SPOILER: mijn lijst van verschillende plantenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POLL
Ik vind het oprecht wel een prestatie om in een week alleen rijst en prei te eten. Eet je ook geen brood? En wat eet je dan wel, doe je aan een keto dieet van vooral vlees ofzo?quote:Op zondag 23 april 2023 14:21 schreef Metalfrost het volgende:
[..]rijst moet er ook nog bij
Prei als groente.
Rijst, pasta, erwtensoep, (ohja erwtenquote:Op zondag 23 april 2023 14:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht wel een prestatie om in een week alleen rijst en prei te eten. Eet je ook geen brood? En wat eet je dan wel, doe je aan een keto dieet van vooral vlees ofzo?
Okee dat zijn er dus al een stuk meer, zoals tomaten, tarwe in de pasta, en erwtensoep bevat ook ui en selderij waarschijnlijk. Je eet meer planten dan je denkt.quote:Op zondag 23 april 2023 15:58 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Rijst, pasta, erwtensoep, (ohja erwtenen wortelen) prei, tomatenpuree,
Dranken zijn thee en water
Pannenkoeken kan ik niet eten want dan gaat het brandalarm af
Jaquote:Op zondag 23 april 2023 16:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
Okee dat zijn er dus al een stuk meer, zoals tomaten, tarwe in de pasta, en erwtensoep bevat ook ui en selderij waarschijnlijk. Je eet meer planten dan je denkt.
quote:Op zondag 23 april 2023 17:12 schreef Viv het volgende:
Fijn dat cacao ook meetelt, voelt chocolade ineens heel gezond.
Het gaat juist om planten, niet alleen groente. Noten bijv bevatten dingen die je niet in groente vindt, zoals bepaalde vetten. Die heb je allemaal nodig. Van groente alleen kun je niet leven.quote:Op zondag 23 april 2023 17:48 schreef koffiekoekjes het volgende:
Groente die ik echt eet zijn sperziebonen, snijbonen, tomaat, ui aubergine, pepers.
Nootjes, thee, rijst enzo tel ik niet mee als groentenanders zit ik zo rond de 30
Wat heb je buiten planten dan nog?quote:Op zondag 23 april 2023 17:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het gaat juist om planten, niet alleen groente. Noten bijv bevatten dingen die je niet in groente vindt, zoals bepaalde vetten. Die heb je allemaal nodig. Van groente alleen kun je niet leven.
Vlees, vis, zuivel, eieren, en een enorme shitload aan zwaar bewerkte fabriekstroep die niks waard is qua voedingswaarde. Sommige mensen leven hier uitsluitend op.quote:Op zondag 23 april 2023 17:58 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Wat heb je buiten planten dan nog?
Water en vlees. "Planten" is veel te breed? Je moet echt moeite doen wil je niet op 20+ planten zitten
Meeste noten zijn helemaal niet goed voor mensen vandaar dat mensen vaak allergieën hebben voor de meest uiteenlopende notenquote:Op zondag 23 april 2023 17:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het gaat juist om planten, niet alleen groente. Noten bijv bevatten dingen die je niet in groente vindt, zoals bepaalde vetten. Die heb je allemaal nodig. Van groente alleen kun je niet leven.
In be4 "pinda's zijn geen noten"quote:Op zondag 23 april 2023 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Meeste noten zijn helemaal niet goed voor mensen vandaar dat mensen vaak allergieën hebben voor de meest uiteenlopende noten
(Itt zaden)
Een aantal dingen die je noemt zijn van origine wel plantaardig maar dermate bewerkt dat er weinig tot niks van de plant nog in te ontdekken is. Als je stophoest gaat tellen als 3 verschillende planten dan kom je er inderdaad wel heel snel.quote:Op zondag 23 april 2023 17:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het klonk in eerste instantie als veel.
Maar zojuist bij het eten: Rijst, broccoli, zwarte peper, chilipeper (sambal), ui, kokos, pinda, komkommer, lente ui en tapioca (kroepoek).
Plus wat er sporen er verder zitten in de kroepoek (zonnebloemolie, kerrie, koriander, rietsuiker, wortel) en wat de Chinees door het vlees had gedaan (heb iig taugé gezien en knoflook geproefd).
Kopje thee gedronken. Brood gegeten. Stophoest gegeten (menthol, zoethout, suiker). Pinda knabbels (mais).
Dan zit je zo aan de 30.
Het ging over plantenquote:Op zondag 23 april 2023 17:48 schreef koffiekoekjes het volgende:
Groente die ik echt eet zijn sperziebonen, snijbonen, tomaat, ui aubergine, pepers.
Nootjes, thee, rijst enzo tel ik niet mee als groentenanders zit ik zo rond de 30
Cacao is ook gezondquote:Op zondag 23 april 2023 17:12 schreef Viv het volgende:
Fijn dat cacao ook meetelt, voelt chocolade ineens heel gezond.
Ik eet vooral puurquote:Op zondag 23 april 2023 20:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Cacao is ook gezond
Verpakt in melkchocolade echter niet
Ja dan weer welquote:
Je moet toch iets verzinnen om je healthy food plan te verkopen, niemand gaat naar je luisteren als de 30ste foodcoach bent die met een paleo, keto of oempaloempa-dieet aan zit te komen.quote:Op zondag 23 april 2023 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een onzin, wat zou dat uitmaken?
(Anders dan in helemaal geen groenten eten)
Blijkbaar is het een eigen interpretatie op een al eerder bestaand dieetplan genaamd FODMAP (what's in a name), en klopt de stelling dat je zomaar 30 random planten bij elkaar kan tellen ook niet, omdat het getoetst moet worden aan de FODMAP.quote:Op zondag 23 april 2023 13:16 schreef Farenji het volgende:
Er is al veel gezegd over gezond en ongezond eten. Maar ik las laatst dit artikel in de guardian en dat vond ik wel interessant. Vaak gaat het over minder suikers en vetten eten, of juist veel van hele specifieke (en dure) "super foods" eten. In dit artikel noemen ze oa goed kauwen (erg belangrijk, zodat je eten gelijkmatig in je bloed komp), 12 uur per dag aaneengesloten niet eten (om de vertering goed de tijd te geven), maar wat ik vooral interessant vond: eet minimaal 30 verschillende planten per week.
Dat lijkt heel veel, 30 verschillende planten, maar volgens dietist Kirsten Jackson (aka the IBS dietitian) telt zelfs koffie of thee als een aparte plant. En dingen zoals rijst, aardappelen en kruiden ook.
Want je spijsvertering draait alleen maar als je niet aan het eten bent, of hoe moet ik dat zien? En ik maar denken dat de boel juist beter op gang blijft als je de eetmomenten een beetje spreidt over de dag.quote:Op zondag 23 april 2023 13:16 schreef Farenji het volgende:
12 uur per dag aaneengesloten niet eten (om de vertering goed de tijd te geven)
FODMAP is alleen relevant voor mensen met darmklachten. Een IBS diëtist kan ook voor een niet patiënt bepalen wat een gezond dieet is.quote:Op zondag 23 april 2023 20:49 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Blijkbaar is het een eigen interpretatie op een al eerder bestaand dieetplan genaamd FODMAP (what's in a name), en klopt de stelling dat je zomaar 30 random planten bij elkaar kan tellen ook niet, omdat het getoetst moet worden aan de FODMAP.
En ze noemt zichzelf de IBS diëtist, dus als je geen IBS hebt dan gaat de stelling al helemaal onderuit lijkt me
(niet dat ik je enthousiasme wil temperen, sorry!)
En goed kauwe, dat is belangrijk, goed kauwe hè, dat je ete gelijkmatig in je bloed komp. Goed kauwe is je halve ete..quote:Op zondag 23 april 2023 13:23 schreef maily het volgende:
Goed kauwen![]()
![]()
Ergens tussen de 20 en 30 per week.
Cafeïne en vanille in chips?quote:Op vrijdag 28 april 2023 11:14 schreef cafca het volgende:
Neem een zakje paprika-chips, heb je er al 13:
Aardappelen
zonnebloemolie
koolzaadolie
paneermeel (van TARWE)
paprikapoeder
suiker
uipoeder
cafeïne
vanille
knoflookpoeder
rijstmeel
zuurteregelaars (citroenzuur en appelzuur)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door yinu op 29-04-2023 19:34:03 ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |