Ik vind dit altijd zo'n dooddoener. Alsof alle onheil in het Midden-Oosten en de armoede in Afrika allemaal maar de schuld is van Europa. Het is ook vooral een mentaliteitskwestie en wat betreft het Midden-Oosten ook een religieus probleem. Hoe kun je dat het huidige Europa nog kwalijk nemen?quote:Op donderdag 13 april 2023 00:17 schreef LinkseHippie het volgende:
Ik zie veel schuimbekkende reacties, maar kun je het de vluchtelingen ook daadwerkelijk kwalijk nemen? Het Westen is zelf debet aan alle malaise in de wereld. Vind je het gek dat mensen vervolgens hun heil gaan zoeken in het meest welvarende gedeelte in de wereld?
Wat de CU betreft. Als je een beetje bijbelkennis hebt, dan ken je misschien dat verhaal van die broden en vissen.quote:Op woensdag 12 april 2023 20:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik begrijp er helemaal niets van, wat denken ze bij CU of D66? Past allemaal makkelijk? Zoveel armoedzaaiers en nietskunners kun je zonder problemen opnemen in een samenleving? Ooit moet daar toch ook het besef komen dat dit gewoon niet kan?
Ja, Janmaat was extreem-rechts en zijn clubje, CD, een broeinest van neo-nazi's en antisemieten. Dus nee, Janmaat hoeft helemaal niet op een voetstuk geplaatst te worden.quote:Op woensdag 12 april 2023 21:58 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Hij werd altijd afgeschilderd als extreem rechts maar ik heb eigenlijk nooit gecontroleerd of dat ook zo was (volgde politiek niet in die tijd).
Als Jan Modaal op Baudet of Eerdmans stemmen is dan ook superoliedom... heeft niet zoveel met lef te maken.quote:Op woensdag 12 april 2023 22:51 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hadden we maar op de juiste partijen moeten stemmen. Maar dat durven mensen niet.
Jouw clubje wil ook niets doen aan de instroom.quote:Op donderdag 13 april 2023 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als Jan Modaal op Baudet of Eerdmans stemmen is dan ook superoliedom... heeft niet zoveel met lef te maken.
Wie, de SP?quote:Op donderdag 13 april 2023 00:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Jouw clubje wil ook niets doen aan de instroom.
Ja. Wat gaat de SP doen voor Jan Modaal die straks verplicht een AZC in het dorp krijgt met alle criminaliteit en overlast die ermee gepaard gaat?quote:
De SP is helemaal niet voor een instroom... waar haal je dat vandaan?quote:Op donderdag 13 april 2023 00:40 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ja. Wat gaat de SP doen voor Jan Modaal die straks verplicht een AZC in het dorp krijgt met alle criminaliteit en overlast die ermee gepaard gaat?
Ik heb de SP nog nooit gehoord over het inperken van de instroom.quote:Op donderdag 13 april 2023 00:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De SP is helemaal niet voor een instroom... waar haal je dat vandaan?
Ja en volgens de VVD zijn zij ook niet voor de instroom (lol)quote:Op donderdag 13 april 2023 00:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De SP is helemaal niet voor een instroom... waar haal je dat vandaan?
"pak oorzaken om te vluchten aan"quote:Op donderdag 13 april 2023 00:53 schreef Mortaxx het volgende:
Oh eerste hit op Google
https://www.sp.nl/onderwerp/voor-eerlijk-asielbeleid
Dus iedereen die hier binnen komt wandelen mag de procedure in en uiteindelijk blijven
Schreeuwlelijk en wappies & co? Er is gewoon geen goede rechtse partij.quote:Op woensdag 12 april 2023 22:51 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hadden we maar op de juiste partijen moeten stemmen. Maar dat durven mensen niet.
Die blabla komt bij iedere partij terug. Het is gewoon heel simpel: illegale immigratie faciliteren is deze steunenquote:Op donderdag 13 april 2023 00:55 schreef Gehrman het volgende:
[..]
"pak oorzaken om te vluchten aan"
Utopisch wensdenken waar we niets aan hebben.
We zijn meer dan welkom in Hongarije.quote:Op woensdag 12 april 2023 23:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het over een jaar of twintig erg aantrekkelijk om naar Oost Europa te verhuizen. Nederland is dan waarschijnlijk verpauperd terwijl daar alles zich razendsnel ontwikkeld.
Ik ben al druk geld opzij aan het zetten voor een huisje in Hongarije,quote:Op donderdag 13 april 2023 01:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
We zijn meer dan welkom in Hongarije.
Tsja de legostenen om mee te bouwen zijn tegenwoordig vrij prijzig idd.quote:Op donderdag 13 april 2023 01:52 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik ben al druk geld opzij aan het zetten voor een huisje in Hongarije,
Contant betalen, (als het in die tijd nog betaalbaar is daar) en met zo weinig mogelijk financiële middelen leven met een moestuintje ergens op het platteland.Denemarken blijft m'n favoriet, maar is natuurlijk wel erg prijzig.
Ja ja, het Westen is de schuld van alles... Hou toch op man.quote:Op donderdag 13 april 2023 00:17 schreef LinkseHippie het volgende:
Ik zie veel schuimbekkende reacties, maar kun je het de vluchtelingen ook daadwerkelijk kwalijk nemen? Het Westen is zelf debet aan alle malaise in de wereld. Vind je het gek dat mensen vervolgens hun heil gaan zoeken in het meest welvarende gedeelte in de wereld?
Velen zouden in een vergelijkbare situatie hetzelfde doen.quote:Op donderdag 13 april 2023 00:17 schreef LinkseHippie het volgende:
Niks mis met bevolkingskrimp. Eigenlijk zou dat op wereldniveau moeten plaatsvinden, maar we achten eeuwige economische groei als belangrijker dan een leefbare wereld.quote:Op donderdag 13 april 2023 04:36 schreef TyVole het volgende:
[..]
Ja ja, het Westen is de schuld van alles... Hou toch op man.
Ontopic, de EU wil dit natuurlijk omdat we anders China en Rusland achterna gaan met een aanzienlijke bevolkingskrimp. Kan er niks anders van maken.
quote:Op donderdag 13 april 2023 00:17 schreef LinkseHippie het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |