abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 17:08:33 #1
375570 crew  Cyan9
pi_208771688
De verkiezingen zijn geweest, hier alle uitslagen:
https://nos.nl/collectie/(...)e-statenverkiezingen
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208771776
Hunze en Aa's, waar ik nu woon, gaat in het waterschap trouwens van Water Natuurlijk, PvdA, ChristenUnie en Geborgd Ongebouwd naar BBB, Water Natuurlijk, PvdA en Geborgd Ongebouwd.

Waarom die laatste boerenclub er nou steeds bij moet...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208790923
De Eerste Kamer verkiezingen worden steeds spannender, nu is het de vraag of de coalitie elkaar nog wel een extra zetel gunt: https://www.ad.nl/politie(...)rste-kamer~a7ed20d3/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 april 2023 @ 17:02:23 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208792823
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:21 schreef Hanca het volgende:
Hunze en Aa's, waar ik nu woon, gaat in het waterschap trouwens van Water Natuurlijk, PvdA, ChristenUnie en Geborgd Ongebouwd naar BBB, Water Natuurlijk, PvdA en Geborgd Ongebouwd.

Waarom die laatste boerenclub er nou steeds bij moet...
Omdat de boeren natuurlijk meer verstand hebben van water dan ons. Snap dat dan.

:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208810873
Hier in BN de Stem/AD vandaag een artikel over Haagse onvrede in PvdA/Groenlinks omdat die elkaar in de provincies niet vasthouden. Ofwel, de establishmentpartijen die riepen/hoopten dat BBB geen verantwoordelijkheid zou nemen of zou imploderen, gaan zelf weer als eerst rollebollend over straat.
't Echte en 't ware!
pi_208828878
twitter
zie email 27 oktober
pi_208829161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ook hier weer een advies wat veel slechter had kunnen zijn wat mij betreft.

Op Flevoland na, vallen alle provincies me eerlijk gezegd heel erg mee. Over het algemeen vrij brede coalities (op Zeeland na dan, maar daar is links ook gewoon wel erg klein).
  woensdag 19 april 2023 @ 19:36:48 #9
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208829287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat valt mij nog alleszins mee!
Opvallende combinatie wel, geen CDA en flink meer zetels dan nodig voor een meerderheid. Benieuwd of deze combinatie straks ook daadwerkelijk zo gaat onderhandelen en of er dan in het proces nog een partij af gaat vallen.
En PvdA en GL hier in ieder geval nog wel samen dus :P
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 10:52:36 #10
375570 crew  Cyan9
pi_208834530
Ik weet niet hoe ze provinciaal liggen, maar een combinatie van GL en SGP klinkt toch ergens heeeel bijzonder.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208861969
quote:
BBB kiest in provincie voor VVD, PvdA en zelfs GroenLinks, maar niet D66

Nu deze week ook in Overijssel de verkenners hun werk hebben afgerond is in alle provincies min of meer duidelijk welke kant het op gaat met de formatie van Gedeputeerde Staten. BBB zit als grootste partij en grote winnaar van de verkiezingen overal aan de onderhandelingstafel.
https://nos.nl/artikel/24(...)nlinks-maar-niet-d66

Samenvatting van de tussenstand bij de formaties. Het meest opvallende is dat D66 in alle provincies voorlopig oppositie mag voeren.
Incelfrikandel
pi_208862670
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 14:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)nlinks-maar-niet-d66

Samenvatting van de tussenstand bij de formaties. Het meest opvallende is dat D66 in alle provincies voorlopig oppositie mag voeren.
D’66 oogst wat het zaait.
pi_208862763
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:43 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
D’66 oogst wat het zaait.
Wat zaait D66?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_208862860
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat zaait D66?
Ze hebben vooral in de verkiezingen richting BBB gedaan wat ze altijd tegen PVV en FvD deden: een tweestrijd maken. Pechtold tegen Wilders en later Pechtold tegen Baudet. Dat hebben ze nu ook gedaan met Van der Plas, maar BBB is natuurlijk geen FvD of PVV, de anderen willen er prima mee regeren. Van der Plas is ook geen Wilders of Baudet. En dan kom je dus in de positie dat jij overal buiten valt.
pi_208862922
quote:

[..]
Wat zaait D66?
Ze komen met zulke extreme ideeën dat ieder die er geen fan van is bijna automatisch een hekel aan hen krijgt.
pi_208863310
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hebben vooral in de verkiezingen richting BBB gedaan wat ze altijd tegen PVV en FvD deden: een tweestrijd maken. Pechtold tegen Wilders en later Pechtold tegen Baudet. Dat hebben ze nu ook gedaan met Van der Plas, maar BBB is natuurlijk geen FvD of PVV, de anderen willen er prima mee regeren. Van der Plas is ook geen Wilders of Baudet. En dan kom je dus in de positie dat jij overal buiten valt.
Volgens kale_gehaktbal gaat het echter om extreme ideeën. Dus ik denk dat hij wat anders bedoelt dan wat jij hier zegt?

Van der Plas is inderdaad geen PVV of FvD qua rechts-radicalisme. Wel verder denk ik de zoveelste rattenvanger van Hamelen waar mensen achteraan huppelen door voorgehouden sprookjes en uit algemene onvrede, waar ik dat van mensen aan de onderkant van de samenleving helemaal niet snap... een SP stem had me dan veel logischer geleken bv.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-04-2023 17:22:36 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_208863326
quote:

[..]
Wat zaait D66?
Ellende
pi_208863341
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ze komen met zulke extreme ideeën dat ieder die er geen fan van is bijna automatisch een hekel aan hen krijgt.
Ik weet niet goed wat je hiermee bedoelt. D66 loopt als progressieve partij graag op de troepen vooruit en gaat makkelijker dan veel andere partijen door structuren heen.

In dit geval was het stikstofgebeuren een thema, waar D66 denk ik juist een heel redelijke opstelling in heeft... gewoon luisteren naar wat de rechter je teruggeeft en het echte probleem aan pakken.
pi_208863403
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 17:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Volgens kale_gehaktbal gaat het echter om extreme ideeën. Dus ik denk dat hij wat anders bedoelt dan wat jij hier zegt?

Van der Plas is inderdaad geen PVV of FvD qua rechts-radicalisme. Wel verder denk ik de zoveelste rattenvanger van Hamelen waar mensen achteraan huppelen door voorgehouden sprookjes en uit algemene onvrede, waar ik dat van mensen aan de onderkant van de samenleving helemaal niet snap... een SP stem had me dan veel logischer geleken bv.
We bedoelen inderdaad wat anders, dat is duidelijk. Maar ik denk wel dat de strategie van D66 in hun gezicht is ontploft.
pi_208863961
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Zoals wat, precies? Want ik zou wel eens willen weten op welke extreme ideeen ik heb gestemd. En de volgende keer weer ga stemmen, overigens.

Stoere staal uitslaan is prima, hoor, maar doe dan wel boter bij de vis.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2023 18:10:16 ]
pi_208864283
d66 is een voorbeeld van een partij waar je elke paar jaar een nieuwe wind hebt, met nieuwe mensen die uiteindelijk ook geen fuck uithalen of je 'beschermen' of iets wat er op lijkt

nieuw leiderschap, penthouse-meneer out, diplomaat in, een nieuw likje verf

nog niet zo lang geleden hadden ze het kostuum van studentenpartij aangetrokken

als democratie 66 plakken ze vervolgens een handtekening onder het stufi-gedoe en stonden ze aan het graf van het raadgevend referendum

en nu er lokaal gestemd moet worden komt aan het licht welke plannen allicht een beetje extreem zijn van de huidige groep 'democraten', is nogal onderwerp van gesprek geloof ik de afgelopen maanden/jaren

we kunnen het ook nog hebben over hun ongezonde drang naar europa als je wil
pi_208864296
of het feit dat die miljarden niet alleen naar boeren en natuur gaan, maar ook een systeem/manier om dat allemaal te tracken

d66 is de enige overgebleven (regerings)partij die volop inzet op dat ongecontroleerde miljardenfonds

regels verzinnen en implementeren is een, maar daar hoort dus ook een streng handhavingsbeleid bij

dat laatste scoort alleen niet zo goed, want een kosten/baten analyse wordt lastig te verdedigen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2023 18:39:09 ]
pi_208864350
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:35 schreef aTypisch het volgende:
d66 is een voorbeeld van een partij waar je elke paar jaar een nieuwe wind hebt, met nieuwe mensen die uiteindelijk ook geen fuck uithalen of je 'beschermen' of iets wat er op lijkt

nieuw leiderschap, penthouse-meneer out, diplomaat in, een nieuw likje verf

nog niet zo lang geleden hadden ze het kostuum van studentenpartij aangetrokken

als democratie 66 plakken ze vervolgens een handtekening onder het stufi-gedoe en stonden ze aan het graf van het raadgevend referendum

en nu er lokaal gestemd moet worden komt aan het licht welke plannen allicht een beetje extreem zijn van de huidige groep 'democraten', is nogal onderwerp van gesprek geloof ik de afgelopen maanden/jaren

we kunnen het ook nog hebben over hun ongezonde drang naar europa als je wil
Ik zie niets exteremistisch in wat jij aanroert en hun pro-EU standpunt is al decennia een kernpunt waar velen achter staan, de steun voor de EU is nog nooit zo groot geweest in Europa dus volgens mij zit het extremisme ergens anders.
pi_208864364
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals wat, precies? Want ik zou wel eens willen weten op welke extreme ideeen ik heb gestemd. En de volgende keer weer ga stemmen, overigens.

Stoere staal uitslaan is prima, hoor, maar doe dan wel boter bij de vis.
Een blanco cheque van 25 miljard voor het stikstofprobleem zou ik vrij extreem willen noemen.
Iedereen die geen auto van 40 ruggen kan kopen het ongeveer onmogelijk maken om nog auto te kunnen rijden zou ik vrij extreem willen noemen.
Meer mensen binnen laten dan dat er überhaupt aan huizen bijgebouwd kan worden zou ik vrij extreem willen noemen.
Een lapzwans als minister van klimaat en energie die geen benul heeft heeft wat je met kernenergie kan zou ik vrij extreem willen noemen.
En dan heb ik nog niet eens over de stuitend arrogante houding van Kaag.
pi_208864365
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:37 schreef aTypisch het volgende:
of het feit dat die miljarden niet alleen naar boeren en natuur gaan, maar ook een systeem/manier om dat allemaal te tracken

d66 is de enige overgebleven (regerings)partij die volop inzet op dat ongecontroleerde miljardenfonds

regels verzinnen en implementeren is een, maar daar hoort dus ook een streng handhavingsbeleid bij

dat laatste scoort alleen niet zo goed, want een kosten/baten analyse wordt lastig te verdedigen
Gelul. Alle regeringspartijen staan nog steeds achter de fondsen en nogmaals, niets extremistisch aan en volgens mij ook niet verzonnen door D66 maar door de gehele coalitie.

Dat laatste geld voor wel meer partijen, persoonlijk zou ik eerder een partij die 50% van de natuurgebieden in Nederland wil opheffen extreem noemen, overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')