abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juni 2023 @ 19:47:22 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209696044
Jacob is zó klaar met groep 2. En wij ook :X . We tellen af. Nog 5 schooldagen, en dan lekker vakantie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:19:24 #77
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_209696556
Mijn kleuter loopt al 3 dagen mank maar volgens hem heeft hij geen pijn.
Ik zie ook niks eraan en dit soort dingen kan een dokter ook niks mee dus we wachten het maar af.
Om maar aan te geven dat zo'n briefje een hele uitdaging zou zijn :P
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:21:29 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_209696591
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 19:46 schreef Lemijn het volgende:
Wat een debiele opdracht. Bedenken de juffen dat, of een overactieve ouder?
Klassenouder :P
disclaimer
pi_209696593
Ik vind dat ook nogal hoog gegrepen voor kleuters. Wij moesten gewoon van elk kind een foto doorsturen waarop ze een gekke bek trokken! Kon direct 3x uitgeprint worden ^O^

Voor einde schooljaar laat ik ze altijd zelf een kaartje maken voor de juf. Mogen ze zelf iets op schrijven, dan mag de juf proberen om dat te ontcijferen. En als dat niet lukt staat er altijd ook nog een tekening op die totaal niets met school te maken heeft.

Lala is ook wel op. Zit continu te miepen over kleine pijntjes en alles is groot drama. We hadden gisteren hun uitgestelde verjaardagsfeestje (de oorspronkelijke dag waren ze beide ziek) en ik heb daarna gezegd dat het vandaag en morgen even niet afspreken was, want zaterdag hebben ze ook nog hun dansuitvoering. Ik ben zelf ook wel toe aan vakantie voor hen!
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:36:04 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209696786
Mijn kleuter moet een tekening van de juf maken op een A4. Gelukkig best te doen 😎
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209696856
Verlinkt. :') haha
Klonen is niets voor mij. :+
pi_209698298
wij moesten een pagina "vriendenboekjesvragen" invullen met onze kleuter, die is inmiddels bijna zes dus die kwam wel een heel eind met antwoorden, vijf lievelingskleuren, het vieste eten "spinazie" (wat ie werkelijk nog nooit heeft geproefd 🤣) en een foto erbij, allemaal uitgeprint en gebundeld door de _O_ klassenouder _O_
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_209698334
Oeh, de gekke bekken foto ga ik onthouden!
Ik was ook zo’n overactieve klassenouder ;)
Hier was het trouwens op een memoblaadje een tekening maken of stickers plakken of iets laten schrijven.
Ik had bij een een heel schattig jochie (van jaar of 15 denk ik) een memoblaadjeshouder laten maken met daarop de groep ingebrand. Echt heel tof (voor ¤3,- ;) ).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209698591
Hier is het een bloem maken :D
pi_209699869
Lastig zeg Loj. En vervelend ook dat je er een slecht gevoel bij houdt. Ik hoop dat het toch de beste plek blijkt voor Li volgend jaar :*
pi_209701156
Doukje gaat in september naar het eerste leerjaar dus kleuter af.

Ze zei heel droog dat ze al heel veel kan hihi.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_209747578
Hier hadden we 2 weken terug juffendag, toen voor de één klas bloemen voor de juffen geknutseld en voor de andere klas theezakjes. Ik vind het vooral irritant dat die juffendagen zo kort voor de vakantie worden gepland, want over 3 weken is het vakantie en voor de afsluiting van het jaar moet dus weer wat bedacht worden. Alhoewel niks moet natuurlijk, maar toch :+

Mijn jongste is blij dat ze naar groep 2 mag en zou het liefste meteen doorgaan naar groep 8. Heb al uitgelegd dat dat niet zo werkt maar daar is ze het nog niet helemaal mee eens :')
  dinsdag 4 juli 2023 @ 08:46:52 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209754764
Mijn kleuter ontplofte gisterenavond compleet. Gillen, gillen, gillen... huilen, schreeuwen, slaan, niks willen, compleet onbereikbaar. Het is niet de eerste keer en meestal is er een duidelijke trigger. Ook dit keer weer. Voor de tweede keer in een week heeft een klasgenootje (aldus mijn dochter, ik weet niet of dit waar is natuurlijk) haar haarband doormidden gebroken. De vorige keer was het al groot verdriet, maar nu was dit dus de reactie. Mijn hart brak en tegelijkertijd dacht ik ook 'ik accepteer het niet dat je zo tegen me gilt en slaat'. Maar wat nu wijsheid is... ik weet het effe niet meer.

Morgen houd ik haar iig een ochtendje thuis om bij te tanken. En dan fingers crossed dat ze het nog effe redt tot de vakantie.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 4 juli 2023 @ 08:53:45 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_209754836
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:28 schreef Schanu het volgende:
Hier hadden we 2 weken terug juffendag, toen voor de één klas bloemen voor de juffen geknutseld en voor de andere klas theezakjes. Ik vind het vooral irritant dat die juffendagen zo kort voor de vakantie worden gepland, want over 3 weken is het vakantie en voor de afsluiting van het jaar moet dus weer wat bedacht worden. Alhoewel niks moet natuurlijk, maar toch :+

Mijn jongste is blij dat ze naar groep 2 mag en zou het liefste meteen doorgaan naar groep 8. Heb al uitgelegd dat dat niet zo werkt maar daar is ze het nog niet helemaal mee eens :')
Hier zit juffendag expres aan het eind van het jaar zodat je niet nog een keer iets hoeft te bedenken, misschien is dat ook wel de insteek bij jullie? ;)

Ik verheug me desondanks wel weer op de overijverige show-offs die op de laatste schooldag weer met mega-pakketten in cellofaan staan te pronken op het schoolplein O+ Ik denk dat ik er extra vroeg voor op ga staan om er niks van te missen!
disclaimer
pi_209755526
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 08:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Hier zit juffendag expres aan het eind van het jaar zodat je niet nog een keer iets hoeft te bedenken, misschien is dat ook wel de insteek bij jullie? ;)

Ik verheug me desondanks wel weer op de overijverige show-offs die op de laatste schooldag weer met mega-pakketten in cellofaan staan te pronken op het schoolplein O+ Ik denk dat ik er extra vroeg voor op ga staan om er niks van te missen!
Dat zal inderdaad de insteek zijn, maar uiteindelijk maakt en koopt de klas voor beide gelegenheden wat dus dat schiet z'n doel dan voorbij :')

Ik zag vorig jaar ook enorme cadeaus voorbijkomen op het schoolplein inderdaad :o
Ik doe altijd wel een kleinigheidje maar dat is dan echt vanuit de kinderen met een mooie tekening en een persoonlijk geschreven kaart/brief.
pi_209756225
In dat aspect van de basisschool heb ik echt geen zin. Ik begrijp ook niet waarom het nodig is. Je waardering uitspreken tijdens een ouderavond is toch genoeg?

Zouden juffen daar nu echt op zitten te wachten?
Ik werk in de hulpverlening maar zou het niets vinden als ik elk jaar onzincadeaus zou krijgen.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:19:27 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_209756270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:12 schreef BobbyMcGee het volgende:
In dat aspect van de basisschool heb ik echt geen zin. Ik begrijp ook niet waarom het nodig is. Je waardering uitspreken tijdens een ouderavond is toch genoeg?

Ik werk in de hulpverlening maar zou het niets vinden als ik elk jaar onzincadeaus zou krijgen.
Nee joh. En je hebt de keuze om er niet aan mee te doen, de meesten doen het gelukkig ook niet.

Mensen die dit doen, doen het echt alleen om zich zelf beter te voelen :D
disclaimer
pi_209756419
quote:

Ik schrijf als ik echt blij ben met een leerkracht een welgemeend kaartje. Ik zou daar zelf ook het meest blij mee zijn ipv allerlei meukjes.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:39:01 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209756421
quote:

Het hoeft niet. Ik vind het in ons geval wel fijn om een kleinigheidje (en dan ook écht een kleinigheidje!) mee te brengen. Prul heeft nogal wat extra tijd en aandacht gevraagd van de juffen en ze hebben zich echt heel fijn opgesteld en meegedacht en aanpassingen gedaan enzo. En ja, daar krijgen ze voor betaald. Maar een stapje extra zetten, waardeer ik wel enorm.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 13:03:05 #95
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209757388
hier is het juffendagcadeau (namens de ouders)ook meteen het eindvanhetjaar cadeau :Y. Misschien dat ik donderdag nog even een bedankkaartje voor de juf meegeef, maar dat is dan meer omdat hij vanaf volgend jaar een andere heeft :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_209758438
Hier was een week of 5 geleden de juffendag. Toen een bijdrage gedoneerd voor een cadeautje voor de juffen en Simon heeft een boekenlegger geknutseld. Over laatste schooldag-afscheidscadeau hebben we niets gehoord, maar we zitten ook niet in de klassenapp, dus het kan zomaar zijn dat er wel wat geregeld wordt, maar wij het niet weten.

Ik vind het prima allemaal, de juf krijgt op de laatste dag een hand en een welgemeend Dank-je-wel en dan is het vakantie :D
pi_209790453
Die juf die voor al haar kleuters hun mooiste knuffel heeft gehaakt, geweldig O+
Je zou maar zo'n juf hebben als kleuter.
pi_209790643
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:42 schreef Hupje het volgende:
Die juf die voor al haar kleuters hun mooiste knuffel heeft gehaakt, geweldig O+
Je zou maar zo'n juf hebben als kleuter.
Wow, met die tekeningen er naast heel tof :D
pi_209796311
Dat waren de kleuters. Toen hij in groep 1 begon sprak hij nog nauwelijks tweewoordzinnen, voorlopige diagnose tos en een achterstand die hij volgens een ambulant begeleider die in groep 1 kwam observeren nooit meer in zou kunnen halen. Hij zou niet op regulier passen en zou naar cluster 2 moeten.

Intern begeleider en zijn juffen zagen dat het er wel in zat en dat het er uit zou komen ook. En nu gaat hij gewoon zonder vertraging naar groep 3, kan hij zelfs al een beetje lezen. Hij is helemaal bij met zijn spraak en logopedie wordt afgesloten.

We hebben dit jaar de juffen wel wat gegeven. Wolf had een bloempotje uitgezocht en een boek om voor te lezen in de klas. Normaal vind ik het wel goed maar ze zijn zo bezig geweest om uit te puzzelen wat voor hem werkt. En zijn ook echt naast ons gaan staan als we tegen advies van zorgverleners in gingen. (Vorig jaar hebben we een intensief diagnosetraject met hem gedaan. Kwam eigenlijk niet echt iets uit maar ze wilden hem daar toch in intensieve revalidatie hebben, wij vonden dat teveel voor hem en de problematiek toen ook niet meer ernstig genoeg, was pas oké toen school aangaf het met ons eens te zijn en logopedie en fysio in de eerste lijn beter zou passen).

[ Bericht 37% gewijzigd door Cygne op 07-07-2023 13:18:40 ]
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:11:42 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_209796324
Wat heerlijk cygne! Heeft hij er zin in?

Noud gaat ook naar groep 3 maar hij vindt het vooralsnog erg stom dat hij dan moet leren lezen... :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')