Of niet en dan gaan mensen zwerven en overlast geven, is dat aanlokkelijk voor jou? Voor mij niet.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan prima. Gewoon geen opvang geven. Gaan ze vanzelf naar een ander land.
De rechter interpreteert de wet op een absurde manier. Op meerdere terreinen en dat komt omdat het in Europa zo'n chaos is en er geen duidelijk beleid is. Dat moet geforceerd worden.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat betekent dat we wetgeving hebben die het weigeren niet toestaat. De rechter voert de wet uit en dat is dus geen probleem.
Dat gaan ze sowieso doen. Het enige dat werkt is het zo land zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor migranten, dan gaan de mensensmokkelaars andere landen adverteren. Dat is wat Denemarken ook gedaan heeft.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of niet en dan gaan mensen zwerven en overlast geven, is dat aanlokkelijk voor jou? Voor mij niet.
Mischien komt dat omdat de lidstaten soeverein zijn en de bevoegdheid over immigratie en asiel niet aan de EU overgedragen hebben?quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De rechter interpreteert de wet op een absurde manier. Op meerdere terreinen en dat komt omdat het in Europa zo'n chaos is en er geen duidelijk beleid is. Dat moet geforceerd worden.
Nou prima, dan steun je dus mijn voorstelquote:Op vrijdag 28 april 2023 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien komt dat omdat de lidstaten soeverein zijn en de bevoegdheid over immigratie en asiel niet aan de EU overgedragen hebben?
Alleen fantaseer je hier nogal omdat Denemarken helemaal niet gestopt is met het toelaten van asielzoekers of met het huisvesten van asielzoekers.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat gaan ze sowieso doen. Het enige dat werkt is het zo land zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor migranten, dan gaan de mensensmokkelaars andere landen adverteren. Dat is wat Denemarken ook gedaan heeft.
Tot er een echte Europese oplossing is, is dat de enige mogelijkheid.
In zoverre dat ik aangeef dat jouw voorstel nergens op slaat omdat lidstaten die macht niet overdragen aan de EU en we nog heel ver weg zijn van een punt waarop dat wel gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou prima, dan steun je dus mijn voorstel
Als we als Nederland zelf kunnen bepalen hoeveel mensen we binnenlaten, ongeacht wat de EU zegt, waarom slaat mijn voorstel dan nergens op? Mijn voorstel is om dat aantal, tijdelijk, op 0 te zetten. Dat kan, volgens jou. Dus slaat het wél ergens opquote:Op vrijdag 28 april 2023 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In zoverre dat ik aangeef dat jouw voorstel nergens op slaat omdat lidstaten die macht niet overdragen aan de EU en we nog heel ver weg zijn van een punt waarop dat wel gaat gebeuren.
Zet je bril eens op ouwe, dat zeg ik helemaal nietquote:Op vrijdag 28 april 2023 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen fantaseer je hier nogal omdat Denemarken helemaal niet gestopt is met het toelaten van asielzoekers of met het huisvesten van asielzoekers.
Je zult maar zo weinig belang aan mensenlevens hechten zeg, wat een verschrikkelijke houding om in het leven te staan... veel egocentrischer vind je ze niet.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat gaan ze sowieso doen. Het enige dat werkt is het zo land zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor migranten, dan gaan de mensensmokkelaars andere landen adverteren. Dat is wat Denemarken ook gedaan heeft.
Tot er een echte Europese oplossing is, is dat de enige mogelijkheid.
Dat kan ja.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als we als Nederland zelf kunnen bepalen hoeveel mensen we binnenlaten, ongeacht wat de EU zegt, waarom slaat mijn voorstel dan nergens op? Mijn voorstel is om dat aantal, tijdelijk, op 0 te zetten. Dat kan, volgens jou. Dus slaat het wél ergens op
Dat is zeker wat waard. Zoals gezegd, een oplossing moet geforceerd worden. Italië wordt ook al jaren door de rest van de EU genegeerd.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan ja.
Dan moet je grensmuren bouwen, bewakingspersoneel inzetten en ga je uitlokken dat de EU wél z'n verdeelsleutel gaat handhaven en dat mensenrechtenorganisaties de Staat gaan aanklagen (en winnen, waardoor je de hele zooi weer af kunt breken).
Maar hé. Dan heb je geen immigranten binnen. Da's ook wat waard.
Misschien kunnen we die dan ook nog laten betalen door België.quote:
Dat kan zijn maar uiteindelijk zitten wij met het probleem omdat ons land blijkbaar te aantrekkelijk is met een aanzuigende werking als gevolg. Oost-Europa wil ondertussen gewoon de islam buiten de deur houden, waar ze verder ook niet echt een geheim van maken.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je zult maar zo weinig belang aan mensenlevens hechten zeg, wat een verschrikkelijke houding om in het leven te staan... veel egocentrischer vind je ze niet.
Dit jaar komen er weer ruim 70.000 nieuw bijquote:Op vrijdag 28 april 2023 14:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je zult maar zo weinig belang aan mensenlevens hechten zeg, wat een verschrikkelijke houding om in het leven te staan... veel egocentrischer vind je ze niet.
250.000 nieuwe inwoners erbij in 2022 , dit jaar dan dus 300.000quote:Bijna 120 duizend inwoners erbij in eerste helft 2022
28-7-2022 00:00
Nou prima, doen we de orthodox Christelijke Oekraïners daar en de islamieten hier.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar uiteindelijk zitten wij met het probleem omdat ons land blijkbaar te aantrekkelijk is met een aanzuigende werking als gevolg. Oost-Europa wil ondertussen gewoon de islam buiten de deur houden, waar ze verder ook niet echt een geheim van maken.
maar we hebben Hugo als minister van wonen hequote:Op vrijdag 28 april 2023 14:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou prima, doen we de orthodox Christelijke Oekraïners daar en de islamieten hier.
Is het dan klaar? Kunnen we dan stoppen met ouwehoeren over dat gefabriceerde non-issue?
Dan kunnen we hier weer aan de slag met acute (en onderliggende, voor de vluchtelingenopvang) problemen als stikstof en in het verlengde daarvan de woningbouw.
Dat verhaal van dat versterkende effect is gewoon niet waar. Dat je bij de verplichting asielzoekerscentra te openen ook gewoon een fatsoenlijke vergoeding moet afspreken is natuurlijk ontegenzeggelijk een feit. De kosten moeten hier bij het rijk liggen, niet bij de gemeente.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:55 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, alle gekheid op een stokje: hoewel tamelijk asociaal, is de weigerachtige houding van veel gemeentes toch wel begrijpelijk. Je bent druk bezig om alle faciliteiten af te breken, bushaltes te schrappen en zwembaden te sluiten omdat je daar geen geld voor hebt en huizen bouwen voor je bewoners schiet ook niet erg op, maar je moet wel een hoop asielzoekers huisvesten. Leg dat maar eens uit aan je kiezers. We hebben zeker een morele verplichting, maar het is er niet een die erg makkelijk te faciliteren is. En, als je te veel faciliteert, een zichzelf versterkend effect meekrijgt.
Ben ik niet ontevreden over, zeker voor wat betreft de huursector (zolang ze dat volstrekt belachelijke koop breekt huur amendement eruit laten). Voor wat de nieuwbouw betreft kun je dat De Jonge niet echt aanrekenen, die kan de stikstofnormen ook niet zomaar negeren.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar we hebben Hugo als minister van wonen he
dat scheelt
Als je zaak alleen maar kan bestaan door arbeidsmigranten een jodenfooi te betalen, heeft het toch überhaupt geen bestaansrechtquote:Op vrijdag 28 april 2023 14:52 schreef BlackLining het volgende:
Overigens zou de zaak waar ik werk al een jaar geleden de deuren hebben moeten sluiten als we niet twee Oekraïners en een Irakees hadden kunnen aannemen.
En naast stikstof heb je de enorm gestegen bouwkosten, rentes en het gebrek aan personeel. Problemen die je moeilijk De Jonge kwalijk kunt nemen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ben ik niet ontevreden over, zeker voor wat betreft de huursector (zolang ze dat volstrekt belachelijke koop breekt huur amendement eruit laten). Voor wat de nieuwbouw betreft kun je dat De Jonge niet echt aanrekenen, die kan de stikstofnormen ook niet zomaar negeren.
Lekkere aannames weer. Wij nemen het midden tussen onder- en bovengrens CAO als minimum en daar ligt nog een winstdeling van gemiddeld 2-3 euro per uur bovenop. Die mensen verdienen prima en bovendien niet significant minder dan leidinggevenden, bedrijfsleider en eigenaar.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je zaak alleen maar kan bestaan door arbeidsmigranten een jodenfooi te betalen, heeft het toch überhaupt geen bestaansrecht
Door migratie de beroepsbevolking op peil houden is leuk in Australië of Canada maar Nederland is daar gewoon een maatje te klein voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |