abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 april 2023 @ 16:41:48 #1
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_208771460

Welkom bij alweer een nieuwe editie van de FPCL, de FOK! Premier Cycling League. De zevende editie om precies te zijn, in het jaar 2023. Laten we hopen dat we zoveel mogelijk gespaard blijven van allerlei extrasportieve perikelen en we een zo volledig mogelijk seizoen kunnen afwerken!

De deelnemers van het eerste uur zullen hun prestaties van eerdere seizoenen geanalyseerd hebben, nieuwkomers hebben naar ik mag aannemen alle topics van voor tot achter minutieus doorgelezen en eenieder heeft in de wielerloze maanden niets anders gedaan dan het wielernieuws en de transfers nauwgezet volgen.

De FPCL wordt afgewerkt in competitievorm; elke week neemt jouw team het op tegen het team van een andere user. Met een beetje geluk scoor je met een team vol kneuzen een vijfde plaats, waar een team vol toppers geen topklassering garandeert.

Met de opzet van het spel onderscheidt de FPCL zich van de normale wielerpoule, waar na een paar etappes of wedstrijden 95% van de deelnemers al kansloos is of waarbij je afhankelijk bent van een slecht genomen bocht in een massasprint of een afgelopen ketting in volle finale.

De vraag is natuurlijk welke strategie eenieder gaat volgen tijdens de biedrondes. En wie heeft er Matxin aangesteld als scout? Wie moet het doen met de adviezen van Thijsje Zonneveld? Wie krijgt een schansspringer die hij of zij niet kent in de schoot geworpen door een opdringerige zaakwaarnemer? Wie betaalt de hoofdprijs voor de nieuwe Pecharroman? Spannend! Wie kroont zich uiteindelijk tot de Patrick Lefevere van Fok?

En als je je lijstje uiteindelijk helemaal af hebt en je cursor boven de verzendknop zweeft ga je toch weer twijfelen. Is 16 miljoen wel genoeg voor Wout van Elzakker? Na talloze keren wijzigen van de definitieve versie van hét lijstje druk je ten langen leste toch maar op versturen, om van de spanning verlost te zijn. Maar dan begint direct weer het lange wachten. Het wachten op, ja waarop eigenlijk? Ja inderdaad: een teleurstelling. We kunnen niet wachten!

Eindstand seizoen 2022:

Feiten en cijfers over 2022:
wimderon in WLR / FOK! Premier Cycling League 2022 #14 Het draait vaak niet
Hall of Fame / Records:
wimderon in WLR / FOK! Premier Cycling League 2022 #14 Het draait vaak niet

Hoe werkt het spel?
• Voordat de competitie begint is het de taak van de manager om een team bij elkaar te krijgen. Dit gebeurt middels een draft waarbij gewerkt wordt met blinde biedingen.
• De draft werkt als volgt: Met een budget van 100 miljoen dien je een team van 14 renners samen te stellen in verschillende biedrondes. Het minimumbod voor een renner bedraagt 0,10 miljoen en biedingen mogen tot twee cijfers achter de komma precies zijn. Na een biedronde worden alle biedingen naast elkaar gelegd, waarbij de persoon met het hoogste bod op een renner deze in zijn team kan verwelkomen. Voor een voorbeeldje verwijs ik naar vijf jaar geleden: wimderon in SPT / FOK! Premier Cycling League, bij vragen of onduidelijkheden kun je uiteraard ook in het topic terecht.
• De teams nemen het vervolgens tijdens het seizoen elke speelronde tegen elkaar op in onderlinge confrontaties, waarbij het vooraf gepubliceerde speelschema gevolgd wordt. De winnaar krijgt 3 punten, een gelijkspel levert 1 punt voor beiden op en de verliezer staat met lege handen.
• Deze resultaten worden verwerkt in een stand, die de uitslag van het spel uiteindelijk bepaalt. Bij een gelijk puntenaantal in de totale tussenstand geeft het aantal gescoorde punten de doorslag. Is dit ook gelijk dan wordt er geloot.
• Elke wedstrijd van het niveau .1 en hoger telt mee (met uitzondering van ploegen- en duotijdritten), voor een volledig overzicht verwijs ik u door naar de kalender. Wordt een wedstrijd toegevoegd aan de kalender dan wordt deze toegevoegd aan de speelronde waar deze qua datum in valt. Wordt een wedstrijd verplaatst dan geldt hiervoor hetzelfde. Uitzonderingen hierbij vormen koersen die (gaan) vallen na de laatste wedstrijd die op de oorspronkelijke kalender staat.
• Als er een renner wordt betrapt op doping, al dan niet mechanisch, dan krijgt het team waar hij voor rijdt drie punten in mindering. De gescoorde punten van deze renner in de speelronde die bezig is vervallen, eerder gescoorde punten en resultaten van het team blijven wel staan.
• Transfers werken als volgt: voor aanvang van de transferperiode maak je kenbaar welke renner(s) je wilt verkopen. Hiervoor ontvang je de helft van het bedrag dat je voor deze renner hebt betaald terug. Dit bedrag kun je samen met je nog resterende budget gebruiken om je team weer aan te vullen tot het aantal van 14, met renners die nog op de markt zijn. Ook dit gebeurt middels blinde biedrondes.

Teams:
Aguero
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baggerbaas
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bill_Hillie
SPOILER
Chiappucci
SPOILER
Dale__Cooper
SPOILER
DecoAoreste
SPOILER
DeLuna
SPOILER
Faraday01
SPOILER
Felagund
SPOILER
franklop
SPOILER
Fretwork
SPOILER
Frozen-assassin
SPOILER
GotenSSJ
SPOILER
heywoodu
SPOILER
hhh38
SPOILER
ijs_beer
SPOILER
Immerdebestebob
SPOILER
johannes_vermeer
SPOILER
Knijn1985
SPOILER
Mani89
SPOILER
Max23
SPOILER
maxi-mus
SPOILER
Mexicanobakker
SPOILER
Momo
SPOILER
Pino112
SPOILER
Pistolero
SPOILER
Rellende_Rotscholier
SPOILER
Sabata
SPOILER
skysherrif
SPOILER
Slobeend
SPOILER
steven184
SPOILER
wimderon
SPOILER
Speelschema:
De eerste 31 speelrondes:
https://www.dropbox.com/s/txpltc0cyz0stf0/heenronde.xlsx?dl=0

De rest volgt.

Kalender:
SPOILER
FPCL Croky Cup:
Volgt mogelijk

Puntentelling:
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:23:26 #2
209676 knijn1985
pi_208772193
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:29:50 #3
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_208772241
Ik eis sympathie.
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:32:36 #4
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_208772259
Tour du Jura Cycliste 1.1
Marchand

Giro della Città Metropolitana di Reggio Calabria 1.1
Fiorelli, Colleoni

Amstel Gold Race 1.UWT
Skujins

Tour du Doubs 1.1
Marchand

Heuvelkoersen zijn niet echt de kracht van mijn team zo te zien. @Max23
pi_208772361
Het duurt even maar dan is Quinten toch zijn centen waard. De waanzin gaat nog even door.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 14 april 2023 @ 19:36:56 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208772827
-

-

Amstel Gold Race 1.UWT
Bagioli, Valter, Madouas, Ferron

Tour du Doubs 1.1
-

Het is duidelijk waar het moet gebeuren tegen @Pistolero Gelukkig aardig wat lui voor een ereplaats aan de start.
pi_208773356
Albanese begint dan rijkelijk laat aan zijn seizoen, maar hij levert wel gelijk. Ook Martin doet met een 4e plek in Besancon leuk mee.
  Redactie Sport vrijdag 14 april 2023 @ 22:27:27 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208775004
Een broodnodige, relatief goedkope overwinning. Wij danken een van de weinige niet-miskopen Zingle.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 14 april 2023 @ 22:29:25 #9
pi_208775016
Volgende ronde moeten de punten komen in de Amstel. Geen idee wat de tegenstand precies is.
  vrijdag 14 april 2023 @ 23:14:27 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208775641
0 - 16

Je bent een lul @maxi-mus
pi_208782545
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 19:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
-

-

Amstel Gold Race 1.UWT
Bagioli, Valter, Madouas, Ferron

Tour du Doubs 1.1
-

Het is duidelijk waar het moet gebeuren tegen @:pistolero Gelukkig aardig wat lui voor een ereplaats aan de start.
-

-

Amstel Gold Race 1.UWT
Skjelmose, Lutsenko, Piccolo, Bax

Tour du Doubs 1.1
Cardis

Nee, dit wordt niks. Jouw AGR team is toch wel een stukje beter.
  zaterdag 15 april 2023 @ 19:01:01 #12
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208782608
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2023 18:55 schreef Pistolero het volgende:

[..]
-

-

Amstel Gold Race 1.UWT
Skjelmose, Lutsenko, Piccolo, Bax

Tour du Doubs 1.1
Cardis

Nee, dit wordt niks. Jouw AGR team is toch wel een stukje beter.
Ik raadpleeg Emil even om dit te checken. Mijn renners hebben ***, **, **, en * en die van jou *** en **. Scheelt ook weer niet zo veel.
  Redactie Sport zondag 16 april 2023 @ 17:12:23 #13
pi_208792981
De punten zijn er in de Amstel
pi_208793313
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 19:01 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik raadpleeg Emil even om dit te checken. Mijn renners hebben ***, **, **, en * en die van jou *** en **. Scheelt ook weer niet zo veel.
Lutsenko en Skjelmose hebben zowaar geleverd, wonderen bestaan.
  zondag 16 april 2023 @ 17:58:24 #15
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208793534
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2023 17:40 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Lutsenko en Skjelmose hebben zowaar geleverd, wonderen bestaan.
Ik heb 6,11 en 13. Dat is precies even veel punten als die 2 van jou. Maar misschien heb je ergens anders nog wat.
pi_208794267
Pogacar levert weer, Benoot ook nog net in de top 15. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Redactie Sport maandag 17 april 2023 @ 07:31:59 #17
pi_208798427
Ah ja, deze week hoef ik niet te kijken of ik kans maak om te winnen. Tot volgende week!
pi_208798773
dat wordt niks deze ronde. Powless uitgevallen en de rest niet op de foto. zelfs al zetten ze Powless over twee dagen weer op de fiets dan ziet ie nog scheef van die klap. hopen op hulp van Frits van Turenhout
  maandag 17 april 2023 @ 09:15:09 #19
209676 knijn1985
pi_208798879
  maandag 17 april 2023 @ 09:16:13 #20
209676 knijn1985
pi_208798886
Speelronde 24:
17-4-2023 21-4-2023 Tour of the Alps 2.Pro
19-4-2023 19-4-2023 La Flèche Wallonne 1.UWT
23-4-2023 23-4-2023 Liège-Bastogne-Liège 1.UWT

Speler 1 Score 1 Score 2 Speler 2
heywoodu 0 - 0 Rellende_Rotscholier
Fretwork 0 - 0 Aguero
Slobeend 0 - 0 Knijn1985
franklop 0 - 0 johannes_vermeer
DeLuna 0 - 0 Momo
Faraday01 0 - 0 Mani89
Felagund 0 - 0 Mexicanobakker
wimderon 0 - 0 hhh38
baggerbaas 0 - 0 Frozen-assassin
Skysherrif 0 - 0 dale__cooper
Chiappucci 0 - 0 Sabata
Ijs_beer 0 - 0 Pistolero
Max23 0 - 0 Bill_Hillie
Pino112 0 - 0 DecoAoreste
steven184 0 - 0 GotenSSJ
maxi-mus 0 - 0 Immerdebestebob
  maandag 17 april 2023 @ 09:22:39 #21
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208798928
@Pistolero we hebben elkaar beflikkerd :'(
pi_208798933
Tegen @johannes_vermeer in ronde 24

Dainese zal in de bergen wel het verschil maken.

Tour of the Alps 2.Pro
Dainese ( :') ), Sivakov en Gall vs -

La Flèche Wallonne 1.UWT
Moniquet, Gregaard vs Bardet, Serrano, Goossens

Liège-Bastogne-Liège 1.UWT
Moniquet, Gregaard vs Serrano, Goossens

[ Bericht 0% gewijzigd door franklop op 17-04-2023 15:32:03 ]
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_208799014
Jeetje, zowaar weer 3 punten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_208799015
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 09:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
@:pistolero we hebben elkaar beflikkerd :'(
Nee, dit kan niet. _O-

Ben wel benieuwd wat de recordscore is qua gelijkspel de afgelopen jaren. Dit moet toch aardig in de buurt komen.
  maandag 17 april 2023 @ 09:36:35 #25
262211 hhh38
pi_208799037
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:32 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Nee, dit kan niet. _O-

Ben wel benieuwd wat de recordscore is qua gelijkspel de afgelopen jaren. Dit moet toch aardig in de buurt komen.
quote:
Meest doelpuntrijke gelijkspel:
1. El-Stinho - Felagund | 287-287 | speelronde 36 2022
2. Frozen-assassin - El-Stinho │ 250-250 │ speelronde 13 2019
3. Mani89-heywoodu | 210-210 | speelronde 32 2021
4. maxi-mus-I.R.Baboon | 140-140 | speelronde 7 2021
5. TiTu-I.R.Baboon │ 112-112 │ speelronde 24 2017
Evenaring van de 3e plek!
  maandag 17 april 2023 @ 09:56:01 #26
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_208799141
Eindelijk zit het eens mee met de loting.
pi_208802447
Begin met P2 en P6 in de Alpen.

Dainese helaas geen punten.
pi_208803572
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2023 15:32 schreef franklop het volgende:
Begin met P2 en P6 in de Alpen.

