Dit is wel één van de bekendste plannen van dit kabinet (het was eerst 2025), je gaat me toch niet vertellen dat je dat hebt gemist?quote:Op woensdag 10 mei 2023 10:41 schreef aTypisch het volgende:
'Het kabinet wil vanaf 2027 de kinderopvang grotendeels gratis maken voor alle kinderen.' het wordt grotendeels gratis zelfs
Vooral ook vrij kinderachtig wat mij betreft. Want deze wet gaat over het oprichten van het fonds, per wanneer het moet zijn uitgegeven is dan niet zo verschrikkelijk relevant.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:57 schreef Gia het volgende:
Van de Wal staat met rode vlekken in de plenaire zaal te stotteren over 2030/2034.
Ze wil 24 miljard, maar de kamer wil eerst duidelijkheid over die datum.
Zeer vermakelijk.
Hoe rijmt dit met andere zaken tot op de molecuul willen reguleren? Het fonds waar dat mee moet gebeuren dan maar gewoon een beetje loslaten, niet zo relevant wat die invulling isquote:Op woensdag 10 mei 2023 12:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral ook vrij kinderachtig wat mij betreft. Want deze wet gaat over het oprichten van het fonds, per wanneer het moet zijn uitgegeven is dan niet zo verschrikkelijk relevant.
De invulling waaraan het mag worden uigegeven is wel relevant, maar de datum van starten is natuurlijk veel belangrijker dan de datum van eindigen. Sterker: het is een vast bedrag, je kunt dus gewoon stellen "als het op is, is het op".quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:05 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoe rijmt dit met andere zaken tot op de molecuul willen reguleren? Het fonds waar dat mee moet gebeuren dan maar gewoon een beetje loslaten, niet zo relevant wat die invulling is
Zo zou ik ook wel willen werken met 24 miljard.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De invulling waaraan het mag worden uigegeven is wel relevant, maar de datum van starten is natuurlijk veel belangrijker dan de datum van eindigen. Sterker: het is een vast bedrag, je kunt dus gewoon stellen "als het op is, is het op".
Ja, zulke dingen. En waaraan het mag worden uitgegeven. Niet per welk jaartal de kist leeg moet zijn. Als hij in 2028 al leeg is, dan is hij leeg. Is hij in 2035 pas leeg, dan is het ook op. Zolang het maar aan de juiste, vooraf vastgestelde, doelen wordt uitgegeven en de Kamer daar directe controle op heeft.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:16 schreef Janneke141 het volgende:
De Kamer kan zich beter druk maken over de vraag wie de sleutel van dat fondsgeldkistje heeft.
Vooral dat laatste. Er zijn inmiddels een aantal van die fondsen bedacht met een grote zak geld erin, en ze leken allemaal op een soort blanco cheque aan toekomstige kabinetten. Daar is inmiddels wel wat aan veranderd, maar als ik een kamerlid was dan zou ik toch echt willen weten hoe dat zit.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zulke dingen. En waaraan het mag worden uitgegeven. Niet per welk jaartal de kist leeg moet zijn. Als hij in 2028 al leeg is, dan is hij leeg. Is hij in 2035 pas leeg, dan is het ook op. Zolang het maar aan de juiste, vooraf vastgestelde, doelen wordt uitgegeven en de Kamer daar directe controle op heeft.
Niet verassend aangezien de VVD aan de leiband van D66 ligt. Een betere oplossing is illegaliteit strafbaar maken zodat uitgeprocedeerden in detentie gezet kunnen worden.quote:Op woensdag 10 mei 2023 06:57 schreef Janneke141 het volgende:
Van der Burg teruggefloten door coalitiepartners D66 en CU: de financiering van de bed-bad-broodregeling wordt toch doorgezet.
het ziet er ook niet uit al die losse containers zonder weg en stoep en infrastructuurquote:
En welk probleem heb je dan opgelost?quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:35 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Niet verassend aangezien de VVD aan de leiband van D66 ligt. Een betere oplossing is illegaliteit strafbaar maken zodat uitgeprocedeerden in detentie gezet kunnen worden.
Het probleem is dat Nederland wordt gezien als een land waar migranten veel rechten hebben waardoor het aanlokkelijk wordt om hierheen te komen. Er gaan folders rond in vluchtelingenkampen en onder smokkelaars waarin Nederland wordt aangeprezen. Iedere maatregel om die beeldvorming tegen te gaan zorgt uiteindelijk voor een lagere asielinstroom.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En welk probleem heb je dan opgelost?
wijkverpleging ??, ??quote:Op woensdag 10 mei 2023 08:00 schreef Hanca het volgende:
. Een knop voor de wijkverpleging, bijvoorbeeld.
En een buurthuis. Is dat niet voldoende, dan hebben we nog altijd de verzorgingstehuizen.
Echt, de oude bejaardentehuizen, daar krijg je de huidige nog vitale ouderen niet meer in. En voor de ouderen die wel veel zorg nodig hebben, is er niks veranderd.
Ja, die komen ook 's nachts als er op een knop gedrukt wordt. (Als iemand hulp nodig heeft, geloof dat ik eerst de discussie had moeten teruglezen zoon ik snel reageerde)quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wijkverpleging ??, ??
en komen die snachts als er op een knop gedrukt wordt ?
Maar waarom denk jij dat een maatregel hier de werking van die foldertjes tegen gaat? Want dat deel ontgaat mij enigzins.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:48 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het probleem is dat Nederland wordt gezien als een land waar migranten veel rechten hebben waardoor het aanlokkelijk wordt om hierheen te komen. Er gaan folders rond in vluchtelingenkampen en onder smokkelaars waarin Nederland wordt aangeprezen. Iedere maatregel om die beeldvorming tegen te gaan zorgt uiteindelijk voor een lagere asielinstroom.
Omdat die beeldvorming heel erg speelt in de beslissing naar welk land ze afreizen. Ze cherrypicken het land met de beste voorzieningen en waar ze de meeste kans maken (heeft dus allemaal niets met vluchten te maken). Sinds dat Denemarken het plan heeft om migranten naar Rwanda te sturen is de instroom drastisch afgenomen zonder dat men daadwerkelijk ook maar één persoon daarheen heeft gebracht.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar waarom denk jij dat een maatregel hier de werking van die foldertjes tegen gaat? Want dat deel ontgaat mij enigzins.
Dezelfde problematiek speelt ook in andere landen en hoe hard men ook roept dat mensen niet welkom zijn of zelfs naar Rwanda worden verscheept, ze blijven, vaak onder levensgevaarlijke toestanden, komen.
Mjah, maar het probleem is natuurlijk wel dat WIJ de beeldvorming niet bepalen maar de mensen die de foldertjes maken.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Omdat die beeldvorming heel erg speelt in de beslissing naar welk land ze afreizen. Ze cherrypicken het land met de beste voorzieningen en waar ze de meeste kans maken (heeft dus allemaal niets met vluchten te maken). Sinds dat Denemarken het plan heeft om migranten naar Rwanda te sturen is de instroom drastisch afgenomen zonder dat men ook maar daadwerkelijk één persoon daarheen hebben gebracht.
Jawel dat bepalen we wel doordat wij gunstigere voorwaarden hebben dan andere landen. In de foldertjes staat oa dat Nederland het meest soepele beleid van Europa heeft omtrent gezinshereniging (wat ook gewoon klopt). Dat is waarom zoveel migranten nu hierheen komen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, maar het probleem is natuurlijk wel dat WIJ de beeldvorming niet bepalen maar de mensen die de foldertjes maken.
Ja, mijn zwager doet dat werk onder andere. Staat binnen een paar minuten op de stoep.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wijkverpleging ??, ??
en komen die snachts als er op een knop gedrukt wordt ?
Dat zou alleen werken als Slovenië daadwerkelijk zo gul is als Nederland met het asielbeleid. Het punt is dat de smokkelaars gewoon kijken naar daadwerkelijk beleid en hoe ze dat uit kunnen buiten.quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien moeten wij gewoon foldertjes gaan drukken waar in staat dat Slovenië het paradijs op aarde is.
Hij zal er wel weer op aangevallen worden dat hij geld verspilt door die dingen voorbarig te kopen, maar het is de juiste volgorde wat mij betreft. Als je eerst op de gemeentes moet wachten voordat je überhaupt koopt ben je zo weer twee jaar verder.quote:Een derde van de ruim 2000 kant-en-klare woningen die minister De Jonge heeft besteld om de meest acute woningnood op te lossen, is of nog niet gebouwd of staat in de opslag te verstoffen. Niet elke gemeente wil ze namelijk hebben, zo blijkt uit een brief aan de Tweede Kamer.
De flexwoningen stuiten vaak op "not in my backyard-gedrag", zegt de minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening in gesprek met de NOS. "Er is veel bezwaar- en beroepgedoe."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |