abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 april 2023 @ 12:38:32 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208907465
Die Jetten is echt totaal niet capabel, he.
pi_208907530
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:32 schreef aTypisch het volgende:

[..]
helaas is dat onmogelijk met vage doelen als 'klimaatneutraal' of CO2-reductie

CO2 reductie valt prima objectief te benaderen hoor. Je meet de hoeveelheid megaton op het nulpunt en meet de hoeveelheid megaton op het tweede moment en het verschil is de reductie.

De gepresenteerde maatregelen zullen allemaal heus wel iets bijdragen aan de CO2-reductie. De vraag is alleen of ze efficiënt genoeg zijn ten opzichte van de miljarden die er tegenaan gesmeten worden.

Zelf mis ik toch wel de overkoepelende visie, het voelt als los zand. Zo’n maatregel als 100 miljoen subsidie voor zonnepanelen op huurhuizen, wat gaat dat nou echt bijdragen? We zitten al met een dikke overcapaciteit van zonne-energie op zonnige dagen en dan komt zo’n losse maatregel er nog eens overheen. Gaat zoiets nu zoden aan de dijk zetten of is het een verkapte nivelleringsmaatregel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2023 12:45:41 ]
pi_208907820
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die Jetten is echt totaal niet capabel, he.
Prima minister, wordt alleen beperkt door het feit dat VVD en CDA heet afgelopen decennium het overheidsapparaat vakkundig heeft afgebroken waardoor je inderdaad bijna niks meer voor elkaar krijgt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208907931
Ik vind dit akkoord eigen een heel redelijk akkoord, als die extra 22 megaton er inderdaad mee gehaald gaat worden. Blijkt dit kabinet toch nog iets wel uit te kunnen onderhandelen.

(Gister bij Groningen was ook al niet slecht, de algemene reacties in Groningse media zijn ook positief)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208907980
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]
CO2 reductie valt prima objectief te benaderen hoor. Je meet de hoeveelheid megaton op het nulpunt en meet de hoeveelheid megaton op het tweede moment en het verschil is de reductie.

De gepresenteerde maatregelen zullen allemaal heus wel iets bijdragen aan de CO2-reductie. De vraag is alleen of ze efficiënt genoeg zijn ten opzichte van de miljarden die er tegenaan gesmeten worden.

Zelf mis ik toch wel de overkoepelende visie, het voelt als los zand. Zo’n maatregel als 100 miljoen subsidie voor zonnepanelen op huurhuizen, wat gaat dat nou echt bijdragen? We zitten al met een dikke overcapaciteit van zonne-energie op zonnige dagen en dan komt zo’n losse maatregel er nog eens overheen. Gaat zoiets nu zoden aan de dijk zetten of is het een verkapte nivelleringsmaatregel?
waar in de keten stop je met meten van die CO2 en de zogenaamde reductie?

Nederland gebruikt best veel kolen (ook naar verhoudingen met andere buurlanden) voor energie bijvoorbeeld. Hoe slaat de magische CO2-meter uit voor mijn oplaadavondje voor de gesubsidieerde Tesla?

Het is een fictieve meetlat die niet bestaat, en ook niet te kwantificeren valt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2023 13:17:51 ]
pi_208908071
al voor je geboorte ben je niet CO2 neutraal
pi_208908333
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:50 schreef Heph844 het volgende:

[..]
[..]

Ik ging voor het gemak er maar even vanuit dat de bedragen uit het klimaatpotje al ergens zijn gedekt met inkomsten.

Verder is 20 miljard overigens wel een enorm bedrag voor ogenschijnlijk milde/niet echt zoden aan de dijk zetten de maatregelen.
pi_208908498
Zit niet echt iets in voor de versnelde verbetering van het elektriciteitsnet geloof ik he? Dat is toch vrij cruciaal voor dit alles.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208908559
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-mensenrechten.html

Wat een enorm gedrocht hebben we hier gecreëerd.

Tig verdragen, tig rechters en ambtenaren die zich ermee bezig houden, bakken met geld uitgegeven, 4* asiel aanvragen in 2 verschillende landen, iemand uit een land 5100 km minimaal verderop met als eindresultaat helemaal niks.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 26 april 2023 @ 14:03:26 #60
408813 crew  trein2000
pi_208908849
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 13:47 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-mensenrechten.html

Wat een enorm gedrocht hebben we hier gecreëerd.

Tig verdragen, tig rechters en ambtenaren die zich ermee bezig houden, bakken met geld uitgegeven, 4* asiel aanvragen in 2 verschillende landen, iemand uit een land 5100 km minimaal verderop met als eindresultaat helemaal niks.
Hier loopt natuurlijk wel iets mis hè op EU-niveau. Als wij onze verplichtingen op natuur scheden worden we aangepakt. Maar Italië en in mindere mate Griekenland komt hier al jaren mee weg…
zie email 27 oktober
pi_208908867
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 13:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik ging voor het gemak er maar even vanuit dat de bedragen uit het klimaatpotje al ergens zijn gedekt met inkomsten.

Verder is 20 miljard overigens wel een enorm bedrag voor ogenschijnlijk milde/niet echt zoden aan de dijk zetten de maatregelen.
Volgens mij is het probleem nu juist dat die fondsen (klimaatfonds, groeifonds) nergens mee gedekt zijn. Ze stammen uit de tijd van negatieve rentes, toen je geld toe kreeg als je maar wilde lenen. Inmiddels zijn de rentes fors gestegen en kost het je een aanzienlijk bedrag aan rentelasten.
pi_208908934
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hier loopt natuurlijk wel iets mis hè op EU-niveau. Als wij onze verplichtingen op natuur scheden worden we aangepakt. Maar Italië en in mindere mate Griekenland komt hier al jaren mee weg…
De Dublin-afspraken zijn gewoon niet meer haalbaar of redelijk. Dan kunnen wij wel net doen alsof we alle shit in Italië kunnen dumpen, want ‘afspraak is afspraak’. Maar iedereen voelt wel aan dat dat nooit stand kan houden.
pi_208908962
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Volgens mij is het probleem nu juist dat die fondsen (klimaatfonds, groeifonds) nergens mee gedekt zijn. Ze stammen uit de tijd van negatieve rentes, toen je geld toe kreeg als je maar wilde lenen. Inmiddels zijn de rentes fors gestegen en kost het je een aanzienlijk bedrag aan rentelasten.
Nee, die bedragen zijn toen al geleend, dus die lage rente voor die fondsen staat nog wel even vast. Wat niet weg neemt dat ze van mij het groeifonds mogen opheffen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 26 april 2023 @ 14:09:20 #64
408813 crew  trein2000
pi_208908987
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]
De Dublin-afspraken zijn gewoon niet meer haalbaar of redelijk. Dan kunnen wij wel net doen alsof we alle shit in Italië kunnen dumpen, want ‘afspraak is afspraak’. Maar iedereen voelt wel aan dat dat nooit stand kan houden.
Maar langs die lijn kan ik ook betogen dat het stilleggen van een land niet redelijk is. Afspraak is afspraak en die staat tot dat je nieuwe afspraken maakt.
zie email 27 oktober
pi_208909007
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De belofte is ook dat de rest van de EU Italië hier bij helpt en daarnaast statushouders van ze over neemt. Dat gebeurt ook niet. Dus kun je Italië heel moeilijk hier heel fors op aanspreken.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 26 april 2023 @ 14:10:28 #66
408813 crew  trein2000
pi_208909013
twitter

En het afkopen van elke vorm van ontevredenheid bij VVD en D66 kiezers gaat ook maar door. Van belastinggeld wel te verstaan.
zie email 27 oktober
pi_208909069
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En het afkopen van elke vorm van ontevredenheid bij VVD en D66 kiezers gaat ook maar door. Van belastinggeld wel te verstaan.
Beetje een lullige frame, vind je niet? Dit kabinet heeft al sinds zijn aantreden niets anders gedaan dan ontevredenheid proberen af te kopen voor alle kiezers, volgens mij dus waarom je er nu specifiek VVD en D66 stemmers van maakt ontgaat mij, krijg je geld als je kan aantonen voor die partijen gestemd te hebben of zo?

Of zijn VVD en D66 stemmers de enigen met kinderen in de opvang tegenwoordig?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 26 april 2023 @ 14:19:42 #68
408813 crew  trein2000
pi_208909146
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Beetje een lullige frame, vind je niet? Dit kabinet heeft al sinds zijn aantreden niets anders gedaan dan ontevredenheid proberen af te kopen voor alle kiezers, volgens mij dus waarom je er nu specifiek VVD en D66 stemmers van maakt ontgaat mij, krijg je geld als je kan aantonen voor die partijen gestemd te hebben of zo?

Ik durf de stelling dat tweeverdieners meer gebruik maken van kinderopvang en bovengemiddeld vaak VVD of D66 stemmen wel aan ja.

Maar het was onderliggende punt was eigenlijk dat met name de VVD steeds meer de kant lijkt op te gaan van als de “haves” die onze achterban vormen het maar goed hebben dan kan de rest het verrekken. Ik vind dat zorgelijk.
zie email 27 oktober
pi_208909169
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik denk niet dat het VVD-D66 kiezers zijn die rekenen op gratis kinderopvang :') De mensen die daar zo afhankelijk van zijn dat ze keuzes daarop baseren stemmen wel iets anders.

Los daarvan vind ik het wel netjes dat je als je zo'n maatregel aankondigt en toch weer uitstelt, dat je daar iets voor regelt. Zeker vanwege de uitwerking op de toch al krappe arbeidsmarkt.
pi_208909238
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, die bedragen zijn toen al geleend, dus die lage rente voor die fondsen staat nog wel even vast. Wat niet weg neemt dat ze van mij het groeifonds mogen opheffen.
Dit klopt niet volgens mij, de fondsen worden gefinancierd via de staatsschuld conform een trendmatig begrotingsbeleid. Kaag heeft daar laatst de eerste kamer nog over geïnformeerd:
quote:
De heer Schalk informeerde naar de omvang van de fondsenrelatie tot rente en inflatie. De middelen zelf zijn nog toereikend, maar ze worden natuurlijk wel geïndexeerd, net als andere posten op de begroting, voor ontwikkelingen in lonen en prijzen. De financiering van de fondsen — dat is uw zorg, denk ik — verloopt via de staatsschuld. De rente op de staatsschuld is toegenomen. Dit zet ook druk op het uitgavenplafond. Het is een van de onderwerpen waarover ik in onderhandeling ben met mijn collega-ministers met betrekking tot de Voorjaarsnota, omdat er een grote dekkingsopgave ligt voor het kabinet, juist ook vanuit prudent beheer van de overheidsfinanciën. De rentelasten zelf komen niet terecht in de fondsen, maar ze zullen wel gedekt moeten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2023 14:27:26 ]
pi_208909553
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:26 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dit klopt niet volgens mij, de fondsen worden gefinancierd via de staatsschuld conform een trendmatig begrotingsbeleid. Kaag heeft daar laatst de eerste kamer nog over geïnformeerd:
[..]

Ah, dat is dan anders dan Hoekstra destijds beweerde.
pi_208909679
Voor de rest trouwens: STAP budget afgeschaft (lijkt me terecht, dat budget haalde zijn doelen niet), eigen risico zorg blijft gelijk en in het najaar gaan ze kijken naar het verhogen van belastingen voor ondernemers en vermogenden: https://www.ad.nl/politie(...)-geschrapt~a5829663/
pi_208909726
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het gaat over het gedeelte van de samenleving die specifiek hiervan gebruik gaat/kan maken. Dat heeft veel overlap met het electoraat van die partijen.
pi_208909855
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Het gaat over het gedeelte van de samenleving die specifiek hiervan gebruik gaat/kan maken. Dat heeft veel overlap met het electoraat van die partijen.
Volgens mij niet.
pi_208909900
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Hoe verzin je het :D
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')