Hier in de omgeving zijn er heel veel prachtige plekken om te hiken, maar helaas kan ik er maar enkele bereiken met het OV, dat zijn dan ook meestal drukke toeristische punten. In de rimboe kom je hier gewoon niet zonder auto, en fietsen is levensgevaarlijk, dus ik mis het inderdaad echt wel, nog los van werk.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ja, je rijbewijs is dat meer dan waard
Paar jaar toch wel hoor.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:56 schreef Lienekien het volgende:
Met een progressieve oogziekte is het natuurlijk maar de vraag hoe lang je gebruik gaat kunnen maken van dat rijbewijs.
Dus straks heb je een gat in je cv, geen reserves meer om van op reis te gaan, maar wel een rijbewijs waar je vervolgens ook niks mee kunt omdat je geen auto en benzine kan betalen.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Paar jaar toch wel hoor.
Het kan altijd in 1x helemaal verslechteren dat ik aan de blindenstok moet (want ikl heb maar 1 oog dat nog goed is mijn rechteroog is al slecht) , maar dan heb ik wel meer aan mijn hoofd dan dat ik geen auto kan rijden.
Dan is er natuurlijk ook nog de FOMO. Misschien wil ik wel gewoon een wereldreis maken ofzo nu ik nog gezond ben. Maar aangezien ik ivm die ziekte ook graag wel een buffer behoud en aangezien dit een 'gat op je CV' veroorzaakt vind ik dat ook niet zo een goed plan, tenminste niet een enorme wereldreis van 6 maanden. Een maandje of 2 kan ik wel betalen.
Ik heb wel dusdanig veel spaargeld dat het wel héél lang moet duren voordat het geld echt dusdanig op is dat ik geen auto kan kopen hoor dus zo schrijnend is de situatie nou ook weer niet.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus straks heb je een gat in je cv, geen reserves meer om van op reis te gaan, maar wel een rijbewijs waar je vervolgens ook niks mee kunt omdat je geen auto en benzine kan betalen.
Met een uitkering van 880 euro in de maand kan ik helaas niet sparenquote:Op woensdag 26 april 2023 15:10 schreef Erasmus het volgende:
Ik zeg: spaar voor je rijbewijs BOVENOP je huidige spaarrekening.
Basically in de lijn van @:Lieneken , klopt 100% wat ze zegt.
Gelukkig zijn de eerste gesprekken, zo niet de hele sollicitatieronde, online.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:11 schreef sirdanilot het volgende:
Ik wil nou wel op reis gaan maar ja dan zal je net zien dat er een recruiter aan komt kloppen met een goede baan en dan ben ik er niet
Ja dat is ook weer zoquote:Op woensdag 26 april 2023 15:12 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de eerste gesprekken, zo niet de hele sollicitatieronde, online.
Dan neem je je laptop mee en bij een afspraak zit je dan gewoon netjes in je hotelkamer te bellen.
Dan zou ik niet aan een rijbewijs (of reizen) denken totdat je uit de uitkering bent.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:12 schreef sirdanilot het volgende:
Met een uitkering van 880 euro in de maand kan ik helaas niet sparen
Met een uitkering maar wel veel spaargeld gaat dat ook nietquote:Op woensdag 26 april 2023 15:13 schreef Basp1 het volgende:
Dan kun je nooit meer een huis kopen als je je spaargeld opbrandt op deze manier.
Je moet dus een afweging maken en een plan.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb wel dusdanig veel spaargeld dat het wel héél lang moet duren voordat het geld echt dusdanig op is dat ik geen auto kan kopen hoor dus zo schrijnend is de situatie nou ook weer niet.
Ik wil nou wel op reis gaan maar ja dan zal je net zien dat er een recruiter aan komt kloppen met een goede baan en dan ben ik er niet
Ik kan dat rijbewijs makkelijk betalen hoor, het duurt alleen zo ontieglijk lang.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:13 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dan zou ik niet aan een rijbewijs (of reizen) denken totdat je uit de uitkering bent.
Voor nu is het plan om hier te blijven wonen totdat ik het rijbewijs heb behaald.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet dus een afweging maken en een plan.
Steeds maar weer de elementen opsommen die moeten worden afgewogen, brengt je niet verder.
Je kan het maar 1x uitgeven hequote:Op woensdag 26 april 2023 15:18 schreef Gunner het volgende:
Als je toch zoveel geld hebt wat is het probleem dan dat dit topic nodig is.
Dat lijkt zo een onuitputtelijke bron van nieuwe sirda-topics te worden.....quote:Op woensdag 26 april 2023 15:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus straks heb je een gat in je cv, geen reserves meer om van op reis te gaan, maar wel een rijbewijs waar je vervolgens ook niks mee kunt omdat je geen auto en benzine kan betalen.
Dat doe ik op de sollicitatiegesprekken maar tot nu toe met weinig succes helaas.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:19 schreef paardendokter het volgende:
Advies: concentreer je op wat je wél kunt i.p.v. van dat eeuwige zelfbeklag.
Spaargeld is tussen de 10 en 50 duizend euro sorry ik noem liever geen exact bedrag ivm privacy maar zo'n range kan ik je nog wel geven.quote:En je vraag 'Interen op spaargeld om rijbewijs te halen, is dat het waard ?' misbruik je als decor voor je zoveelste zelfbeklag. Waarom ik dat denk: je geeft niet aan hoeveel spaargeld je hebt en vertelt evenmin hoeveel de rijopleiding daar in Ierland kost. Dus niemand hier kan een zinnig antwoord geven op je "vraag"....
Ik kan nu ook wel een auto kopen, maar het probleem is dat ik er dan niet zelfstandig in mag rijden. Word je gesnapt dan kan de auto in beslag worden genomen en krijg je alleen een peperdure verzekeringspremie als je uiteindelijk wel het rijbewijs haalt.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:21 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Dat lijkt zo een onuitputtelijke bron van nieuwe sirda-topics te worden.....
Dat is toch inherent aan werkloos zijn?quote:Op woensdag 26 april 2023 15:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je kan het maar 1x uitgeven he
Ik zie altijd het liefst een stijgende lijn, als het moet een vlakke lijn maar liever niet een dalende lijn wat betreft mijn vermogen
Spotgoedkoop, meteen beginnen !quote:Op woensdag 26 april 2023 15:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
12 rijlessen van een uur kost 500 euro. Examen 250 euro denk ik. Instructeur gaf aan dat ik 40 lesuren nodig heb. Nou laten we het afronden naar 36 dat is dan dus in totaal 1500 euro aan rijlessen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |