abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208909541
Helaas ben ik nog altijd werkzoekende sinds ik vorige maand boventallig ben geworden. Ik heb wel veel sollicitaties maar vaak haken ze af na het eerste of tweede ' echte' gesprek (alleen het eerste belletje met de recruiter tel ik dan niet mee). Ook eentje die bijna in kannen en kruiken was werd op het laatste moment toch afgeblazen.

Nou moet ik hier waar ik woon 6 maanden wachten (vanaf het moment dat je je Learner Permit leer rijbewijs hebt) voordat ik een rijexamen kan boeken. Dus ik kan waarschijnlijk geen rijexamen doen voor pak em beet augustus, september. En dan zit het nog mee en moet ik het nog in 1x halen ook en ook dat is onwaarschijnlijk want ik ben er niet zo goed in ik miste laatst bijvoorbeeld een STOP-bord met rijles (wel voorrang verleend maar niet volledig gestopt). Tsja als je dat op het examen doet zak je. Dus het kan best zo zijn dat ik hier nog tot begin volgend jaar zit voordat ik mijn rijbewijs heb. Er zijn ook geen uitzonderingen mogelijk op die zogeheten 'six month rule' als je geen buitenlands rijbewijs hebt.

Aangezien de uitkering hier dusdanig laag is (880 euro per maand of zo, het betaalt nauwelijks mijn huur en ik heb dan al een huisgenoot) dat ik op mijn spaargeld moet interen zolang ik geen werk heb begin ik me toch wel af te vragen of dat hele rijbewijs het nou echt waard is.

Ik zie wel heel erg veel banen voorbij komen waar rijbewijs vereist is, daar kan ik dan niet op solliciteren dus het verkleint wel echt mijn mogelijkheden. Ook bij andere banen kan het zijn dat ze dusdanig ver weg zitten van OV dat het zonder auto niet te doen is, dus helaas heb ik maar beperkte mogelijkheden om te werken zo vandaar dat ik met dat rijbewijs was begonnen.

Oh en de tijden dat je gewoon even naar België kon om hem bij een pakje boter te krijgen zijn ook allang voorbij. Volgens mij is de Antillenroute ook niet meer zo gemakkelijk om een rijbewijs te halen. In de meeste landen moet je er 6 maanden wonen voordat je eraan kan beginnen heb ik gezien, En omdat ik in NL medisch ben afgekeurd kan het daar ook niet. Ik zag wel iets over dat je in Roemenië iemand kan omkopen of zo voor een EU rijbewijs maar daar ga ik niet aan beginnen hoor, sorry :')

Moet ik het maar gewoon opgeven of is een rijbewijs toch echt de moeite om 6 maanden lang in te teren op mijn spaargeld?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 26 april 2023 @ 14:53:03 #2
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208909547
Ja, je rijbewijs is dat meer dan waard
  woensdag 26 april 2023 @ 14:56:15 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208909580
Met een progressieve oogziekte is het natuurlijk maar de vraag hoe lang je gebruik gaat kunnen maken van dat rijbewijs.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208909590
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ja, je rijbewijs is dat meer dan waard
Hier in de omgeving zijn er heel veel prachtige plekken om te hiken, maar helaas kan ik er maar enkele bereiken met het OV, dat zijn dan ook meestal drukke toeristische punten. In de rimboe kom je hier gewoon niet zonder auto, en fietsen is levensgevaarlijk, dus ik mis het inderdaad echt wel, nog los van werk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208909642
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:56 schreef Lienekien het volgende:
Met een progressieve oogziekte is het natuurlijk maar de vraag hoe lang je gebruik gaat kunnen maken van dat rijbewijs.
Paar jaar toch wel hoor.

Het kan altijd in 1x helemaal verslechteren dat ik aan de blindenstok moet (want ikl heb maar 1 oog dat nog goed is mijn rechteroog is al slecht) , maar dan heb ik wel meer aan mijn hoofd dan dat ik geen auto kan rijden.

Dan is er natuurlijk ook nog de FOMO. Misschien wil ik wel gewoon een wereldreis maken ofzo nu ik nog gezond ben. Maar aangezien ik ivm die ziekte ook graag wel een buffer behoud en aangezien dit een 'gat op je CV' veroorzaakt vind ik dat ook niet zo een goed plan, tenminste niet een enorme wereldreis van 6 maanden. Een maandje of 2 kan ik wel betalen.
  woensdag 26 april 2023 @ 15:01:38 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208909682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Paar jaar toch wel hoor.

Het kan altijd in 1x helemaal verslechteren dat ik aan de blindenstok moet (want ikl heb maar 1 oog dat nog goed is mijn rechteroog is al slecht) , maar dan heb ik wel meer aan mijn hoofd dan dat ik geen auto kan rijden.

Dan is er natuurlijk ook nog de FOMO. Misschien wil ik wel gewoon een wereldreis maken ofzo nu ik nog gezond ben. Maar aangezien ik ivm die ziekte ook graag wel een buffer behoud en aangezien dit een 'gat op je CV' veroorzaakt vind ik dat ook niet zo een goed plan, tenminste niet een enorme wereldreis van 6 maanden. Een maandje of 2 kan ik wel betalen.
Dus straks heb je een gat in je cv, geen reserves meer om van op reis te gaan, maar wel een rijbewijs waar je vervolgens ook niks mee kunt omdat je geen auto en benzine kan betalen.
pi_208909842
Ik zeg: spaar voor je rijbewijs BOVENOP je huidige spaarrekening.

Basically in de lijn van @:Lieneken , klopt 100% wat ze zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 26-04-2023 15:11:18 ]
pi_208909852
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dus straks heb je een gat in je cv, geen reserves meer om van op reis te gaan, maar wel een rijbewijs waar je vervolgens ook niks mee kunt omdat je geen auto en benzine kan betalen.
Ik heb wel dusdanig veel spaargeld dat het wel héél lang moet duren voordat het geld echt dusdanig op is dat ik geen auto kan kopen hoor dus zo schrijnend is de situatie nou ook weer niet.

Ik wil nou wel op reis gaan maar ja dan zal je net zien dat er een recruiter aan komt kloppen met een goede baan en dan ben ik er niet :')
pi_208909871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:10 schreef Erasmus het volgende:
Ik zeg: spaar voor je rijbewijs BOVENOP je huidige spaarrekening.

Basically in de lijn van @:Lieneken , klopt 100% wat ze zegt.
Met een uitkering van 880 euro in de maand kan ik helaas niet sparen

Of ik moet iets illegaals gaan doen en daar ga ik niet aan beginnen hoor.
pi_208909872
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:11 schreef sirdanilot het volgende:
Ik wil nou wel op reis gaan maar ja dan zal je net zien dat er een recruiter aan komt kloppen met een goede baan en dan ben ik er niet
Gelukkig zijn de eerste gesprekken, zo niet de hele sollicitatieronde, online.

Dan neem je je laptop mee en bij een afspraak zit je dan gewoon netjes in je hotelkamer te bellen.
pi_208909882
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:12 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Gelukkig zijn de eerste gesprekken, zo niet de hele sollicitatieronde, online.

Dan neem je je laptop mee en bij een afspraak zit je dan gewoon netjes in je hotelkamer te bellen.
Ja dat is ook weer zo
pi_208909883
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:12 schreef sirdanilot het volgende:
Met een uitkering van 880 euro in de maand kan ik helaas niet sparen
Dan zou ik niet aan een rijbewijs (of reizen) denken totdat je uit de uitkering bent.
pi_208909886
Dan kun je nooit meer een huis kopen als je je spaargeld opbrandt op deze manier.
pi_208909957
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:13 schreef Basp1 het volgende:
Dan kun je nooit meer een huis kopen als je je spaargeld opbrandt op deze manier.
Met een uitkering maar wel veel spaargeld gaat dat ook niet ;)
  woensdag 26 april 2023 @ 15:17:50 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208909959
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb wel dusdanig veel spaargeld dat het wel héél lang moet duren voordat het geld echt dusdanig op is dat ik geen auto kan kopen hoor dus zo schrijnend is de situatie nou ook weer niet.

Ik wil nou wel op reis gaan maar ja dan zal je net zien dat er een recruiter aan komt kloppen met een goede baan en dan ben ik er niet :')
Je moet dus een afweging maken en een plan.

Steeds maar weer de elementen opsommen die moeten worden afgewogen, brengt je niet verder.
pi_208909972
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:13 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Dan zou ik niet aan een rijbewijs (of reizen) denken totdat je uit de uitkering bent.
Ik kan dat rijbewijs makkelijk betalen hoor, het duurt alleen zo ontieglijk lang.

Als ik niet met dat rijbewijs had gezeten was ik naar NL verhuisd of wellicht naar een ander land.
  woensdag 26 april 2023 @ 15:18:55 #17
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208909978
Als je toch zoveel geld hebt wat is het probleem dan dat dit topic nodig is.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_208909988
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je moet dus een afweging maken en een plan.

Steeds maar weer de elementen opsommen die moeten worden afgewogen, brengt je niet verder.
Voor nu is het plan om hier te blijven wonen totdat ik het rijbewijs heb behaald.

Of ik niet toch een maandje op vakantie ga dat weet ik nog niet, ik denk dat ik nog even wacht op de sollicitaties die momenteel lopen en dan ga ik toch maar de knoop doorhakken wat dat betreft.
pi_208909989
Weer een nieuw topic om te etaleren hoe je -dit keer zeven maal- zielig bent:

1. Helaas ben ik nog altijd werkzoekende sinds ik vorige maand ….
2. Nou moet ik hier waar ik woon 6 maanden wachten …..
3. en moet ik het nog in 1x halen ook en ook dat is onwaarschijnlijk want ik ben er niet zo goed in……
4. Aangezien de uitkering hier dusdanig laag is ……
5. dus helaas heb ik maar beperkte mogelijkheden om te werken …..
6. Oh en de tijden dat je gewoon even naar België kon om hem bij een pakje boter te krijgen zijn voorbij…..
7. En omdat ik in NL medisch ben afgekeurd kan het daar ook niet. ……

Advies: concentreer je op wat je wél kunt i.p.v. van dat eeuwige zelfbeklag.

En je vraag 'Interen op spaargeld om rijbewijs te halen, is dat het waard ?' misbruik je als decor voor je zoveelste zelfbeklag. Waarom ik dat denk: je geeft niet aan hoeveel spaargeld je hebt en vertelt evenmin hoeveel de rijopleiding daar in Ierland kost. Dus niemand hier kan een zinnig antwoord geven op je "vraag"....
pi_208910005
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:18 schreef Gunner het volgende:
Als je toch zoveel geld hebt wat is het probleem dan dat dit topic nodig is.
Je kan het maar 1x uitgeven he

Ik zie altijd het liefst een stijgende lijn, als het moet een vlakke lijn maar liever niet een dalende lijn wat betreft mijn vermogen
pi_208910021
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat lijkt zo een onuitputtelijke bron van nieuwe sirda-topics te worden.....
pi_208910078
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:19 schreef paardendokter het volgende:

Advies: concentreer je op wat je wél kunt i.p.v. van dat eeuwige zelfbeklag.
Dat doe ik op de sollicitatiegesprekken maar tot nu toe met weinig succes helaas.

quote:
En je vraag 'Interen op spaargeld om rijbewijs te halen, is dat het waard ?' misbruik je als decor voor je zoveelste zelfbeklag. Waarom ik dat denk: je geeft niet aan hoeveel spaargeld je hebt en vertelt evenmin hoeveel de rijopleiding daar in Ierland kost. Dus niemand hier kan een zinnig antwoord geven op je "vraag"....
Spaargeld is tussen de 10 en 50 duizend euro sorry ik noem liever geen exact bedrag ivm privacy maar zo'n range kan ik je nog wel geven.

12 rijlessen van een uur kost 500 euro. Examen 250 euro denk ik. Instructeur gaf aan dat ik 40 lesuren nodig heb. Nou laten we het afronden naar 36 dat is dan dus in totaal 1500 euro aan rijlessen.
pi_208910102
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:21 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Dat lijkt zo een onuitputtelijke bron van nieuwe sirda-topics te worden.....
Ik kan nu ook wel een auto kopen, maar het probleem is dat ik er dan niet zelfstandig in mag rijden. Word je gesnapt dan kan de auto in beslag worden genomen en krijg je alleen een peperdure verzekeringspremie als je uiteindelijk wel het rijbewijs haalt.

En helaas ken ik niet zo veel mensen met een rijbewijs die ernaast mogen zitten. En van diegenen heeft bijna niemand daar tijd/zin voor.
pi_208910103
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Je kan het maar 1x uitgeven he

Ik zie altijd het liefst een stijgende lijn, als het moet een vlakke lijn maar liever niet een dalende lijn wat betreft mijn vermogen
Dat is toch inherent aan werkloos zijn?
Ik zie het probleem in dit geval ook niet echt. Je hebt geld, je hebt voor jezelf duidelijk dat je auto wilt rijden en je weet dat je op korte termijn toch geen huis kan kopen en dat het rijden eindig is. Wat let je?
pi_208910118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

12 rijlessen van een uur kost 500 euro. Examen 250 euro denk ik. Instructeur gaf aan dat ik 40 lesuren nodig heb. Nou laten we het afronden naar 36 dat is dan dus in totaal 1500 euro aan rijlessen.
Spotgoedkoop, meteen beginnen !
pi_208910146
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Met een uitkering maar wel veel spaargeld gaat dat ook niet ;)
In Nederland met een ww uitkering gewoon wel. :D
pi_208910172
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
In Nederland met een ww uitkering gewoon wel. :D
Ja helaas bestaat dat hier nog niet, een WW uitkering waarbij je X procent van je salaris krijgt. Dan zat ik allang in Thailand :W

Uitkering ontvangen in het buitenland is ook niet echt een optie want de uitkering wordt in dit geval enkel contant uitbetaald bij het postkantoor. Wel mag je een tijdje op 'vakantie' en dan het geld ophalen zodra je terug bent.
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 15:40:07 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208910279
Ja dus er zijn vooral weer een hoop beren op de weg zoals altijd maar ondertussen ben je gegaan van klagen over je werk naar klagen dat je geen werk hebt.

En maar in cirkeltjes draaien zoals altijd. Er is geen zinnig antwoord te geven op de casus. Doe wat je wil. Keuzes hebben consequenties, of die consequenties leuk zijn of niet kom je vanzelf achter.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208910348
Had je maar aan zien komen dat je ontslagen zou worden, dan had je op tijd kunnen beginnen met voor bereiden.

Oh wacht: toen was je te druk met bekijken hoe je financieel het maximale uit je ontslag kon halen zonder na te denken over de periode erna.
pi_208910382
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
Ja dus er zijn vooral weer een hoop beren op de weg zoals altijd maar ondertussen ben je gegaan van klagen over je werk naar klagen dat je geen werk hebt.

En maar in cirkeltjes draaien zoals altijd. Er is geen zinnig antwoord te geven op de casus. Doe wat je wil. Keuzes hebben consequenties, of die consequenties leuk zijn of niet kom je vanzelf achter.
Dit is niet echt een nuttige comment maar dank voor de poging in ieder geval. Je kan het wel 'beren op de weg' noemen maar ik heb zelf ook neit bedacht dat je 6 maanden moet wachten totdat je je examen kan boeken, dat is nou eenmaal zo en ik kan dat niet veranderen, dus dat jij dat 'beren op de weg' noemt is niet echt nuttig want het is nou eenmaal de realiteit hoe je het wendt of keert.
pi_208910387
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:46 schreef MisChrartin het volgende:
Had je maar aan zien komen dat je ontslagen zou worden, dan had je op tijd kunnen beginnen met voor bereiden.
Dat wist ik eigenlijk vorig jaar al maar ik moest nog medisch groen licht krijgen om aan het rijbewijs te beginnen.

quote:
Oh wacht: toen was je te druk met bekijken hoe je financieel het maximale uit je ontslag kon halen zonder na te denken over de periode erna.
Ik heb financieel het beste uit mijn ontslag gehaald en heb al die tijd gewoon gesolliciteerd hoor.
pi_208910448
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat wist ik eigenlijk vorig jaar al maar ik moest nog medisch groen licht krijgen om aan het rijbewijs te beginnen.
[..]
Ik heb financieel het beste uit mijn ontslag gehaald en heb al die tijd gewoon gesolliciteerd hoor.
Dan hoef je dus ook geen zeur topic te openen als je alles al hebt geregeld en uitgezocht.

Topic kan dicht. Opgelost!
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 16:00:25 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_208910522
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dit is niet echt een nuttige comment maar dank voor de poging in ieder geval. Je kan het wel 'beren op de weg' noemen maar ik heb zelf ook neit bedacht dat je 6 maanden moet wachten totdat je je examen kan boeken, dat is nou eenmaal zo en ik kan dat niet veranderen, dus dat jij dat 'beren op de weg' noemt is niet echt nuttig want het is nou eenmaal de realiteit hoe je het wendt of keert.
Ja, maar dát was dan ook niet waar ik op doelde, en iets zegt me dat jij dat ook wel snapt. Die 6 maanden is niet iets wat ze gisteren bedacht hebben, dat had je al lang kunnen weten, maar los daar van.

Het is een simpel; ga je door met je rijbewijs of doe je dat niet? Indien wel teer je in op je geld. Indien niet teer je niet in op je geld maar heb je geen rijbewijs. Reizen is hoe dan ook een bullshit argument want dan teer je ook in op je spaargeld, en daarbij, als je op reis bent kun je geen baan vinden en dan kom je terug en dan heb je en veel minder spaargeld en nog steeds geen baan én geen rijbewijs.

Dus maak gewoon een keuze in plaats van moeilijk doen om het moeilijk doen. OF je gaat je rijbewijs proberen te halen OF je doet dat niet. Eindeloos in cirkels draaien en nadelen van werkelijk alles benoemen gaat je geen stap verder helpen.
pi_208910524
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:55 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Dan hoef je dus ook geen zeur topic te openen als je alles al hebt geregeld en uitgezocht.

Topic kan dicht. Opgelost!
Nee het topic gaat over de afweging of dat rijbewijs nou zoveel maanden wachten en bijbehorend verlies aan spaargeld waard is
pi_208910558
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee het topic gaat over de afweging of dat rijbewijs nou zoveel maanden wachten en bijbehorend verlies aan spaargeld waard is
Oh wacht even, je had alles goed uitgezocht maar toen bleek je minimaal 6 maanden te moeten wachten.

En je komt er nu achter dat een rijbewijs halen geld kost.

Goed voorbereid. Ja ja.
Wat had je dan gedacht? Dat je volgende week een rijbewijs zou hebben voor 3 euro?
pi_208910561
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, maar dát was dan ook niet waar ik op doelde, en iets zegt me dat jij dat ook wel snapt. Die 6 maanden is niet iets wat ze gisteren bedacht hebben, dat had je al lang kunnen weten, maar los daar van.

Het is een simpel; ga je door met je rijbewijs of doe je dat niet? Indien wel teer je in op je geld. Indien niet teer je niet in op je geld maar heb je geen rijbewijs. Reizen is hoe dan ook een bullshit argument want dan teer je ook in op je spaargeld, en daarbij, als je op reis bent kun je geen baan vinden en dan kom je terug en dan heb je en veel minder spaargeld en nog steeds geen baan én geen rijbewijs.

Dus maak gewoon een keuze in plaats van moeilijk doen om het moeilijk doen. OF je gaat je rijbewijs proberen te halen OF je doet dat niet. Eindeloos in cirkels draaien en nadelen van werkelijk alles benoemen gaat je geen stap verder helpen.
Momenteel wacht ik totdat ik mijn rijexamen kan boeken (ook als je dat gaat boeken heb je nog 1-3 maand wachttijd) alleen vroeg ik me dus af of dat wel zo slim is want ik vergooi nu een beetje mijn jonge, gezonde jaren die ik nog heb.

Ik bedoel, een beetje FOK!en, koken, piano spelen is prima hoor maar het is hier nou niet bepaald een heel inspirerende fijne leefomgeving eigenlijk.
  woensdag 26 april 2023 @ 16:02:55 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208910563
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ga dan afwegen. Doe het dan. Hup.
pi_208910575
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:02 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Oh wacht even, je had alles goed uitgezocht maar toen bleek je minimaal 6 maanden te moeten wachten.

En je komt er nu achter dat een rijbewijs halen geld kost.

Goed voorbereid. Ja ja.
Wat had je dan gedacht? Dat je volgende week een rijbewijs zou hebben voor 3 euro?
Nee dat wist ik wel alleen kon het helaas niet eerder omdat ik groen licht wilde van de dokter eerst
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 16:04:51 #39
16180 crew  CoolGuy
pi_208910591
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Momenteel wacht ik totdat ik mijn rijexamen kan boeken (ook als je dat gaat boeken heb je nog 1-3 maand wachttijd) alleen vroeg ik me dus af of dat wel zo slim is want ik vergooi nu een beetje mijn jonge, gezonde jaren die ik nog heb.

Ik bedoel, een beetje FOK!en, koken, piano spelen is prima hoor maar het is hier nou niet bepaald een heel inspirerende fijne leefomgeving eigenlijk.
....dus....je weet al dat je je rijexamen wil gaan boeken, oftewel, dat is dus de keuze dat je verder gaat met je rijbewijs halen, en dús beantwoord je daarmee de vraag uit je TT? En de consequenties van die keuze zijn dus dat je inteert op je spaargeld en je dus ook niet op reis gaat.
pi_208910597
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ga dan afwegen. Doe het dan. Hup.
Ik had ook gedacht dat een nieuwe baan vinden gemakkelijker zou zijn. Blijkbaar zijn ofwel de eisen van mensen die sollicitatiegesprekken draaien heel erg omhoog gegaan, of mijn eigen sociale vaardigheden zijn heel erg omlaag gegaan, want het wil niet lukken.

Zelfs voor banen die veel minder verdienen dan mijn laatste baan ben ik afgewezen.

Ik deed ook een carriere sollicitatie workshop, twee zelfs, maar tot nu toe helaas nog geen aanbod voor een baan.
pi_208910613
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
....dus....je weet al dat je je rijexamen wil gaan boeken, oftewel, dat is dus de keuze dat je verder gaat met je rijbewijs halen, en dús beantwoord je daarmee de vraag uit je TT? En de consequenties van die keuze zijn dus dat je inteert op je spaargeld en je dus ook niet op reis gaat.
Misschien weet iemand een land waar je wel gewoon gemakkelijk heen kan verhuizen en binnen een paar weken je rijbewijs kan halen.

Vroeger kon dat in België, helaas lijkt dat feestje voorbij te zijn. Mijn maat heeft daar volgens mij ook 6 maanden gewacht of zo die is naar België verhuisd.

En wellicht mis ik nog iets in mijn overwegingen.

Als je niet wil bijdragen aan het topic is reageren natuurlijk altijd vrijblijvend en niet verplicht he.
pi_208910642
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Misschien weet iemand een land waar je wel gewoon gemakkelijk heen kan verhuizen en binnen een paar weken je rijbewijs kan halen.

Vroeger kon dat in België, helaas lijkt dat feestje voorbij te zijn. Mijn maat heeft daar volgens mij ook 6 maanden gewacht of zo die is naar België verhuisd.

Als je niet wil bijdragen aan het topic is reageren natuurlijk altijd vrijblijvend en niet verplicht he.
Ja we moeten natuurlijk niet te veel baggeren in die kwaliteitstopics van je.
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 16:10:14 #43
16180 crew  CoolGuy
pi_208910647
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik had ook gedacht dat een nieuwe baan vinden gemakkelijker zou zijn. Blijkbaar zijn ofwel de eisen van mensen die sollicitatiegesprekken draaien heel erg omhoog gegaan, of mijn eigen sociale vaardigheden zijn heel erg omlaag gegaan, want het wil niet lukken.

Zelfs voor banen die veel minder verdienen dan mijn laatste baan ben ik afgewezen.

Ik deed ook een carriere sollicitatie workshop, twee zelfs, maar tot nu toe helaas nog geen aanbod voor een baan.
Ja, dus je komt er nu achter dat dat hoog van de toren blazen over hoe kut die baan was en en en, allemaal toch net wat minder belangrijk was dan uberhaupt een baan hebben, want als je die niet hebt dan loop je tegen allerlei vervelende dingetjes aan zoals je huur maar net aan kunnen betalen en zo.

Ja, ja klopt. de eisen zijn e-norm omhoog gegaan, net precies op dat moment dat jij ging solliciteren. Toen zeiden alle recruiters 'hey weet je wat, laten we veel veeleisender worden'. Dachten ze allemaal. Állemaal. Stuk voor stuk.

Of...óf de eisen zijn helemaal niet omhoog gegaan, en jouw sociale vaardigheden zijn gewoon wat ze altijd al waren en je hebt jezelf schromelijk overschat. Dus nu moet je een pas op de plaats maken, accepteren dat de realiteit anders in mekaar zit dan jij jezelf voorhoudt, stoppen met zeiken en gewoon blijven solliciteren.
pi_208910664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
maar het is hier nou niet bepaald een heel inspirerende fijne leefomgeving eigenlijk.
En ja hoor, daar is nummer acht ....
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 16:13:11 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_208910686
quote:

[..]

Inderdaad. Want verhuizen naar een ander land en dáár opnieuw moeten beginnen met rijlessen is helemaal niet duur, en is DE oplossing voor als je vraag is of je door moet gaan met je rijbewijs omdat duur en lastig ivm interen op spaargeld.
pi_208910806
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dus je komt er nu achter dat dat hoog van de toren blazen over hoe kut die baan was en en en, allemaal toch net wat minder belangrijk was dan uberhaupt een baan hebben, want als je die niet hebt dan loop je tegen allerlei vervelende dingetjes aan zoals je huur maar net aan kunnen betalen en zo.

Ja, ja klopt. de eisen zijn e-norm omhoog gegaan, net precies op dat moment dat jij ging solliciteren. Toen zeiden alle recruiters 'hey weet je wat, laten we veel veeleisender worden'. Dachten ze allemaal. Állemaal. Stuk voor stuk.

Of...óf de eisen zijn helemaal niet omhoog gegaan, en jouw sociale vaardigheden zijn gewoon wat ze altijd al waren en je hebt jezelf schromelijk overschat. Dus nu moet je een pas op de plaats maken, accepteren dat de realiteit anders in mekaar zit dan jij jezelf voorhoudt, stoppen met zeiken en gewoon blijven solliciteren.
Ik solliciteer al af en aan sinds eind 2021 maar tot nog toe zonder resultaat.

Daarvoor had ik na een paar sollicitaties altijd meteen een baan.

Dus ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat komt. Sinds corona ben ik veel minder onder de mensen dat wel maar zou dat het echt zijn ?
pi_208910818
quote:

[..]

Dat kan wel in Afghanistan dan verkleed je je als je terug naar nl komt en vraagt asiel aan dan krijg je ook nog een sociale huurwoning toegewezen. :D
pi_208910821
- Niet naar de bekende weg vragen -

[ Bericht 94% gewijzigd door CoolGuy op 26-04-2023 16:27:01 ]
pi_208910832
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Inderdaad. Want verhuizen naar een ander land en dáár opnieuw moeten beginnen met rijlessen is helemaal niet duur, en is DE oplossing voor als je vraag is of je door moet gaan met je rijbewijs omdat duur en lastig ivm interen op spaargeld.
In Bulgarije of zoiets kan het best wezen dat dat goedkoper is maar ik heb dus geen ervaring met die oost blok landen en dergelijke
  woensdag 26 april 2023 @ 16:29:56 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208910899
Als ik jou was zou ik me toch wel afvragen of de weg van dat rijbewijs en dan een baan zoeken waarvoor dat rijbewijs nodig is, wel de weg is die je koste wat kost moet kiezen en waarvoor je zelfs naar een of ander schimmig land zou verhuizen.
pi_208912045
Ga het leger in, dan heb je inkomsten en mag je gratis je rijbewijs halen op kosten van de zaak.
pindazakje
pi_208912123
Soberso vind ik het raar dat je als Nederlander in Ierland gaat wonen, terwijl je nog niet eens je rijbewijs hebt.
Dat lijkt me ongelooflijk onhandig want dan ben je altijd afhankelijk van OV, zwaar kut natuurlijk.
pindazakje
pi_208913747
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:35 schreef Hyaenidae het volgende:
Ga het leger in, dan heb je inkomsten en mag je gratis je rijbewijs halen op kosten van de zaak.
No way dat ik door de medische keuring ga komen. Echt no way.

Verder vind ik de starterssalarissen voor defensie in NL ook niet best.

Vanaf 1 januari 2023 krijgen beginnende militairen van alle krijgsmachtdelen 2.310 euro bruto, op basis van 38 uur (met uitzondering van militairen in opleiding die onder een aparte salaristabel vallen). Een generaal verdient volgens de salaristabel tussen de 10.958 en 11.742 euro bruto per maand.

Ik neem aan dat je echt niet zomaar generaal gaat worden dus uiteindelijk zullen de meesten ergens in de middenmoot stranden. En 38 uur is leuk in theorie maar als Amerika weer eens olie nodig heeft en Iran of Venezuela aanvalt of wat dan ook zit jij maandenlang 24/7 op die missie en dat ook allemaal voor dat magere loontje.

Echter zou iets van een IT gerelateerde functie bij defensie wel kunnen, natuurlijk.
pi_208913763
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
Soberso vind ik het raar dat je als Nederlander in Ierland gaat wonen, terwijl je nog niet eens je rijbewijs hebt.
Dat lijkt me ongelooflijk onhandig want dan ben je altijd afhankelijk van OV, zwaar kut natuurlijk.
In die tijd was ik in NL afgekeurd door het CBR en dacht ik dat ik nooit meer zou kunnen rijden.
pi_208913790
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:29 schreef Lienekien het volgende:
Als ik jou was zou ik me toch wel afvragen of de weg van dat rijbewijs en dan een baan zoeken waarvoor dat rijbewijs nodig is, wel de weg is die je koste wat kost moet kiezen en waarvoor je zelfs naar een of ander schimmig land zou verhuizen.
Er moet natuurlijk ook wel wat te verdienen zijn anders gaat het feest niet door.

Ik heb nou gezien dat het rijexamen wachttijden heeft van 5 tot 8 maanden momenteel. Dus dat gaat ook niet al te best ;(
  Moderator / Redactie FP woensdag 26 april 2023 @ 19:48:13 #56
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_208913892
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 19:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
No way dat ik door de medische keuring ga komen. Echt no way.

Verder vind ik de starterssalarissen voor defensie in NL ook niet best.

Vanaf 1 januari 2023 krijgen beginnende militairen van alle krijgsmachtdelen 2.310 euro bruto, op basis van 38 uur (met uitzondering van militairen in opleiding die onder een aparte salaristabel vallen). Een generaal verdient volgens de salaristabel tussen de 10.958 en 11.742 euro bruto per maand.

Ik neem aan dat je echt niet zomaar generaal gaat worden dus uiteindelijk zullen de meesten ergens in de middenmoot stranden. En 38 uur is leuk in theorie maar als Amerika weer eens olie nodig heeft en Iran of Venezuela aanvalt of wat dan ook zit jij maandenlang 24/7 op die missie en dat ook allemaal voor dat magere loontje.

Echter zou iets van een IT gerelateerde functie bij defensie wel kunnen, natuurlijk.
Dat startsalaris is echt niet slecht voor een BEGINNENDE militair.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_208914188
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 19:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
In die tijd was ik in NL afgekeurd door het CBR en dacht ik dat ik nooit meer zou kunnen rijden.
Ah, dus je zou in Nederland nooit je rijbewijs mogen halen en dus haal je 'm in Ierland waarmee je uiteindelijk wel (zowel in Ierland als Nederland) mag rijden. Dat klinkt lekker veilig.

Ik zou zeggen stop maar met je rijlessen, bespaar je spaargeld en bespaar de samenleving.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_208914741
Dat er nog mensen tijd en energie in zo'n topic stoppen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_208915382
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:02 schreef baskick het volgende:
Dat er nog mensen tijd en energie in zo'n topic stoppen.
:Y

Krijg steeds meer een persisterend troll gevoel....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 26 april 2023 @ 21:54:44 #60
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208915490
Als je nu eens de effort van deze clickbait topics in werk zoeken stopt ...

Wat zeiden de werkgevers toen je vroeg wasrom je het niet bent geworden?

Met een progressieve oogziekte zou je je moeten voorbereiden op de toekomst overigens. Een zonder auto rijden ...
Dum de dum
pi_208915607
Rijbewijs is enorm veel waard. Veel werkgevers vragen er om.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_208915870
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 20:12 schreef miro86 het volgende:

[..]
Ah, dus je zou in Nederland nooit je rijbewijs mogen halen en dus haal je 'm in Ierland waarmee je uiteindelijk wel (zowel in Ierland als Nederland) mag rijden. Dat klinkt lekker veilig.
Precies.

quote:
Ik zou zeggen stop maar met je rijlessen, bespaar je spaargeld en bespaar de samenleving.
Ok als jij mij van een basisinkomen voorziet zal ik de rijlessen staken.

Tot die tijd moet ik toch echt zelf mijn brood bij mekaar rooien en daarvoor is zo'n rijbewijs toch wel erg belangrijk, want heel veel banen die ik zie vallen op dit moment bij voorbaat al af voor mij. Dat het wat gevaarlijker is dan een gezond persoon weet ik ook heel goed, maar ja ik moet mijn brood verdienen he. Dus als ik dan per ongeluk je dochter aanrijd in een woonwijk, alvast mijn excuses.
pi_208916025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je nu eens de effort van deze clickbait topics in werk zoeken stopt ...
Ik zoek al werk, als je het topic had gelezen zou je hebben gezien dat het helaas niet echt wil vlotten.

Laatst een functie die technisch en qua takenpakket perfect aansloot bij mijn vorige twee functies. Eerste gesprek ging prima. Tweede ook dacht ik maar toen kreeg ik de feedback dat ik niet sociaal genoeg zou zijn geweest, tsja weer een afwijzing. En ik doe ook nog van die sollicitatiecursussen en webinars en dergelijke. Helaas pindakaas, nog altijd geen baan.

Ook vandaag zou ik weer gebeld worden, bellen ze niet terug.

Nog een andere warbij de recruiter plots van de aardbodem is verdwenen en het telefoonnummer niet eens meer werkt.

De spoeling is dun gezaaid momenteel, in vergelijking met vorig jaar en zeker in vergelijking met 2021 toen lagen de banen voor het oprapen.

quote:
Wat zeiden de werkgevers toen je vroeg wasrom je het niet bent geworden?
Over het algemeen wordt er hier in Ierland helaas geen feedback gegeven en in sommige gevallen niet eens een afwijzing, dan verdwijnen ze gewoon.

Wat feedbacks die ik kreeg waren dat ik niet sociaal genoeg zou zijn, niet goed in de camera zou hebben gekeken (laatste gesprek staarde ik dus als een dolle in de camera maar blijkbaar is dat ook niet goed want die recruiter daarvan is opeens verdwenen :') ) en ik heb ook sollicitatiecursussen gedaan maar helaas.

Andre feedback die ik heb gekregen was 'niet enthousiast genoeg'. Tsja ik doe echt mijn best om enthousiaster over te komen maar ik ben gewoon heel erg nuchter, ik kom uit Zeeland, en al geef je een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding he. Als ik nu de loterij zou winnen zou ik zoiets zeggen als 'ach wat leuk' ipv op Amerikaanse wijze een gat in de lucht springen en juichen, want zo ben ik nou eenmaal niet. Dan kan ik wel toneelspelen maar daar prikt iedere recruiter direct doorheen.

quote:
Met een progressieve oogziekte zou je je moeten voorbereiden op de toekomst overigens. Een zonder auto rijden ...
En hoe denk je dat ik dat ga doen met een inkomen van 880 euro per maand :') :')
pi_208916092
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 19:48 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dat startsalaris is echt niet slecht voor een BEGINNENDE militair.
Waar denk je een fatsoenlijke woning te kunnen krijgen met dat salaris? Als beginnende militair heb je waarschijnlijk niet voldoende wachtjaren opgebouwd voor een sociale huurwoning. Die wonen dus bij papa en mama. Een salaris waarmee je niet op jezelf kan wonen noem ik geen goed salaris.
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 22:28:37 #65
16180 crew  CoolGuy
pi_208916093
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Precies.
[..]
Ok als jij mij van een basisinkomen voorziet zal ik de rijlessen staken.

Tot die tijd moet ik toch echt zelf mijn brood bij mekaar rooien en daarvoor is zo'n rijbewijs toch wel erg belangrijk, want heel veel banen die ik zie vallen op dit moment bij voorbaat al af voor mij. Dat het wat gevaarlijker is dan een gezond persoon weet ik ook heel goed, maar ja ik moet mijn brood verdienen he. Dus als ik dan per ongeluk je dochter aanrijd in een woonwijk, alvast mijn excuses.
Maak zo'n opmerking nog een keer en je toch al weinig bestaansrecht hebbende topic gaat dicht.
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 22:31:39 #66
16180 crew  CoolGuy
pi_208916160
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik zoek al werk, als je het topic had gelezen zou je hebben gezien dat het helaas niet echt wil vlotten.

Laatst een functie die technisch en qua takenpakket perfect aansloot bij mijn vorige twee functies. Eerste gesprek ging prima. Tweede ook dacht ik maar toen kreeg ik de feedback dat ik niet sociaal genoeg zou zijn geweest, tsja weer een afwijzing. En ik doe ook nog van die sollicitatiecursussen en webinars en dergelijke. Helaas pindakaas, nog altijd geen baan.

Ook vandaag zou ik weer gebeld worden, bellen ze niet terug.

Nog een andere warbij de recruiter plots van de aardbodem is verdwenen en het telefoonnummer niet eens meer werkt.

De spoeling is dun gezaaid momenteel, in vergelijking met vorig jaar en zeker in vergelijking met 2021 toen lagen de banen voor het oprapen.
[..]
Over het algemeen wordt er hier in Ierland helaas geen feedback gegeven en in sommige gevallen niet eens een afwijzing, dan verdwijnen ze gewoon.

Wat feedbacks die ik kreeg waren dat ik niet sociaal genoeg zou zijn, niet goed in de camera zou hebben gekeken (laatste gesprek staarde ik dus als een dolle in de camera maar blijkbaar is dat ook niet goed want die recruiter daarvan is opeens verdwenen :') ) en ik heb ook sollicitatiecursussen gedaan maar helaas.

Andre feedback die ik heb gekregen was 'niet enthousiast genoeg'. Tsja ik doe echt mijn best om enthousiaster over te komen maar ik ben gewoon heel erg nuchter, ik kom uit Zeeland, en al geef je een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding he. Als ik nu de loterij zou winnen zou ik zoiets zeggen als 'ach wat leuk' ipv op Amerikaanse wijze een gat in de lucht springen en juichen, want zo ben ik nou eenmaal niet. Dan kan ik wel toneelspelen maar daar prikt iedere recruiter direct doorheen.
[..]
En hoe denk je dat ik dat ga doen met een inkomen van 880 euro per maand :') :')
Dat had je je moeten bedenken toen je nog een baan had en over elk aspect van die baan zat te zeiken. Daarnaast, dat het op zn minst deels schort aan je sociale skills vind ik echt totaal niet verbazend. Maar nu oogst je wat je gezaaid hebt want als de banen niet voor het oprapen liggen dan had je beter al die energie van al je kansloze topics kunnen steken in het toen al aannemen van een andere baan toen volgens jezelf de baan die je had toch al kut was.

En dat heb je niet gedaan en nu MOET je een andere baan en nu lukt het niet. Tja. Keuzes hebben consequenties.
  woensdag 26 april 2023 @ 22:55:44 #67
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_208916535
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Waar denk je een fatsoenlijke woning te kunnen krijgen met dat salaris? Als beginnende militair heb je waarschijnlijk niet voldoende wachtjaren opgebouwd voor een sociale huurwoning. Die wonen dus bij papa en mama. Een salaris waarmee je niet op jezelf kan wonen noem ik geen goed salaris.
Ik weet niet wat je vakgebied is maar heb je er al eens aan gedacht om de handjes gewoon te laten wapperen? Gewoon een baan waar lichamelijke arbeid verreist is? Die ¤880 kan je op 1.5 week verdienen maar dan moet je er wel wat voor doen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_208916577
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:31 schreef CoolGuy het volgende:
zoiets zeggen als 'ach wat leuk' ipv op Amerikaanse wijze een gat in de lucht springen en juichen, want zo ben ik nou eenmaal niet. Dan kan ik wel toneelspelen maar daar prikt iedere recruiter direct doorheen.
[..]
En hoe denk je dat ik dat ga doen met een inkomen van 880 euro per maand
Dat had je je moeten bedenken toen je nog een baan had en over elk aspect van die baan zat te zeiken. Daarnaast, dat het op zn minst deels schort aan je sociale skills vind ik echt totaal niet verbazend. Maar nu oogst je wat je gezaaid hebt want als de banen niet voor het oprapen liggen dan had je beter al die energie van al je kansloze topics kunnen steken in het toen al aannemen van een andere baan toen volgens jezelf de baan die je had toch al kut was.

Ik heb helemaal geen baanaanbod gekregen hoor en ik solliciteer al af en aan sinds eind 2021.
pi_208916584
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:55 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je vakgebied is maar heb je er al eens aan gedacht om de handjes gewoon te laten wapperen? Gewoon een baan waar lichamelijke arbeid verreist is? Die ¤880 kan je op 1.5 week verdienen maar dan moet je er wel wat voor doen.
Heb je suggesties?
  woensdag 26 april 2023 @ 23:03:34 #70
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_208916627
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Heb je suggesties?
Geen idee wat de economie in Ierland doet, maar assistent bouwplaats bijvoorbeeld. Horeca als je minder vies wilt worden. Of stalknecht bij een agrarisch bedrijf. Zoveel te bedenken waar je niet je hersenen bij moet gebruiken.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  woensdag 26 april 2023 @ 23:15:30 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208916761
Voor iedere willekeurige lezer van dit topic: een rijbewijs is eigenlijk in alle gevallen een goede investering in je toekomst, zowel voor je carrière als privé, en dus wel wat spaargeld waard.

Voor TS: Doe maar gewoon niet. Zoek een woning in of bij een grote stad, dan heb je ook geen auto nodig. En dus ook geen rijbewijs.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208916784
Ik moet het wel toegeven,TS is een van de betere trollekes. Ergernis of vermakelijk. Beide emoties spelen bij elk topic al heel lang,

Nice.
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 23:19:09 #73
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_208916790
Volgens mij gaat dit topic al lang en breed niet meer over de vraag die in de OP is gesteld.
Ik denk dat je voldoende terugkoppeling op die vraag hebt gekregen.
Laten we het hier maar even bij houden voor wat betreft dit onderwerp:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')