François van Aerssen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 09:40 schreef BE het volgende:
Welke Francois is het trouwens?
#durft te vragen
En juist daarom vind ik een andere toffer. Minder obvious zeg maar. En inderdaad, minder in your face zoals @BE post. En ik vind em verfijnder geschilderd.quote:Op zaterdag 22 april 2023 09:43 schreef SQ het volgende:
[..]
François van Aerssen.
Vraag me verder niet wat hij deed ofzo. Hij was vast rijk en er is een mooi portret van m gemaakt.
Da's nog een reden waarom ik #teamwillem ben trouwens. Die kennen we allemaal.
quote:Op zaterdag 22 april 2023 09:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En juist daarom vind ik een andere toffer. Minder obvious zeg maar. En inderdaad, minder in your face zoals @:BE post. En ik vind em verfijnder geschilderd.
quote:Op zaterdag 22 april 2023 09:39 schreef SQ het volgende:
Misschien kunnen we François elders in huis een plekkie geven. We hebben tenslotte muurtjes genoeg
POLLquote:Op vrijdag 21 april 2023 21:21 schreef bleiblei het volgende:
Hulpvraag voor onze wc!![]()
Het idee is om 1 wand te behangen met een oude meester (vandaar die Museum-Chic).
Vraag is welke? SQ vote voor Willem:
En ik heb een zwak voor François:
pollquote:Op zaterdag 22 april 2023 10:13 schreef bleiblei het volgende:
Nog maar ff de poll(ik blijf hopen!
)
[..]
quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan kijkt Willem je wel zo aan van "Ja, je kunt het!" En François van "Are you shittin' me?!"
In het toilet boven komt geen behang, ivm fonteintje en waterspetters enzo.quote:Op zaterdag 22 april 2023 11:02 schreef Leandra het volgende:
Ik lees net dat de jongste dochter van François trouwde met Willem Maurits van Nassau, wiens vader Justinus de buitenechtelijke zoon van Willem was...
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Willem_Maurits_van_Nassau
Maar meer toiletten in huis toch? Of zijn de andere in badkamers?
Jazeker. Ik heb inmiddels het doel om hem vóór zijn vierde verjaardag in een eigen kamer te hebben.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:58 schreef Seven. het volgende:
Nis, bank, tegeltjes, Willem.
François zou ik een ander plekje geven. Slaapt Goud nog steeds in de inloopkast?
Qua achternaam past François beter trouwensquote:Op zaterdag 22 april 2023 09:43 schreef SQ het volgende:
[..]
François van Aerssen.
Vraag me verder niet wat hij deed ofzo. Hij was vast rijk en er is een mooi portret van m gemaakt.
Da's nog een reden waarom ik #teamwillem ben trouwens. Die kennen we allemaal.
quote:Op zaterdag 22 april 2023 11:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Qua achternaam past François beter trouwens
Mijn idee! Alleen daarom al verdient-ie de plek. #teambleibleiquote:Op zaterdag 22 april 2023 11:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Qua achternaam past François beter trouwens
pollquote:Op zaterdag 22 april 2023 10:13 schreef bleiblei het volgende:
Nog maar ff de poll(ik blijf hopen!
)
[..]
Ik vind François qua schilderij een mooiere compositie en kleur hebben.quote:Op zaterdag 22 april 2023 09:34 schreef bleiblei het volgende:
Toch zijn er al 14 stemmen voor François! Maar niemand daarvan durft samen met mij de battle aan te gaan tegen de Willems.
Ik verander mijn stem naar de onderste. Wie is het?quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:27 schreef SQ het volgende:
Ben al heel de avond op zoek naar compromissen. Heb er nog 2 toegevoegd aan de shortlist:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig schilderij he?quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik verander mijn stem naar de onderste. Wie is het?
Die bovenstequote:Op zaterdag 22 april 2023 23:27 schreef SQ het volgende:
Ben al heel de avond op zoek naar compromissen. Heb er nog 2 toegevoegd aan de shortlist:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:42 schreef maily het volgende:
[..]
Die bovenste
En de wcrolhouder in zijn linkerhand
De bovenste! Maar wie zijn dit?quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:27 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Midden boven.quote:Op zondag 23 april 2023 20:01 schreef SQ het volgende:
Nou, dit is het shortlistje wat we toevoegen na de opties die we zelf al toonden:
[ afbeelding ]
Ja inderdaad! Deze is mooiquote:
Eensquote:
Geen toeval:quote:Op zondag 23 april 2023 10:09 schreef Leandra het volgende:
Wel opvallend dat de mannen vaak naar links kijken en de vrouwen naar rechts.
quote:Beide geportretteerden worden ten voeten uit getoond en zijn opgevat als pendanten: Marten links en Oopjen rechts. Rembrandt schilderde de beide portretten zo levensecht mogelijk door de aanwending van het lijnperspectief (bijvoorbeeld in de tegelvloer) en het clair-obscur, waarbij het licht steevast van links komt, de gebruikelijke richting van lichtinval bij portretten in het Holland van de zeventiende eeuw. Het was de gewoonte dat als een echtpaar zich apart liet schilderen, dat de werken tegenhangers van elkaar waren. De afbeelding van de man kwam vrijwel altijd links te hangen en die van de vrouw rechts ernaast. Het licht op het schilderij met de man, net zoals hier, viel normaal gesproken op slechts een deel van zijn gelaat. Doordat het andere deel dan in de schaduw viel, kon de schilder het mannenhoofd meer plasticiteit geven. Het hoofd van de vrouw ving meestal het licht van voren, de reden waarom het schilderij met de man vaak aantrekkelijker oogt.[13]
Oh dat is toch altijd zo frustrerend he. Hier ook: vanmorgen zouden 'ze' tussen 7 en 8 komen om de isolatie af te maken, maar ze waren later want ze hadden gisteren vanuit Polen teruggereden en Stau. Oké. Komen ze om kwart over 11, zetten de steigers op en smeren een of ander voorstrijkje op het plafond, en om klokke 1 zaten ze weer in het busje. Want het moest eerst inwerken ofzo. Alsof je dan niet ondertussen iets anders kunt gaan doen? Maar goed, ik wil ze ook niet tegen de haren instrijken want het moet wel goed gebeuren allemaal.quote:Op maandag 24 april 2023 14:03 schreef bleiblei het volgende:
Zo, ik weet ook weer waarom ik veel zelf doe. Ze zijn met die wc's bezig maar gruwelijk inefficiënt. Hele tijd bellen met van alles en nog wat. Vanmorgen kwam tegelzetter, ging na half uurtje kletsen met de loodgieter weg om spullen te halen. Flikkert de spullen in de tuin (geen idee hoeveel later. Zal wel 3 uur koffie hebben gedronken bij de groothandel ofzo) en toen ik in mijn lunch ff naar huis ging, was ie weer weg. "Want hij kon toch niets doen".
Dadelijk was het nog eerder klaar als ik het zelf gedaan had naast mijn werk.
De gast in dienst bij de loodgieter werkt overigens wel volgas door. Die redt het geheel nog een beetje.
#liefdagboek
Dat klinkt nog best productiefquote:Op maandag 24 april 2023 14:44 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh dat is toch altijd zo frustrerend he. Hier ook: vanmorgen zouden 'ze' tussen 7 en 8 komen om de isolatie af te maken, maar ze waren later want ze hadden gisteren vanuit Polen teruggereden en Stau. Oké. Komen ze om kwart over 11, zetten de steigers op en smeren een of ander voorstrijkje op het plafond, en om klokke 1 zaten ze weer in het busje. Want het moest eerst inwerken ofzo. Alsof je dan niet ondertussen iets anders kunt gaan doen? Maar goed, ik wil ze ook niet tegen de haren instrijken want het moet wel goed gebeuren allemaal.![]()
Heb verder goede ervaringen met deze jongens, al jarenlang, maar ik moet dan echt op m'n tong bijten om geen kritische opmerkingen te maken want dat ligt altijd gevoelig, zeker van een vrouw![]()
Jaaa dezequote:Op zondag 23 april 2023 20:20 schreef SQ het volgende:
Wij zijn nu zelf geneigd tot rechtsboven, omdat het zo'n unlikely hippie portret is, maar toch authentiek uit de gouden eeuw
quote:Op maandag 24 april 2023 21:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat klinkt nog best productief.
In 2 uur steiger opbouwen & voorstrijken.
Hier zijn ze 6 dagen bezig en de score is, sloopwerk "done", 2 muurtjes stuccen "halverwege", afvoeren & leidingen monteren "halverwege", inbouwreservoirs monteren "1/3de" (eigenlijk niet eens, want 1 van de 2 het gemonteerde reservoirs hing goed, hebben ze ineens 3cm hoger gehangen en die hangt nu... 3cm te hoog. Gelukkig is wel 1 van de bouten afgeslepen, dus simpelweg terughangen in de oude gaten gaat niet meer... )[ afbeelding ]
Oh! En qua euro's zitten we op de helft.
Gruwelijk irritant is dat ja. Hopelijk trekt het op het eind toch recht allemaal!quote:Op maandag 24 april 2023 14:03 schreef bleiblei het volgende:
Zo, ik weet ook weer waarom ik veel zelf doe. Ze zijn met die wc's bezig maar gruwelijk inefficiënt. Hele tijd bellen met van alles en nog wat. Vanmorgen kwam tegelzetter, ging na half uurtje kletsen met de loodgieter weg om spullen te halen. Flikkert de spullen in de tuin (geen idee hoeveel later. Zal wel 3 uur koffie hebben gedronken bij de groothandel ofzo) en toen ik in mijn lunch ff naar huis ging, was ie weer weg. "Want hij kon toch niets doen".
Dadelijk was het nog eerder klaar als ik het zelf gedaan had naast mijn werk.
De gast in dienst bij de loodgieter werkt overigens wel volgas door. Die redt het geheel nog een beetje.
#liefdagboek
We kregen pas bezoek dat het nieuwe huis kwam bewonderen en bij het zien van de badkamer en toiletten met grijze vloertegels en witte muurtegels werd er meteen gezegd: dat was zeker vanuit de bouw he? Want het past totaal niet bij jou.quote:
Heb ik toch mooi bedacht, dat patroonquote:Op woensdag 26 april 2023 16:52 schreef SQ het volgende:
De tegelzetter was ook verrast hoe mooi dat uitpakte bij die gele tegels. Hij had dit patroon nog nooit getegeld in 17 jaar, dat vind ik dan wel weer leuk om te horen![]()
Heeft me wel 8 keer gevraagd of het zo echt goed was![]()
en of ik het zelf bedacht had. En dat ik wel echt heel slim was met berekenen omdat ze exact alle tegels gebruikt hebben, er was niks over.
Dit laatste was vooral een opluchting voor me, want de wc werd onverwachts 20 cm breder omdat er een muurtje onverwacht instortte tijdens de sloopwerkzaamheden
Ik.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:37 schreef BE het volgende:
Ik wilde inderdaad vragen we het patroon dan bedacht had. Ziet er echt supergaaf uit zo!
Poeh, dat is dan inderdaad wel precies goed berekend! Heerlijk die tegels.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:52 schreef SQ het volgende:
De tegelzetter was ook verrast hoe mooi dat uitpakte bij die gele tegels. Hij had dit patroon nog nooit getegeld in 17 jaar, dat vind ik dan wel weer leuk om te horen![]()
Heeft me wel 8 keer gevraagd of het zo echt goed was![]()
en of ik het zelf bedacht had. En dat ik wel echt heel slim was met berekenen omdat ze exact alle tegels gebruikt hebben, er was niks over.
Dit laatste was vooral een opluchting voor me, want de wc werd onverwachts 20 cm breder omdat er een muurtje onverwacht instortte tijdens de sloopwerkzaamheden
quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:06 schreef SQ het volgende:
Vandaag ook de spiegel waskom, kraan en de toiletaccessoires besteld.
Alleen dat behang, daar durf ik toch maar geen knoop over door te hakken
Ja, links van de wc.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:23 schreef Leandra het volgende:
Het behang komt links ten opzichte van waar je zit?
Dan de nozem.
Indien rechts de dame.
Gordijntjes ervoorquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:23 schreef Leandra het volgende:
Het behang komt links ten opzichte van waar je zit?
Dan de nozem.
Indien rechts de dame.
Bij nader inzien, als ik mijn telefoon naast me hou maakt het niet uit, ze kijken je toch wel aan
Ja, dat vind ik ook eigenlijk, als stel zijn ze leuk en ook gelijk veel minder groot, anders passen ze niet naast elkaar op dezelfde breedte.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind ze als stel wel leukMaar dat past natuurlijk niet. Ik zou voor Maria gaan, maar ik zie de charme van de nozem ook wel.
Ook een goed punt, Maria is verfijnder met meer detailsquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:32 schreef Leandra het volgende:
Op basis van mooiste zou ik overigens voor Maria kiezen, plus dat het denk ik een schilderij is waar je meer details in blijft ontdekken.
Jup dat is ook precies mijn gedachtequote:Op zaterdag 29 april 2023 10:43 schreef Leandra het volgende:
Maar 160*240... dat is huge, dat is de hele wand van onder tot boven, is dat niet veel te groot voor zo'n "close up" portret?
Tenzij het op een muur van 5 meter hoog en 10 meter breed ergens in het midden qua hoogte hangt.
Kun je bij dat fortmaat in zo'n ruimye niet beter een portret hebben waar iemand volledig op staat?
Dat maakt het wat minder intimiderend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind de gele tegeltjes trouwens echt heel mooi![]()
quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:08 schreef Candaasje het volgende:
Zo'n close-up portret is wel gaaf als je in deuropening staat, maar ik vrees er ook wel een beetje voor dat het zittend op de pot vooral een enorme grote blur wordt, qua ervaring. Omdat je er dan echt te dicht op zit.
Zelf ben ik meer fan van Frans Hals als we het over meesters uit het Rijks hebben, maar ik denk dat niemand dan meer rustig op het toilet zit.![]()
Ik denk idd dat iig Hendrick net even te dichtbij zit om goed te kunnen zien. Maar misschien is dat ook wel tof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind de gele tegeltjes trouwens echt heel mooi
Vreselijk milieuonvriendelijk, maar kun je niet een print maken over tig A4-tjes en die op de wand plakken voor het idee? Of plak wat kranten aan elkaar en teken daar ruwweg het silhouet op? Om een gevoel te krijgen als je er vlak naast staat op die grootte?***
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |