te schuiven.

Kaag/D66 is de boeman, omdat zij het klimaatspul op zich hebben gekregen. Terwijl ook de VVD en met name Rutte zelf er ook gewoon goed op wil staan in Europa, wat dat dan ook betekent.

Die worden politiek en in de achterkamertjes gewoon 'verslagen' door partijen die wel de weg weten in Den Haag en de ambtenarij.

Maar ik snap dat het niet leuk is als mensen met tractors je heilige huisje in komen rijden :+
pi_209063988
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:59 schreef aTypisch het volgende:

[..]
'Vox populi, vox Dei' was het geloof ik

Ik denk dat BBB, als ze niet de premier leveren, uiteindelijk ook in een coalitie weinig in de melk te brokkelen heeft. Eenmaal aangeschoven gaan ze meemaken hoe leuk het is om naast Rutte of de VVD te zitten, elke periode weer weet hij een ander de vuile piet toe te schuiven.

Kaag/D66 is de boeman, omdat zij het klimaatspul op zich hebben gekregen. Terwijl ook de VVD en met name Rutte zelf er ook gewoon goed op wil staan in Europa, wat dat dan ook betekent.

Die worden politiek en in de achterkamertjes gewoon 'verslagen' door partijen die wel de weg weten in Den Haag en de ambtenarij.

Maar ik snap dat het niet leuk is als mensen met tractors je heilige huisje in komen rijden :+
BBB gaat niet onder Rutte in een kabinet zitten zeggen ze. Dus ze moeten de grootste worden, anders gaan ze de oppositie in. Meer smaken zijn er niet dan.
pi_209064020
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 21:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
BBB gaat niet onder Rutte in een kabinet zitten zeggen ze. Dus ze moeten de grootste worden, anders gaan ze de oppositie in. Meer smaken zijn er niet dan.
Ah, dat had ik gemist.

Eeuwige oppositie is wel baangarantie als je het speelt als Klaver of Geert
  maandag 8 mei 2023 @ 22:00:08 #123
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209064993
quote:
10s.gif Op maandag 8 mei 2023 21:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ah, dat had ik gemist.

Eeuwige oppositie is wel baangarantie als je het speelt als Klaver of Geert
Aan de andere kant heb je ook eeuwige coalitie met D66, VVD en CDA
pi_209065046
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 22:00 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
lijkt wel alsof bepaalde partijen (pun intended) het politieke spelletje hebben uitgespeeld en binnen de spelregels constant 'winnen'
pi_209066751
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 22:00 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Dat is niet het probleem van de mensen die alleen maar aan het pluche willen plakken en vanaf de zijlijn willen roepen, natuurlijk, sterker nog, dat komt ze alleen maar heel goed uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')