Welk park dan? Ik ben in Amersfoort opgegroeid en heb er een paar jaar geleden ook nog gewoond, maar je verhaal zegt me niets.quote:Op zondag 30 juni 2024 13:56 schreef Gjjberg het volgende:
Ik sluit zelfdoding in de bossen van Austerlitz toch niet uit, kom zelf uit Amersfoort en een aantal jaar geleden is vrijwel bij mij om de hoek in het park een stoffelijk overschot gevonden.
Even werd toen nog gedacht dat het Hanno kon zijn, maar het bleek te gaan om een man uit Hoevelaken die zichzelf van het leven had beroofd een paar jaar eerder. Ik moet daar zelf, en honderden met mij, met de hond wel minstens 1 keer per dag langsgelopen zijn.
Dit betreft een klein stadpark in dichte bebossing, dus ik acht het wel zeker mogelijk dat Hanno daar al jaren ongemerkt kan liggen.
Of hij is vrijwillig bij iemand in de auto gestapt en heeft zijn oude leven letterlijk achter zich gelaten.quote:Op zondag 30 juni 2024 14:44 schreef Michiel020 het volgende:
Zolang hij niet gevonden is staan alle scenario's open en kan je het niets uitsluiten. Toch denk ik dat door de tand des tijds een onvrijwillige vermissing het meest waarschijnlijke scenario is.
Wanneer je naar de context van de details kijkt, lijkt er een samenloop van toevalligheden geweest te zijn waarbij er een misdrijf heeft kunnen plaatsvinden zonder dat iemand iets gemeld heeft. Dat wil niet zeggen dat niemand iets gezien heeft maar het is in ieder geval niet gemeld. Dit belangrijke puzzelstukje ontbreekt en zou de sleutel kunnen zijn van het oplossen van dit mysterie.
Ja, kan me voorstellen, juist omdat het zulk toegankelijk en veel bezocht gebied is.quote:Op zondag 30 juni 2024 15:48 schreef Gjjberg het volgende:
Het was idd op het randje liendert/rustenburg. Voormalig waterwingebied, bleek uiteindelijk te gaan om een man uit Hoevelaken met zware psychische klachten.
Gaf een naar gevoel dat ik daar dagelijks op enkele meters langs gelopen was.
Was vroeger ook al. Zie ook hier, waar mensen in 2009 al klaagden over de parkeerwacht. https://www.dagjeweg.nl/r(...)litz#google_vignettequote:Op donderdag 11 juli 2024 18:01 schreef Michiel020 het volgende:
Tegenwoordig staat er in de zomermaanden een soort van parkeerwachter bij de uitgang van het parkeerterrein (half verkleed als een directeur van een circustheater) om een kleine donatie te vragen aan de bezoekers die met de auto zijn. Het is op basis vrijwilligheid en hij staat er meestal pas in de loop van middag. En dat is op het moment dat de meeste bezoekers met de auto's vertrekken. Ik heb niet de indruk dat het terrein bewaakt werd buiten bezoektijden.
Bij het napluizen van de lokale kranten ben ik niets tegen gekomen dat er op zou wijzen dat er parkeerwacht nodig zou moeten zijn (in de aanloop van april 2014). Er gebeurde weinig in dat gebied zover ik heb kunnen nagaan.
De auto werd toch door de vrouw en zoon van Hanno gevonden?quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:40 schreef Michiel020 het volgende:
Als er wel een actieve parkeerwacht geweest was dan kan je je afvragen of de auto van Hanno wel op die plek gevonden zou zijn. Een dag later.
- Omdat Hanno of diegene die de auto bestuurde niet bekend was met de andere parkeerplekken?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 14:19 schreef Michiel020 het volgende:
Waarom is daar de auto niet aangetroffen?
Of omdat hij hem bewust zo geparkeerd heeft dat de auto vanaf de doorgaande weg zichtbaar was.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
- Omdat Hanno of diegene die de auto bestuurde niet bekend was met de andere parkeerplekken?
Bedoel je die 5 parkeerplaatsen parallel aan de N224 in de richting van Woudenberg, of die aan de Oude Driebergseweg (bij de kruising met de Traayweg, tegenover de Traayweg).quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:05 schreef Michiel020 het volgende:
Zet de verschillen maar eens op een rijtje. Ik ben benieuwd wat je ziet.
Ik zie niet in wat dat gaat brengen. De auto is nou eenmaal daar gevonden en vanuit daar is er onderzoek gedaan naar de mogelijkheden. Er zijn blijkbaar geen sporen gevonden in of rond de auto van een ander persoon, dan kun je er toch vanuit gaan dat Hanno daar zelf naartoe is gereden en iemand heeft ontmoet (bewust of onbewust).quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:05 schreef Michiel020 het volgende:
Zet de verschillen maar eens op een rijtje. Ik ben benieuwd wat je ziet.
Ik bedoel de parkeerplaatsen aan de Oude Driebergseweg (bij de kruising met de Traayweg, tegenover de Traayweg).quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bedoel je die 5 parkeerplaatsen parallel aan de N224 in de richting van Woudenberg, of die aan de Oude Driebergseweg (bij de kruising met de Traayweg, tegenover de Traayweg).
Die 5 parallel aan de N224 richting Woudenberg is simpel: dat is tegen de rijrichting in als hij uit Amersfoort kwam, en er is daar een doorgetrokken witte streep, dus alleen door eerst te keren had hij de auto daar kunnen parkeren, maar ook dat zou al opvallend zijn geweest bij overige weggebruikers.
Plus dat die plek op zaterdagochtend zomaar eens vol zou kunnen zijn.
Goede vraag. Het enige wat ik eraan kan toevoegen is dat op 2 manieren naar de parkeerplaatsen gekeken kan worden; vanuit het perspectief van Hanno en vanuit het perspectief van een vermeende dader (s). En mogelijk kan dit een aanzet zijn tot een kansrijk scenario.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat dat gaat brengen. De auto is nou eenmaal daar gevonden en vanuit daar is er onderzoek gedaan naar de mogelijkheden. Er zijn blijkbaar geen sporen gevonden in of rond de auto van een ander persoon, dan kun je er toch vanuit gaan dat Hanno daar zelf naartoe is gereden en iemand heeft ontmoet (bewust of onbewust).
Die moet je maar net kennen, als je een beetje uit de buurt komt ken je die bij de Pyramide iig wel, plus dat dat een veel makkelijkere plek is om met iemand af te spreken en in diens auto te stappen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:28 schreef Michiel020 het volgende:
[..]
Ik bedoel de parkeerplaatsen aan de Oude Driebergseweg (bij de kruising met de Traayweg, tegenover de Traayweg).
Lijkt me juist het meest logische om te doen. Die route ga je na en de zoon van Hanno heeft de auto toen gespot op de parkeerplaats.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:49 schreef woxxel2 het volgende:
Ik vind t ook vreemd dat z'n vrouw daar gaat zoeken. Ik zou denk ik nooit de route gaan rijden naar een congres waar ie nooit is aangekomen.
Als je al weet dat ie nooit is aangekomen bij dat congres en hij de hele nacht weg was, dan snap ik niet dat je die route naloopt.quote:Op maandag 15 juli 2024 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me juist het meest logische om te doen. Die route ga je na en de zoon van Hanno heeft de auto toen gespot op de parkeerplaats.
Dit was Hanno's auto (in een eerdere foto):
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |