Ja, slim! Ga ik zeker doen wanneer we haar weer bij controle hebbenquote:Op donderdag 20 april 2023 11:46 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik zou zeker bij haar aangeven dat je haar graag bij de geboorte zou willen, soms proberen ze echt om dit soort dingen te regelen.
Een van mijn vorige verloskundigen zei dat ze met vakantie waren tijdens mijn uitgerekende datum maar als ik me echt niet prettig voelde bij de waarnemer ik haar kon bellen en ze alsnog zou proberen te komen![]()
Ik wist toen al wel dat ik dat sowieso niet zou doen (zo erg was die waarnemer ook weer niet) maar hoe lief is datalleen al dat die optie er is geeft al rust.
Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen de waarnemer om 5 uur wakker te bellen, lastig te vallen met een film over André Hazes (terwijl ik zelf de kamer uit was gevlucht) en duurde het proces rond/na de bevalling de hele nacht![]()
![]()
Misschien dat dat ook niet hielp met hoe sympathiek ze mij vond![]()
Een geboortefotograaf zou ik nooit inhuren, want ik zou me daar niet prettig bij voelen. Ook niet met de foto's. Maar dat is heel persoonlijk. Misschien doe ik dit keer wel zo'n hele kitscherige newbornshoot ofzo
Van die Anne Geddes achtige set-up
[..]
Ah dat is wel heel fijn zeg, dat het dan op het juiste moment zo fijn loopt!
Ik ben bij de eerste ook zoiets aangekomen en ben nu ook weer hard onderweg naar een vergelijkbare hoeveelheid. Ik ben wel jaloers op mensen die amper aankomen, maar ik heb ook teveel cravings die ik gewoon echt niet kan weerstaanquote:Op donderdag 20 april 2023 13:09 schreef Lokasenna het volgende:
20kg aankomen valt wel mee toch voor een zwangerschap? Ik zat daar ook ongeveer op maar niemand die er wat van heeft gezegd en het ging ook vrij snel weer weg eigenlijk.
Bij mij kwam ze om 03:00 binnen en kreeg m’n geboorteplan in dr handen gedrukt door m’n vk. Om 03:02 is Z. geboren na 10 min. persen.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:58 schreef Bami het volgende:
[..]
Kraamzorg kwam bij mij 5 minuten nadat de baby geboren was.Maar dat moest ik nu net teruglezen in het verslag van de verloskundige, denk dat ik in de persfase er ook niet veel van meegekregen had als ze toen binnen was gekomen.
Bij ons ruimde de kraamzorg het bad niet op.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:51 schreef arvensis het volgende:
[..]
Bij mij kwam ze om 03:00 binnen en kreeg m’n geboorteplan in dr handen gedrukt door m’n vk. Om 03:02 is Z. geboren na 10 min. persen.
De kz kon dus meteen het bad gaan opruimen daarna.
Mijn ervaring is dat het een beetje in overleg gaat en dat het meer ligt aan de individuele kraamhulp dan aan de organisatie.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:27 schreef Spirit82 het volgende:
Verschilt het per kraamverzorg instantie wat een kraamverzorgende wel/niet doet aan aanvullende taken in huis, naast het helpen met je pasgeboren kindje?
Het valt misschien wel mee, maar zal deels ook afhankelijk zijn van je postuur natuurlijk en wat je normaal gewend bent qua gemakkelijk aankomen of niet. Vind het voor mezelf in ieder geval een prettig gevoel een beetje controle te houden over mijn gewicht maar ben ook weer niet TE streng voor mezelf - zelfliefde is ook trakteren op lekkere dingen qua etenquote:Op donderdag 20 april 2023 13:09 schreef Lokasenna het volgende:
20kg aankomen valt wel mee toch voor een zwangerschap? Ik zat daar ook ongeveer op maar niemand die er wat van heeft gezegd en het ging ook vrij snel weer weg eigenlijk.
Jouw moeder is gewoon een beetje raarquote:Op donderdag 20 april 2023 14:51 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het valt misschien wel mee, maar zal deels ook afhankelijk zijn van je postuur natuurlijk en wat je normaal gewend bent qua gemakkelijk aankomen of niet. Vind het voor mezelf in ieder geval een prettig gevoel een beetje controle te houden over mijn gewicht maar ben ook weer niet TE streng voor mezelf - zelfliefde is ook trakteren op lekkere dingen qua eten.
Misschien dat het ook meer zit in de (ongevraagde) opmerkingen die je vanuit je omgeving krijgt. Mijn moeder vind het dus zeer noodzakelijk niet alleen complimenteus iets over mijn buik te zeggen, maar ook dat ik een dikke reet krijg. En tsjaa, daar word ik toch wel onzeker en ongelukkig van.
Jemigdepemig, je krijgt logischerwijs bredere heupen als je zwanger bent, want er moet staks een kind door. Dus nee lieve @Debsterr, je hebt geen dikke kont, je bent zwanger en dat zie je en daar mag je trots op zijn, want jouw lichaam is gewoon hartstikke goed bezig!quote:Op donderdag 20 april 2023 14:51 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het valt misschien wel mee, maar zal deels ook afhankelijk zijn van je postuur natuurlijk en wat je normaal gewend bent qua gemakkelijk aankomen of niet. Vind het voor mezelf in ieder geval een prettig gevoel een beetje controle te houden over mijn gewicht maar ben ook weer niet TE streng voor mezelf - zelfliefde is ook trakteren op lekkere dingen qua eten.
Misschien dat het ook meer zit in de (ongevraagde) opmerkingen die je vanuit je omgeving krijgt. Mijn moeder vind het dus zeer noodzakelijk niet alleen complimenteus iets over mijn buik te zeggen, maar ook dat ik een dikke reet krijg. En tsjaa, daar word ik toch wel onzeker en ongelukkig van.
Lekker negeren wat ze zegtquote:Op donderdag 20 april 2023 14:51 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Kan in ieder geval minder kwaad dan dieet cultuur promoten tochquote:
Nee, per verzorgende. Bij m’n eerste had ik een jong meisje dat net kz was geworden en die super fanatiek was (té op bepaalde punten.). Bij de tweede heb ik gevraagd om iemand met ervaring en die deed dan weer niks in huis.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:27 schreef Spirit82 het volgende:
Verschilt het per kraamverzorg instantie wat een kraamverzorgende wel/niet doet aan aanvullende taken in huis, naast het helpen met je pasgeboren kindje?
Ah nu weet ik waar die 15 kg extra bij mij vandaan komenquote:Op donderdag 20 april 2023 16:54 schreef Ceviche het volgende:
Bij de vorige was ik maar 6 kg aangekomen ofzo maar ik begon dan ook met serieus overgewicht.
Nu nog steeds overgewicht maar 15 kg lichter dan toen, en verwacht ik nu wel meer gewichtstoename.
Tenzij ik nauwelijks misselijk word deze zwangerschap, dan waarschijnlijk nog veel meer
Haha ze kunnen het ook moeilijk goed doen hèquote:Op donderdag 20 april 2023 16:50 schreef arvensis het volgende:
[..]
Nee, per verzorgende. Bij m’n eerste had ik een jong meisje dat net kz was geworden en die super fanatiek was (té op bepaalde punten.). Bij de tweede heb ik gevraagd om iemand met ervaring en die deed dan weer niks in huis.
Nu heb ik een ander bureau ingeschakeld, maar van ons hoeven ze zo min mogelijk te doen deze keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Ik ben ook na ‘90 geborenquote:Op donderdag 20 april 2023 17:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Haha ze kunnen het ook moeilijk goed doen hèIk denk dat ik ook liever een “ervarener” (lees: ouder) persoon zou hebben als kraamverzorgende. Gewoon omdat ik zelf al wat ouder ben. Ik leef in een wereld waarin mensen die na 1990 geboren zijn nog lang niet volwassen zijn.
Ik ben van 1990 en ik voel me nog lang niet volwassen inderdaadquote:Op donderdag 20 april 2023 17:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Haha ze kunnen het ook moeilijk goed doen hèIk denk dat ik ook liever een “ervarener” (lees: ouder) persoon zou hebben als kraamverzorgende. Gewoon omdat ik zelf al wat ouder ben. Ik leef in een wereld waarin mensen die na 1990 geboren zijn nog lang niet volwassen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |