Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!
Ik snap nu de verwarring.quote:Op zaterdag 22 april 2023 00:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hier kan ik van alles op zeggen, maar dit is wat je tegen mij zei:
[..]
Misschien haalde je mij met Leandra door elkaar ofzo?
Typisch weer om het over deze boeg te gooien in plaats van gewoon op de feitelijke data in te gaan.quote:Op zaterdag 22 april 2023 00:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Deze dude retweet deze gast. In hoeverre moeten we deze extreme Muskhaters serieus nemen?
https://twitter.com/JUNlPER/status/1649516911753850880
Fijn dat je de verwarring begrijpt, als je nou ook nog eens ophoudt te doen alsof je niet begrijpt wat ik bedoel met "het blauwe vinkje is waardeloos geworden" zijn we helemaal klaar.quote:Op zaterdag 22 april 2023 00:33 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik snap nu de verwarring.Lekker staaltje online opvattingen. Ik reageerde op jou in de post, maar ik had het over @:Leandra in die post. Was niet helemaal duidelijk.
![]()
Gay én extreem-links is een rare combinatie. Over het algemeen is liberaal juist lgbtq+-vriendelijk. Harde communisten ofzo niet.quote:Op zaterdag 22 april 2023 00:59 schreef Gunnter het volgende:
Ik begrijp het appeal van Twitter maar niet. Het doet allemaal zo gay aan en extreemlinks. Een gifplek.
quote:Op zaterdag 22 april 2023 00:59 schreef Gunnter het volgende:
Ik begrijp het appeal van Twitter maar niet. Het doet allemaal zo gay aan en extreemlinks. Een gifplek.
Ik begreep je wel hoor, alleen niet meer nadat je er zelf, in je voorbeeld, weer waarde in ging leggenquote:Op zaterdag 22 april 2023 00:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn dat je de verwarring begrijpt, als je nou ook nog eens ophoudt te doen alsof je niet begrijpt wat ik bedoel met "het blauwe vinkje is waardeloos geworden" zijn we helemaal klaar.
Als je het niet wilt begrijpen ook trouwens, dus doe vooral geen moeite mij nog te mentionen, ik ben wel klaar met je niet willen begrijpen en er iedere keer wat anders van maken
De aantrekkingskracht zit hem vooral in de mensen die er zitten. Ik heb in de jaren een lijst opgebouwd van mensen die ik volg (ongeveer 500 in getal). Van media en individuele journalisten tot politici, overheden en OSINT-figuren dat ik in mijn tijdlijn heel snel gevoed wordt met informatie zodra er iets gebeurt dat ik interessant vind.quote:Op zaterdag 22 april 2023 00:59 schreef Gunnter het volgende:
quote:Op zaterdag 22 april 2023 01:10 schreef trein2000 het volgende:
Bij de zoekfunctie moet je zo veel mogelijk wegblijven.
Huh? Ik stel je gewoon een vraagquote:Op zaterdag 22 april 2023 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Typisch weer om het over deze boeg te gooien in plaats van gewoon op de feitelijke data in te gaan.
Ja, wat ik zeg, typisch weer om het in deze hoek te zoeken. En je gaat het natuurlijk zelf ook niet uitzoeken. En ik ook niet. Dus ja, dan is het niet waar? Ofzo?quote:Op zaterdag 22 april 2023 01:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Huh? Ik stel je gewoon een vraagIk ken die persoon en zijn aanhang niet en het eerst wat ik zie is een manifest om iedereen die een vinkje heeft te blokkeren om ervoor te zorgen dat Twitter zal branden.
En ze doen er niks aan.quote:Op zaterdag 22 april 2023 01:47 schreef Barbusse het volgende:
Dat blauwe vinkje kunnen kopen is gewoon linke soep. De account lijkt betrouwbaar, maar is het niet. Never underestimate the stupidity of people. Russische trollfarms doen een massaal fapje nu.
En om meer tekst te kunnen schrijven las ik. Straks hele lappen tekst op Twitter.quote:Op zaterdag 22 april 2023 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jawel meer vinkjes verkopen. Alles om maar zwarte cijfers te schrijven.
Blauwe vinkjes zijn nu het omgekeerde van betrouwbaar en die worden massaal geblokkeerd. #BlockTheBluequote:Op zaterdag 22 april 2023 01:47 schreef Barbusse het volgende:
Dat blauwe vinkje kunnen kopen is gewoon linke soep. De account lijkt betrouwbaar, maar is het niet. Never underestimate the stupidity of people. Russische trollfarms doen een massaal fapje nu.
Erger nog, ze geven belangrijke Twitteraars nu zelf automatisch blauw vinkje zonder dat ze daar om gevraagd hebben haha.quote:
Ze zijn goed bezigquote:Op zaterdag 22 april 2023 08:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Erger nog, ze geven belangrijke Twitteraars nu zelf automatisch blauw vinkje zonder dat ze daar om gevraagd hebben haha.
quote:Op zaterdag 22 april 2023 08:47 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Blauwe vinkjes zijn nu het omgekeerde van betrouwbaar en die worden massaal geblokkeerd. #BlockTheBlue
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |