Het gras is niet altijd groener aan de overkant. Een vriendin van mij is gaan samenwonen met een vent die in het begin zei een kinderwens te hebben en na 10 jaar verkering "nee toch niet". Haar enige grote wensen in het leven waren trouwen en het krijgen van kinderen. Trouwen vindt de beste meneer ook "niet nodig".quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik heb genoeg hobby's maar dat vult deleegte niet. Het leven is zo dodelijk saai als je op deze leeftijd alleen bent. Ik vind er niks aan en het ergste is dat ik het niet kan veranderen.
Heb dat ook wel en ben pas 33. Ik heb dat bijvoorbeeld met dat ik op YouTube series van FoxKids opzoek uit de 90s begin jaren 2000 en dan inderdaad bijna depressief ervan raken dat die tijd never nooit meer terugkomt. Games zelfde verhaal bijna, voelt vandaag de dag allemaal zo normaal aan terwijl ik vroeger echt maanden lang uitkeek als er een nieuwe game werd aangekondigd. Films precies zo, voor mijn gevoel kwamen er vroeger veel betere films uit dan nu, we zitten in de tijd van de remake/reboot/remaster, dat zulks. Komt weinig orgineels meer uit vandaag de dag. Volgende week komt er nieuw album van Deftones uit, maar dat draaide ik 20 jaar geleden ookal.. snap heel goed wat je bedoeld man, ik kan hier ook helemaal in blijven hangen vaak en daar word je echt niet vrolijk van.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:39 schreef Discombobulate het volgende:
Wel vaker, of vaak misschien, zo'n heel naar gevoel van depressief/nostalgie.
Dat had ik voor mijn 18e eigenlijk nooit. Kan niet echt pinpointen wat het nou eigenlijk is.
Dat, maar er is ook nog een ander aspect, alleen ik kan m'n vinger er niet op leggen wat.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:44 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Heb dat ook wel en ben pas 33. Ik heb dat bijvoorbeeld met dat ik op YouTube series van FoxKids opzoek uit de 90s begin jaren 2000 en dan inderdaad bijna depressief ervan raken dat die tijd never nooit meer terugkomt. Games zelfde verhaal bijna, voelt vandaag de dag allemaal zo normaal aan terwijl ik vroeger echt maanden lang uitkeek als er een nieuwe game werd aangekondigd. Films precies zo, voor mijn gevoel kwamen er vroeger veel betere films uit dan nu, we zitten in de tijd van de remake/reboot/remaster, dat zulks. Komt weinig orgineels meer uit vandaag de dag. Volgende week komt er nieuw album van Deftones uit, maar dat draaide ik 20 jaar geleden ookal.. snap heel goed wat je bedoeld man, ik kan hier ook helemaal in blijven hangen vaak en daar word je echt niet vrolijk van.
Ja heel herkenbaar. Dan hoor ik een mooi nummer die me aan een bepaalde tijd doet denken, kan er depri van worden. Dan denk ik, vanaf nu kan alles alleen maar slechter worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:39 schreef Discombobulate het volgende:
Dat had ik voor mijn 18e eigenlijk nooit. Kan niet echt pinpointen wat het nou eigenlijk is.
Dit herken ik ook zeker! Hangt vooral samen bij mij met het besef dat bepaalde levensfasen nu echt voorbij zijn en nooit meer terugkomen. Ik kan echt regelmatig met weemoed terugdenken aan mijn middelbare schooltijd, en hoe heel de wereld nog aan je voeten lag. Of die periode dat je voor het eerst regelmatig uitging, en de euforie die daarbij hoorde.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:39 schreef Discombobulate het volgende:
De 14-jarige versie van mezelf ook, vermoedelijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:12 schreef VKV het volgende:
Ik vind het fijn dat ik me niet laat beïnvloeden door social media (wat mijn 14-jarige ik wel had laten gebeuren).
*aan het denken gezet*quote:Ik ben ooit wel wakker geschud door een opmerking van iemand dat je rond het 50ste jaar een soort opsplitsing gaat zien in mensen die een gezonde leefstijl hadden en mensen die dat niet hadden. De tweede groep krijgt dan ineens de consequenties dubbel en dwars te verduren. Dat heeft mij nu wel aangespoord tot het werken aan een betere leefstijl (ben 35). Ik voel me dus meer verantwoordelijk voor een gezonder en fitter lijf en betere mentale gezondheid.
Maak je geen zorgen, ik ken een man die op z'n 49-ste is getrouwd met een veel jongere vrouw.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 00:42 schreef -Deluzion- het volgende:
40+ en geëindigd zonder partner of kinderen. Het leven voelt leeg en saai, een eindeloze leegte en telkens een naar gevoel alsof je gefaald hebt in het leven. Al je jeugdvrienden hebben partners en kinderen terwijl jij alleen bent achtergebleven. Het enige dat je kent zijn afwijzingen, zonder ooit te weten hoe het is om gewenst te worden. Op een gegeven moment accepteer je dus gewoonn dat je een 'loser of life' bent.
Wellicht een geruststelling: zolang je er jonger uitziet dan je bent, heb je waarschijnlijk een langere levensverwachting dan gemiddeld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:56 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik begin wel wat onrustiger te worden als ik pijntjes heb of me niet fit voel. Teveel ellende ziekte en dood om me heen gehad. Slecht voor het vertrouwen in je eigen lijf.
Het is vooral ergerlijk. Want het is tegenwoordig vrij normaal. Snel pijnlijke voeten, vooral.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:56 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik begin wel wat onrustiger te worden als ik pijntjes heb of me niet fit voel. Teveel ellende ziekte en dood om me heen gehad. Slecht voor het vertrouwen in je eigen lijf.
Dat vraag ik me ook wel eens af. Ik ben net over de 30, maar wordt altijd rond de 24 geschat. Soms zie ik ook iemand van dezelfde leeftijd als mij en die schat ik dan weer 38-40. Of daar werkelijk waar ook iets achter zit dat iemand die jonger geschat wordt gezonder of langzamer oud wordt weet ik niet, maar soms heb ik dat idee wel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Wellicht een geruststelling: zolang je er jonger uitziet dan je bent, heb je waarschijnlijk een langere levensverwachting dan gemiddeld.
Artsen zullen je dat kunnen bevestigen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel eens af. Ik ben net over de 30, maar wordt altijd rond de 24 geschat. Soms zie ik ook iemand van dezelfde leeftijd als mij en die schat ik dan weer 38-40. Of daar werkelijk waar ook iets achter zit dat iemand die jonger geschat wordt gezonder of langzamer oud wordt weet ik niet, maar soms heb ik dat idee wel.
Het zou mij niet verbazen. Maar wel mooi meegenomen voor mij.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Artsen zullen je dat kunnen bevestigen.
Geen idee of dat voor mij geldt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Wellicht een geruststelling: zolang je er jonger uitziet dan je bent, heb je waarschijnlijk een langere levensverwachting dan gemiddeld.
Hou op. Zere voeten, vermoeide spieren. En zo stijf als een plank. Opstart moeilijkheden in de ochtend en rugpijn. En ik krijg zadeltasjes aan mijn flanken. En een buikrolletje ook nog.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het is vooral ergerlijk. Want het is tegenwoordig vrij normaal. Snel pijnlijke voeten, vooral.
Maar het ligt meer aan m'n algehele medische dossier dan aan m'n leeftijd.
Bang voor de dood ben ik verder niet, iig niet die van mezelf.
Op welke leeftijd?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:39 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hou op. Zere voeten, vermoeide spieren. En zo stijf als een plank. Opstart moeilijkheden in de ochtend en rugpijn. En ik krijg zadeltasjes aan mijn flanken. En een buikrolletje ook nog.Nooit gehad verdomme.
Als dat zo is, is dat wel jong. Ik ben bijna 10 jaar ouder. Heb toch geen van die detrimentals. Ik houd @Seeburg54 toch op 70 - 71quote:
Welke initiatieven neem je?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik heb genoeg hobby's maar dat vult deleegte niet. Het leven is zo dodelijk saai als je op deze leeftijd alleen bent. Ik vind er niks aan en het ergste is dat ik het niet kan veranderen.
Hoe was de overgang voor jou?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Als dat zo is, is dat wel jong. Ik ben bijna 10 jaar ouder. Heb toch geen van die detrimentals. Ik houd @:Seeburg54 toch op 70 - 71
De penispauze?quote:
quote:
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Als dat zo is, is dat wel jong. Ik ben bijna 10 jaar ouder. Heb toch geen van die detrimentals. Ik houd @:Seeburg54 toch op 70 - 71
Klopt ook nog.quote:
Zou je niet eens naar de dokter gaan?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:01 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben 54 geworden deze zomer.
Maar het gezeik begon zo'n 10 jaar geleden.![]()
Och, dat heb ik al zo vaak gedaan.quote:Op zondag 24 augustus 2025 08:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Zou je niet eens naar de dokter gaan?
"Het zit vast tussen de oren."quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:00 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Och, dat heb ik al zo vaak gedaan.
Ik ben er nooit wat mee opgeschoten.
Nou, ik heb een forse ischias gehad. De arts wilde me antidepressiva voorschrijven voor de zenuwpijn. Ik snap dat niet.quote:
Heb je dat nooit even gegoogeld?quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:06 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Nou, ik heb een forse ischias gehad. De arts wilde me antidepressiva voorschrijven voor de zenuwpijn. Ik snap dat niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |