No way dat ik door de medische keuring ga komen. Echt no way.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:35 schreef Hyaenidae het volgende:
Ga het leger in, dan heb je inkomsten en mag je gratis je rijbewijs halen op kosten van de zaak.
In die tijd was ik in NL afgekeurd door het CBR en dacht ik dat ik nooit meer zou kunnen rijden.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
Soberso vind ik het raar dat je als Nederlander in Ierland gaat wonen, terwijl je nog niet eens je rijbewijs hebt.
Dat lijkt me ongelooflijk onhandig want dan ben je altijd afhankelijk van OV, zwaar kut natuurlijk.
Er moet natuurlijk ook wel wat te verdienen zijn anders gaat het feest niet door.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:29 schreef Lienekien het volgende:
Als ik jou was zou ik me toch wel afvragen of de weg van dat rijbewijs en dan een baan zoeken waarvoor dat rijbewijs nodig is, wel de weg is die je koste wat kost moet kiezen en waarvoor je zelfs naar een of ander schimmig land zou verhuizen.
Dat startsalaris is echt niet slecht voor een BEGINNENDE militair.quote:Op woensdag 26 april 2023 19:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
No way dat ik door de medische keuring ga komen. Echt no way.
Verder vind ik de starterssalarissen voor defensie in NL ook niet best.
Vanaf 1 januari 2023 krijgen beginnende militairen van alle krijgsmachtdelen 2.310 euro bruto, op basis van 38 uur (met uitzondering van militairen in opleiding die onder een aparte salaristabel vallen). Een generaal verdient volgens de salaristabel tussen de 10.958 en 11.742 euro bruto per maand.
Ik neem aan dat je echt niet zomaar generaal gaat worden dus uiteindelijk zullen de meesten ergens in de middenmoot stranden. En 38 uur is leuk in theorie maar als Amerika weer eens olie nodig heeft en Iran of Venezuela aanvalt of wat dan ook zit jij maandenlang 24/7 op die missie en dat ook allemaal voor dat magere loontje.
Echter zou iets van een IT gerelateerde functie bij defensie wel kunnen, natuurlijk.
Ah, dus je zou in Nederland nooit je rijbewijs mogen halen en dus haal je 'm in Ierland waarmee je uiteindelijk wel (zowel in Ierland als Nederland) mag rijden. Dat klinkt lekker veilig.quote:Op woensdag 26 april 2023 19:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
In die tijd was ik in NL afgekeurd door het CBR en dacht ik dat ik nooit meer zou kunnen rijden.
quote:Op woensdag 26 april 2023 21:02 schreef baskick het volgende:
Dat er nog mensen tijd en energie in zo'n topic stoppen.
Precies.quote:Op woensdag 26 april 2023 20:12 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ah, dus je zou in Nederland nooit je rijbewijs mogen halen en dus haal je 'm in Ierland waarmee je uiteindelijk wel (zowel in Ierland als Nederland) mag rijden. Dat klinkt lekker veilig.
Ok als jij mij van een basisinkomen voorziet zal ik de rijlessen staken.quote:Ik zou zeggen stop maar met je rijlessen, bespaar je spaargeld en bespaar de samenleving.
Ik zoek al werk, als je het topic had gelezen zou je hebben gezien dat het helaas niet echt wil vlotten.quote:Op woensdag 26 april 2023 21:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je nu eens de effort van deze clickbait topics in werk zoeken stopt ...
Over het algemeen wordt er hier in Ierland helaas geen feedback gegeven en in sommige gevallen niet eens een afwijzing, dan verdwijnen ze gewoon.quote:Wat zeiden de werkgevers toen je vroeg wasrom je het niet bent geworden?
En hoe denk je dat ik dat ga doen met een inkomen van 880 euro per maandquote:Met een progressieve oogziekte zou je je moeten voorbereiden op de toekomst overigens. Een zonder auto rijden ...
Waar denk je een fatsoenlijke woning te kunnen krijgen met dat salaris? Als beginnende militair heb je waarschijnlijk niet voldoende wachtjaren opgebouwd voor een sociale huurwoning. Die wonen dus bij papa en mama. Een salaris waarmee je niet op jezelf kan wonen noem ik geen goed salaris.quote:Op woensdag 26 april 2023 19:48 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat startsalaris is echt niet slecht voor een BEGINNENDE militair.
Maak zo'n opmerking nog een keer en je toch al weinig bestaansrecht hebbende topic gaat dicht.quote:Op woensdag 26 april 2023 22:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Ok als jij mij van een basisinkomen voorziet zal ik de rijlessen staken.
Tot die tijd moet ik toch echt zelf mijn brood bij mekaar rooien en daarvoor is zo'n rijbewijs toch wel erg belangrijk, want heel veel banen die ik zie vallen op dit moment bij voorbaat al af voor mij. Dat het wat gevaarlijker is dan een gezond persoon weet ik ook heel goed, maar ja ik moet mijn brood verdienen he. Dus als ik dan per ongeluk je dochter aanrijd in een woonwijk, alvast mijn excuses.
Dat had je je moeten bedenken toen je nog een baan had en over elk aspect van die baan zat te zeiken. Daarnaast, dat het op zn minst deels schort aan je sociale skills vind ik echt totaal niet verbazend. Maar nu oogst je wat je gezaaid hebt want als de banen niet voor het oprapen liggen dan had je beter al die energie van al je kansloze topics kunnen steken in het toen al aannemen van een andere baan toen volgens jezelf de baan die je had toch al kut was.quote:Op woensdag 26 april 2023 22:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zoek al werk, als je het topic had gelezen zou je hebben gezien dat het helaas niet echt wil vlotten.
Laatst een functie die technisch en qua takenpakket perfect aansloot bij mijn vorige twee functies. Eerste gesprek ging prima. Tweede ook dacht ik maar toen kreeg ik de feedback dat ik niet sociaal genoeg zou zijn geweest, tsja weer een afwijzing. En ik doe ook nog van die sollicitatiecursussen en webinars en dergelijke. Helaas pindakaas, nog altijd geen baan.
Ook vandaag zou ik weer gebeld worden, bellen ze niet terug.
Nog een andere warbij de recruiter plots van de aardbodem is verdwenen en het telefoonnummer niet eens meer werkt.
De spoeling is dun gezaaid momenteel, in vergelijking met vorig jaar en zeker in vergelijking met 2021 toen lagen de banen voor het oprapen.
[..]
Over het algemeen wordt er hier in Ierland helaas geen feedback gegeven en in sommige gevallen niet eens een afwijzing, dan verdwijnen ze gewoon.
Wat feedbacks die ik kreeg waren dat ik niet sociaal genoeg zou zijn, niet goed in de camera zou hebben gekeken (laatste gesprek staarde ik dus als een dolle in de camera maar blijkbaar is dat ook niet goed want die recruiter daarvan is opeens verdwenen) en ik heb ook sollicitatiecursussen gedaan maar helaas.
Andre feedback die ik heb gekregen was 'niet enthousiast genoeg'. Tsja ik doe echt mijn best om enthousiaster over te komen maar ik ben gewoon heel erg nuchter, ik kom uit Zeeland, en al geef je een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding he. Als ik nu de loterij zou winnen zou ik zoiets zeggen als 'ach wat leuk' ipv op Amerikaanse wijze een gat in de lucht springen en juichen, want zo ben ik nou eenmaal niet. Dan kan ik wel toneelspelen maar daar prikt iedere recruiter direct doorheen.
[..]
En hoe denk je dat ik dat ga doen met een inkomen van 880 euro per maand![]()
Ik weet niet wat je vakgebied is maar heb je er al eens aan gedacht om de handjes gewoon te laten wapperen? Gewoon een baan waar lichamelijke arbeid verreist is? Die ¤880 kan je op 1.5 week verdienen maar dan moet je er wel wat voor doen.quote:Op woensdag 26 april 2023 22:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waar denk je een fatsoenlijke woning te kunnen krijgen met dat salaris? Als beginnende militair heb je waarschijnlijk niet voldoende wachtjaren opgebouwd voor een sociale huurwoning. Die wonen dus bij papa en mama. Een salaris waarmee je niet op jezelf kan wonen noem ik geen goed salaris.
Ik heb helemaal geen baanaanbod gekregen hoor en ik solliciteer al af en aan sinds eind 2021.quote:Op woensdag 26 april 2023 22:31 schreef CoolGuy het volgende:
zoiets zeggen als 'ach wat leuk' ipv op Amerikaanse wijze een gat in de lucht springen en juichen, want zo ben ik nou eenmaal niet. Dan kan ik wel toneelspelen maar daar prikt iedere recruiter direct doorheen.
[..]
En hoe denk je dat ik dat ga doen met een inkomen van 880 euro per maand
Dat had je je moeten bedenken toen je nog een baan had en over elk aspect van die baan zat te zeiken. Daarnaast, dat het op zn minst deels schort aan je sociale skills vind ik echt totaal niet verbazend. Maar nu oogst je wat je gezaaid hebt want als de banen niet voor het oprapen liggen dan had je beter al die energie van al je kansloze topics kunnen steken in het toen al aannemen van een andere baan toen volgens jezelf de baan die je had toch al kut was.
Heb je suggesties?quote:Op woensdag 26 april 2023 22:55 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je vakgebied is maar heb je er al eens aan gedacht om de handjes gewoon te laten wapperen? Gewoon een baan waar lichamelijke arbeid verreist is? Die ¤880 kan je op 1.5 week verdienen maar dan moet je er wel wat voor doen.
Geen idee wat de economie in Ierland doet, maar assistent bouwplaats bijvoorbeeld. Horeca als je minder vies wilt worden. Of stalknecht bij een agrarisch bedrijf. Zoveel te bedenken waar je niet je hersenen bij moet gebruiken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |