abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 april 2023 @ 13:07:51 #76
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208835840
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:46 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik zou zeker bij haar aangeven dat je haar graag bij de geboorte zou willen, soms proberen ze echt om dit soort dingen te regelen.
Een van mijn vorige verloskundigen zei dat ze met vakantie waren tijdens mijn uitgerekende datum maar als ik me echt niet prettig voelde bij de waarnemer ik haar kon bellen en ze alsnog zou proberen te komen O+
Ik wist toen al wel dat ik dat sowieso niet zou doen (zo erg was die waarnemer ook weer niet) maar hoe lief is dat O+ alleen al dat die optie er is geeft al rust.
Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen de waarnemer om 5 uur wakker te bellen, lastig te vallen met een film over André Hazes (terwijl ik zelf de kamer uit was gevlucht) en duurde het proces rond/na de bevalling de hele nacht :') :')
Misschien dat dat ook niet hielp met hoe sympathiek ze mij vond _O-

Een geboortefotograaf zou ik nooit inhuren, want ik zou me daar niet prettig bij voelen. Ook niet met de foto's. Maar dat is heel persoonlijk. Misschien doe ik dit keer wel zo'n hele kitscherige newbornshoot ofzo :D
Van die Anne Geddes achtige set-up :')
[..]
Ah dat is wel heel fijn zeg, dat het dan op het juiste moment zo fijn loopt!
Ja, slim! Ga ik zeker doen wanneer we haar weer bij controle hebben :).

Hihi ooooh dan wel foto's delen he als je dat gaat doen :D!!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208835856
20kg aankomen valt wel mee toch voor een zwangerschap? Ik zat daar ook ongeveer op maar niemand die er wat van heeft gezegd en het ging ook vrij snel weer weg eigenlijk.
pi_208836143
Ik dacht dat het “normaal” rond de 15 kg is? Of minder? Ik ben zelf ook veel aangekomen tijdens mijn zwangerschappen (tweede voornamelijk) maar ik heb nu ook moeite om het eraf te krijgen, dus achteraf gezien had ik me beter wat meer in kunnen houden :') .
  donderdag 20 april 2023 @ 13:37:42 #79
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208836183
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 13:09 schreef Lokasenna het volgende:
20kg aankomen valt wel mee toch voor een zwangerschap? Ik zat daar ook ongeveer op maar niemand die er wat van heeft gezegd en het ging ook vrij snel weer weg eigenlijk.
Ik ben bij de eerste ook zoiets aangekomen en ben nu ook weer hard onderweg naar een vergelijkbare hoeveelheid. Ik ben wel jaloers op mensen die amper aankomen, maar ik heb ook teveel cravings die ik gewoon echt niet kan weerstaan :@
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_208836307
Bij mijn vorige zwangerschap durfde ik op een gegeven moment niet meer op de weegschaal te staan. Ik denk dat ik de +25kg wel aangetikt heb :@ Had inderdaad ook enorme cravings maar omdat ik 50% was ziekgemeld, denk ik dat het ook een stukje verveling en emoties wegeten was, achteraf gezien.

Nu 11 weken en 1,5kg aangekomen. Mijn cravings bestaan nu voornamelijk uit beschuitjes, lange vingers, smoothies en zoet drinken. Oeh en laatst het allerlekkerste frietje met mayo en pindasaus dat ik ooit gegeten heb O+ Verder staat avondeten me tegen, bij het idee van gekookte aardappel en groente word ik spontaan misselijk. Alleen rijstgerechten kan ik met smaak eten. En niet teveel, want dan krijg ik flinke maagpijn.
Sarcasme. Herken het.
pi_208836339
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:58 schreef Bami het volgende:

[..]
Kraamzorg kwam bij mij 5 minuten nadat de baby geboren was. :D Maar dat moest ik nu net teruglezen in het verslag van de verloskundige, denk dat ik in de persfase er ook niet veel van meegekregen had als ze toen binnen was gekomen.
Bij mij kwam ze om 03:00 binnen en kreeg m’n geboorteplan in dr handen gedrukt door m’n vk. Om 03:02 is Z. geboren na 10 min. persen. :+

De kz kon dus meteen het bad gaan opruimen daarna. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_208836350
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 13:51 schreef arvensis het volgende:

[..]
Bij mij kwam ze om 03:00 binnen en kreeg m’n geboorteplan in dr handen gedrukt door m’n vk. Om 03:02 is Z. geboren na 10 min. persen. :+

De kz kon dus meteen het bad gaan opruimen daarna. :D
Bij ons ruimde de kraamzorg het bad niet op. :'( Ze heeft man een beetje geholpen met het leeg laten lopen volgens mij, maar het bad opruimen heeft hij op dag 3 oid van de kraamweek gedaan. Bleek de vloer eronder kletsnat te zijn geworden. Gelukkig hebben we plak-pvc dus geen schade daarvan. :+
pi_208836845
Verschilt het per kraamverzorg instantie wat een kraamverzorgende wel/niet doet aan aanvullende taken in huis, naast het helpen met je pasgeboren kindje?
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:41:16 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_208837056
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:27 schreef Spirit82 het volgende:
Verschilt het per kraamverzorg instantie wat een kraamverzorgende wel/niet doet aan aanvullende taken in huis, naast het helpen met je pasgeboren kindje?
Mijn ervaring is dat het een beetje in overleg gaat en dat het meer ligt aan de individuele kraamhulp dan aan de organisatie.

Na mijn laatste bevalling (keizersnede, en derde kind) kreeg ik parttime kraamhulp van een zeer ongemotiveerde dame die ik steeds zelf aan het werk moest zetten ;( Als het aan haar had gelegen was ze niet verder gekomen dan babyverzorging en administratie.
Gelukkig kreeg ik na een paar dagen een (fulltime) ander, die wist wel hoe het moest :')
disclaimer
  donderdag 20 april 2023 @ 14:51:35 #85
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208837233
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 13:09 schreef Lokasenna het volgende:
Het valt misschien wel mee, maar zal deels ook afhankelijk zijn van je postuur natuurlijk en wat je normaal gewend bent qua gemakkelijk aankomen of niet. Vind het voor mezelf in ieder geval een prettig gevoel een beetje controle te houden over mijn gewicht maar ben ook weer niet TE streng voor mezelf - zelfliefde is ook trakteren op lekkere dingen qua eten :D.

Misschien dat het ook meer zit in de (ongevraagde) opmerkingen die je vanuit je omgeving krijgt. Mijn moeder vind het dus zeer noodzakelijk niet alleen complimenteus iets over mijn buik te zeggen, maar ook dat ik een dikke reet krijg. En tsjaa, daar word ik toch wel onzeker en ongelukkig van.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:59:39 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_208837391
quote:
17s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:51 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Het valt misschien wel mee, maar zal deels ook afhankelijk zijn van je postuur natuurlijk en wat je normaal gewend bent qua gemakkelijk aankomen of niet. Vind het voor mezelf in ieder geval een prettig gevoel een beetje controle te houden over mijn gewicht maar ben ook weer niet TE streng voor mezelf - zelfliefde is ook trakteren op lekkere dingen qua eten :D.

Misschien dat het ook meer zit in de (ongevraagde) opmerkingen die je vanuit je omgeving krijgt. Mijn moeder vind het dus zeer noodzakelijk niet alleen complimenteus iets over mijn buik te zeggen, maar ook dat ik een dikke reet krijg. En tsjaa, daar word ik toch wel onzeker en ongelukkig van.
Jouw moeder is gewoon een beetje raar :*
disclaimer
pi_208837447
quote:

[..]

Jemigdepemig, je krijgt logischerwijs bredere heupen als je zwanger bent, want er moet staks een kind door. Dus nee lieve @Debsterr, je hebt geen dikke kont, je bent zwanger en dat zie je en daar mag je trots op zijn, want jouw lichaam is gewoon hartstikke goed bezig!

En je moeder moet gewoon haar mond houden als ze niks vriendelijks kan zeggen.
Sarcasme. Herken het.
pi_208837594
Neemt overigens niet weg dat ik mezelf ook een dikke blob voel :')
Sarcasme. Herken het.
pi_208838534
quote:

[..]

Lekker negeren wat ze zegt :D
Wel stom hoor.

Mij is ook wel eens gevraagd of ik zeker wist dat de baby in mijn buik zat en niet in mijn achterwerk :')
Ik ben normaal wel slank en het verschil tussen 55 en 75 kg is dan best wel heel groot. Maar nu na een half jaar is alles weer gewoon terug gegaan naar de normale staat dus ik zou willen dat ik er toen niet zo over gestresst had.
  donderdag 20 april 2023 @ 16:41:07 #90
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208838719
Ik probeer ook zelf juist zo liefdevol mogelijk naar mijn lijf te kijken nu, te omarmen welke veranderingen ik doormaak en zo hopelijk ook al heel vroeg die positieve vibe ga meegeven aan mijn kindje.

Uit mijn omgeving ken ik genoeg mama's die hartstikke onzeker zijn over hun lijf en ik heb niet de illusie dat ik dat zelf niet ben (absoluut wel) maar mijn streven is dat niet te uiten in bijzijn van kinderen om zo een positief zelfbeeld te promoten O+. Goed geleerd van @SQ!
  donderdag 20 april 2023 @ 16:44:53 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_208838762
Fake it till you make it *O*
disclaimer
  donderdag 20 april 2023 @ 16:45:51 #92
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208838780
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:44 schreef SQ het volgende:
Fake it till you make it *O*
Kan in ieder geval minder kwaad dan dieet cultuur promoten toch :D *O*
pi_208838817
Ik heb dat echt losgelaten. Sporten komt wel weer na de bevalling (ja ja _O-) en me er druk om maken ook.
pi_208838850
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:27 schreef Spirit82 het volgende:
Nee, per verzorgende. Bij m’n eerste had ik een jong meisje dat net kz was geworden en die super fanatiek was (té op bepaalde punten.). Bij de tweede heb ik gevraagd om iemand met ervaring en die deed dan weer niks in huis. :+
Nu heb ik een ander bureau ingeschakeld, maar van ons hoeven ze zo min mogelijk te doen deze keer.
  donderdag 20 april 2023 @ 16:54:13 #95
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208838886
Bij de vorige was ik maar 6 kg aangekomen ofzo maar ik begon dan ook met serieus overgewicht.
Nu nog steeds overgewicht maar 15 kg lichter dan toen, en verwacht ik nu wel meer gewichtstoename.
Tenzij ik nauwelijks misselijk word deze zwangerschap, dan waarschijnlijk nog veel meer :@
pi_208839088
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:54 schreef Ceviche het volgende:
Bij de vorige was ik maar 6 kg aangekomen ofzo maar ik begon dan ook met serieus overgewicht.
Nu nog steeds overgewicht maar 15 kg lichter dan toen, en verwacht ik nu wel meer gewichtstoename.
Tenzij ik nauwelijks misselijk word deze zwangerschap, dan waarschijnlijk nog veel meer :@
Ah nu weet ik waar die 15 kg extra bij mij vandaan komen :+

Zou je niet inmiddels al misselijk moeten zijn, of kwam dat bij je eerste ook later in de zwangerschap pas?
Sarcasme. Herken het.
pi_208839108
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:50 schreef arvensis het volgende:

[..]
Nee, per verzorgende. Bij m’n eerste had ik een jong meisje dat net kz was geworden en die super fanatiek was (té op bepaalde punten.). Bij de tweede heb ik gevraagd om iemand met ervaring en die deed dan weer niks in huis. :+
Nu heb ik een ander bureau ingeschakeld, maar van ons hoeven ze zo min mogelijk te doen deze keer.
Haha ze kunnen het ook moeilijk goed doen hè :D Ik denk dat ik ook liever een “ervarener” (lees: ouder) persoon zou hebben als kraamverzorgende. Gewoon omdat ik zelf al wat ouder ben. Ik leef in een wereld waarin mensen die na 1990 geboren zijn nog lang niet volwassen zijn.
Sarcasme. Herken het.
pi_208839117
Hier komen mijn extra kilo’s vandaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208839123
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:23 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Haha ze kunnen het ook moeilijk goed doen hè :D Ik denk dat ik ook liever een “ervarener” (lees: ouder) persoon zou hebben als kraamverzorgende. Gewoon omdat ik zelf al wat ouder ben. Ik leef in een wereld waarin mensen die na 1990 geboren zijn nog lang niet volwassen zijn.
Ik ben ook na ‘90 geboren :+
  donderdag 20 april 2023 @ 17:28:09 #100
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208839149
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:23 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ik ben van 1990 en ik voel me nog lang niet volwassen inderdaad :D
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')