Dainese helaas geen punten.
Ik hijs de witte vlag alvast.
pi_208804550
Tejo geeft er gelijk een snok aan. Is ook nodig, want ik weet niet wat de Waalse tweeluik gaat brengen: nog meer waanzin, of rampspoed
pi_208804576
Louter nederlagen de laatste tijd. Gelukkig leeft Jack Haig weer.
  maandag 17 april 2023 @ 19:19:53 #31
262211 hhh38
pi_208804789
Ik heb niemand in Trentino ;(
pi_208805101
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:19 schreef hhh38 het volgende:
Ik ook niet. -O-

SPOILER
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 17 april 2023 @ 20:24:56 #33
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208805901
Dit is toch heerlijk mensen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 17 april 2023 @ 20:26:08 #34
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208805915
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:24 schreef Mani89 het volgende:
Dit is toch heerlijk mensen.
[ afbeelding ]
Hallo Wim89.
  dinsdag 18 april 2023 @ 10:25:58 #35
262211 hhh38
pi_208810131
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:19 schreef hhh38 het volgende:
Waalse Pijl: Izagirre, Ulissi, Colleoni, Teugels
LBL: vast hetzelfde
  Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 11:13:21 #36
pi_208810559
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:40 schreef Felagund het volgende:

[..]
Ik ook niet. -O-

SPOILER
Gevalletje Zou het wat uitmaken inderdaad.

Tenzij Pogacar woensdag ineens de bibbers krijgt en een week uitgesloten is van fietsen denk ik dat de winnaar wel gekend is.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 11:47:30 #37
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_208810918
Hopelijk gaat Healy z'n vorm nog even verlengen tot Luik, dan kan ik @knijn1985 op 5 punten zetten :).
pi_208813554
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:33 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]
Ik hijs de witte vlag alvast.
Valpartij van Gall kan mij een berg punten kosten
  woensdag 19 april 2023 @ 15:09:44 #39
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_208826021
Mooie zege van Kämna vandaag. Zou het dan eindelijk weer eens lukken om een ronde te winnen?
  woensdag 19 april 2023 @ 16:32:35 #40
209676 knijn1985
pi_208826842
Tussenstand Speelronde 24:
Speler 1 Score 1 Score 2 Speler 2
heywoodu 44 - 160 Rellende_Rotscholier
Fretwork 23 - 0 Aguero
Slobeend 50 - 20 Knijn1985
franklop 130 - 80 johannes_vermeer
DeLuna 0 - 0 Momo
Faraday01 307 - 0 Mani89
Felagund 350 - 160 Mexicanobakker
wimderon 136 - 0 hhh38
baggerbaas 110 - 33 Frozen-assassin
Skysherrif 0 - 128 dale__cooper
Chiappucci 16 - 224 Sabata
Ijs_beer 0 - 388 Pistolero
Max23 0 - 84 Bill_Hillie
Pino112 29 - 99 DecoAoreste
steven184 0 - 0 GotenSSJ
maxi-mus 0 - 60 Immerdebestebob
  woensdag 19 april 2023 @ 16:48:34 #41
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_208827005
Higuita is wel echt een gigantische miskoop, zelfs in koersen die op z’n lijf geschreven staan stapt die af of eindigt in de achterhoede. Had ook 25 miljoen in het putje kunnen flikkeren _O-
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Redactie Sport woensdag 19 april 2023 @ 17:48:48 #42
pi_208827721
Doet Barguil eens iets nuttigs, moet ie tegen Potjakker.
pi_208827922
Mijn doperende Deen schroeit als nooit tevoren. _O_
pi_208831338
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Doet Barguil eens iets nuttigs, moet ie tegen Potjakker.
Ook nog Maxim van Gils in de top 10. Wel wat zuur idd, bij mij eindigde Tiesj ook nog als 7e.
Album top 100 2024
  Redactie Sport woensdag 19 april 2023 @ 21:48:50 #45
pi_208831352
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 21:47 schreef Felagund het volgende:

[..]
Ook nog Maxim van Gils in de top 10. Wel wat zuur idd, bij mij eindigde Tiesj ook nog als 7e.
Ja, maar van Gils heeft ook al wel geleverd in rondes dat het wel nuttig was ;)

Ik had eigenlijk totaal niks van deze weken verwacht maar van Gils rijdt behoorlijk, jammer van de loting dan.
pi_208852612
Simon Carr leeft :o
pi_208852639
Neem een voorsprong nu, maar zie dat Bardet zondag ook mag rijden
pi_208852865
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:19 schreef Chiappucci het volgende:
Simon Carr leeft :o
Tejo zakte ver in, maar pakt het klassement in Süd Tirol, pfoe. zelfs Milesi scoort per öngeluk een elfde plaats en zijn eerste punten
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 april 2023 @ 14:44:20 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208862297
Verdomme, die zien we vast even niet terug :(
https://www.lottodstny.be(...)-lennert-van-eetvelt
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208862442
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 14:44 schreef heywoodu het volgende:
Verdomme, die zien we vast even niet terug :(
https://www.lottodstny.be(...)-lennert-van-eetvelt
Kan je dan ook nog 3 punten kosten!
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')