Ik ben negatief over het toekomstperspectief van Nederland. Je hebt wederzijds vrijwillige migratie en alle andere migratie is eigenlijk ofwel slavernijgerelateerd of wel imperialism/kolonialisme, en daarvan hadden we al besloten dat dat niet goed is en we dat niet meer doen. Kolonialisme was vaak nog minder parasitair dan dit, menig koloniaal dacht meer te brengen en minder te halen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah dan heb ik jouw "Als het komt binnenwandelen als een parasiet, zich gedraagt als een parasiet en parasiteert, dan is het een parasiet. " verkeerd genterpreteerd en ben je ondanks deze woorden toch niet zo negatief over het toekomstperspectief van een asielzoeker.
Ja, en? De hoofdprijs in de loterij winnen is ook geen prestatie, maar dat wil niet zeggen dat je het maar met allemaal onbekenden moet delen.quote:Ah ok. Ik vind hier geboren worden geen prestatie (meer toeval) en ik heb niks gepresteerd met het feit dat mijn ouders hier hebben gewoond.
Wat wel een prestatie is dat mensen hier voor hun kinderen van de plek ooit de 'anus van Europa' genoemd er eentje gemaakt hebben waar bijna de hele wereld wel zou willen wonen. Ouders maker er iets van voor hun kinderen en met gelijkgestemde ouders ook voor elkaars kinderen. Niet voor iedereen.quote:Ik heb tot mijn 23e sowieso "niks" aan de bouw van Nederlandse faciliteiten bijgedragen. Dus wellicht dat ik daarom wat meer compassie heb met buitenlander want voor hetzelfde geld was ik ook alleen maar van de ruif aan het mee-eten geweest
Kleine troost is dat ze niet op straat gaan rondhangen, overlast veroorzaken en de criminaliteit in gaan. En ze krijgen een werkvergunning geloof ik, op z'n minst kunnen ze daarmee vakken vullen bij de supermarkt maar waarschijnlijk ook veel hoger geschoold werk.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:58 schreef Confetti het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)duizenden-oekrainers
Ook nog 47 duizend Oekraners erbij.
Volgens mij bouwen zij het liefst hun thuislanden op met de know-how van het Noorden. Zie hen dus de eerste tijd nog niet vertrekken naar hun thuislanden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zouden wij Eritreers die geen zin hebben in de dienstplicht in Nederland in een huurhuis moeten stoppen? Afrika zelf is groot zat, ze gaan daar maar ergens heen.
Dat komt gewoon omdat je het alleen maar opneemt voor migranten. Je kunt ook zeggen dat benamingen als parasieten en ongedierte niet normaal zijn en aangeven dat er een keer wat moet gebeuren omdat die tsunami niet houdbaar is.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vind er maar niks van want dat maakt je pro asieltsunami
Die mensen moeten gewoon kunnen werken en niks gratis krijgen (wat in andere landen heel normaal is). Al die gratis goodies trekt alleen maar kanslozen aan.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat komt gewoon omdat je het alleen maar opneemt voor migranten. Je kunt ook zeggen dat benamingen als parasieten en ongedierte niet normaal zijn en aangeven dat er een keer wat moet gebeuren omdat die tsunami niet houdbaar is.
Ik begrijp die migranten prima, zou het zelf ook doen als ik in hun schoenen zou staan. Neemt niet weg dat het gros niks tot niet veel bij gaat dragen aan de samenleving, het aantal veel te hoog is en zowat oneindig.
Of je vindt de aantallen prima en goed te behappen, dat kan natuurlijk ook.
Ik ageer tegen een hoop valse, verkeerde of volledig verzonnen argumenten. Dat maakt mij geen voorstander.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat komt gewoon omdat je het alleen maar opneemt voor migranten. Je kunt ook zeggen dat benamingen als parasieten en ongedierte niet normaal zijn en aangeven dat er een keer wat moet gebeuren omdat die tsunami niet houdbaar is.
Ik begrijp die migranten prima, zou het zelf ook doen als ik in hun schoenen zou staan. Neemt niet weg dat het gros niks tot niet veel bij gaat dragen aan de samenleving, het aantal veel te hoog is en zowat oneindig.
Of je vindt de aantallen prima en goed te behappen, dat kan natuurlijk ook.
Wat een geluk voor jou, er zijn meer dan genoeg Aziatische vluchtelingen.quote:Op donderdag 13 april 2023 12:36 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Na 2.5 jaar zit 4 van de 5 dus nog steeds werkloos op de bank in een sociale huurwoning. En dar wordt als iets positiefs gebracht.
Het grootste probleem is niet alleen het aantal mensen, maar het soort mensen dat binnenkomt.
Ben benieuwd naar soortgelijke cijfers bij bv. Aziatische vluchtelingen (als die er nog berhaupt zijn). De kinderen van de ooit Vietnamese bootvluchtelingen en doen het bijna beter dan Nederlandse kinderen en eindigen niet op de straat.
Je ageert dan ook alleen tegen de tegen argumenten, als ik hier zou posten dat asielzoekers stuk voor stuk aanwinsten zijn voor de samenleving zie ik je niet gauw een artikel plaatsen waaruit blijkt dat meer dan de helft na 8 jaar nog werkeloos is om dit te ontkrachten.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ageer tegen een hoop valse, verkeerde of volledig verzonnen argumenten. Dat maakt mij geen voorstander.
Ik begrijp wel dat het verwarrend is. Het is alsof een feyenoordfan hardop durft te zeggen dat de 1-0 van Ajax een mooie goal was. Dat maakt hem niet direct een ajaxfan, ook al zal een groepje feyenoordfans dat wel denken.
Ik hoop dat we snel stoppen met dat asiel of bijzonder ver inperken. Al paar keer gezegd. Ik zal het in het vervolg onder elke post plaatsen
Ik wil sarcasme wel eens herkennen. Iemand die zegt dat ze aanwinsten zijn, allemaal welkom zijn ofzoiets is duidelijk sarcastisch. Ik ken ook wel de dramatische werkloosheidscijfers.quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je ageert dan ook alleen tegen de tegen argumenten, als ik hier zou posten dat asielzoekers stuk voor stuk aanwinsten zijn voor de samenleving zie ik je niet gauw een artikel plaatsen waaruit blijkt dat meer dan de helft na 8 jaar nog werkeloos is om dit te ontkrachten.
Omdat de progressiefjes daar een goed gevoel van krijgen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zouden wij Eritreers die geen zin hebben in de dienstplicht in Nederland in een huurhuis moeten stoppen? Afrika zelf is groot zat, ze gaan daar maar ergens heen.
Toegegeven, veel positieve berichten zijn er niet, ik zou ook niet zo snel iets positiefs kunnen zeggen over de huidige gigantische instroom en de daarbij komende problematiek.quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik wil sarcasme wel eens herkennen. Iemand die zegt dat ze aanwinsten zijn, allemaal welkom zijn ofzoiets is duidelijk sarcastisch. Ik ken ook wel de dramatische werkloosheidscijfers.
Je hebt een punt, ik zou positieve berichten op het huidige fok (essentieel) eerder negeren alleen het is jou wellicht niet opgevallen maar er wordt hier eigenlijk nooit iets positiefs over die mensen gepost. Dus ik heb het wat dat betreft makkelijk.
Met dit beleid zijn we ook enorm chantabel, Marokko heeft een hele tijd migranten doorgelaten, puur zodat Europa uiteindelijk het grondgebied van de Sahara erkende als Marokkaans grondgebied.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Waarom worden dit soort kutberichten altijd geplaatst alsof het ons "overkomt"?
Het zou ons niet overkomen als we een keer die kutgrenzen dicht zouden gooien.
En rot op met Brussel!
Dit is gewoon janken dat je huis onder water loopt terwijl je zelf de kraan open laat staan.
Muren en grensbewaking werken gewoon (tot bepaalde hoogte).quote:Op zaterdag 15 april 2023 11:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Zij stuitten op de muur die Polen in allerijl bouwde aan de oostgrens van de EU
Migranten uit onder meer Soedan werden naar Europa gelokt door de Wit-Russische president Loekasjenko, die zei dat ze vanaf daar makkelijk door zouden kunnen naar Polen. Maar Polen bouwde een muur. Nu leven de jonge mannen in een bos bij de streng bewaakte grens.
Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-van-de-eu-a4162095
De Westerse Sahara wordt toch helemaal niet officieel als Marokko erkend door de EU?quote:Op zaterdag 15 april 2023 10:44 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Met dit beleid zijn we ook enorm chantabel, Marokko heeft een hele tijd migranten doorgelaten, puur zodat Europa uiteindelijk het grondgebied van de Sahara erkende als Marokkaans grondgebied.
Nu doet Tunesi het, ze laten al die bootjes met Afrikaanse vluchtelingen door, in de hoop dat Europa ze uiteindelijk uit hun economische crisis red, Turkije chanteert Europa ook geregeld.
Dit maakt Europa enorm kwetsbaar en zwak voor migrantenstromen, we hebben hier ook een leger aan mensenrechtenverdedigers, die vaak nog in hun gelijk staan ook, dit alles maakt het erg lastig, en kan men haast bijna alleen maar ' toe kijken ' hoe iedereen Europa binnen komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |