Gewoon door de ramen kijken a la de wallen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:40 schreef realnice11 het volgende:
Ah is leuk en niet leuk
de knappe ( lekkere ) meisjes komen op de lekkere en intresante dingen af die ze bij de ah verkopen,
maar snobs en saai vervelende mannen en jongemannen en wannebe machoes komen dan weer op die knappe meisjes af, In de ah dus.
echt voor mij een reden om niet altijd naar de ah te gaan, maar het niet gaan doe ik met pijn in mijn hart, zowel voor de lekkere hapjes als voor de knappe studentes die ik dan mis
Waarom geloof ik dat niet.quote:Het bedrijf benadrukt dat medewerkers een bovenmodaal salaris krijgen en jaarlijks 55 vrije dagen hebben. Dat kan oplopen tot negentig dagen per jaar.
Denk dat meer dan de helft van de mensen in de DCs gedetacheerd zijn van uitzendbureaus.quote:
Beetje dom dozen schuiven en dan bovenmodaal pakken. Ik heb de verkeerde keuze gemaakt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:46 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Denk dat meer dan de helft van de mensen in de DCs gedetacheerd zijn van uitzendbureaus.
Ik zou m’n dag niet willen vullen met dozen sjouwen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Beetje dom dozen schuiven en dan bovenmodaal pakken. Ik heb de verkeerde keuze gemaakt.
Het is gewoon niet logisch om zo'n ongeschoolde baan zoveel te betalen. Zeker supermarkten staan er niet om bekend.
Omdat het niet waar is?quote:
Dat zijn 11 weken vakantie. Zijn er vacatures?quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:37 schreef QAnonn het volgende:
Het bedrijf benadrukt dat medewerkers een bovenmodaal salaris krijgen en jaarlijks 55 vrije dagen hebben.
Dat zijn geen 55 dagen, als ik het zo snel uitreken.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
Vakantie Medewerkers met een voltijd dienstverband hebben op jaarbasis recht op 160 wettelijke vakantie uren en 48 bovenwettelijke vakantie uren.
De catch is waarschijnlijk dat je die vakantiedagen niet vrij mag opnemen en dat ze worden ingeroosterd door de appie en dat die ze ook twee minuten van te voren weer ingetrokken kunnen worden. En als je dan net op vakantie bent en dus niet kan komen word je er insta uitgetieft zonder recht op ww, want "werkweigering".quote:
Het lijkt mij sterk dat ze de arbeidswet overtreden op dit gebied.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
De catch is waarschijnlijk dat je die vakantiedagen niet vrij mag opnemen en dat ze worden ingeroosterd door de appie en dat die ze ook twee minuten van te voren weer ingetrokken kunnen worden. En als je dan net op vakantie bent en dus niet kan komen word je er insta uitgetieft zonder recht op ww, want "werkweigering".
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
De catch is waarschijnlijk dat je die vakantiedagen niet vrij mag opnemen en dat ze worden ingeroosterd door de appie en dat die ze ook twee minuten van te voren weer ingetrokken kunnen worden. En als je dan net op vakantie bent en dus niet kan komen word je er insta uitgetieft zonder recht op ww, want "werkweigering".
Op zondag werken en daar een compensatiedag voor krijgen, resultaat is 0quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:01 schreef Red_85 het volgende:
Holy shit! 55 dagen vrij?!
Wat zeuren ze daar?
Oow nee, wat is dat voor bullshit?quote:Op zondag 23 april 2023 11:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Op zondag werken en daar een compensatiedag voor krijgen, resultaat is 0
Ik neem aan dat ze 'bovengemiddeld' bedoelen ipv 'bovenmodaal'?quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:37 schreef QAnonn het volgende:
Het bedrijf benadrukt dat medewerkers een bovenmodaal salaris krijgen en jaarlijks 55 vrije dagen hebben. Dat kan oplopen tot negentig dagen per jaar.
Dit idd, flikker gewoon op met al kutverhogingen steeds voor ongeschoold werk.quote:Op zondag 23 april 2023 15:39 schreef Nielsch het volgende:
En zo blijven de vakbonden het inflatievuurtje aanwakkeren met hun debiele looneisen en stakingen.
Onzin. Volgens de DNB is er geen sprake van een loonprijsspiraal.quote:Op zondag 23 april 2023 15:39 schreef Nielsch het volgende:
En zo blijven de vakbonden het inflatievuurtje aanwakkeren met hun debiele looneisen en stakingen.
quote:Op zondag 23 april 2023 20:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vroeger werd er gestaakt om de werkgever te raken, vandaag de dag willen de vakbonden zoveel mogelijk burgers dwars zitten. Kutvolk is het.
Wat een onzin, alle prijzen verhogen, miljarden winsten draaien maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten qua personeel.quote:Op zondag 23 april 2023 20:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vroeger werd er gestaakt om de werkgever te raken, vandaag de dag willen de vakbonden zoveel mogelijk burgers dwars zitten. Kutvolk is het.
Nee, hoor. Het is prima mogelijk om de werkgever daar te raken waar jij wil (zijn portemonnee), terwijl je de overlast voor de bevolking (die er geen kloot mee te maken heeft) tot een minimum beperkt.quote:
Moet je bij Ahold gaan janken, die komen aan met een schaamteloze 6%.quote:Op zondag 23 april 2023 20:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het is prima mogelijk om de werkgever daar te raken waar jij wil (zijn portemonnee), terwijl je de overlast voor de bevolking (die er geen kloot mee te maken heeft) tot een minimum beperkt.
Netto in Duitsland? Behalve merk frisdrank en bier ook niet meer de moeite waard.quote:Op zondag 23 april 2023 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
staak maar , maakt me niks , ik ga wel naar de netto
https://www.nettorama.nl/laagste-prijs-garantie/quote:Op zondag 23 april 2023 20:57 schreef tralalala het volgende:
[..]
Netto in Duitsland? Behalve merk frisdrank en bier ook niet meer de moeite waard.
Met bovenmodaal zullen ze wel bedoelen "meer dan de sector-cao". Die 55 dagen zijn 25 vakantiedagen en de rest ADV.quote:Op zondag 23 april 2023 17:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze 'bovengemiddeld' bedoelen ipv 'bovenmodaal'?
En 55 vakantiedagen ipv vrije dagen? Want anders zouden ze 310 dagen per jaar werken. Dat is 6 dagen per week.
You have virus sirquote:Op zondag 23 april 2023 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.nettorama.nl/laagste-prijs-garantie/
8%. Beter lezen. En wat is daar mis mee, trouwens? Bij mijn bedrijf was dat 6% over het afgelopen jaar.quote:Op zondag 23 april 2023 20:50 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Moet je bij Ahold gaan janken, die komen aan met een schaamteloze 6%.
Je hoeft niet naar de ah te gaan, je kan ook gewoon langs de aldi.quote:Op zondag 23 april 2023 20:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het is prima mogelijk om de werkgever daar te raken waar jij wil (zijn portemonnee), terwijl je de overlast voor de bevolking (die er geen kloot mee te maken heeft) tot een minimum beperkt.
Iedereen roept toch dat hij het goed voor zichzelf wil? Dus iedereen is volgens jou een populist die moet zwijgen?quote:Op zondag 23 april 2023 21:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
8%. Beter lezen. En wat is daar mis mee, trouwens? Bij mijn bedrijf was dat 6% over het afgelopen jaar.
Nog nooit in de geschiedenis van de mensheid is de werkgever verantwoordelijk geweest voor de inflatie en/of de inflatiecorrectie. Sterker nog, te grote loonsverhogingen houden de hoge inflatie in stand. Dat weten de vakbonden ook, maar die gaan gewoon verder met hun populisme.
vorig jaar kostte ene pot appelmoes die ik altijd koop 69 cent, nu 1,39 en de inhoud is 20% minder geworden, daarnaast betaal je nu 25 eurocent statiegeld op ALLE plastic flessen, en ze verdwijnen nog steeds in de kliko bij veel mensenquote:Op zondag 23 april 2023 21:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
8%. Beter lezen. En wat is daar mis mee, trouwens? Bij mijn bedrijf was dat 6% over het afgelopen jaar.
Nog nooit in de geschiedenis van de mensheid is de werkgever verantwoordelijk geweest voor de inflatie en/of de inflatiecorrectie. Sterker nog, te grote loonsverhogingen houden de hoge inflatie in stand. Dat weten de vakbonden ook, maar die gaan gewoon verder met hun populisme.
We hebben hier een user die denkt dat als de schappen bij de AH leeg zijn, dat geen impact gaat hebben op de andere supermarkten.quote:Op zondag 23 april 2023 21:06 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je hoeft niet naar de ah te gaan, je kan ook gewoon langs de aldi.
Welke taal is dit? Belgisch?quote:Op zondag 23 april 2023 21:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Iedereen roept toch dat hij het goed voor zichzelf wil? Dus iedereen is volgens jou een populist die moet zwijgen?
Hoe zouden deze mensen in het distributiecentrum dat moeten doen?quote:Op zondag 23 april 2023 20:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja.quote:Op zondag 23 april 2023 21:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke taal is dit? Belgisch?
En de recordhoge winst die de Appie vorig jaar heeft geboekt speelt geen rol in het aanwakkeren van inflatie? Beetje vreemd om die verantwoordelijkheid alleen maar bij werknemers met hun looneis neer te leggen.quote:Op zondag 23 april 2023 21:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel benieuwd dan welke supermarkten nog meer spullen via distributiecentra van de Albert Heijn krijgenquote:Op zondag 23 april 2023 21:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We hebben hier een user die denkt dat als de schappen bij de AH leeg zijn, dat geen impact gaat hebben op de andere supermarkten.![]()
Ik doe vrijwel nooit boodschappen bij de Albert Heijn. Te duur en veel producten hebben slechte kwaliteit.
Er is zoveel wat hoge inflatie in stand houdt. Van de oorlog tot graaimentaliteit.quote:Op zondag 23 april 2023 21:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit. Ze hebben groot gelijk met die staking. Mijn zegen hebben ze.quote:Op zondag 23 april 2023 23:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er is zoveel wat hoge inflatie in stand houdt. Van de oorlog tot graaimentaliteit.
Maar om dan te gaan zeiken over de werkende man die beter beloond wordt in deze dure tijd...
Nee hoor ze hebben een goede reden om het te doen..quote:Op zondag 23 april 2023 15:39 schreef Nielsch het volgende:
Wat een kutmuziek. Begrijp de AH welquote:Op maandag 24 april 2023 14:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het begin was in elk geval erg gezellig:
[ twitter ]
Je zal zien dat het allemaal weer wordt doorberekend naar de consument.quote:Op zondag 23 april 2023 20:43 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat een onzin, alle prijzen verhogen, miljarden winsten draaien maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten qua personeel.
quote:Stakers AH zetten door: 'Ook lege schappen bij andere supers'
De medewerkers van de distributiecentra van Albert Heijn zeggen net zo lang door te gaan met staken voor een hoger loon tot de supermarktketen met een beter bod komt. "Dan zullen ook bij andere supermarktetens de schappen leeg raken", voorspelt retailexpert Paul Moers.
In alle distributiecentra van Albert Heijn staken medewerkers nu, zegt FNV-bestuurder Levin Zühlke-van Hulzen. Eerder was nog gecommuniceerd dat de acties maar tot woensdag zouden duren.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-andere-supermarkten
quote:Bonden: stakende medewerkers Albert Heijn worden geïntimideerd
Stakende medewerkers van distributiecentra van Albert Heijn krijgen te maken met intimidatie en dreigen ontslagen te worden als ze niet weer gaan werken, melden FNV en CNV. De vakbonden zeggen dat parttimers in dienst van Albert Heijn persoonlijk worden benaderd door leidinggevenden. "In sommige gevallen worden ze zelfs thuis opgezocht", weet CNV-bestuurder Soraya Faez.
Uitzendkrachten zouden behalve dreigementen met ontslag volgens de bonden ook te horen krijgen dat ze alleen nog maar de vervelendste taken mogen doen of een slechter werkrooster krijgen als ze niet weer aan de slag gaan. Sommige uitzendmedewerkers moeten bij het tekenen van hun arbeidscontract beloven niet lid te worden van een vakbond. "Dit is totaal onacceptabel en zowel Albert Heijn als de uitzendbureaus moeten hier per direct een einde aan maken", zegt Faez.
Ook FNV roept uitzendbureaus op te stoppen met "deze ontoelaatbare praktijken" en wil dat Albert Heijn optreedt tegen de uitzendbureaus. Meldingen van uitzendkrachten die onder druk worden gezet stromen binnen bij de vakbond sinds de eerste stakingsdag afgelopen zondag.
https://dvhn.nl/economie/(...)ideerd-28395396.html
aangezien heel veel gexporteerd wordt, word een deel van de loonstijging door het buitenland betaald en in NL betekent dat dat de prijzen hier helemaal niet 1 op 1 door hoeven te stijgen.quote:Op zondag 23 april 2023 15:39 schreef Nielsch het volgende:
hahah, een uitzendkracht die gaat staken staat toch gelijk aan wegsturen? Werkgevers hoeven voor het wegsturen niet eens een reden te gevenquote:
Het weer schijnt ook al kut te zijn. Plus er gaan miljarden worden weggepist aan onzin. Die linksom of rechtsom door de gewone burger betaald gaan worden.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:40 schreef Farenji het volgende:
Nou, de schappen waren vandaag behoorlijk leeg. Er was nauwelijks groente, geen verse melk, bijna geen yoghurt. Gelukkig nog wel veel bier en wijn, en genoeg pleepapier.
Hopelijk totdat het personeel voor het harde werken, meer waardering krijgt van de werkgevers.quote:Op zaterdag 29 april 2023 19:26 schreef loveli het volgende:
Hoe lang zullen ze hun poot stijf houden?
ik hoop tot ze 100% hun zin krijgenquote:Op zaterdag 29 april 2023 19:26 schreef loveli het volgende:
Hoe lang zullen ze hun poot stijf houden?
Het gaat niet om de FNV maar om het personeel, en die hebben best recht van klagen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 16:24 schreef maan_man het volgende:
FNV is natuurlijk iedere geloofwaardigheid kwijt. Bij anderen eisen wat jij je eigen personeel niet wil geven. Zou ze als AH vriendelijk uitlachen en de deur wijzen.
Bij fnv gaat het vooral om fnv. Leden zijn geld en vakbonden zijn al jaren op retourquote:Op zondag 30 april 2023 10:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het gaat niet om de FNV maar om het personeel, en die hebben best recht van klagen.
Nu hier ook lege schappen. Laat Albert Heijn er maar van leren.quote:Op zondag 30 april 2023 11:09 schreef HSG het volgende:
En terecht. Tijdens de Coronajaren heeft AH (en Ahold) zoveel omzet en winst gemaakt dat het tijd is de mensen die ook 's nachts op moeten om de supermarkten te bevoorraden beter gaan betalen.
Zet hem op!
"Deplorables"?quote:Op zondag 30 april 2023 11:22 schreef Nicksanders het volgende:
Gewoon aan t werk en anders nieuwe vrachtwagen deplorables laten starten.
Hadden ze maar beter hun best moeten doen op school.
Opgelost.
Dit. Ik ga wel naar de Jumbo/Lidl als ik het bij de AH niet kan krijgen.quote:Op zondag 30 april 2023 23:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nu hier ook lege schappen. Laat Albert Heijn er maar van leren.
Lekker hip Republikeins doen met je basisschool diploma.quote:Op zondag 30 april 2023 11:22 schreef Nicksanders het volgende:
Gewoon aan t werk en anders nieuwe vrachtwagen deplorables laten starten.
Hadden ze maar beter hun best moeten doen op school.
Opgelost.
Vreemd genoeg is dat hier de standaard. Vermoed dat de winkel nu helemaal bijna leeg is.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:40 schreef Farenji het volgende:
Nou, de schappen waren vandaag behoorlijk leeg. Er was nauwelijks groente, geen verse melk, bijna geen yoghurt. Gelukkig nog wel veel bier en wijn, en genoeg pleepapier.
Hier lijkt het eerder omgekeerd. Normaal gesproken is er veel leeg als ik b.v. om een zondagochtend een beetje bijtijds even wat boodschappen wil doen, maar nu lijkt alles gewoon netjes gevuld.quote:Op maandag 1 mei 2023 01:34 schreef Vijfpatat het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is dat hier de standaard. Vermoed dat de winkel nu helemaal bijna leeg is.
Dat is ook precies het beoogde doel van zo'n staking.quote:Op maandag 1 mei 2023 07:50 schreef Alpha0 het volgende:
Ga ik toch lekker naar een andere supermarkt. Genoeg te kiezen hier bij mij in de buurt
quote:Schappen Albert Heijn steeds leger: 'Sommige centra liggen helemaal plat'
In Zwolle, Geldermalsen en Pijnacker hebben medewerkers van distributiecentra van Albert Heijn het werk neergelegd. "En ook in Zaandam en Tilburg wordt de stakingsbereidheid steeds hoger." Dat zegt vakbondsbestuurder Shefania Sewbaks van FNV. Gesprekken met Albert Heijn zijn er nog niet gepland, en de schappen raken steeds verder leeg.
Die lege schappen waren afgelopen week vooral in het noordoosten en zuidwesten van het land te zien. "Dat wordt deze week zeker meer", zegt Sewbaks. Volgens haar is het in sommige distributiecentra al zover dat 80 procent van de werknemers het werk heeft neergelegd. "En de actiebereidheid neemt alleen maar toe."
Albert Heijn wil snel om tafel
FNV wil een loonsverhoging van minimaal 10 procent voor een cao met een looptijd van een jaar. Het laatste bod van Albert Heijn betrof 8 procent meer salaris verspreid over twee jaar. Ook zou Albert Heijn de zondagtoeslag voor medewerkers willen halveren. "Dat moet van tafel", zegt Sewbaks.
Er is nog één distributiecentrum waar nog niet volop gestaakt wordt, namelijk in Hoorn. "Dat was eerst van supermarkt Deen", zegt Sewbaks. "Daar zitten nog weinig leden van ons."
Albert Heijn zegt snel weer om tafel te willen gaan met de bonden. Ondertussen probeert de supermarktketen zijn winkels zo goed en kwaad als het kan te bevoorraden. Volgens de woordvoerder van Albert Heijn is de impact nog altijd het meest merkbaar in het zuidwesten en noordoosten van het land. In die regio's hebben de stakingen volgens de supermarktketen de meeste impact.
Steeds meer stakers
Maar dat zou de komende dagen dus weleens kunnen veranderen. "We begonnen vorige week in sommige centra met 100 tot 150 stakers, dat waren er vrijdag al 1000. Dat aantal loopt nog steeds op, ook omdat steeds meer uitzendkrachten ook mee gaan doen. Die worden door supermarkten vaak ingezet als stakingsbrekers."
Lege schappen
Ondertussen zien klanten van Albert Heijn de schappen dus leger en leger worden.
Ik zou ze geven wat ze willen en vervolgens de hele flikkerse bende uitbesteden in de komende 10 jaar.quote:
Uitbesteden aan wie?quote:Op maandag 1 mei 2023 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou ze geven wat ze willen en vervolgens de hele flikkerse bende uitbesteden in de komende 10 jaar.
Dit zijn diensten die je gewoon kan inkopen. En indien gewenst richt je zelf een separaat bedrijf op die dit voor je gaat doen. En dan op zo’n manier dat je het centrum zelf en de werkzaamheden loskoppelt. Zodat je indien nodig bij een staking gewoon op een andere manier de boel doorgang kan laten vinden.quote:
Misschien moet je dit idee pitchen bij ahold, daar zijn ze vast zelf nog niet op gekomen.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit zijn diensten die je gewoon kan inkopen. En indien gewenst richt je zelf een separaat bedrijf op die dit voor je gaat doen. En dan op zo’n manier dat je het centrum zelf en de werkzaamheden loskoppelt. Zodat je indien nodig bij een staking gewoon op een andere manier de boel doorgang kan laten vinden.
Daarmee zorg je voor continuïteit.
Staken is vaak disproportioneel. En bovendien is het voor de FNV een middel om leden te werven.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:03 schreef koemleit het volgende:
de mensen die hier zeggen "hadden ze maar beter hun best moeten doen op school, dan hadden ze nu meer verdient", snappen niet hoe het werkt.
Er zullen altijd mensen zijn die deze werkzaamheden (moeten) doen. Omdat het relatief eenvoudige werkzaamheden zijn, zullen deze baantjes altijd in de onderste regionen van het loongebouw bivakkeren. Dat is niet erg. Maar dat wil niet zeggen dat deze mensen niet op hoeven te komen voor hun rechten. Alles is duurder geworden, en dus verwachten zij een loonstijging in verhouding. Hier maken ze zich sterk voor, en verenigen ze zich (de vakbond). Hun levenstandaard zal niet verbeteren na de (eventuele) loonstijging gezien de inflatie.
Verder moeten die lui maar eens terug kijken naar de tijd voordat er vakbonden bestonden, 60 urige werkwerken, karig loon etc.
De medewerkers hebben alle recht om te staken, en ik snap ze heel goed. Voer je geen actie dan gaat het groot kapitaal er met de winst vandoor, om deze manier blijft er nog een beetje in de zak van de werknemers.
Heb ook het idee dat deze roepers het vooral storend vinden omdat er lege schappen zullen onstaan, en dat de AH medewerkers daarom maar aan het werk moeten.
Of wel, maar zoals ik al schreef is het iets om over een langere periode uit te rollen.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Misschien moet je dit idee pitchen bij ahold, daar zijn ze vast zelf nog niet op gekomen.
dat het voor FNV een middel is, ben ik het mee eens.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Staken is vaak disproportioneel. En bovendien is het voor de FNV een middel om leden te werven.
Stakingsrecht dient gewoon ingeperkt te worden.
Wel jammer dat de slavernij is afgeschaft he?quote:Op maandag 1 mei 2023 14:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Of wel, maar zoals ik al schreef is het iets om over een langere periode uit te rollen.
Nu de FNV onredelijk aan het worden is zullen er wel bedrijven zijn die zich gaan wapenen.
https://www.rtvutrecht.nl(...)rkers-staken-nu-zelfquote:FNV had eerder al een tegenbod gedaan aan de eisen van FNV Personeel. De werkgever wil een 3-jarige cao afsluiten waarbij er vanaf 1 mei tussen de 3 en 7 procent loon bijkomt
Ik geef mijn mening. Dat ik er niets over te zeggen heb lijkt mij evident.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat het voor FNV een middel is, ben ik het mee eens.
dat het disproportioneel is, is natuurlijk niet aan jou om te bepalen. Het zal soms zo zijn. Maar in dit geval vind ik het niet zo. Er is een giga inflatie, en Ahold maakt mega winsten. Reden genoeg om daar als personeel niet aan mee te willen werken, tenzij je zelf ook goed beloond wordt.
Waarom zou dat disproportioneel zijn? vind jij dat de winsten naar de aandeelhouders moeten?
En dan "stakingsrecht dient gewoon ingeperkt te worden" mag je wmb onderbouwen?
waarom?
het is ook geen absoluut recht, stakingen worden vaak genoeg verboden, vaak in het algemeen belang.
dit is een optie, maar dit kost natuurlijk ook geld. Houd er rekening mee dat er bij de "inhuurfirma's" ook mensen (goed) betaald willen krijgen.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit zijn diensten die je gewoon kan inkopen. En indien gewenst richt je zelf een separaat bedrijf op die dit voor je gaat doen. En dan op zo’n manier dat je het centrum zelf en de werkzaamheden loskoppelt. Zodat je indien nodig bij een staking gewoon op een andere manier de boel doorgang kan laten vinden.
Daarmee zorg je voor continuïteit.
Een loonsverhoging van slechts 8% bieden is inderdaad exact hetzelfde als slavernij.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wel jammer dat de slavernij is afgeschaft he?
Voor de goede orde: dat is dus minder dan AH geboden heeft.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:18 schreef ReplaR het volgende:
FNV, van andere meer dan 10% eisen maar zelf maar tussen de 3 en 7% aan je eigen personeel willen geven
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)rkers-staken-nu-zelf
Uiteindelijk zijn dat de afwegingen die je moet maken inderdaad.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:19 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit is een optie, maar dit kost natuurlijk ook geld. Houd er rekening mee dat er bij de "inhuurfirma's" ook mensen (goed) betaald willen krijgen.
Uiteindelijk is het een vraag en aanbod spel, en op dit moment willen mensen niet werken voor deze voorwaarden, dus is er geen aanbod aan werknemers. Die staken.
Je kunt natuurlijk gebruik gaan maken van uitzendkrachten en inhuurfirma's. Maar dan heb je kans dat je handjes tekort hebt in geval van krapte op de arbeidsmarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |