Er is geen structurele overbevolking in Azië.quote:Op zondag 16 april 2023 09:53 schreef nils_22 het volgende:
Verplichte euthanasie voor Aziaten? Ivm de overbevolking
Corona bewijst het tegendeel. Mensen zijn uiteindelijk toch kuddedieren.quote:Op zondag 16 april 2023 09:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog even los van het belachelijke idee, net alsof mensen zich als makke lammetjes zouden laten omleggen.
quote:Op zondag 16 april 2023 09:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is geen structurele overbevolking in Azië.
Nederland is ruim 4x zo dichtbevolkt als Azië.
Een vreemde vergelijking om opeens een land met een continent te vergelijken. Lokaal zijn er ook in Azië flink dichte populaties. In shanghai wonen bijvoorbeeld 26.000.000 miljoen mensen en is de populatiedichteheid 10.0000 mensen per km2quote:Op zondag 16 april 2023 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Azië heeft maar een bevolkingsdichtheid van 89 mensen per km2.
Nederland zit op 425 mensen per km2.
Azië is best wel dunbevolkt vergeleken met Nederland.
Hoe bewijst Corona het tegendeel? Zijn er toen mensen actief omgelegd?quote:Op zondag 16 april 2023 09:56 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Corona bewijst het tegendeel. Mensen zijn uiteindelijk toch kuddedieren.
Dat is lekker als je bijvoorbeeld sinds je 14e in een rolstoel zit.quote:Op zondag 16 april 2023 09:56 schreef Centenbak het volgende:
Bijvoorbeeld vanaf 70 jaar een jaarlijkse conditietest die je moet zien te halen?
Die mogen een aangepaste test doen. Genoeg mensen in een rolstoel die aan één of andere sport doen en er daarmee toch iets van proberen te maken.quote:Op zondag 16 april 2023 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is lekker als je bijvoorbeeld sinds je 14e in een rolstoel zit.
Mentale gezondheid iedereen die actief Willem engel gesteund of koffie gedronken op het museumplein heeft 10 jaar van de beoogde leeftijd afhalen?quote:Op zondag 16 april 2023 09:56 schreef Centenbak het volgende:
Ik denk niet dat je een leeftijd als grens moet opleggen, maar de fitheid en mentale gezondheid na de 70.
Ik heb sowieso geen interesse in sport, dus ik zou falen voor iedere test.quote:Op zondag 16 april 2023 10:13 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Die mogen een aangepaste test doen. Genoeg mensen in een rolstoel die aan één of andere sport doen en er daarmee toch iets van proberen te maken.
Ik moest meteen aan Midsommar denken.quote:Op zondag 16 april 2023 09:02 schreef nils_22 het volgende:
Children of the Corn dachten er ook zo over
Ah. Ik dacht dat je die Voyager aflevering bedoelde.quote:Op zondag 16 april 2023 09:07 schreef ems. het volgende:
Was ooit een Stark Trek aflevering over, voor de geïnteresseerden.
Oneens trouwens.
Niet mee eens. Vaker helpen bejaarden met de (achter)kleinkinderen, houden ze een familie bij elkaar als spilfiguur en hebben ze veel wijsheden te delen. Ook helpen ze met kleine dingen in de buurt.quote:Op zondag 16 april 2023 11:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Bejaarden brengen geen enkel nut meer voor de maatschappij.
En gehandicapten. Dat scheelt veel zorg.quote:Op zondag 16 april 2023 11:14 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ah. Ik dacht dat je die Voyager aflevering bedoelde.
Daarin worden ouderen, zieken en gehandicapte naar de 'volgende uitstraling' geholpen, zodat ze geen last meer zullen zijn voor hun familie en de samenleving.
Maar toch wel vreemd dat er blijkbaar wel gepraat kan worden over het actief beëindigen van een leven bij een bepaalde leeftijd, al is die persoon misschien nog gezond van lijf en leden, maar het is nog steeds een grote no-go voor jongere mensen, die om wat voor reden geen zin meer in het leven hebben.
Die worden voor gek verklaard en moeten eerst maar eens bewijzen dat ze er echt geen zin meer in hebben, terwijl ze therapieën moeten volgen om ze van die gedachten af te helpen.
Doe daar dan eerst iets mee, ipv mensen in leven proberen te houden, tegen hoge kosten voor de maatschappij en kijk meteen of er organen getransplanteerd kunnen worden.
Zo kan door hun dood, iemand die nog wel verder wil, een beter leven krijgen.
Sla je ook meerdere vliegen met één klap, want die kunnen dan weer productief worden en/of minder gaan kosten.
Als je menselijk leven een kosten/baten analyse maakt wel ja.quote:Op zondag 16 april 2023 11:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is een discussie waard, de zorgkosten voor 75+ en alles wat erbij hoort zijn ontzettend hoog.
Door die kosten weg te nemen kun je idd enorm veel geld pompen in het eerder stoppen met werken en andere levensvreugde verhogende activiteiten.
Bejaarden brengen geen enkel nut meer voor de maatschappij.
Maar ja zelf wil ik ook graag 80 worden.
Zelfkeuze is een eerste plaats recht in onze maatschappij dus dat maakt het al gelijk onmogelijk deze discussie.
Tot dat jij door ziekte of ongeluk een van die zwaar gehandicapten wordt, sta jij er dan ook nog zo in?quote:Op zondag 16 april 2023 11:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En gehandicapten. Dat scheelt veel zorg.
Veel psychisch of zwaar gehandicapten zorgen voor een 2 op 1 behandeling, daar ben je dus 2 fulltimers pp op kwijt in de maatschappij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |