abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208772515
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah dan heb ik jouw "Als het komt binnenwandelen als een parasiet, zich gedraagt als een parasiet en parasiteert, dan is het een parasiet. " verkeerd genterpreteerd en ben je ondanks deze woorden toch niet zo negatief over het toekomstperspectief van een asielzoeker.
Ik ben negatief over het toekomstperspectief van Nederland. Je hebt wederzijds vrijwillige migratie en alle andere migratie is eigenlijk ofwel slavernijgerelateerd of wel imperialism/kolonialisme, en daarvan hadden we al besloten dat dat niet goed is en we dat niet meer doen. Kolonialisme was vaak nog minder parasitair dan dit, menig koloniaal dacht meer te brengen en minder te halen.

Zuid- en Oost-Europeanen waren lang ook best arm. Die gingen ook niet Zwitserland, Luxemburg en Liechtenstein binnendringen. Die hebben er zelf wat van gemaakt.

quote:
Ah ok. Ik vind hier geboren worden geen prestatie (meer toeval) en ik heb niks gepresteerd met het feit dat mijn ouders hier hebben gewoond.
Ja, en? De hoofdprijs in de loterij winnen is ook geen prestatie, maar dat wil niet zeggen dat je het maar met allemaal onbekenden moet delen.

quote:
Ik heb tot mijn 23e sowieso "niks" aan de bouw van Nederlandse faciliteiten bijgedragen. Dus wellicht dat ik daarom wat meer compassie heb met buitenlander want voor hetzelfde geld was ik ook alleen maar van de ruif aan het mee-eten geweest
Wat wel een prestatie is dat mensen hier voor hun kinderen van de plek ooit de 'anus van Europa' genoemd er eentje gemaakt hebben waar bijna de hele wereld wel zou willen wonen. Ouders maker er iets van voor hun kinderen en met gelijkgestemde ouders ook voor elkaars kinderen. Niet voor iedereen.

Dat beginsel kun je niet loslaten ook al is het op individuele basis niet helemaal eerlijk. Dan sla je bodem onder elk sociaal contract wet, dan is het ieder voor zich en kan niemand nog wat maken van de plek waar die geboren is. Dan wordt het overal een zooitje en heeft een overheid geen volk meer om te dienen en gaat die andere belangen dienen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 14 april 2023 @ 19:31:14 #252
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208772753
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:58 schreef Confetti het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)duizenden-oekrainers
Ook nog 47 duizend Oekraners erbij.
Kleine troost is dat ze niet op straat gaan rondhangen, overlast veroorzaken en de criminaliteit in gaan. En ze krijgen een werkvergunning geloof ik, op z'n minst kunnen ze daarmee vakken vullen bij de supermarkt maar waarschijnlijk ook veel hoger geschoold werk.
pi_208773596
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zouden wij Eritreers die geen zin hebben in de dienstplicht in Nederland in een huurhuis moeten stoppen? Afrika zelf is groot zat, ze gaan daar maar ergens heen.
Volgens mij bouwen zij het liefst hun thuislanden op met de know-how van het Noorden. Zie hen dus de eerste tijd nog niet vertrekken naar hun thuislanden.
pi_208773751
Tijd dat Poetin opgeruimd wordt, hij zorgt voor de meeste vluchtelingenstroom
pi_208773843
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 20:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Vind er maar niks van want dat maakt je pro asieltsunami
Dat komt gewoon omdat je het alleen maar opneemt voor migranten. Je kunt ook zeggen dat benamingen als parasieten en ongedierte niet normaal zijn en aangeven dat er een keer wat moet gebeuren omdat die tsunami niet houdbaar is.

Ik begrijp die migranten prima, zou het zelf ook doen als ik in hun schoenen zou staan. Neemt niet weg dat het gros niks tot niet veel bij gaat dragen aan de samenleving, het aantal veel te hoog is en zowat oneindig.

Of je vindt de aantallen prima en goed te behappen, dat kan natuurlijk ook.
pi_208773888
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 20:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat komt gewoon omdat je het alleen maar opneemt voor migranten. Je kunt ook zeggen dat benamingen als parasieten en ongedierte niet normaal zijn en aangeven dat er een keer wat moet gebeuren omdat die tsunami niet houdbaar is.

Ik begrijp die migranten prima, zou het zelf ook doen als ik in hun schoenen zou staan. Neemt niet weg dat het gros niks tot niet veel bij gaat dragen aan de samenleving, het aantal veel te hoog is en zowat oneindig.

Die mensen moeten gewoon kunnen werken en niks gratis krijgen (wat in andere landen heel normaal is). Al die gratis goodies trekt alleen maar kanslozen aan.
pi_208773903
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 20:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik ageer tegen een hoop valse, verkeerde of volledig verzonnen argumenten. Dat maakt mij geen voorstander.

Ik begrijp wel dat het verwarrend is. Het is alsof een feyenoordfan hardop durft te zeggen dat de 1-0 van Ajax een mooie goal was. Dat maakt hem niet direct een ajaxfan, ook al zal een groepje feyenoordfans dat wel denken.

Ik hoop dat we snel stoppen met dat asiel of bijzonder ver inperken. Al paar keer gezegd. Ik zal het in het vervolg onder elke post plaatsen
  vrijdag 14 april 2023 @ 21:48:18 #258
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 14 april 2023 @ 21:55:32 #259
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208774604
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:36 schreef Kiwi7 het volgende:

[..]
Na 2.5 jaar zit 4 van de 5 dus nog steeds werkloos op de bank in een sociale huurwoning. En dar wordt als iets positiefs gebracht :').

Het grootste probleem is niet alleen het aantal mensen, maar het soort mensen dat binnenkomt.

Ben benieuwd naar soortgelijke cijfers bij bv. Aziatische vluchtelingen (als die er nog berhaupt zijn). De kinderen van de ooit Vietnamese bootvluchtelingen en doen het bijna beter dan Nederlandse kinderen en eindigen niet op de straat.
Wat een geluk voor jou, er zijn meer dan genoeg Aziatische vluchtelingen.
De top 3 is gevuld met Syrirs, Afghanen en Turken, allemaal Aziaten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208774632
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 20:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ageer tegen een hoop valse, verkeerde of volledig verzonnen argumenten. Dat maakt mij geen voorstander.

Ik begrijp wel dat het verwarrend is. Het is alsof een feyenoordfan hardop durft te zeggen dat de 1-0 van Ajax een mooie goal was. Dat maakt hem niet direct een ajaxfan, ook al zal een groepje feyenoordfans dat wel denken.

Ik hoop dat we snel stoppen met dat asiel of bijzonder ver inperken. Al paar keer gezegd. Ik zal het in het vervolg onder elke post plaatsen
Je ageert dan ook alleen tegen de tegen argumenten, als ik hier zou posten dat asielzoekers stuk voor stuk aanwinsten zijn voor de samenleving zie ik je niet gauw een artikel plaatsen waaruit blijkt dat meer dan de helft na 8 jaar nog werkeloos is om dit te ontkrachten.
pi_208774739
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 21:59 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Je ageert dan ook alleen tegen de tegen argumenten, als ik hier zou posten dat asielzoekers stuk voor stuk aanwinsten zijn voor de samenleving zie ik je niet gauw een artikel plaatsen waaruit blijkt dat meer dan de helft na 8 jaar nog werkeloos is om dit te ontkrachten.
Ik wil sarcasme wel eens herkennen. Iemand die zegt dat ze aanwinsten zijn, allemaal welkom zijn ofzoiets is duidelijk sarcastisch. Ik ken ook wel de dramatische werkloosheidscijfers.

Je hebt een punt, ik zou positieve berichten op het huidige fok (essentieel) eerder negeren alleen het is jou wellicht niet opgevallen maar er wordt hier eigenlijk nooit iets positiefs over die mensen gepost. Dus ik heb het wat dat betreft makkelijk.
  vrijdag 14 april 2023 @ 22:13:12 #263
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208774831
An old soviet joke regarding traveling:

A reporter came to me and asked: If travelling to the US was suddenly allowed, what would you do? I'd climb the highest tree I can find, I replied. The reporter asked me why, and I answered: To avoid the stampede of people fleeing the USSR

Then he asked me: If the US would allow free travel to the USSR, what would you do then? I'd climb the highest tree I can find, I replied. Confused, the reporter stared at me. I told him: So I can see who is stupid enough to come here.
pi_208775165
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zouden wij Eritreers die geen zin hebben in de dienstplicht in Nederland in een huurhuis moeten stoppen? Afrika zelf is groot zat, ze gaan daar maar ergens heen.
Omdat de progressiefjes daar een goed gevoel van krijgen.
  vrijdag 14 april 2023 @ 22:45:22 #265
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208775188
Oude tweet maar wel superinteressant, 2021 cijfers: 67% van de Chinese asielzoekers worden toegelaten terwijl die uit Zuid Amerika maar op 20% zitten.

Volgens een andere recentere bron is het 2022 cijfer: 58% en 10%

twitter

[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 14-04-2023 23:07:17 ]
pi_208775229
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 22:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik wil sarcasme wel eens herkennen. Iemand die zegt dat ze aanwinsten zijn, allemaal welkom zijn ofzoiets is duidelijk sarcastisch. Ik ken ook wel de dramatische werkloosheidscijfers.

Je hebt een punt, ik zou positieve berichten op het huidige fok (essentieel) eerder negeren alleen het is jou wellicht niet opgevallen maar er wordt hier eigenlijk nooit iets positiefs over die mensen gepost. Dus ik heb het wat dat betreft makkelijk.
Toegegeven, veel positieve berichten zijn er niet, ik zou ook niet zo snel iets positiefs kunnen zeggen over de huidige gigantische instroom en de daarbij komende problematiek.

De negatieve berichten worden steeds harder, maar dat komt omdat het gros van de mensen wel inziet dat wat opvanglocaties er bij en herverdeling van asielzoekers over de landen in Europa helemaal niks op gaat lossen. Het kabinet ziet dit blijkbaar niet of anders.

Vrijwel alle andere ideen, goed of slecht, kunnen niet want stokoude verdragen. Van de politiek zou je wel wat meer mogen verwachten maar die laat ons vreselijk in de steek door het alleen over wat gerommel in de marge te hebben. Komt bij dat er fundamentele verschillen tussen de partijen in het kabinet zijn, oftewel dit jaar gaat er sowieso niks veranderen.
  vrijdag 14 april 2023 @ 23:20:40 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208775736
12 mei wordt de Title 42 restricties opgeheven maar dat introduceert een transitban. Als je in Zuid Amerika binnenkomt en daarna tig veilige landen doorkruist dan moet je je daar aanmelden, anders wordt je asylum claim gelijk afgewezen. De verwachting is dat er nog een grote golf Chinezen komt voor die tijd.

https://www.axios.com/202(...)ants-southern-border
In what critics called a "transit ban" set to take effect in May when the U.S. lifts COVID restrictions known as Title 42, migrants who pass through another country on their way to the U.S. but without requesting protection in that country will be ineligible to claim asylum in the U.S.
pi_208775747
twitter
  Forum Admin vrijdag 14 april 2023 @ 23:22:01 #269
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208775756
Nogmaals, mensen wegzetten als parasiet en dergelijke doen we hier niet

De "jij bent welkom" oneliners ook niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208776509
:')
  zaterdag 15 april 2023 @ 10:44:27 #271
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208778295
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 19:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Waarom worden dit soort kutberichten altijd geplaatst alsof het ons "overkomt"?
Het zou ons niet overkomen als we een keer die kutgrenzen dicht zouden gooien.
En rot op met Brussel!

Dit is gewoon janken dat je huis onder water loopt terwijl je zelf de kraan open laat staan.
Met dit beleid zijn we ook enorm chantabel, Marokko heeft een hele tijd migranten doorgelaten, puur zodat Europa uiteindelijk het grondgebied van de Sahara erkende als Marokkaans grondgebied.

Nu doet Tunesi het, ze laten al die bootjes met Afrikaanse vluchtelingen door, in de hoop dat Europa ze uiteindelijk uit hun economische crisis red, Turkije chanteert Europa ook geregeld.

Dit maakt Europa enorm kwetsbaar en zwak voor migrantenstromen, we hebben hier ook een leger aan mensenrechtenverdedigers, die vaak nog in hun gelijk staan ook, dit alles maakt het erg lastig, en kan men haast bijna alleen maar ' toe kijken ' hoe iedereen Europa binnen komt.
  zaterdag 15 april 2023 @ 11:07:09 #272
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208778576
Zij stuitten op de muur die Polen in allerijl bouwde aan de oostgrens van de EU
Migranten uit onder meer Soedan werden naar Europa gelokt door de Wit-Russische president Loekasjenko, die zei dat ze vanaf daar makkelijk door zouden kunnen naar Polen. Maar Polen bouwde een muur. Nu leven de jonge mannen in een bos bij de streng bewaakte grens.

Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-van-de-eu-a4162095
pi_208778757
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 11:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Zij stuitten op de muur die Polen in allerijl bouwde aan de oostgrens van de EU
Migranten uit onder meer Soedan werden naar Europa gelokt door de Wit-Russische president Loekasjenko, die zei dat ze vanaf daar makkelijk door zouden kunnen naar Polen. Maar Polen bouwde een muur. Nu leven de jonge mannen in een bos bij de streng bewaakte grens.

Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-van-de-eu-a4162095
Muren en grensbewaking werken gewoon (tot bepaalde hoogte).

Maar ja, wij zitten met een D66 opgescheept die het wel prima vindt als we worden overlopen door hordes kansarmen.

Waarom is echt een groot mysterie.
  zaterdag 15 april 2023 @ 11:35:23 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208778840
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 10:44 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Met dit beleid zijn we ook enorm chantabel, Marokko heeft een hele tijd migranten doorgelaten, puur zodat Europa uiteindelijk het grondgebied van de Sahara erkende als Marokkaans grondgebied.

Nu doet Tunesi het, ze laten al die bootjes met Afrikaanse vluchtelingen door, in de hoop dat Europa ze uiteindelijk uit hun economische crisis red, Turkije chanteert Europa ook geregeld.

Dit maakt Europa enorm kwetsbaar en zwak voor migrantenstromen, we hebben hier ook een leger aan mensenrechtenverdedigers, die vaak nog in hun gelijk staan ook, dit alles maakt het erg lastig, en kan men haast bijna alleen maar ' toe kijken ' hoe iedereen Europa binnen komt.
De Westerse Sahara wordt toch helemaal niet officieel als Marokko erkend door de EU?
  zaterdag 15 april 2023 @ 11:58:36 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208779126
Premium artikel, tldr: omdat Algerije officieel als onveilig wordt beschouwd doen veel Marokkanen en Tunesiers alsof ze daar vandaan komen. De meeste overlastgevers in de asielzoekers centra zijn 'Algerijnen'.

https://www.telegraaf.nl/(...)en-aan-die-toestroom
Ambassadeur Abdelhak: ’Algerije moet weer terug op lijst van veilige landen’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')