SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terugleverproblemen? Hier de zoektool op adres per netbeheerder:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een overzichtje van de diverse zonnepaneel installaties die FOK!'ers hebben vind je hieronder in de spoiler tag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oeps, niet gezien dat ik het vorige deel had volgepost. Nieuw deeltje, game on!
[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 13-04-2023 10:16:39 ]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Mijn post was van medio maart en ging vooral over de berekening van het rendement.quote:Op donderdag 13 april 2023 07:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wp van Sportlife staat gewoon in de op
De OP heb ik er toen niet op nagekeken.
Sportlife heeft destijds ook gereageerd op mijn vraag…![]()
Sorry man, dacht voor de beeldvorming. Maar had niet door dat het zo ver historisch zat. Mijn foutquote:Op donderdag 13 april 2023 07:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn post was van medio maart en ging vooral over de berekening van het rendement.
Sportlife heeft destijds ook gereageerd op mijn vraag…![]()
Ow, jouw post had ik niet meer bekekenquote:Op donderdag 13 april 2023 07:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn post was van medio maart en ging vooral over de berekening van het rendement.
Sportlife heeft destijds ook gereageerd op mijn vraag…
Dat terzijde, wil je ook in de OP?Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Ach welja: 10 * 410 = 4100Wp, Z, plat dak, 15°, geen schaduwquote:Op donderdag 13 april 2023 08:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ow, jouw post had ik niet meer bekeken
Dat terzijde, wil je ook in de OP?![]()
Omdat ik op dat moment simpelweg mijn offerte software open en een offerte in elkaar zet.quote:Op woensdag 12 april 2023 19:15 schreef Questular het volgende:
Waar baseren de mensen hier hun prijzen op, want ik lees continu dat het duur is terwijl verschillende bedrijven hier allemaal rond dezelfde prijs uitkomen.
Dus dat is op dat moment de actuele prijs, als je bij ons zou bestellen.Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.![]()
Ondanks een vooral grijze ochtend en pas later opklaren en zonnig, toch 7.5kWh (2.3 kWh/kWp) opgewekt.
Gisteren 2.65kWh verbruikt, waarvan 1.2 direct uit de panelen en 1.45 uit het net. 7.8 teruggeleverd. Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat! Wel erg leuk om te monitoren zo![]()
![]()
Incl montage, etc zo te zien zijn jullie dan behoorlijk goedkoop vergeleken met de bedrijven hier. Deze offerte was van sunleaves, en essent/volta was 1k duurder.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:48 schreef bambino het volgende:
[..]
Omdat ik op dat moment simpelweg mijn offerte software open en een offerte in elkaar zet.
Dus dat is op dat moment de actuele prijs, als je bij ons zou bestellen.![]()
Ik keek ff, had niet zo een goede opbrengst verwacht eigenlijk vandaag. 2.8 kWh/kWp hier.quote:Op donderdag 13 april 2023 19:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ondanks een vooral grijze ochtend en pas later opklaren en zonnig, toch 7.5kWh (2.3 kWh/kWp) opgewekt.
Gisteren 2.65kWh verbruikt, waarvan 1.2 direct uit de panelen en 1.45 uit het net. 7.8 teruggeleverd. Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat! Wel erg leuk om te monitoren zo
7.2 eigen verbruik, 15.8 teruggeleverd. Binnenkort maar eens simuleren wat voor accu ik zou moeten hebben![]()
kut. ik kom niet uit op jaarbasis..
we gaan er maar wat bijleggen.. 10kW aan vermogen erbij midden Mei...
zit ik nog wel even met de max capaciteit van mijn tussenkabel maar dat wordt de airco op heel zonnige dagen maar wat harder zetten..
ook aan het kijken naar thuisaccu's.. iemand daar al wat meer mee aan het doen?en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.![]()
@CoolGuy heeft al wat beeldvorming gedaan. Ik heb wel wat rondgekeken maar nog geen echte keuze kunnen maken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 08:38 schreef freak1 het volgende:
kut. ik kom niet uit op jaarbasis..
we gaan er maar wat bijleggen.. 10kW aan vermogen erbij midden Mei...
zit ik nog wel even met de max capaciteit van mijn tussenkabel maar dat wordt de airco op heel zonnige dagen maar wat harder zetten..
ook aan het kijken naar thuisaccu's.. iemand daar al wat meer mee aan het doen?
Sowieso heb ik de verkeerde Enphase kast gekregen daarvoor. Dat word ook wat duurder. Maar ik ga mij komende tijd even richten op mijn benodigde capaciteit![]()
Ja ik heb een offerte opgevraagd, maar dat was exclusief montage en betrof in totaal 10kWh. Maar @freak1 heeft een veel véél grotere energiebehoefte.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
@:coolguy heeft al wat beeldvorming gedaan. Ik heb wel wat rondgekeken maar nog geen echte keuze kunnen maken.
Sowieso heb ik de verkeerde Enphase kast gekregen daarvoor. Dat word ook wat duurder. Maar ik ga mij komende tijd even richten op mijn benodigde capaciteitBreitling - Instruments for Professionals![]()
mijn issue is een beetje;quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja ik heb een offerte opgevraagd, maar dat was exclusief montage en betrof in totaal 10kWh. Maar @:freak1 heeft een veel véél grotere energiebehoefte.
na de nieuwe paneeltjes krijg ik een max opwek van 52kw
ik kan echter slechts 42 kw over de kabel naar mijn woonhuis/het net transporteren (100 meter, 5X16 kwadraat)
nu heb ik in mijn schuurtje regelmatig een hoog energie verbruik, maar dan zou ik dus continu 52kw moeten verbruiken.. ik heb op dit moment al met 42kw aan omvormers een opwek van 40.6kw vanaf 11 uur met dit weer..
dus ik kan wel iets extra over mijn kabel duwen, maar moet dus een continu verbruik van 10kw gaan realizeren in mijn schuurtje (zit meestal rond de 6 tot 15) maar wil eigenlijk de pieken opvangen met een batterij.. dat die panelen niet uithoeven.. worst case kijk ik dan naar 100kWh met een belading en ontladings vermogen van 10kW...
ik heb supermooie uplossingen gezien in de US, van die kant en klare oplossingen van 5kWh voor 1800 dollar, maar niks in NL..en dank u meneer Dood,
Sessy?quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:08 schreef freak1 het volgende:
[..]
mijn issue is een beetje;
na de nieuwe paneeltjes krijg ik een max opwek van 52kw
ik kan echter slechts 42 kw over de kabel naar mijn woonhuis/het net transporteren (100 meter, 5X16 kwadraat)
nu heb ik in mijn schuurtje regelmatig een hoog energie verbruik, maar dan zou ik dus continu 52kw moeten verbruiken.. ik heb op dit moment al met 42kw aan omvormers een opwek van 40.6kw vanaf 11 uur met dit weer..
dus ik kan wel iets extra over mijn kabel duwen, maar moet dus een continu verbruik van 10kw gaan realizeren in mijn schuurtje (zit meestal rond de 6 tot 15) maar wil eigenlijk de pieken opvangen met een batterij.. dat die panelen niet uithoeven.. worst case kijk ik dan naar 100kWh met een belading en ontladings vermogen van 10kW...
ik heb supermooie uplossingen gezien in de US, van die kant en klare oplossingen van 5kWh voor 1800 dollar, maar niks in NL..Breitling - Instruments for Professionals![]()
ja heb er al contact mee.. maar dan heb ik 20 van die dingen nodig van 3.5K en dat begint toch wel auw te doen als vergelijkbare oplossingen in de US 1.8K per 5kWh doenquote:en dank u meneer Dood,
Inderdaad all-in. Met uitzondering van afstand. Als je verder weg woont komt er misschien keer 200 euro bij.quote:Op donderdag 13 april 2023 19:33 schreef Questular het volgende:
[..]
Incl montage, etc zo te zien zijn jullie dan behoorlijk goedkoop vergeleken met de bedrijven hier. Deze offerte was van sunleaves, en essent/volta was 1k duurder.Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.![]()
37,6 kWh vandaag. Tot 13u ging het goed, en toen begon de bewolking. Maar, het wordt een paar dagen beter weer, dus prima.Breitling - Instruments for Professionals![]()
16.1 hier. 4.97 kWh/kWp. Zo'n 27 kWh teruggeleverd vanaf woensdag, dat is 28% van mn maandverbruik van maart
![]()
![]()
17,7kWh of 5,56kWh/kWp.
Zat zelf aan de andere kant van het land maar blijkbaar was het de hele dag zonnig aan de kust![]()
Definitieve aantal zonnepanelen voor ons nieuwe huis bepaald. Er ligt al standaard 8*395 op ZW en er komen er nog 14 bij. ZW, W en NO dus daarmee zouden we een eind moeten komen.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
bij mij zijn ze uit gegaan ivm overproductie vandaag.... (ZW regio)quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:03 schreef laziness het volgende:
17,7kWh of 5,56kWh/kWp.
Zat zelf aan de andere kant van het land maar blijkbaar was het de hele dag zonnig aan de kust![]()
Definitieve aantal zonnepanelen voor ons nieuwe huis bepaald. Er ligt al standaard 8*395 op ZW en er komen er nog 14 bij. ZW, W en NO dus daarmee zouden we een eind moeten komen.Do what you love, love what you do!![]()
Panelen weer eens schoongemaakt gisteren. Lag toch een aardige groene aanslag op, met name onderaan. Moet toch zeker weer een procent schelen.![]()
![]()
Ik was bang dat dat bij mij ook zo was. Maar het is niet boven de 241.5 volt gekomenquote:Op vrijdag 14 april 2023 22:04 schreef kree het volgende:
[..]
bij mij zijn ze uit gegaan ivm overproductie vandaag.... (ZW regio)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: