Alsof je met een gehandicapte aan het communiceren bent die niet logisch kan nadenken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En heel simpel, dit is voor Nederlandse standaarden om te huilen maar voor iemand uit Eritrea is dat dus wel leven als een koning..
Wat staat hier allemaal?quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:06 schreef opgebaarde het volgende:
Dus twee mannen wonen naast elkaar. Ze hebben precies dezelfde levens. Afgekeurd, dezelfde wia, dezelfde toeslagen, dezelfde verzekeringen, identieke huizen, zelfs inrichting is hetzelfde, beide zijn tegelijkertijd in 2003 in de woning komen wonen en delen zelfs de dezelfde geboortedag. Alles is gelijk.
Beide klagen over het weer en het uitzichtloze leven. Het is net een tweeling, maar zijn het duidelijk zichtbaar niet. Henk hoort het geklaag aan in café Zuid en stelt dus maar de essentiële vraag; waar ben je geboren?
Henk komt op FOK!
Ik zeg toch net dat dat stuk klopt oelewapperquote:Op vrijdag 14 april 2023 14:33 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Alsof je met een gehandicapte aan het communiceren bent die niet logisch kan nadenken.
quote:Op vrijdag 14 april 2023 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zeg toch net dat dat stuk klopt oelewapper
Weet je wat. Alle Eritreers moeten ¤ 500 per maand inleveren. Want ze hebben het hier in Nederland toch al veel beter dan daar plus hier zijn ze veilig. Wel zo eerlijk. Bedankt voor dit inzicht
Je reist door een stuk of 10 veilige landen, je betaalt mensensmokkelaars, en je weet dat land te bereiken waarvan je weet dat het rijk is en je een woning en en verschillende uitkeringen krijgt. Als het komt binnenwandelen als een parasiet, zich gedraagt als een parasiet en parasiteert, dan is het een parasiet. Zelfs al had hij, daar mogen we kanstechnisch wel vanuit gaan, dacht hier met een lullig baantje een nieuwe Mercedes te kunnen kopen, dan nog weet hij dat hij eerst zijn hand komt ophouden en hulp vraagt en dat hij het land hier niet komt verrijken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als die paar slimme koppen die geïnterviewd worden duidelijk aangeven waar zelfs zij tegen aangelopen zijn begin ik te overwegen dat het blijkbaar toch wel een beetje lastig is om als een statushouder aan een baan te komen. Ik hoor liever hun verhalen dan van die somalier die niet eens kan schrijven en alleen maar zoals jij zou zeggen wil parasieten
De gemeentes kennen het principe dat als iemand enige tijd uit de arbeidsmarkt is het met het jaar lastiger wordt om terug te keren. Een taalachterstand verkleint de kansen al helemaal. Er wordt flink geïnvesteerd om mensen zo snel mogelijk aan het werk te krijgen. Werkgevers hebben gewoon minder snel de behoefte om aanpassingen te doen (zie zelfs die vakkenvullers bij supermarkten, zelfs daar was Nederlands spreken een eis....). Moeten we de andere kant opkijken en doen alsof dit niet gebeurt en dat alle 80.000 naar werkzoekende statushouders alleen maar willen 'parasiteren'?
Het is helemaal niet toevallig dat iemand niet hier geboren is. De meeste mensen worden niet in Nederland geboren, de kans dat iemand in Nederland geboren wordt is ongeveer 1 op 1000. Dat er voor elke Nederlander een stuk of 900 zijn die dat ook graag zouden willen worden is ook niet raar, en dat er daarvan teveel hier daadwerkelijk opduiken is evenmin toevallig aangezien ze hier heen komen omdat ze een huis en een uitkering krijgen.quote:
Probeer je duimpjes te scoren?quote:Op vrijdag 14 april 2023 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je reist door een stuk of 10 veilige landen, je betaalt mensensmokkelaars, en je weet dat land te bereiken waarvan je weet dat het rijk is en je een woning en en verschillende uitkeringen krijgt. Als het komt binnenwandelen als een parasiet, zich gedraagt als een parasiet en parasiteert, dan is het een parasiet. Zelfs al had hij, daar mogen we kanstechnisch wel vanuit gaan, dacht hier met een lullig baantje een nieuwe Mercedes te kunnen kopen, dan nog weet hij dat hij eerst zijn hand komt ophouden en hulp vraagt en dat hij het land hier niet komt verrijken.
Tsja als je er vanuit gaat dat iedereen de ambitie heeft om de rest van de leven elk dubbeltje om te draaien in de uitkering. Dan snap ik jouw sentimentquote:[..]
Het is helemaal niet toevallig dat iemand niet hier geboren is. De meeste mensen worden niet in Nederland geboren, de kans dat iemand in Nederland geboren wordt is ongeveer 1 op 1000. Dat er voor elke Nederlander een stuk of 900 zijn die dat ook graag zouden willen worden is ook niet raar, en dat er daarvan teveel hier daadwerkelijk opduiken is evenmin toevallig aangezien ze hier heen komen omdat ze een huis en een uitkering krijgen.
Naast het stuk maken van Nederland is het domste dan ook nog wel om te denken dat wat wij onszelf aandoen ook maar enig verschil maakt. Onze ondoordachte sentimentaliteit wordt schaamteloos misbruikt door opportunisten, meer niet, de wereld of het lot van wereldbevolking wordt er echt helemaal niks beter van, integendeel. Nederland wordt er wel veel slechter van.
Er is in wel meer landen een dienstplicht. Toch krijgen die mensen geen asiel. Ra ra hoe kan datquote:Op vrijdag 14 april 2023 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zouden wij Eritreeërs die geen zin hebben in de dienstplicht in Nederland in een huurhuis moeten stoppen? Afrika zelf is groot zat, ze gaan daar maar ergens heen.
Zeer matig stukje poëzie.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:06 schreef opgebaarde het volgende:
Dus twee mannen wonen naast elkaar. Ze hebben precies dezelfde levens. Afgekeurd, dezelfde wia, dezelfde toeslagen, dezelfde verzekeringen, identieke huizen, zelfs inrichting is hetzelfde, beide zijn tegelijkertijd in 2003 in de woning komen wonen en delen zelfs de dezelfde geboortedag. Alles is gelijk.
Beide klagen over het weer en het uitzichtloze leven. Het is net een tweeling, maar zijn het duidelijk zichtbaar niet. Henk hoort het geklaag aan in café Zuid en stelt dus maar de essentiële vraag; waar ben je geboren?
Henk komt op FOK!
Dat valt ook nog wel mee, maar dat is dus precies wat ik niet zeg. Je reist illegaal door naar Nederland, je weet dat dat niet de bedoeling is, je weet dus dat Nederland niet op je zit te wachten maar dat je ons voor het voldongen feit moet stellen dat je er bent en asiel komt aanvragen. Als je je dan ook nog even afvraagt waarom dat zo is dan kom je er vrij snel achter dat je geen verrijking bent.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Probeer je duimpjes te scoren?
[..]
Tsja als je er vanuit gaat dat iedereen de ambitie heeft om de rest van de leven elk dubbeltje om te draaien in de uitkering. Dan snap ik jouw sentiment
Dit soort figuren komt hier dan ook niet voor veiligheid.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:11 schreef BMW1993 het volgende:
Die hongerstaking is ook zo suf, als je bedenkt dat ze zelf met 100.000 tegelijk onze kant op komen, en als het daardoor allemaal wat langer duurt voor ze een huurhuisje krijgen gaan ze maar de boel chanteren.![]()
De dankbaarheid voor onderdak straalt er niet echt vanaf.. net zoals het in al die ontwikkelingslanden gaat is het altijd 'ik eerst, en de rest kan stikken'.
quote:Rutte over asielinstroom: geen garantie dat niemand in het gras moet slapen
De grote toename van het aantal asielzoekers leidt tot "intensieve gesprekken" in het kabinet. "Met deze aantallen kan ik niet garanderen dat er deze zomer niemand meer in het gras hoeft te slapen." Dat signaal gaf premier Mark Rutte op zijn wekelijkse persconferentie.
Uit cijfers die de NOS deze week publiceerde blijkt dat dit jaar, volgens het maximale scenario, zo'n 76.000 personen asiel komen aanvragen. Dat aantal kan de komende jaren zo hoog blijven.
Een wat lagere schatting komt uit rond de 67.000 personen. Nog steeds veel meer dan de laatste prognose van het kabinet van 50.650 asielzoekers, exclusief Oekraïners.
Het kabinet komt met maatregelen en dat zal eerder binnen weken dan maanden zijn, verwacht Rutte. "Het leidt tot grote maatschappelijke vraagstukken over opvang, onderwijs, huisvesting. Die moeten we zien te beantwoorden en dat is niet eenvoudig." Hij denkt wel dat de coalitiepartijen VVD, D66, CDA en CU eruit komen, ondanks de grote politieke tegenstellingen.
"We komen niet met een groot, stoer pakket. Het zal een combinatie zijn van dingen die we al doen, het finetunen van maatregelen en dingen die we al in gang hadden gezet."
Weinig nieuwe opties
Dat het kabinet niet met zo'n 'groot, stoer pakket' aan nieuwe maatregelen komt heeft voor een groot deel te maken met de vergaande verschillen van mening binnen de coalitie. Grofweg staan VVD en CDA tegenover D66 en CU en zijn er weinig nieuwe opties die op steun van alle partijen kunnen rekenen.
Zo wil het CDA bijvoorbeeld een twee-status-stelsel waarbij asielzoekers die mogen blijven ook een tijdelijke verblijfsvergunning kunnen krijgen. De tijdelijke is voor één tot drie jaar, en er mag geen beroep worden gedaan op gezinshereniging. De VVD wil dit plan wel steunen.
Maar de ChristenUnie vindt het niets, zegt Kamerlid Don Ceder: "Ik kan het niet serieus nemen, dat proefballonnetje. Het leidt tot een eindeloze stroom aan bezwaarprocedures en de IND heeft het al zo druk."
Ruben Brekelmans van de VVD wil meer ongewenstverklaringen. Nu kunnen alleen uitgeprocedeerde asielzoekers die een gevaar zijn voor Nederland ongewenst verklaard worden. Dat moet gaan gelden voor alle uitgeprocedeerden die hun uitzetting tegenwerken. Zo staat het ook in het regeerakkoord, maar deze maatregel is nog steeds niet uitgevoerd.
Hij houdt de andere partijen aan de afspraken. "We hebben in het regeerakkoord afgesproken dat er grip moet komen op migratie. Die is er nu duidelijk niet."
Waar D66 en de CU de oplossing zien in het verbeteren van Europese afspraken over een eerlijke verdeling van alle asielzoekers, richten VVD en CDA zich meer op het internationaal stoppen van de asielinstroom. Bijvoorbeeld door migratiedeals met Noord-Afrikaanse landen als Tunesië en het strenger bewaken van de buitengrenzen.
De belofte aan zijn eigen VVD om de instroom te verminderen staat, zegt Rutte. Internationaal is hij daar ook mee bezig. De Italiaanse regering riep woensdag de noodtoestand uit en Rutte heeft de Italiaanse premier Meloni daarna niet zelf gesproken, maar de gesprekken over Tunesië lopen wel, zegt hij.
Rutte: "Tunesië lijkt weinig te doen aan de enorme uitstroom over zee richting Italië. Dat is echt een probleem. Daar ging het gisteren ook met de Franse president Macron over."
Bij het kabinet liggen inmiddels allerlei voorstellen op tafel, bijvoorbeeld veilige regio's aanwijzen in voor de rest onveilige landen, zodat mensen eerder kunnen worden afgewezen of teruggestuurd. Of uitgeprocedeerde asielzoekers langer in detentie houden als ze niet uitgezet kunnen worden. Van de Europese grensbewaker Frontex kan een soort leger worden gemaakt. Er kan een maximum worden gesteld aan de asielinstroom, of er kunnen opvanglocaties buiten de EU worden ingericht.
Maar voorlopig zijn door de meningsverschillen binnen de coalitie de afspraken uit het regeerakkoord het maximum haalbare. En van het openbreken van het regeerakkoord zoals bij stikstof is geen sprake, zegt Rutte.
Lekker verder modderen, dit geeft vertrouwen voor de toekomst.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:29 schreef Eightyone het volgende:
Zo'n taai potje touwtrekken met vier man/partijen waarbij uiteindelijk niemand wint.
https://nos.nl/artikel/24(...)het-gras-moet-slapen
[..]
Ze kiezen er zelf voor om door te reizen naar Nederland, dan moet je zelf ook maar hotelletje of een airbnb zoeken. Dan komen de betutttelracistjes weer doen alsof met een kleur hulpeloze domoortjes zijn, maar het zijn gewoon volwassen mannen die verantwoordelijk zijn voor hun eigen keuzes. Hopelijk krijgen we nog wat nachtvorst.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:29 schreef Eightyone het volgende:
Zo'n taai potje touwtrekken met vier man/partijen waarbij uiteindelijk niemand wint.
https://nos.nl/artikel/24(...)het-gras-moet-slapen
[..]
Ah dan heb ik jouw "Als het komt binnenwandelen als een parasiet, zich gedraagt als een parasiet en parasiteert, dan is het een parasiet. " verkeerd geïnterpreteerd en ben je ondanks deze woorden toch niet zo negatief over het toekomstperspectief van een asielzoeker.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat valt ook nog wel mee, maar dat is dus precies wat ik niet zeg. Je reist illegaal door naar Nederland, je weet dat dat niet de bedoeling is, je weet dus dat Nederland niet op je zit te wachten maar dat je ons voor het voldongen feit moet stellen dat je er bent en asiel komt aanvragen. Als je je dan ook nog even afvraagt waarom dat zo is dan kom je er vrij snel achter dat je geen verrijking bent.
Ah ok. Ik vind hier geboren worden geen prestatie (meer toeval) en ik heb niks gepresteerd met het feit dat mijn ouders hier hebben gewoond. Ik heb tot mijn 23e sowieso "niks" aan de bouw van Nederlandse faciliteiten bijgedragen. Dus wellicht dat ik daarom wat meer compassie heb met buitenlander want voor hetzelfde geld was ik ook alleen maar van de ruif aan het mee-eten geweestquote:Dus of je dan alleen maar het land, zijn infrastructuur, de zgn vluchtelingenopvang, de gezondheidszorg, alles wat opgebouwd is komt gebruiken, of ook nog eens langduring de ter verheffing van de Nederlandse arbeider gebouwde woningen en de sociale zekerheid, je parasiteert sowieso. Denk je dat degenen die uiteindelijk wel voldoende werk vinden om in hun onderhoud te voorzien netto bijdragers zijn? Nou kan het voor een paar heel gunstig lopen en dan is dat wel zo, maar dat neemt niet weg dat ze komen mee-eten uit een ruif waar zij noch hun ouders iets aan bijgedragen hebben. Ze komen kijken wat er te halen valt, niet wat ze te brengen hebben, anders zouden ze wel wegblijven.
Keuzes hebben gevolgen inderdaad. Ze zijn hier niet uitgenodigd, dus ze hebben het er maar mee te doen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze kiezen er zelf voor om door te reizen naar Nederland, dan moet je zelf ook maar hotelletje of een airbnb zoeken. Dan komen de betutttelracistjes weer doen alsof met een kleur hulpeloze domoortjes zijn, maar het zijn gewoon volwassen mannen die verantwoordelijk zijn voor hun eigen keuzes. Hopelijk krijgen we nog wat nachtvorst.
https://www.telegraaf.nl/(...)duizenden-oekrainersquote:Kabinet houdt rekening met komst nog tienduizenden Oekraïners
Updated 13 min geleden
17 min geleden
in BINNENLAND
Eric van der Burg, staatssecretaris Asiel en Migratie, bij aankomst op het Binnenhof voorafgaand aan de wekelijkse ministerraad.
Eric van der Burg, staatssecretaris Asiel en Migratie, bij aankomst op het Binnenhof voorafgaand aan de wekelijkse ministerraad.Ⓒ ANP / ROBIN UTRECHT
DEN HAAG - Het kabinet houdt voor dit jaar rekening met de komst van nog eens 47.500 ontheemden uit Oekraïne als gevolg van de aanhoudende oorlog met Rusland. Dat meldt staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel en Migratie) aan de Tweede Kamer.
Het extra aantal zou inhouden dat er eind dit jaar meer dan 135.000 Oekraïners in Nederland verblijven. Afgelopen januari waren er ongeveer 88.000 Oekraïners in Nederland.
Van der Burg ziet op dit moment nog geen aanleiding om meer plek vrij te maken dan de voorgenomen 90.000 plekken per 1 juli. Vanaf dan verwacht het kabinet ruim 111.000 Oekraïense vluchtelingen. Nu is er volgens het ministerie nog wat ruimte, aangezien 97,3 procent van de opvangcapaciteit bezet is.
Het kabinet bespreekt rondom de Voorjaarsnota wat het toenemende aantal vluchtelingen betekent voor de begroting.
Had je maar half zoveel compassie met de Nederlandse samenleving als dat je met de vloedgolf van migranten die hierheen komt hebt.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah dan heb ik jouw "Als het komt binnenwandelen als een parasiet, zich gedraagt als een parasiet en parasiteert, dan is het een parasiet. " verkeerd geïnterpreteerd en ben je ondanks deze woorden toch niet zo negatief over het toekomstperspectief van een asielzoeker.
[..]
Ah ok. Ik vind hier geboren worden geen prestatie (meer toeval) en ik heb niks gepresteerd met het feit dat mijn ouders hier hebben gewoond. Ik heb tot mijn 23e sowieso "niks" aan de bouw van Nederlandse faciliteiten bijgedragen. Dus wellicht dat ik daarom wat meer compassie heb met buitenlander want voor hetzelfde geld was ik ook alleen maar van de ruif aan het mee-eten geweest
De zaalsporters kunnen maar beter wat anders gaan doen, al die hallen zijn straks weer in gebruik.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)duizenden-oekrainers
Ook nog 47 duizend Oekraïners erbij.
Ik denk dat we naar een netto saldo van wederom 200 a 300k gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |