En het lijkt nog te werken ook de manier waarop de Golfstaten steeds meer invloed hebben op moslims, zowel hier in Europa als in Indonesië, Gambia, Ivoorkust e.d , ze doneren miljoenen voor de bouw van een nieuwe moskee, op een voorwaarde: dat het Saudische Salafisme gepredikt word... Uiteindelijk krijgen de Golstaten dus invloed in Nederland op de moslims hier.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Omdat die islamisering agenda van Nederland bestaat. Die rijke golfstaten zijn al 100% islamitisch, Nederland moet dat - in hun ogen - nog worden. Daarom sturen ze moslims deze kant, en financieren tal van moskeeën hier. En gezien die vreemde pro-islam propaganda in onze media, vermoed ik ook dat ze de media simpelweg opkopen. Veel van het 'nieuws' hier zijn eigenlijk gekochte advertorials. Overigens deed het Vaticaan dit ook met de kerstening van Zuid-Amerika. Het financieren van kerken daar, en het hersenspoelen van de locals met gekochte media.
Dat maakt niet uit als er nu al mensen in het aanmeldcentrum zitten die 10 maanden wachten tot hun aanvraag om te beginnen al in behandeling wordt genomen.quote:Op donderdag 13 april 2023 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je ze geen huis in het vooruitzicht stelt houdt die instroom wel op. Maar je moet gewoon doen wat juist is en asielaanvragen afwijzen van mensen die voordat ze in een Nederland kwamen niet in een oorlogsgebied zaten.
Nee. Mijn pleidooi is dat je jezelf moet aanpassen als veranderingen toch niet meer gestopt kunnen wordenquote:Op donderdag 13 april 2023 15:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dit nou stiekem je pleidooi dat hervorming nooit gaat werken (want kapitaal regeert en corrumpeert) en dat een gewelddadige revolutie uiteindelijk onvermijdelijk is?
Natuurlijk maakt dat wel uit. We hebben geen opvangprobleem, we hebben een statushoudersprobleem. Ik weet dat de voorstanders van deze asielmigratie niet vooruit durven kijken en niet op een termijn van langer dan een jaar willen beoordelen, maar die 10 maanden zijn niets vergeleken bij de decennia aan problemen die je je elke maand weer op de hals haalt.quote:Op donderdag 13 april 2023 20:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit als er nu al mensen in het aanmeldcentrum zitten die 10 maanden wachten tot hun aanvraag om te beginnen al in behandeling wordt genomen.
Ik heb er geen woorden voor.quote:Op woensdag 12 april 2023 22:03 schreef Lavenderr het volgende:
Dit kan toch gewoon niet meer? Hoe en wie moet dit bekostigen?
De prijzen van onze boodschappen zijn al bizar hoog gestegen. Hoe kan een modaal gezin zo nog rondkomen?
Die krijgen absolute voorrang op sociale huurwoningen. Zie Utrecht. Dat gaat landelijk uitgerold worden. Dus 100% van de vrijkomende woningen gaan naar statushouders.quote:Op donderdag 13 april 2023 22:45 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ik heb er geen woorden voor.
Waar moeten ze al die vluchtelingen huisvesten? Er is al een schreeuwend tekort aan woningen. Dit gaat echt de verkeerde kant op.
Toeslagen genoeg. Ze leven als koning hier.quote:Op donderdag 13 april 2023 23:11 schreef Homey het volgende:
[..]
Die krijgen absolute voorrang op sociale huurwoningen. Zie Utrecht. Dat gaat landelijk uitgerold worden. Dus 100% van de vrijkomende woningen gaan naar statushouders.
Mijn vraag is: hoe komen ze überhaupt rond? Nederland is een hartstikke duur land. Boodschappen, energie, etcetera. Wetende dat het gros leeft van de bijstand. Hier hoor je niks over.
Wat tamelijk knap is als op hetzelfde momentquote:Op donderdag 13 april 2023 23:36 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Toeslagen genoeg. Ze leven als koning hier.
Wat is armoede voor jouw?quote:Op donderdag 13 april 2023 23:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat tamelijk knap is als op hetzelfde moment
de andere mensen in dezelfde bijstand met toeslagen in armoede leven
Ik gun jou veel meer, zeker vanwege die wajong (of wia). Maar zou jij het kwalificeren als "leven als koning hier" ?quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:04 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Wat is armoede voor jouw?
Ik heb zelf een wajong uitkering die 70% is van het minimumloon.
Gelijk aan een bijstand.
En ik heb 50 euro boodschappen geld, en 80 euro leefgeld per week. Het zou zelfs iets meer zijn als ik geen wegenbelasting en autoverzekering zou hebben.
Het is niet extreem veel, maar naar mijn idee ben ik nooit iets tekort gekomen.
Die 50 euro aan boodschappen kom ik niet eens aan eigenlijk, omdat ik extreem simpel eet zoals een gebakken ei of spaghetti, of ik eet bij moeder.
Het is altijd beter dan leven in Syrië waar niet eens gas water of licht aanwezig is in de meeste appartementen.
Sowieso onzin dat het aan het systeem ligt. Zoveel banen. Kijk naar migranten uit China of zo die wel gewoon instromen. Die hoor je niet. Die starten zelf wat op of komen wel degelijk ergens binnen. Waar een wil is is in de meeste gevallen wel een weg.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:51 schreef Homey het volgende:
Klassiek links politiek-correct artikel in het FD over waarom statushouders vaak werkloos zijn:
https://fd.nl/bedrijfslev(...)geboren-jnd3capa0wdB
Als altijd wordt de schuld buiten de statushouders gezocht. Het ligt aan ons, wij moeten hen meer helpen, begeleiden, etcetera. Het systeem is fout.
De kern van de zaak wordt weer eens handig verzwegen: de zelfselectie van het aanbieden van royale sociale voorzieningen, het feit dus dat juist mensen hier naar toe komen die willen profiteren (parasiteren) van de verzorgingsstaat maar niks willen bijdragen.
Leuk dat je een 1% of 2% extra aan werk kan helpen met al die zwaar gesubsidieerde programma's, maar is niet meer dan een feelgood verhaaltje voor de bühne. En een verdienmodel voor de betrokken consultants.
Ook weer typisch: een paar vluchtelingen die wel willen worden geïnterviewd, niet de zoveelste Somaliër die al 10 jaar in de bijstand zit en het wel prima vindt.
Het is het standaard slachtofferverhaal van statushouders. Die kunnen niks, en het is aan de witte Nederlander om te helpen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso onzin dat het aan het systeem ligt. Zoveel banen. Kijk naar migranten uit China of zo die wel gewoon instromen. Die hoor je niet. Die starten zelf wat op of komen wel degelijk ergens binnen. Waar een wil is is in de meeste gevallen wel een weg.
In Europa worden te weinig kinderen geboren (lees belastingslaven), die moeten worden aangevuld met asielzoekers en andere mensen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:53 schreef Idisrom het volgende:
De wereldbevolking is in de afgelopen 60 jaar gegroeid van 3 miljard naar 8 miljard mensen. De groei is er uit nu, behalve in Afrika en de Arabische wereld waar nog 3 miljard mensen bijkomen. Laat dat net de gebieden zijn, waar de vluchtelingenstromen vandaan koen.
Dankjewel!quote:Op vrijdag 14 april 2023 07:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik gun jou veel meer, zeker vanwege die wajong (of wia). Maar zou jij het kwalificeren als "leven als koning hier" ?
Als die paar slimme koppen die geïnterviewd worden duidelijk aangeven waar zelfs zij tegen aangelopen zijn begin ik te overwegen dat het blijkbaar toch wel een beetje lastig is om als een statushouder aan een baan te komen. Ik hoor liever hun verhalen dan van die somalier die niet eens kan schrijven en alleen maar zoals jij zou zeggen wil parasietenquote:Op vrijdag 14 april 2023 09:51 schreef Homey het volgende:
Klassiek links politiek-correct artikel in het FD over waarom statushouders vaak werkloos zijn:
https://fd.nl/bedrijfslev(...)geboren-jnd3capa0wdB
Als altijd wordt de schuld buiten de statushouders gezocht. Het ligt aan ons, wij moeten hen meer helpen, begeleiden, etcetera. Het systeem is fout.
De kern van de zaak wordt weer eens handig verzwegen: de zelfselectie van het aanbieden van royale sociale voorzieningen, het feit dus dat juist mensen hier naar toe komen die willen profiteren (parasiteren) van de verzorgingsstaat maar niks willen bijdragen.
Leuk dat je een 1% of 2% extra aan werk kan helpen met al die zwaar gesubsidieerde programma's, maar is niet meer dan een feelgood verhaaltje voor de bühne. En een verdienmodel voor de betrokken consultants.
Ook weer typisch: een paar vluchtelingen die wel willen worden geïnterviewd, niet de zoveelste Somaliër die al 10 jaar in de bijstand zit en het wel prima vindt.
Dit verdien jij niet, eigenlijk niemand naar mijn mening tenzij die persoon niet wil participeren. Mensen die jouw situatie kwalificeren als "leven als een koning" (of van gelijke strekking) verdienen een heel harde klap in het gezicht. Platte hand is voldoende om daarna nooit meer aan te kijken. Dat jij en anderen zoiets accepteren zegt wel veel over hoe de Nederlandse maatschappij is (geworden)quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:45 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dankjewel!Dat zeker niet, ik heb deze winter de verwarming niet aan gehad, niet dat dit heel erg is, 14 graden met een jas aan kan prima, maar ik moest dit jaar m'n bril laten vervangen, en heb dit kunnen doen door de tegenmoetkoming van de energierekening, de rest heb ik apart gezet als kleine spaarbuffer voor als er iets kapot gaat in huis.
Het blijft altijd puzzelen, en dat is zeker niet erg als je tijdelijk met een laag inkomen zit, maar in mijn geval zit er helaas vrijwel geen kans op betaald werk, en zal het denk ik bij vrijwilligerswerk blijven.
Wel denk ik dat deze situatie altijd beter is als op 90% van de plaatsen in het Midden Oosten en Afrika.
In Nederland is verder alles schoon, veilig, en goed georganiseerd, de scholen zijn op het niveau van wat je mag verwachten, dus in hun perspectief zal het wel een hele verbetering zijn vergeleken een simpel vluchtelingen kamp in Turkije waar je letterlijk buiten de samenleving staat en waar enorme werkloosheid heerst en giga inflatie.
En heel simpel, dit is voor Nederlandse standaarden om te huilen maar voor iemand uit Eritrea is dat dus wel leven als een koning..quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit verdien jij niet, eigenlijk niemand naar mijn mening tenzij die persoon niet wil participeren. Mensen die jouw situatie kwalificeren als "leven als een koning" (of van gelijke strekking) verdienen een heel harde klap in het gezicht. Platte hand is voldoende om daarna nooit meer aan te kijken. Dat jij en anderen zoiets accepteren zegt wel veel over hoe de Nederlandse maatschappij is (geworden)
Mensen gaan er qua voorzieningen op vooruit. Alleen elke euro om moeten draaien om een bord eten op tafel te krijgen of een woning tot 14 graden verwarmen is voor die Eritreeer precies hetzelfde als voor de autochtoon. Is voor beide mensen gewoon kut, dat is voor de ander niet minder erg hé. Geld is zo ongelofelijk belangrijk, mensen gaan daar in Nederland echt aan onderdoorquote:Op vrijdag 14 april 2023 13:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En heel simpel, dit is voor Nederlandse standaarden om te huilen maar voor iemand uit Eritrea is dat dus wel leven als een koning..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |