abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208909541
Helaas ben ik nog altijd werkzoekende sinds ik vorige maand boventallig ben geworden. Ik heb wel veel sollicitaties maar vaak haken ze af na het eerste of tweede ' echte' gesprek (alleen het eerste belletje met de recruiter tel ik dan niet mee). Ook eentje die bijna in kannen en kruiken was werd op het laatste moment toch afgeblazen.

Nou moet ik hier waar ik woon 6 maanden wachten (vanaf het moment dat je je Learner Permit leer rijbewijs hebt) voordat ik een rijexamen kan boeken. Dus ik kan waarschijnlijk geen rijexamen doen voor pak em beet augustus, september. En dan zit het nog mee en moet ik het nog in 1x halen ook en ook dat is onwaarschijnlijk want ik ben er niet zo goed in ik miste laatst bijvoorbeeld een STOP-bord met rijles (wel voorrang verleend maar niet volledig gestopt). Tsja als je dat op het examen doet zak je. Dus het kan best zo zijn dat ik hier nog tot begin volgend jaar zit voordat ik mijn rijbewijs heb. Er zijn ook geen uitzonderingen mogelijk op die zogeheten 'six month rule' als je geen buitenlands rijbewijs hebt.

Aangezien de uitkering hier dusdanig laag is (880 euro per maand of zo, het betaalt nauwelijks mijn huur en ik heb dan al een huisgenoot) dat ik op mijn spaargeld moet interen zolang ik geen werk heb begin ik me toch wel af te vragen of dat hele rijbewijs het nou echt waard is.

Ik zie wel heel erg veel banen voorbij komen waar rijbewijs vereist is, daar kan ik dan niet op solliciteren dus het verkleint wel echt mijn mogelijkheden. Ook bij andere banen kan het zijn dat ze dusdanig ver weg zitten van OV dat het zonder auto niet te doen is, dus helaas heb ik maar beperkte mogelijkheden om te werken zo vandaar dat ik met dat rijbewijs was begonnen.

Oh en de tijden dat je gewoon even naar België kon om hem bij een pakje boter te krijgen zijn ook allang voorbij. Volgens mij is de Antillenroute ook niet meer zo gemakkelijk om een rijbewijs te halen. In de meeste landen moet je er 6 maanden wonen voordat je eraan kan beginnen heb ik gezien, En omdat ik in NL medisch ben afgekeurd kan het daar ook niet. Ik zag wel iets over dat je in Roemenië iemand kan omkopen of zo voor een EU rijbewijs maar daar ga ik niet aan beginnen hoor, sorry :')

Moet ik het maar gewoon opgeven of is een rijbewijs toch echt de moeite om 6 maanden lang in te teren op mijn spaargeld?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 26 april 2023 @ 14:53:03 #2
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208909547
Ja, je rijbewijs is dat meer dan waard
  woensdag 26 april 2023 @ 14:56:15 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208909580
Met een progressieve oogziekte is het natuurlijk maar de vraag hoe lang je gebruik gaat kunnen maken van dat rijbewijs.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208909590
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ja, je rijbewijs is dat meer dan waard
Hier in de omgeving zijn er heel veel prachtige plekken om te hiken, maar helaas kan ik er maar enkele bereiken met het OV, dat zijn dan ook meestal drukke toeristische punten. In de rimboe kom je hier gewoon niet zonder auto, en fietsen is levensgevaarlijk, dus ik mis het inderdaad echt wel, nog los van werk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208909642
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:56 schreef Lienekien het volgende:
Met een progressieve oogziekte is het natuurlijk maar de vraag hoe lang je gebruik gaat kunnen maken van dat rijbewijs.
Paar jaar toch wel hoor.

Het kan altijd in 1x helemaal verslechteren dat ik aan de blindenstok moet (want ikl heb maar 1 oog dat nog goed is mijn rechteroog is al slecht) , maar dan heb ik wel meer aan mijn hoofd dan dat ik geen auto kan rijden.

Dan is er natuurlijk ook nog de FOMO. Misschien wil ik wel gewoon een wereldreis maken ofzo nu ik nog gezond ben. Maar aangezien ik ivm die ziekte ook graag wel een buffer behoud en aangezien dit een 'gat op je CV' veroorzaakt vind ik dat ook niet zo een goed plan, tenminste niet een enorme wereldreis van 6 maanden. Een maandje of 2 kan ik wel betalen.
  woensdag 26 april 2023 @ 15:01:38 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208909682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Paar jaar toch wel hoor.

Het kan altijd in 1x helemaal verslechteren dat ik aan de blindenstok moet (want ikl heb maar 1 oog dat nog goed is mijn rechteroog is al slecht) , maar dan heb ik wel meer aan mijn hoofd dan dat ik geen auto kan rijden.

Dan is er natuurlijk ook nog de FOMO. Misschien wil ik wel gewoon een wereldreis maken ofzo nu ik nog gezond ben. Maar aangezien ik ivm die ziekte ook graag wel een buffer behoud en aangezien dit een 'gat op je CV' veroorzaakt vind ik dat ook niet zo een goed plan, tenminste niet een enorme wereldreis van 6 maanden. Een maandje of 2 kan ik wel betalen.
Dus straks heb je een gat in je cv, geen reserves meer om van op reis te gaan, maar wel een rijbewijs waar je vervolgens ook niks mee kunt omdat je geen auto en benzine kan betalen.
pi_208909842
Ik zeg: spaar voor je rijbewijs BOVENOP je huidige spaarrekening.

Basically in de lijn van @:Lieneken , klopt 100% wat ze zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 26-04-2023 15:11:18 ]
pi_208909852
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dus straks heb je een gat in je cv, geen reserves meer om van op reis te gaan, maar wel een rijbewijs waar je vervolgens ook niks mee kunt omdat je geen auto en benzine kan betalen.
Ik heb wel dusdanig veel spaargeld dat het wel héél lang moet duren voordat het geld echt dusdanig op is dat ik geen auto kan kopen hoor dus zo schrijnend is de situatie nou ook weer niet.

Ik wil nou wel op reis gaan maar ja dan zal je net zien dat er een recruiter aan komt kloppen met een goede baan en dan ben ik er niet :')
pi_208909871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:10 schreef Erasmus het volgende:
Ik zeg: spaar voor je rijbewijs BOVENOP je huidige spaarrekening.

Basically in de lijn van @:Lieneken , klopt 100% wat ze zegt.
Met een uitkering van 880 euro in de maand kan ik helaas niet sparen

Of ik moet iets illegaals gaan doen en daar ga ik niet aan beginnen hoor.
pi_208909872
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:11 schreef sirdanilot het volgende:
Ik wil nou wel op reis gaan maar ja dan zal je net zien dat er een recruiter aan komt kloppen met een goede baan en dan ben ik er niet
Gelukkig zijn de eerste gesprekken, zo niet de hele sollicitatieronde, online.

Dan neem je je laptop mee en bij een afspraak zit je dan gewoon netjes in je hotelkamer te bellen.
pi_208909882
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:12 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Gelukkig zijn de eerste gesprekken, zo niet de hele sollicitatieronde, online.

Dan neem je je laptop mee en bij een afspraak zit je dan gewoon netjes in je hotelkamer te bellen.
Ja dat is ook weer zo
pi_208909883
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:12 schreef sirdanilot het volgende:
Met een uitkering van 880 euro in de maand kan ik helaas niet sparen
Dan zou ik niet aan een rijbewijs (of reizen) denken totdat je uit de uitkering bent.
pi_208909886
Dan kun je nooit meer een huis kopen als je je spaargeld opbrandt op deze manier.
pi_208909957
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:13 schreef Basp1 het volgende:
Dan kun je nooit meer een huis kopen als je je spaargeld opbrandt op deze manier.
Met een uitkering maar wel veel spaargeld gaat dat ook niet ;)
  woensdag 26 april 2023 @ 15:17:50 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208909959
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb wel dusdanig veel spaargeld dat het wel héél lang moet duren voordat het geld echt dusdanig op is dat ik geen auto kan kopen hoor dus zo schrijnend is de situatie nou ook weer niet.

Ik wil nou wel op reis gaan maar ja dan zal je net zien dat er een recruiter aan komt kloppen met een goede baan en dan ben ik er niet :')
Je moet dus een afweging maken en een plan.

Steeds maar weer de elementen opsommen die moeten worden afgewogen, brengt je niet verder.
pi_208909972
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:13 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Dan zou ik niet aan een rijbewijs (of reizen) denken totdat je uit de uitkering bent.
Ik kan dat rijbewijs makkelijk betalen hoor, het duurt alleen zo ontieglijk lang.

Als ik niet met dat rijbewijs had gezeten was ik naar NL verhuisd of wellicht naar een ander land.
  woensdag 26 april 2023 @ 15:18:55 #17
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208909978
Als je toch zoveel geld hebt wat is het probleem dan dat dit topic nodig is.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_208909988
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je moet dus een afweging maken en een plan.

Steeds maar weer de elementen opsommen die moeten worden afgewogen, brengt je niet verder.
Voor nu is het plan om hier te blijven wonen totdat ik het rijbewijs heb behaald.

Of ik niet toch een maandje op vakantie ga dat weet ik nog niet, ik denk dat ik nog even wacht op de sollicitaties die momenteel lopen en dan ga ik toch maar de knoop doorhakken wat dat betreft.
pi_208909989
Weer een nieuw topic om te etaleren hoe je -dit keer zeven maal- zielig bent:

1. Helaas ben ik nog altijd werkzoekende sinds ik vorige maand ….
2. Nou moet ik hier waar ik woon 6 maanden wachten …..
3. en moet ik het nog in 1x halen ook en ook dat is onwaarschijnlijk want ik ben er niet zo goed in……
4. Aangezien de uitkering hier dusdanig laag is ……
5. dus helaas heb ik maar beperkte mogelijkheden om te werken …..
6. Oh en de tijden dat je gewoon even naar België kon om hem bij een pakje boter te krijgen zijn voorbij…..
7. En omdat ik in NL medisch ben afgekeurd kan het daar ook niet. ……

Advies: concentreer je op wat je wél kunt i.p.v. van dat eeuwige zelfbeklag.

En je vraag 'Interen op spaargeld om rijbewijs te halen, is dat het waard ?' misbruik je als decor voor je zoveelste zelfbeklag. Waarom ik dat denk: je geeft niet aan hoeveel spaargeld je hebt en vertelt evenmin hoeveel de rijopleiding daar in Ierland kost. Dus niemand hier kan een zinnig antwoord geven op je "vraag"....
pi_208910005
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:18 schreef Gunner het volgende:
Als je toch zoveel geld hebt wat is het probleem dan dat dit topic nodig is.
Je kan het maar 1x uitgeven he

Ik zie altijd het liefst een stijgende lijn, als het moet een vlakke lijn maar liever niet een dalende lijn wat betreft mijn vermogen
pi_208910021
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat lijkt zo een onuitputtelijke bron van nieuwe sirda-topics te worden.....
pi_208910078
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:19 schreef paardendokter het volgende:

Advies: concentreer je op wat je wél kunt i.p.v. van dat eeuwige zelfbeklag.
Dat doe ik op de sollicitatiegesprekken maar tot nu toe met weinig succes helaas.

quote:
En je vraag 'Interen op spaargeld om rijbewijs te halen, is dat het waard ?' misbruik je als decor voor je zoveelste zelfbeklag. Waarom ik dat denk: je geeft niet aan hoeveel spaargeld je hebt en vertelt evenmin hoeveel de rijopleiding daar in Ierland kost. Dus niemand hier kan een zinnig antwoord geven op je "vraag"....
Spaargeld is tussen de 10 en 50 duizend euro sorry ik noem liever geen exact bedrag ivm privacy maar zo'n range kan ik je nog wel geven.

12 rijlessen van een uur kost 500 euro. Examen 250 euro denk ik. Instructeur gaf aan dat ik 40 lesuren nodig heb. Nou laten we het afronden naar 36 dat is dan dus in totaal 1500 euro aan rijlessen.
pi_208910102
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:21 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Dat lijkt zo een onuitputtelijke bron van nieuwe sirda-topics te worden.....
Ik kan nu ook wel een auto kopen, maar het probleem is dat ik er dan niet zelfstandig in mag rijden. Word je gesnapt dan kan de auto in beslag worden genomen en krijg je alleen een peperdure verzekeringspremie als je uiteindelijk wel het rijbewijs haalt.

En helaas ken ik niet zo veel mensen met een rijbewijs die ernaast mogen zitten. En van diegenen heeft bijna niemand daar tijd/zin voor.
pi_208910103
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Je kan het maar 1x uitgeven he

Ik zie altijd het liefst een stijgende lijn, als het moet een vlakke lijn maar liever niet een dalende lijn wat betreft mijn vermogen
Dat is toch inherent aan werkloos zijn?
Ik zie het probleem in dit geval ook niet echt. Je hebt geld, je hebt voor jezelf duidelijk dat je auto wilt rijden en je weet dat je op korte termijn toch geen huis kan kopen en dat het rijden eindig is. Wat let je?
pi_208910118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

12 rijlessen van een uur kost 500 euro. Examen 250 euro denk ik. Instructeur gaf aan dat ik 40 lesuren nodig heb. Nou laten we het afronden naar 36 dat is dan dus in totaal 1500 euro aan rijlessen.
Spotgoedkoop, meteen beginnen !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')