abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208839220
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:25 schreef arvensis het volgende:
Hier komen mijn extra kilo’s vandaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ik kan echt de tropical milkshake aanraden!! Ik wilde laatst een decaf cappuccino halen, maar die hadden ze niet, dus ja…
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 20 april 2023 @ 17:39:11 #102
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208839242
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:20 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ah nu weet ik waar die 15 kg extra bij mij vandaan komen :+

Zou je niet inmiddels al misselijk moeten zijn, of kwam dat bij je eerste ook later in de zwangerschap pas?
Vorige keer met 8 weken, en ik ben nu ook 8 weken. Dus ik verwacht het deze week (ik weet dat het zo niet werkt hoor).
Heel soms een vlaag maar kan niet zeggen dat ik last heb van misselijkheid.
Ben benieuwd of het nog komt :P
pi_208839244
quote:
17s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:28 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik ben van 1990 en ik voel me nog lang niet volwassen inderdaad :D
Haha, ik denk dat dat gevoel nooit komt. Ik vraag me soms echt af wie ooit heeft bedacht dat ik al deze verantwoordelijkheden mag dragen. Ik heb 80% van de tijd echt geen idee waar ik mee bezig ben :D
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 20 april 2023 @ 17:40:16 #104
346653 Ceviche
pi_208839251
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnenkort ga ik weer eens kleding kopen voor mijn zoon en dan hoop ik nog de pannenkoeken te kunnen halen :9~
pi_208839253
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:39 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Vorige keer met 8 weken, en ik ben nu ook 8 weken. Dus ik verwacht het deze week (ik weet dat het zo niet werkt hoor).
Heel soms een vlaag maar kan niet zeggen dat ik last heb van misselijkheid.
Ben benieuwd of het nog komt :P
Lastig. Moet ik nu voor je duimen dat het weg blijft of juist dat het nog komt?
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 20 april 2023 @ 17:53:41 #106
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208839338
quote:
SPOILER
Omnomnom :9
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208839416
Mijn kraamverzorgende was ook 15 ofzo :+ maar ze straalde heel veel zelfvertrouwen uit en ze voelde heel goed aan waar ze zich wel en niet mee moest bemoeien. In het ziekenhuis daarentegen (ik moest 24 uur blijven ter observatie) was het juist de oudere verpleegkundige die direct mijn borst pakte om met mijn tepel voor mijn kind te wapperen :{ ik had liever degenen die even meekeken, concludeerden dat we het wel redden samen en weer vertrokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 20-04-2023 19:13:16 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208839742
Mijn kraamverzorgende zat al 40 jaar in het vak. Dat had voor- en nadelen. :+
pi_208840021
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 18:02 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kraamverzorgende was ook 15 ofzo :+ maar ze straalde heel veel zelfvertrouwen uit en ze voelde heel goed aan waar ze zich wel en niet mee moest bemoeien. In het ziekenhuis daarentegen (ik moest 24 blijven ter observatie) was het juist de oudere verpleegkundige die direct mijn borst pakte om met mijn tepel voor mijn kind te wapperen :{ ik had liever degene die even meekeken, concludeerden dat we het wel redden samen en weer vertrokken.
Oh my, ik moet lachen om de manier waarop je het schrijft, maar dat is natuurlijk ook niet OK. Hè nu ben ik in de war!
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 20 april 2023 @ 19:21:49 #110
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208840551
Bestaat geen kraamzorg hier in Engeland! Dus heb dat probleem gelukkig niet! :D

Morgen nog 8 weken tot mijn uitrekeningsdatum, wat gaat de tijd toch snel!
pi_208846034
Gaat inderdaad snel! Ik nog 10 weken!

Vinden jullie het ook zo lastig om rustig aan te doen?

Ik ben weer begonnen met sporten, zo’n 3x per week, heel april zit daarnaast volgepland met sociale dingen, ik werk 4 dagen per week en zou de woensdagen dus als rustdag moeten hebben, maar tot nu toe is ook daar elke dag wel wat geweest (geheel mijn eigen schuld of keuze) :'). Hopelijk lukt het om in mei wel ietsje rustiger aan te doen.

Mijn verloskundigen raden mij ook aan om eerder met verlof te gaan dan pas met 4 weken ervoor, maar ik voel daar nog niks voor. Nog iemand hier die 4 weken gaat proberen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 21-04-2023 06:46:21 ]
  vrijdag 21 april 2023 @ 00:15:48 #112
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208846947
Ohh ik ben blij voor je dat je nog zoveel kan doen @Anne . Hier zit ik vandaag precies op 10 weken voor de uitgerekende datum maar het lijkt met de week erger te worden qua kwaaltjes. Wandelen gaat niet meer wamt dan lig ik gegarandeerd de hele volgende dag op bed van de bekkenbodempijn en met nogal lage energie, die lage energie zorgt er nu voor dat ik verplicht een week vrij moet nemen (mailtjes van klanten kwamen in mijn hoofd niet eens meer aan), normaal lang op een stoel zitten kan ik niet want ik heb bepaalde plekken in mijn rug die constant pijn doen waardoor de enige optie liggen is en zelfs met mijn huishouden ben ik na één taak al uitgeput waardoor mijn huis niet op orde is. Ik tel die 10 weken dus echt af..

Maar prijs me nog steeds gelukkig dat ik niet steeds naar een ziekenhuis hoef ofzo wegens de kwalen, die verhalen heb ik in mijn omgeving wel eens gehoord.
With love :*
  vrijdag 21 april 2023 @ 08:20:50 #113
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208848007
quote:
3s.gif Op donderdag 20 april 2023 23:20 schreef Anne het volgende:

Ik ben weer begonnen met sporten, zo’n 3x per week, heel april zit daarnaast volgepland met sociale dingen, ik werk 4 dagen per week en zou de woensdagen dus als rustdag moeten hebben, maar tot nu toe is ook daar elke dag wel wat geweest (geheel mijn eigen schuld of keuze) :'). Hopelijk lukt het om in mei wel ietsje rustiger aan te doen.

Mijn verloskundigen raden mij ook aan om eerder met verlof te gaan dan pas met 4 weken ervoor, maar ik voel daar nog niks voor. Nog iemand hier die 4 weken gaat proberen?
Op basis waarvan raden ze je dat aan? Want het klinkt alsof je het lichamelijk niet nodig hebt?

Ik begin nachtelijke kuitkramp te krijgen... heel irritant -O-.
pi_208848440
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 april 2023 08:20 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Op basis waarvan raden ze je dat aan? Want het klinkt alsof je het lichamelijk niet nodig hebt?

Bananen eten! Dat schijnt oprecht te helpen.
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 21 april 2023 @ 09:31:57 #115
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208848698
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 09:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Bananen eten! Dat schijnt oprecht te helpen.
Die eet ik al dagelijks :D! Maar drink wel vaak te weinig. Dus dat is hopelijk ook een oplossing.
  vrijdag 21 april 2023 @ 09:36:40 #116
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208848750
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 april 2023 09:31 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Die eet ik al dagelijks :D! Maar drink wel vaak te weinig. Dus dat is hopelijk ook een oplossing.
Voetenbadjes met magnesium! Magnesiumtekort zorgt vaak voor die krampen, en magnesium wordt erg goed door de huid opgenomen (beter dan wanneer je het slikt). Aanrader! :)
  vrijdag 21 april 2023 @ 09:45:57 #117
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208848840
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 09:36 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Voetenbadjes met magnesium! Magnesiumtekort zorgt vaak voor die krampen, en magnesium wordt erg goed door de huid opgenomen (beter dan wanneer je het slikt). Aanrader! :)
Thanks! Das een comfortabele test om te doen :D
  vrijdag 21 april 2023 @ 09:47:12 #118
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208848848
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 april 2023 09:45 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Thanks! Das een comfortabele test om te doen :D
Toevallig nu in de aanbieding bij Holland&Barrett. *O*
pi_208848961
quote:

In mijn ervaring kan het prima, ik ben twee keer met 36 weken met verlof gegaan (en beide keren vervolgens een week met vakantie). Ik had het niet anders gewild, eerder was niet nodig en ik gebruik die twee weken liever met baby.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208850252
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 00:15 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ohh ik ben blij voor je dat je nog zoveel kan doen @:Anne . Hier zit ik vandaag precies op 10 weken voor de uitgerekende datum maar het lijkt met de week erger te worden qua kwaaltjes. Wandelen gaat niet meer wamt dan lig ik gegarandeerd de hele volgende dag op bed van de bekkenbodempijn en met nogal lage energie, die lage energie zorgt er nu voor dat ik verplicht een week vrij moet nemen (mailtjes van klanten kwamen in mijn hoofd niet eens meer aan), normaal lang op een stoel zitten kan ik niet want ik heb bepaalde plekken in mijn rug die constant pijn doen waardoor de enige optie liggen is en zelfs met mijn huishouden ben ik na één taak al uitgeput waardoor mijn huis niet op orde is. Ik tel die 10 weken dus echt af..

Maar prijs me nog steeds gelukkig dat ik niet steeds naar een ziekenhuis hoef ofzo wegens de kwalen, die verhalen heb ik in mijn omgeving wel eens gehoord.
Vervelend! Gelukkig zijn het al een beetje de laatste loodjes, toch? :*.
Je hebt in ieder geval een heel zichtbaar excuus om het ook gewoon rustig aan te mogen doen ;).

En dat laatste heb ik dus ook! In mijn omgeving heb ik inderdaad gezien dat het veel erger kan.
Maar ik moet wel zeggen dat ik ook wel pijntjes heb. Met name in mijn rug en een hele stekende pijn ergens bij mijn schaambeen, links. Maar het went ofzo, dus dan ga ik toch maar door. En juist op de momenten dat ik stil zit ben ik er meer mee bezig.

Wel had ik laatst een momentje in de Karwei hoor. Toen kon ik ineens niet meer en ben ik ergens in een stoel gaan zitten todat mijn vriend klaar was. Daarna ook linea recta naar huis en op de bank gaan zitten. Vond het heel vervelend om mij eraan toe te moeten geven, maar het was wel nodig. En ergens rond de 2 maanden heb ik ook verplicht een week thuis moeten zitten en heb ik niks mogen doen; toen ging het ook even goed mis. Daar heb ik toen even flink om moeten huilen.

quote:
17s.gif Op vrijdag 21 april 2023 08:20 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Enkel op basis van hun ervaringen; met name dat je het echt nodig blijkt te hebben bij de eerste.
Ze had het vooral over rustmomentjes pakken (lees: plat liggen) gedurende de dag in de laatste weken; maar als dat nodig is, kan ik eventueel thuis werken. Dus mijn plan is toch om het zo lang als mogelijk te rekken.
  vrijdag 21 april 2023 @ 12:00:07 #121
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208850367
Bij de eerste heb ik ook doorgewerkt tot 36 weken maar, los van hoe het nu gaat, had ik me al voorgenomen deze zwangerschap wel met 34 weken met verlof te gaan. De laatste twee weken werken vond ik echt heel erg zwaar en ik was ook nog actief met allerlei dingen (sporten, sociale dingen doen, hell, zelfs verhuizen). Ik snap dus wel hoe je je voelt @Anne en dat je het liefst zo lang mogelijk doorgaat. Maar ik ben wel benieuwd of jij er, net als ik, achteraf misschien toch anders tegenaan kijkt :P
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_208850390
Ik heb doorgewerkt tot 36 weken en dat vond ik eigenlijk wel chill. Nou pakte ik elke werkdag mijn rust door een half uur plat te liggen halverwege de dag, dat hielp. Maar vond het vooral heel waardevol dat ik die twee weken nu met baby door kon brengen ipv allenig thuis. Kan me voorstellen dat bij een tweede kind dat alweer anders is, omdat het thuis dan een stuk pittiger is. En als ik met 37 weken bevallen was, was ik ook wel sip geweest. _O-
  vrijdag 21 april 2023 @ 13:02:02 #123
346653 Ceviche
pi_208851035
Ik had wel veel mentale voorbereidingstijd nodig en hier ook wel gelezen over bevallingen met 36/37 weken en dat was voor mij mentaal echt een dingetje geweest, geen/nauwelijks tijd tussen einde werk/bevalling.
Plus dat als je met 34 weken met verlof gaat maar na 40 weken bevalt, je eigenlijk extra verlof krijgt (de dagen tussen de uitgerekende datum en de bevaldatum).
En beviel goed, maar ik ben dan ook wel echt een huismus dus ik vermaak me zeker wel.
Deze keer ga ik weer met 34 weken.
  vrijdag 21 april 2023 @ 13:05:41 #124
346653 Ceviche
pi_208851081
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:40 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Lastig. Moet ik nu voor je duimen dat het weg blijft of juist dat het nog komt?
Weet ik niet! Voel me nu ook maar half zwanger ofzo :') ik houd van voorspelbaarheid dus in die zin mis ik het wel een beetje :@
Wel ontzettend moe. Zoveel dutjes, slapen, nog steeds moe. Heb jij veel last van kwaaltjes?
  vrijdag 21 april 2023 @ 13:08:18 #125
346653 Ceviche
pi_208851110
quote:

Zolang er geen medische reden is en je wil zelf doorwerken zie ik het probleem niet zo?
En als je bij 34 weken ineens toch bedenkt dat het niet meer gaat kun je alsnog eerder stoppen toch?
Fijn dat je je zo goed voelt ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')