CO2 reductie valt prima objectief te benaderen hoor. Je meet de hoeveelheid megaton op het nulpunt en meet de hoeveelheid megaton op het tweede moment en het verschil is de reductie.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
helaas is dat onmogelijk met vage doelen als 'klimaatneutraal' of CO2-reductie
Prima minister, wordt alleen beperkt door het feit dat VVD en CDA heet afgelopen decennium het overheidsapparaat vakkundig heeft afgebroken waardoor je inderdaad bijna niks meer voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die Jetten is echt totaal niet capabel, he.
waar in de keten stop je met meten van die CO2 en de zogenaamde reductie?quote:Op woensdag 26 april 2023 12:44 schreef Heph844 het volgende:
[..]
CO2 reductie valt prima objectief te benaderen hoor. Je meet de hoeveelheid megaton op het nulpunt en meet de hoeveelheid megaton op het tweede moment en het verschil is de reductie.
De gepresenteerde maatregelen zullen allemaal heus wel iets bijdragen aan de CO2-reductie. De vraag is alleen of ze efficiënt genoeg zijn ten opzichte van de miljarden die er tegenaan gesmeten worden.
Zelf mis ik toch wel de overkoepelende visie, het voelt als los zand. Zo’n maatregel als 100 miljoen subsidie voor zonnepanelen op huurhuizen, wat gaat dat nou echt bijdragen? We zitten al met een dikke overcapaciteit van zonne-energie op zonnige dagen en dan komt zo’n losse maatregel er nog eens overheen. Gaat zoiets nu zoden aan de dijk zetten of is het een verkapte nivelleringsmaatregel?
Ik ging voor het gemak er maar even vanuit dat de bedragen uit het klimaatpotje al ergens zijn gedekt met inkomsten.quote:
Hier loopt natuurlijk wel iets mis hè op EU-niveau. Als wij onze verplichtingen op natuur scheden worden we aangepakt. Maar Italië en in mindere mate Griekenland komt hier al jaren mee weg…quote:Op woensdag 26 april 2023 13:47 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-mensenrechten.html
Wat een enorm gedrocht hebben we hier gecreëerd.
Tig verdragen, tig rechters en ambtenaren die zich ermee bezig houden, bakken met geld uitgegeven, 4* asiel aanvragen in 2 verschillende landen, iemand uit een land 5100 km minimaal verderop met als eindresultaat helemaal niks.
Volgens mij is het probleem nu juist dat die fondsen (klimaatfonds, groeifonds) nergens mee gedekt zijn. Ze stammen uit de tijd van negatieve rentes, toen je geld toe kreeg als je maar wilde lenen. Inmiddels zijn de rentes fors gestegen en kost het je een aanzienlijk bedrag aan rentelasten.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ging voor het gemak er maar even vanuit dat de bedragen uit het klimaatpotje al ergens zijn gedekt met inkomsten.
Verder is 20 miljard overigens wel een enorm bedrag voor ogenschijnlijk milde/niet echt zoden aan de dijk zetten de maatregelen.
De Dublin-afspraken zijn gewoon niet meer haalbaar of redelijk. Dan kunnen wij wel net doen alsof we alle shit in Italië kunnen dumpen, want ‘afspraak is afspraak’. Maar iedereen voelt wel aan dat dat nooit stand kan houden.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier loopt natuurlijk wel iets mis hè op EU-niveau. Als wij onze verplichtingen op natuur scheden worden we aangepakt. Maar Italië en in mindere mate Griekenland komt hier al jaren mee weg…
Nee, die bedragen zijn toen al geleend, dus die lage rente voor die fondsen staat nog wel even vast. Wat niet weg neemt dat ze van mij het groeifonds mogen opheffen.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:04 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem nu juist dat die fondsen (klimaatfonds, groeifonds) nergens mee gedekt zijn. Ze stammen uit de tijd van negatieve rentes, toen je geld toe kreeg als je maar wilde lenen. Inmiddels zijn de rentes fors gestegen en kost het je een aanzienlijk bedrag aan rentelasten.
Maar langs die lijn kan ik ook betogen dat het stilleggen van een land niet redelijk is. Afspraak is afspraak en die staat tot dat je nieuwe afspraken maakt.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:07 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De Dublin-afspraken zijn gewoon niet meer haalbaar of redelijk. Dan kunnen wij wel net doen alsof we alle shit in Italië kunnen dumpen, want ‘afspraak is afspraak’. Maar iedereen voelt wel aan dat dat nooit stand kan houden.
De belofte is ook dat de rest van de EU Italië hier bij helpt en daarnaast statushouders van ze over neemt. Dat gebeurt ook niet. Dus kun je Italië heel moeilijk hier heel fors op aanspreken.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier loopt natuurlijk wel iets mis hè op EU-niveau. Als wij onze verplichtingen op natuur scheden worden we aangepakt. Maar Italië en in mindere mate Griekenland komt hier al jaren mee weg…
Beetje een lullige frame, vind je niet? Dit kabinet heeft al sinds zijn aantreden niets anders gedaan dan ontevredenheid proberen af te kopen voor alle kiezers, volgens mij dus waarom je er nu specifiek VVD en D66 stemmers van maakt ontgaat mij, krijg je geld als je kan aantonen voor die partijen gestemd te hebben of zo?quote:Op woensdag 26 april 2023 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En het afkopen van elke vorm van ontevredenheid bij VVD en D66 kiezers gaat ook maar door. Van belastinggeld wel te verstaan.
Ik durf de stelling dat tweeverdieners meer gebruik maken van kinderopvang en bovengemiddeld vaak VVD of D66 stemmen wel aan ja.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje een lullige frame, vind je niet? Dit kabinet heeft al sinds zijn aantreden niets anders gedaan dan ontevredenheid proberen af te kopen voor alle kiezers, volgens mij dus waarom je er nu specifiek VVD en D66 stemmers van maakt ontgaat mij, krijg je geld als je kan aantonen voor die partijen gestemd te hebben of zo?
Of zijn VVD en D66 stemmers de enigen met kinderen in de opvang tegenwoordig?
Ik denk niet dat het VVD-D66 kiezers zijn die rekenen op gratis kinderopvangquote:Op woensdag 26 april 2023 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En het afkopen van elke vorm van ontevredenheid bij VVD en D66 kiezers gaat ook maar door. Van belastinggeld wel te verstaan.
Dit klopt niet volgens mij, de fondsen worden gefinancierd via de staatsschuld conform een trendmatig begrotingsbeleid. Kaag heeft daar laatst de eerste kamer nog over geïnformeerd:quote:Op woensdag 26 april 2023 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die bedragen zijn toen al geleend, dus die lage rente voor die fondsen staat nog wel even vast. Wat niet weg neemt dat ze van mij het groeifonds mogen opheffen.
quote:De heer Schalk informeerde naar de omvang van de fondsenrelatie tot rente en inflatie. De middelen zelf zijn nog toereikend, maar ze worden natuurlijk wel geïndexeerd, net als andere posten op de begroting, voor ontwikkelingen in lonen en prijzen. De financiering van de fondsen — dat is uw zorg, denk ik — verloopt via de staatsschuld. De rente op de staatsschuld is toegenomen. Dit zet ook druk op het uitgavenplafond. Het is een van de onderwerpen waarover ik in onderhandeling ben met mijn collega-ministers met betrekking tot de Voorjaarsnota, omdat er een grote dekkingsopgave ligt voor het kabinet, juist ook vanuit prudent beheer van de overheidsfinanciën. De rentelasten zelf komen niet terecht in de fondsen, maar ze zullen wel gedekt moeten worden.
Ah, dat is dan anders dan Hoekstra destijds beweerde.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:26 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dit klopt niet volgens mij, de fondsen worden gefinancierd via de staatsschuld conform een trendmatig begrotingsbeleid. Kaag heeft daar laatst de eerste kamer nog over geïnformeerd:
[..]
Het gaat over het gedeelte van de samenleving die specifiek hiervan gebruik gaat/kan maken. Dat heeft veel overlap met het electoraat van die partijen.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje een lullige frame, vind je niet? Dit kabinet heeft al sinds zijn aantreden niets anders gedaan dan ontevredenheid proberen af te kopen voor alle kiezers, volgens mij dus waarom je er nu specifiek VVD en D66 stemmers van maakt ontgaat mij, krijg je geld als je kan aantonen voor die partijen gestemd te hebben of zo?
Of zijn VVD en D66 stemmers de enigen met kinderen in de opvang tegenwoordig?
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat over het gedeelte van de samenleving die specifiek hiervan gebruik gaat/kan maken. Dat heeft veel overlap met het electoraat van die partijen.
Hoe verzin je hetquote:Op woensdag 26 april 2023 15:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat over het gedeelte van de samenleving die specifiek hiervan gebruik gaat/kan maken. Dat heeft veel overlap met het electoraat van die partijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |