abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 april 2023 @ 18:59:49 #201
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208761561
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:00 schreef Homey het volgende:

[..]
Omdat die islamisering agenda van Nederland bestaat. Die rijke golfstaten zijn al 100% islamitisch, Nederland moet dat - in hun ogen - nog worden. Daarom sturen ze moslims deze kant, en financieren tal van moskeeën hier. En gezien die vreemde pro-islam propaganda in onze media, vermoed ik ook dat ze de media simpelweg opkopen. Veel van het 'nieuws' hier zijn eigenlijk gekochte advertorials. Overigens deed het Vaticaan dit ook met de kerstening van Zuid-Amerika. Het financieren van kerken daar, en het hersenspoelen van de locals met gekochte media.
En het lijkt nog te werken ook de manier waarop de Golfstaten steeds meer invloed hebben op moslims, zowel hier in Europa als in Indonesië, Gambia, Ivoorkust e.d , ze doneren miljoenen voor de bouw van een nieuwe moskee, op een voorwaarde: dat het Saudische Salafisme gepredikt word... Uiteindelijk krijgen de Golstaten dus invloed in Nederland op de moslims hier.

In Marokko heb je het Soefisme, dat is een relatief milde vorm van de islam, waar muziek e.d niet perse verboden is, en je gewoon gekleurde hoofddoeken mag dragen.

Maar omdat de Golfstaten zoveel miljarden investeren in hun vorm van de islam, niet alleen door de bouw van moskeeën en koranscholen, maar ook door een extreem sterke PR op social media, dat je ziet dat veel jongeren strenger in de leer zijn dan hun ouders.

Omdat Mekka in Saudi Arabië ligt denken veel moslims dat die strenge leer uit dat land, de 'ware islam' is.
  donderdag 13 april 2023 @ 19:34:27 #202
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208762831
Hier zijn we er unaniem uit dat de instroom moet worden beperkt, nu de politiek nog 👍
  donderdag 13 april 2023 @ 20:59:33 #204
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_208764015
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als je ze geen huis in het vooruitzicht stelt houdt die instroom wel op. Maar je moet gewoon doen wat juist is en asielaanvragen afwijzen van mensen die voordat ze in een Nederland kwamen niet in een oorlogsgebied zaten.
Dat maakt niet uit als er nu al mensen in het aanmeldcentrum zitten die 10 maanden wachten tot hun aanvraag om te beginnen al in behandeling wordt genomen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 13 april 2023 @ 22:20:31 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208765051
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Is dit nou stiekem je pleidooi dat hervorming nooit gaat werken (want kapitaal regeert en corrumpeert) en dat een gewelddadige revolutie uiteindelijk onvermijdelijk is?
Nee. Mijn pleidooi is dat je jezelf moet aanpassen als veranderingen toch niet meer gestopt kunnen worden
The End Times are wild
pi_208765202
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 20:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit als er nu al mensen in het aanmeldcentrum zitten die 10 maanden wachten tot hun aanvraag om te beginnen al in behandeling wordt genomen.
Natuurlijk maakt dat wel uit. We hebben geen opvangprobleem, we hebben een statushoudersprobleem. Ik weet dat de voorstanders van deze asielmigratie niet vooruit durven kijken en niet op een termijn van langer dan een jaar willen beoordelen, maar die 10 maanden zijn niets vergeleken bij de decennia aan problemen die je je elke maand weer op de hals haalt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208765275
Grote toename van asielzoekers verwacht, mogelijk onvrede daarover enzo, dus wie pakte er vanavond weer uit met uitgebreide duiding en "inzoomen op de situatie"? Juist.

https://www.npostart.nl/nos-journaal/13-04-2023/POW_05467423

Vanaf 4:30. En ook nu gaat het grotendeels weer over nog veel meer noodopvang regelen, item stemmig openen met beelden van op straat bivakkerende mensen vorig jaar, etc. Dat het er heel veel meer gaan worden dan verwacht wordt benoemd, maar of er aan die instroom niet eens wat te doen is daar wordt gewoon helemaal niet op ingegaan...
pi_208765381
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 22:03 schreef Lavenderr het volgende:
Dit kan toch gewoon niet meer? Hoe en wie moet dit bekostigen?
De prijzen van onze boodschappen zijn al bizar hoog gestegen. Hoe kan een modaal gezin zo nog rondkomen?
Ik heb er geen woorden voor.

Waar moeten ze al die vluchtelingen huisvesten? Er is al een schreeuwend tekort aan woningen. Dit gaat echt de verkeerde kant op.
Aan het typen...
pi_208765748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 22:45 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Ik heb er geen woorden voor.

Waar moeten ze al die vluchtelingen huisvesten? Er is al een schreeuwend tekort aan woningen. Dit gaat echt de verkeerde kant op.
Die krijgen absolute voorrang op sociale huurwoningen. Zie Utrecht. Dat gaat landelijk uitgerold worden. Dus 100% van de vrijkomende woningen gaan naar statushouders.

Mijn vraag is: hoe komen ze überhaupt rond? Nederland is een hartstikke duur land. Boodschappen, energie, etcetera. Wetende dat het gros leeft van de bijstand. Hier hoor je niks over.
  donderdag 13 april 2023 @ 23:14:43 #210
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208765781
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ese-hotspot-a4161842
Maak van Tunesië niet het nieuwe ‘aanmeldcentrum’ aan de Europese buitengrenzen
Migratie Europa vreest massa-immigratie uit Tunesië. En dat land wil geen stroom retourreizigers. De EU kan de druk verlichten met consistente financiële steun, menen Fatma Raach, Hiba Sha’ath en Thomas Spijkerboer.
pi_208765933
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 23:11 schreef Homey het volgende:

[..]
Die krijgen absolute voorrang op sociale huurwoningen. Zie Utrecht. Dat gaat landelijk uitgerold worden. Dus 100% van de vrijkomende woningen gaan naar statushouders.

Mijn vraag is: hoe komen ze überhaupt rond? Nederland is een hartstikke duur land. Boodschappen, energie, etcetera. Wetende dat het gros leeft van de bijstand. Hier hoor je niks over.
Toeslagen genoeg. Ze leven als koning hier. :')
Aan het typen...
pi_208766039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 23:36 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Toeslagen genoeg. Ze leven als koning hier. :')
Wat tamelijk knap is als op hetzelfde moment
de andere mensen in dezelfde bijstand met toeslagen in armoede leven
  vrijdag 14 april 2023 @ 00:04:56 #213
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208766072
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 23:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat tamelijk knap is als op hetzelfde moment
de andere mensen in dezelfde bijstand met toeslagen in armoede leven
Wat is armoede voor jouw?
Ik heb zelf een wajong uitkering die 70% is van het minimumloon.
Gelijk aan een bijstand.

En ik heb 50 euro boodschappen geld, en 80 euro leefgeld per week. Het zou zelfs iets meer zijn als ik geen wegenbelasting en autoverzekering zou hebben.

Het is niet extreem veel, maar naar mijn idee ben ik nooit iets tekort gekomen.
Die 50 euro aan boodschappen kom ik niet eens aan eigenlijk, omdat ik extreem simpel eet zoals een gebakken ei of spaghetti, of ik eet bij moeder.

Het is altijd beter dan leven in Syrië waar niet eens gas water of licht aanwezig is in de meeste appartementen.
pi_208766879
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 00:04 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Wat is armoede voor jouw?
Ik heb zelf een wajong uitkering die 70% is van het minimumloon.
Gelijk aan een bijstand.

En ik heb 50 euro boodschappen geld, en 80 euro leefgeld per week. Het zou zelfs iets meer zijn als ik geen wegenbelasting en autoverzekering zou hebben.

Het is niet extreem veel, maar naar mijn idee ben ik nooit iets tekort gekomen.
Die 50 euro aan boodschappen kom ik niet eens aan eigenlijk, omdat ik extreem simpel eet zoals een gebakken ei of spaghetti, of ik eet bij moeder.

Het is altijd beter dan leven in Syrië waar niet eens gas water of licht aanwezig is in de meeste appartementen.
Ik gun jou veel meer, zeker vanwege die wajong (of wia). Maar zou jij het kwalificeren als "leven als koning hier" ?
pi_208766882
Dus allemaal stemmen op partijen die zonder pardon verdragen doorscheuren, schijt hebben aan de EU en overgaan tot actief uitzetten.
Als de EU lastig doet trek de kosten van de asielzoekers maar direct af van de bijdrage aan de EU. Het wordt echt tijd dat die parasieten tegengehouden worden. Een land moet ermee beginnen dan volgt de rest vanzelf. Anders kun je straks naar een oost Europees land vluchten of je moet hier op je knietjes de moskee in.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_208767672
Klassiek links politiek-correct artikel in het FD over waarom statushouders vaak werkloos zijn:

https://fd.nl/bedrijfslev(...)geboren-jnd3capa0wdB

Als altijd wordt de schuld buiten de statushouders gezocht. Het ligt aan ons, wij moeten hen meer helpen, begeleiden, etcetera. Het systeem is fout.

De kern van de zaak wordt weer eens handig verzwegen: de zelfselectie van het aanbieden van royale sociale voorzieningen, het feit dus dat juist mensen hier naar toe komen die willen profiteren (parasiteren) van de verzorgingsstaat maar niks willen bijdragen.

Leuk dat je een 1% of 2% extra aan werk kan helpen met al die zwaar gesubsidieerde programma's, maar is niet meer dan een feelgood verhaaltje voor de bühne. En een verdienmodel voor de betrokken consultants.

Ook weer typisch: een paar vluchtelingen die wel willen worden geïnterviewd, niet de zoveelste Somaliër die al 10 jaar in de bijstand zit en het wel prima vindt.
pi_208767881
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 09:51 schreef Homey het volgende:
Klassiek links politiek-correct artikel in het FD over waarom statushouders vaak werkloos zijn:

Als altijd wordt de schuld buiten de statushouders gezocht. Het ligt aan ons, wij moeten hen meer helpen, begeleiden, etcetera. Het systeem is fout.

De kern van de zaak wordt weer eens handig verzwegen: de zelfselectie van het aanbieden van royale sociale voorzieningen, het feit dus dat juist mensen hier naar toe komen die willen profiteren (parasiteren) van de verzorgingsstaat maar niks willen bijdragen.

Leuk dat je een 1% of 2% extra aan werk kan helpen met al die zwaar gesubsidieerde programma's, maar is niet meer dan een feelgood verhaaltje voor de bühne. En een verdienmodel voor de betrokken consultants.

Ook weer typisch: een paar vluchtelingen die wel willen worden geïnterviewd, niet de zoveelste Somaliër die al 10 jaar in de bijstand zit en het wel prima vindt.
Sowieso onzin dat het aan het systeem ligt. Zoveel banen. Kijk naar migranten uit China of zo die wel gewoon instromen. Die hoor je niet. Die starten zelf wat op of komen wel degelijk ergens binnen. Waar een wil is is in de meeste gevallen wel een weg.
pi_208767955
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Sowieso onzin dat het aan het systeem ligt. Zoveel banen. Kijk naar migranten uit China of zo die wel gewoon instromen. Die hoor je niet. Die starten zelf wat op of komen wel degelijk ergens binnen. Waar een wil is is in de meeste gevallen wel een weg.
Het is het standaard slachtofferverhaal van statushouders. Die kunnen niks, en het is aan de witte Nederlander om te helpen.

Ik kijk wel eens Ik Vertrek. Zie je Nederlanders in het buitenland alles zelf doen, letterlijk zelf een huis bouwen, geen gebruik van sociale voorzieningen, helemaal zelfbedruipend. Hard werken, veel inzet.

En vergelijk dat eens met de gemiddelde statushouder. Die hangt maar wat rond, parasiteert in de bijstand, doet niks. Geen vrijwilligerswerk. 0,0 inzet. Onwil.

Er zijn statushouders die succesvol zijn (alleen die zie je in de interviews), maar is een marginale club.

En trouwens, is dat 'werk' genoemd in het artikel gesubsidieerd werk of echt werk?
pi_208768332
De wereldbevolking is in de afgelopen 60 jaar gegroeid van 3 miljard naar 8 miljard mensen. De groei is er uit nu, behalve in Afrika en de Arabische wereld waar nog 3 miljard mensen bijkomen. Laat dat net de gebieden zijn, waar de vluchtelingenstromen vandaan koen.
pi_208768825
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 10:53 schreef Idisrom het volgende:
De wereldbevolking is in de afgelopen 60 jaar gegroeid van 3 miljard naar 8 miljard mensen. De groei is er uit nu, behalve in Afrika en de Arabische wereld waar nog 3 miljard mensen bijkomen. Laat dat net de gebieden zijn, waar de vluchtelingenstromen vandaan koen.
In Europa worden te weinig kinderen geboren (lees belastingslaven), die moeten worden aangevuld met asielzoekers en andere mensen.
  vrijdag 14 april 2023 @ 11:45:45 #221
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208768915
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 07:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik gun jou veel meer, zeker vanwege die wajong (of wia). Maar zou jij het kwalificeren als "leven als koning hier" ?
Dankjewel! :) Dat zeker niet, ik heb deze winter de verwarming niet aan gehad, niet dat dit heel erg is, 14 graden met een jas aan kan prima, maar ik moest dit jaar m'n bril laten vervangen, en heb dit kunnen doen door de tegenmoetkoming van de energierekening, de rest heb ik apart gezet als kleine spaarbuffer voor als er iets kapot gaat in huis.

Het blijft altijd puzzelen, en dat is zeker niet erg als je tijdelijk met een laag inkomen zit, maar in mijn geval zit er helaas vrijwel geen kans op betaald werk, en zal het denk ik bij vrijwilligerswerk blijven.

Wel denk ik dat deze situatie altijd beter is als op 90% van de plaatsen in het Midden Oosten en Afrika.

In Nederland is verder alles schoon, veilig, en goed georganiseerd, de scholen zijn op het niveau van wat je mag verwachten, dus in hun perspectief zal het wel een hele verbetering zijn vergeleken een simpel vluchtelingen kamp in Turkije waar je letterlijk buiten de samenleving staat en waar enorme werkloosheid heerst en giga inflatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door BMW1993 op 14-04-2023 11:54:53 ]
pi_208769009
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 09:51 schreef Homey het volgende:

Als die paar slimme koppen die geïnterviewd worden duidelijk aangeven waar zelfs zij tegen aangelopen zijn begin ik te overwegen dat het blijkbaar toch wel een beetje lastig is om als een statushouder aan een baan te komen. Ik hoor liever hun verhalen dan van die somalier die niet eens kan schrijven en alleen maar zoals jij zou zeggen wil parasieten

De gemeentes kennen het principe dat als iemand enige tijd uit de arbeidsmarkt is het met het jaar lastiger wordt om terug te keren. Een taalachterstand verkleint de kansen al helemaal. Er wordt flink geïnvesteerd om mensen zo snel mogelijk aan het werk te krijgen. Werkgevers hebben gewoon minder snel de behoefte om aanpassingen te doen (zie zelfs die vakkenvullers bij supermarkten, zelfs daar was Nederlands spreken een eis....). Moeten we de andere kant opkijken en doen alsof dit niet gebeurt en dat alle 80.000 naar werkzoekende statushouders alleen maar willen 'parasiteren'?

Edit: voor wie het artikel wil lezen
Via deze tweet kan dat
twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door opgebaarde op 14-04-2023 12:15:01 ]
pi_208769108
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 11:45 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dankjewel! :) Dat zeker niet, ik heb deze winter de verwarming niet aan gehad, niet dat dit heel erg is, 14 graden met een jas aan kan prima, maar ik moest dit jaar m'n bril laten vervangen, en heb dit kunnen doen door de tegenmoetkoming van de energierekening, de rest heb ik apart gezet als kleine spaarbuffer voor als er iets kapot gaat in huis.

Het blijft altijd puzzelen, en dat is zeker niet erg als je tijdelijk met een laag inkomen zit, maar in mijn geval zit er helaas vrijwel geen kans op betaald werk, en zal het denk ik bij vrijwilligerswerk blijven.

Wel denk ik dat deze situatie altijd beter is als op 90% van de plaatsen in het Midden Oosten en Afrika.

In Nederland is verder alles schoon, veilig, en goed georganiseerd, de scholen zijn op het niveau van wat je mag verwachten, dus in hun perspectief zal het wel een hele verbetering zijn vergeleken een simpel vluchtelingen kamp in Turkije waar je letterlijk buiten de samenleving staat en waar enorme werkloosheid heerst en giga inflatie.
Dit verdien jij niet, eigenlijk niemand naar mijn mening tenzij die persoon niet wil participeren. Mensen die jouw situatie kwalificeren als "leven als een koning" (of van gelijke strekking) verdienen een heel harde klap in het gezicht. Platte hand is voldoende om daarna nooit meer aan te kijken. Dat jij en anderen zoiets accepteren zegt wel veel over hoe de Nederlandse maatschappij is (geworden)
  Forum Admin vrijdag 14 april 2023 @ 13:19:37 #224
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208769725
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 12:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit verdien jij niet, eigenlijk niemand naar mijn mening tenzij die persoon niet wil participeren. Mensen die jouw situatie kwalificeren als "leven als een koning" (of van gelijke strekking) verdienen een heel harde klap in het gezicht. Platte hand is voldoende om daarna nooit meer aan te kijken. Dat jij en anderen zoiets accepteren zegt wel veel over hoe de Nederlandse maatschappij is (geworden)
En heel simpel, dit is voor Nederlandse standaarden om te huilen maar voor iemand uit Eritrea is dat dus wel leven als een koning..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208769965
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 13:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En heel simpel, dit is voor Nederlandse standaarden om te huilen maar voor iemand uit Eritrea is dat dus wel leven als een koning..
Mensen gaan er qua voorzieningen op vooruit. Alleen elke euro om moeten draaien om een bord eten op tafel te krijgen of een woning tot 14 graden verwarmen is voor die Eritreeer precies hetzelfde als voor de autochtoon. Is voor beide mensen gewoon kut, dat is voor de ander niet minder erg hé. Geld is zo ongelofelijk belangrijk, mensen gaan daar in Nederland echt aan onderdoor

Daarnaast is dat het voor die Eritreers weer heel anders als voor de (meeste) Syriers. Dat was een ontwikkelt land, gevluchte mensen hadden een leven met voorzieningen. Armoede is afhankelijk van tijd en locatie maar voelt voor mensen die nu hier leven nagenoeg hetzelfde, ongeacht huidskleur. Het is ook niet zo dat wij hier nu geen 'armoede' kennen omdat het 130 jaar geleden heel anders was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')