Nou dat, haha. Wij hebben hem pas gebruikt toen ze twee weken oud was, maar vond het toch wel handig dat als ik alsnog naar het ziekenhuis zou moeten ik mijn baby veilig kon vervoeren.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij een thuisbevalling niet nodig nee, maar het kan ook anders lopen en dan is het toch lullig als je je baby niet kunt vervoeren. Ik zou die toch graag zeker in huis hebben. Kun je beter op andere zaken besparen
Precies wat Debs zegt.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:17 schreef Spirit82 het volgende:
Hoe slapen jullie zonder voedingskussen???![]()
Zodra kind weet dat ik zwanger ben, ga ik er direct eentje bestellen
Yesss wat fijn! Eindelijk vertellen.quote:
Ik vond de kraampakket dingen prima, maar had er zeker niet genoeg. Gelukkig had ik het overblijfsel van een vriendin gekregen en daarmee redde ik het wel, maar daar had ik me dan wel weer op verkeken. Nou verkoopt de Kruidvat die dingen ook gewoon, dus ook dat is zo bijgehaald.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:43 schreef Clubsoda het volgende:
In het ziekenhuis hadden ze ook Tena-verbanden, dat vond ik veel fijner dan die goedkope dingen uit het kraampakket.
Ja, die speciale fles om te kunnen spoelen met water! Dat was echt een lifesaver 1,5 week lang, ik had veel last van mijn hechting en het was heel fijn om tijdens het plassen te kunnen spoelen al, werd het toch minder pijnlijk van. Onder de douche plassen was ook een no go, dat brandde nog meer dan plassen op de wc.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:41 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik vond de kraampakket dingen prima, maar had er zeker niet genoeg. Gelukkig had ik het overblijfsel van een vriendin gekregen en daarmee redde ik het wel, maar daar had ik me dan wel weer op verkeken. Nou verkoopt de Kruidvat die dingen ook gewoon, dus ook dat is zo bijgehaald.
Ohja, @:Debsterr een bidon om mee te kunnen spoelen na het plassen vond ik ook wel erg fijn de eerste dagen.
Heb ik allebei niet gebruikt en ook niet gemist.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:07 schreef SaskiaR het volgende:
Hydrofiele washandjes gevuld met appelstroop in de vriezer klaarleggenje onderkant is er blij mee.
En gelpads (Rite aids ofzo) voor je borsten als je borstvoeding geeft.
Zo herkenbaar, haha. Bij U. was alles met een paar maanden al gereed. Z. heeft nu met 2,5 pas een echte eigen kamer. En voor buikbaby heb ik nog niet eens wat gekocht.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:05 schreef SQ het volgende:
Overigens is er ook helemaal niks mis mee om alles ruim van tevoren klaar te willen hebben, kan ook een hoop rust geven, zeker bij de eerste.
Ter illustratie: bij mijn eerste zwangerschap had ik met 6 maanden zwanger alles klaar staan, hele kamer ingericht en als kleertjes gewassen en gestreken in de kast.
Mijn tweede kind kreeg een babyhoekje op mijn slaapkamer en een eigen kamer toen ie zes maanden oud was.
Mijn derde kind is nu 2,5 jaar en hopelijk kan ie over een jaar naar een eigen slaapkamer. En daarvoor had ik niet eens passende luiers toen ie werd geboren
Hadden we ook zeker in huis en stond klaar met de vluchttassen maar niet gebruikt. Sommige dingen zijn belangrijk om in huis te hebben ookal gebruik je het mogelijk niet, daar ging het over.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij een thuisbevalling niet nodig nee, maar het kan ook anders lopen en dan is het toch lullig als je je baby niet kunt vervoeren. Ik zou die toch graag zeker in huis hebben. Kun je beter op andere zaken besparen
Dat verschilt per ziekenhuis, waar ik bij de eerste was hadden ze alleen kleine rechthoekige kraammatrassen waarvan er 3 stuks werden aangeraden om niet door te lekken. Zelfs de kotex maandverbanden zijn groter.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:43 schreef Clubsoda het volgende:
In het ziekenhuis hadden ze ook Tena-verbanden, dat vond ik veel fijner dan die goedkope dingen uit het kraampakket.
Kan die van de Kruidvat heul niet vinden op de sitequote:Op maandag 1 mei 2023 11:17 schreef Bami het volgende:
[..]
Heb ik allebei niet gebruikt en ook niet gemist.
Zo heerlijk hoe persoonlijk het allemaal is, haha.
Ohja, als je borstvoeding wilt geven; Kruidvat heeft een eigen merk lanoline tepelzalf die veeeeel goedkoper is dan de Medela versie met dezelfde ingrediënten. Die zalf heb ik dan wel weer veelvuldig gebruikt.
Zoeken op mama tepelcreme denk ik, ik zie m wel!quote:Op maandag 1 mei 2023 14:58 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Kan die van de Kruidvat heul niet vinden op de site.. wat stom!
Ah thanks, ik zocht op lanolinequote:Op maandag 1 mei 2023 15:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Zoeken op mama tepelcreme denk ik, ik zie m wel!
Verrassend goed momenteel! Moet de energie wel verdelen, want ik wil uiteraard veel meer doen dan ik kanquote:
Wat leuk is dat hèquote:Op donderdag 4 mei 2023 19:03 schreef Debsterr het volgende:
Dat is fijn om te horen @:arvensis! Grappig hè hoe dat gaat qua je jezelf voelen - het ene moment ben je nog overweldigd door alles en het andere moment cruise je er zo een beetje doorheen. Hopelijk geeft de douche verlichting aan je bekken.
@:ceviche oh echt precies op de UD ja? Dat is wel bijzonder! Ik vond het ook fijn toen de datum “vast” stond al zegt het niets natuurlijk. Maar het maakt het toch wat officiëler ofzo. Hopelijk is dat bloedverlies nu toch snel afgelopen, onzekerheid is niet prettig.
Hier alles goed, baby beweegt steeds enthousiaster en is beter voelbaar nu, zelfs mijn man kan het voelen. Gisteren inderdaad weer foto’s gemaakt wat echt heel leuke bonding momenten zijn met elkaar. Verder begin ik steeds meer uit te zien naar verlof, voel me lichamelijk echt top maar gewoon, de rust en even helemaal niks dan heb ik echt zin in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |