abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208912045
Ga het leger in, dan heb je inkomsten en mag je gratis je rijbewijs halen op kosten van de zaak.
pindazakje
pi_208912123
Soberso vind ik het raar dat je als Nederlander in Ierland gaat wonen, terwijl je nog niet eens je rijbewijs hebt.
Dat lijkt me ongelooflijk onhandig want dan ben je altijd afhankelijk van OV, zwaar kut natuurlijk.
pindazakje
pi_208913747
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:35 schreef Hyaenidae het volgende:
Ga het leger in, dan heb je inkomsten en mag je gratis je rijbewijs halen op kosten van de zaak.
No way dat ik door de medische keuring ga komen. Echt no way.

Verder vind ik de starterssalarissen voor defensie in NL ook niet best.

Vanaf 1 januari 2023 krijgen beginnende militairen van alle krijgsmachtdelen 2.310 euro bruto, op basis van 38 uur (met uitzondering van militairen in opleiding die onder een aparte salaristabel vallen). Een generaal verdient volgens de salaristabel tussen de 10.958 en 11.742 euro bruto per maand.

Ik neem aan dat je echt niet zomaar generaal gaat worden dus uiteindelijk zullen de meesten ergens in de middenmoot stranden. En 38 uur is leuk in theorie maar als Amerika weer eens olie nodig heeft en Iran of Venezuela aanvalt of wat dan ook zit jij maandenlang 24/7 op die missie en dat ook allemaal voor dat magere loontje.

Echter zou iets van een IT gerelateerde functie bij defensie wel kunnen, natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208913763
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
Soberso vind ik het raar dat je als Nederlander in Ierland gaat wonen, terwijl je nog niet eens je rijbewijs hebt.
Dat lijkt me ongelooflijk onhandig want dan ben je altijd afhankelijk van OV, zwaar kut natuurlijk.
In die tijd was ik in NL afgekeurd door het CBR en dacht ik dat ik nooit meer zou kunnen rijden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208913790
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:29 schreef Lienekien het volgende:
Als ik jou was zou ik me toch wel afvragen of de weg van dat rijbewijs en dan een baan zoeken waarvoor dat rijbewijs nodig is, wel de weg is die je koste wat kost moet kiezen en waarvoor je zelfs naar een of ander schimmig land zou verhuizen.
Er moet natuurlijk ook wel wat te verdienen zijn anders gaat het feest niet door.

Ik heb nou gezien dat het rijexamen wachttijden heeft van 5 tot 8 maanden momenteel. Dus dat gaat ook niet al te best ;(
  Moderator / Redactie FP woensdag 26 april 2023 @ 19:48:13 #56
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_208913892
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 19:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
No way dat ik door de medische keuring ga komen. Echt no way.

Verder vind ik de starterssalarissen voor defensie in NL ook niet best.

Vanaf 1 januari 2023 krijgen beginnende militairen van alle krijgsmachtdelen 2.310 euro bruto, op basis van 38 uur (met uitzondering van militairen in opleiding die onder een aparte salaristabel vallen). Een generaal verdient volgens de salaristabel tussen de 10.958 en 11.742 euro bruto per maand.

Ik neem aan dat je echt niet zomaar generaal gaat worden dus uiteindelijk zullen de meesten ergens in de middenmoot stranden. En 38 uur is leuk in theorie maar als Amerika weer eens olie nodig heeft en Iran of Venezuela aanvalt of wat dan ook zit jij maandenlang 24/7 op die missie en dat ook allemaal voor dat magere loontje.

Echter zou iets van een IT gerelateerde functie bij defensie wel kunnen, natuurlijk.
Dat startsalaris is echt niet slecht voor een BEGINNENDE militair.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_208914188
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 19:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
In die tijd was ik in NL afgekeurd door het CBR en dacht ik dat ik nooit meer zou kunnen rijden.
Ah, dus je zou in Nederland nooit je rijbewijs mogen halen en dus haal je 'm in Ierland waarmee je uiteindelijk wel (zowel in Ierland als Nederland) mag rijden. Dat klinkt lekker veilig.

Ik zou zeggen stop maar met je rijlessen, bespaar je spaargeld en bespaar de samenleving.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_208914741
Dat er nog mensen tijd en energie in zo'n topic stoppen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_208915382
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:02 schreef baskick het volgende:
Dat er nog mensen tijd en energie in zo'n topic stoppen.
:Y

Krijg steeds meer een persisterend troll gevoel....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 26 april 2023 @ 21:54:44 #60
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208915490
Als je nu eens de effort van deze clickbait topics in werk zoeken stopt ...

Wat zeiden de werkgevers toen je vroeg wasrom je het niet bent geworden?

Met een progressieve oogziekte zou je je moeten voorbereiden op de toekomst overigens. Een zonder auto rijden ...
Dum de dum
pi_208915607
Rijbewijs is enorm veel waard. Veel werkgevers vragen er om.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_208915870
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 20:12 schreef miro86 het volgende:

[..]
Ah, dus je zou in Nederland nooit je rijbewijs mogen halen en dus haal je 'm in Ierland waarmee je uiteindelijk wel (zowel in Ierland als Nederland) mag rijden. Dat klinkt lekker veilig.
Precies.

quote:
Ik zou zeggen stop maar met je rijlessen, bespaar je spaargeld en bespaar de samenleving.
Ok als jij mij van een basisinkomen voorziet zal ik de rijlessen staken.

Tot die tijd moet ik toch echt zelf mijn brood bij mekaar rooien en daarvoor is zo'n rijbewijs toch wel erg belangrijk, want heel veel banen die ik zie vallen op dit moment bij voorbaat al af voor mij. Dat het wat gevaarlijker is dan een gezond persoon weet ik ook heel goed, maar ja ik moet mijn brood verdienen he. Dus als ik dan per ongeluk je dochter aanrijd in een woonwijk, alvast mijn excuses.
pi_208916025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je nu eens de effort van deze clickbait topics in werk zoeken stopt ...
Ik zoek al werk, als je het topic had gelezen zou je hebben gezien dat het helaas niet echt wil vlotten.

Laatst een functie die technisch en qua takenpakket perfect aansloot bij mijn vorige twee functies. Eerste gesprek ging prima. Tweede ook dacht ik maar toen kreeg ik de feedback dat ik niet sociaal genoeg zou zijn geweest, tsja weer een afwijzing. En ik doe ook nog van die sollicitatiecursussen en webinars en dergelijke. Helaas pindakaas, nog altijd geen baan.

Ook vandaag zou ik weer gebeld worden, bellen ze niet terug.

Nog een andere warbij de recruiter plots van de aardbodem is verdwenen en het telefoonnummer niet eens meer werkt.

De spoeling is dun gezaaid momenteel, in vergelijking met vorig jaar en zeker in vergelijking met 2021 toen lagen de banen voor het oprapen.

quote:
Wat zeiden de werkgevers toen je vroeg wasrom je het niet bent geworden?
Over het algemeen wordt er hier in Ierland helaas geen feedback gegeven en in sommige gevallen niet eens een afwijzing, dan verdwijnen ze gewoon.

Wat feedbacks die ik kreeg waren dat ik niet sociaal genoeg zou zijn, niet goed in de camera zou hebben gekeken (laatste gesprek staarde ik dus als een dolle in de camera maar blijkbaar is dat ook niet goed want die recruiter daarvan is opeens verdwenen :') ) en ik heb ook sollicitatiecursussen gedaan maar helaas.

Andre feedback die ik heb gekregen was 'niet enthousiast genoeg'. Tsja ik doe echt mijn best om enthousiaster over te komen maar ik ben gewoon heel erg nuchter, ik kom uit Zeeland, en al geef je een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding he. Als ik nu de loterij zou winnen zou ik zoiets zeggen als 'ach wat leuk' ipv op Amerikaanse wijze een gat in de lucht springen en juichen, want zo ben ik nou eenmaal niet. Dan kan ik wel toneelspelen maar daar prikt iedere recruiter direct doorheen.

quote:
Met een progressieve oogziekte zou je je moeten voorbereiden op de toekomst overigens. Een zonder auto rijden ...
En hoe denk je dat ik dat ga doen met een inkomen van 880 euro per maand :') :')
pi_208916092
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 19:48 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dat startsalaris is echt niet slecht voor een BEGINNENDE militair.
Waar denk je een fatsoenlijke woning te kunnen krijgen met dat salaris? Als beginnende militair heb je waarschijnlijk niet voldoende wachtjaren opgebouwd voor een sociale huurwoning. Die wonen dus bij papa en mama. Een salaris waarmee je niet op jezelf kan wonen noem ik geen goed salaris.
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 22:28:37 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208916093
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Precies.
[..]
Ok als jij mij van een basisinkomen voorziet zal ik de rijlessen staken.

Tot die tijd moet ik toch echt zelf mijn brood bij mekaar rooien en daarvoor is zo'n rijbewijs toch wel erg belangrijk, want heel veel banen die ik zie vallen op dit moment bij voorbaat al af voor mij. Dat het wat gevaarlijker is dan een gezond persoon weet ik ook heel goed, maar ja ik moet mijn brood verdienen he. Dus als ik dan per ongeluk je dochter aanrijd in een woonwijk, alvast mijn excuses.
Maak zo'n opmerking nog een keer en je toch al weinig bestaansrecht hebbende topic gaat dicht.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 22:31:39 #66
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208916160
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik zoek al werk, als je het topic had gelezen zou je hebben gezien dat het helaas niet echt wil vlotten.

Laatst een functie die technisch en qua takenpakket perfect aansloot bij mijn vorige twee functies. Eerste gesprek ging prima. Tweede ook dacht ik maar toen kreeg ik de feedback dat ik niet sociaal genoeg zou zijn geweest, tsja weer een afwijzing. En ik doe ook nog van die sollicitatiecursussen en webinars en dergelijke. Helaas pindakaas, nog altijd geen baan.

Ook vandaag zou ik weer gebeld worden, bellen ze niet terug.

Nog een andere warbij de recruiter plots van de aardbodem is verdwenen en het telefoonnummer niet eens meer werkt.

De spoeling is dun gezaaid momenteel, in vergelijking met vorig jaar en zeker in vergelijking met 2021 toen lagen de banen voor het oprapen.
[..]
Over het algemeen wordt er hier in Ierland helaas geen feedback gegeven en in sommige gevallen niet eens een afwijzing, dan verdwijnen ze gewoon.

Wat feedbacks die ik kreeg waren dat ik niet sociaal genoeg zou zijn, niet goed in de camera zou hebben gekeken (laatste gesprek staarde ik dus als een dolle in de camera maar blijkbaar is dat ook niet goed want die recruiter daarvan is opeens verdwenen :') ) en ik heb ook sollicitatiecursussen gedaan maar helaas.

Andre feedback die ik heb gekregen was 'niet enthousiast genoeg'. Tsja ik doe echt mijn best om enthousiaster over te komen maar ik ben gewoon heel erg nuchter, ik kom uit Zeeland, en al geef je een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding he. Als ik nu de loterij zou winnen zou ik zoiets zeggen als 'ach wat leuk' ipv op Amerikaanse wijze een gat in de lucht springen en juichen, want zo ben ik nou eenmaal niet. Dan kan ik wel toneelspelen maar daar prikt iedere recruiter direct doorheen.
[..]
En hoe denk je dat ik dat ga doen met een inkomen van 880 euro per maand :') :')
Dat had je je moeten bedenken toen je nog een baan had en over elk aspect van die baan zat te zeiken. Daarnaast, dat het op zn minst deels schort aan je sociale skills vind ik echt totaal niet verbazend. Maar nu oogst je wat je gezaaid hebt want als de banen niet voor het oprapen liggen dan had je beter al die energie van al je kansloze topics kunnen steken in het toen al aannemen van een andere baan toen volgens jezelf de baan die je had toch al kut was.

En dat heb je niet gedaan en nu MOET je een andere baan en nu lukt het niet. Tja. Keuzes hebben consequenties.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 26 april 2023 @ 22:55:44 #67
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_208916535
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Waar denk je een fatsoenlijke woning te kunnen krijgen met dat salaris? Als beginnende militair heb je waarschijnlijk niet voldoende wachtjaren opgebouwd voor een sociale huurwoning. Die wonen dus bij papa en mama. Een salaris waarmee je niet op jezelf kan wonen noem ik geen goed salaris.
Ik weet niet wat je vakgebied is maar heb je er al eens aan gedacht om de handjes gewoon te laten wapperen? Gewoon een baan waar lichamelijke arbeid verreist is? Die ¤880 kan je op 1.5 week verdienen maar dan moet je er wel wat voor doen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_208916577
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:31 schreef CoolGuy het volgende:
zoiets zeggen als 'ach wat leuk' ipv op Amerikaanse wijze een gat in de lucht springen en juichen, want zo ben ik nou eenmaal niet. Dan kan ik wel toneelspelen maar daar prikt iedere recruiter direct doorheen.
[..]
En hoe denk je dat ik dat ga doen met een inkomen van 880 euro per maand
Dat had je je moeten bedenken toen je nog een baan had en over elk aspect van die baan zat te zeiken. Daarnaast, dat het op zn minst deels schort aan je sociale skills vind ik echt totaal niet verbazend. Maar nu oogst je wat je gezaaid hebt want als de banen niet voor het oprapen liggen dan had je beter al die energie van al je kansloze topics kunnen steken in het toen al aannemen van een andere baan toen volgens jezelf de baan die je had toch al kut was.

Ik heb helemaal geen baanaanbod gekregen hoor en ik solliciteer al af en aan sinds eind 2021.
pi_208916584
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:55 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je vakgebied is maar heb je er al eens aan gedacht om de handjes gewoon te laten wapperen? Gewoon een baan waar lichamelijke arbeid verreist is? Die ¤880 kan je op 1.5 week verdienen maar dan moet je er wel wat voor doen.
Heb je suggesties?
  woensdag 26 april 2023 @ 23:03:34 #70
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_208916627
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Heb je suggesties?
Geen idee wat de economie in Ierland doet, maar assistent bouwplaats bijvoorbeeld. Horeca als je minder vies wilt worden. Of stalknecht bij een agrarisch bedrijf. Zoveel te bedenken waar je niet je hersenen bij moet gebruiken.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  woensdag 26 april 2023 @ 23:15:30 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208916761
Voor iedere willekeurige lezer van dit topic: een rijbewijs is eigenlijk in alle gevallen een goede investering in je toekomst, zowel voor je carrière als privé, en dus wel wat spaargeld waard.

Voor TS: Doe maar gewoon niet. Zoek een woning in of bij een grote stad, dan heb je ook geen auto nodig. En dus ook geen rijbewijs.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208916784
Ik moet het wel toegeven,TS is een van de betere trollekes. Ergernis of vermakelijk. Beide emoties spelen bij elk topic al heel lang,

Nice.
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 23:19:09 #73
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_208916790
Volgens mij gaat dit topic al lang en breed niet meer over de vraag die in de OP is gesteld.
Ik denk dat je voldoende terugkoppeling op die vraag hebt gekregen.
Laten we het hier maar even bij houden voor wat betreft dit onderwerp:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')