NO2 en geen NH3.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vooral in het Ruhrgebied lopen veel koeien denk ik en bij Wijk aan Zee
Bron: https://www.rivm.nl/stikstof/vragen-en-antwoorden-over-stikstof-en-ammoniakquote:Stikstof (N2) is een kleur- en reukloos gas dat overal om ons heen is. Ongeveer 78% van alle lucht om ons heen bestaat uit stikstof. Het gas stikstof is niet schadelijk voor mens en milieu. Maar er zijn ook andere deeltjes in de lucht waarin stikstof zit, die wel schadelijk zijn voor mens en milieu. Dit zijn stikstofoxiden (NOx) en ammoniak (NH3). Over deze stoffen hebben we het als we het hebben over de stikstofproblematiek. Meer informatie over stikstof vind je op www.rivm.nl/stikstof.
Ammoniak is ook een gas. Het is een verbinding van stikstof en waterstof (NH3). Het ontstaat in de lucht en heeft een sterke geur. Ammoniak is vooral schadelijk voor de natuur. Meer informatie over ammoniak vind je op https://www.rivm.nl/stikstof/ammoniak
Ahh ok, dank voor de info.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat jij en Moore debielen zijn.
o dan komen er veel bramen enzo , maar ik lust graag bramenquote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Bron: https://www.rivm.nl/stikstof/vragen-en-antwoorden-over-stikstof-en-ammoniak
quote:Wat is de lekkerste doornloze braam?
Chester Thornless: wordt gezien als de beste doornloze braam!
Navaho: Heerlijk zoet en een lekker aroma.
Thornless Evergreen: Zoals de naam al aangeeft zijn de bladeren van deze topper groenblijvend!
ik lees dat er 6 hectare bij het woonhuis gepacht wordt en van 2 koeien per hectare dan heeft ie maximaal 12 koeien,quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lezen is blijkbaar te moeilijk, om te begrijpen dat er 6 hectare meer gepacht wordt en dan brabbel je als een kip zo'n kop maar wat eromheen met je zelf bedachte onzin en vooroordelen. Diep triest dat je dit eenzijdige zelf bedachte halve waarheden geklets hier in dit topic kan blijven doen.
Maakt niet dat het waar is, met je klankkast gelul.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik wil het best duizend keer gaan herhalen.
Jij dan? Ik ga dit topic volspammen tot je er flauw van bent.quote:Op zondag 21 mei 2023 00:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maakt niet dat het waar is, met je klankkast gelul.
Je doet je ding maar.quote:Op zondag 21 mei 2023 00:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Jij dan? Ik ga dit topic volspammen tot je er flauw van bent.
Ja hallo hiermee ga je totaal de discussie uit de weg gewoon iets roepen niets onderbouwen.quote:Op zondag 21 mei 2023 00:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je nou eventjes goed had gelezen stond er in dat artikel dat er 6 ha bij was gepacht om voer te verbouwen. Op de website van die boerderij hebben ze het over 45 + 37,5 ha op 1 van hun drie lokaties.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 22:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik lees dat er 6 hectare bij het woonhuis gepacht wordt en van 2 koeien per hectare dan heeft ie maximaal 12 koeien,
12 vlees / melk koeien , die een keer per dag gemolken worden , dat is dan 120 liter per dag , en met de hand melken
iedere avond twee uur werk
die 120 liter melk komt niemand ophalen, echt niet
leuke hobby dan
Toch heb ik één en ander met wetenschappelijke bronnen onderbouwd.quote:Op zondag 21 mei 2023 00:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
alles is de schuld van koeien en de stront kennelijkquote:Op zondag 21 mei 2023 07:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als je nou eventjes goed had gelezen stond er in dat artikel dat er 6 ha bij was gepacht om voer te verbouwen. Op de website van die boerderij hebben ze het over 45 + 37,5 ha op 1 van hun drie lokaties.
Ik vind bramen ook prima. Ik maak er 1 keer per jaar jam van die ik in wekpotten bewaar. Best lang houdbaar. Ik weet hier in de buurt meerdere lokaties waar ze groeien langs fietspaden.
Eerder de schuld van degenen die verantwoordelijk zijn voor de schaalgrootte.quote:Op zondag 21 mei 2023 08:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alles is de schuld van koeien en de stront kennelijk
Dus als men boeren verplicht om hun stront te laten ophalen en niet meer uitrijden in bepaalde gebieden dan is dus het probleem opgelost,maar dat wil niemand horen
Men wil helemaaal geen oplossing voor het zogenaamde probleem
Er speelt een heel andere agenda
een macht agenda een agenda om heel nederland vol te douwen met natuurgebieden waar niemand mag komen
Waar Poolse konikpaarden kunnen lopen die kost wat kost in nederland moeten gaan lopen, zodat er nog meer natuur films over de Nederlandse wildernis gemaakt kunnen worden
Het speeltje van Groen Links
Hopelijk worden wat mensen door de website wel wijzer.quote:Op zondag 21 mei 2023 08:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Lijkt erop dat ze goed bezig zijn op die boerderij van dat artikel dat je postte @:basp1 . https://eytemaheert.nl/
Soort van mantra is het geworden. Het alles is de schuld van D'66, Groen Links en Brussel mantra.quote:Op zondag 21 mei 2023 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hopelijk worden wat mensen door de website wel wijzer.![]()
Het artikel uit de volkskrant is echt te moeilijk voor Michael, hij leest ook over het feit heen dat de koeien van deze boer gewoon buiten lopen. En zoals we al vaker uitgelegd hebben er een verschil is tussen buiten losse koeienschijt en zeik, of de gemengd gier waaruit veel meer ammoniak ontstaat. En uit pure armoede moet hij dan maar een partij die het totale gebrek aan zelfregulatie aan de kaart stelt de schuld geven.
Je vergeet nog Tata sluiten.quote:Op zondag 21 mei 2023 08:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Soort van mantra is het geworden. Het alles is de schuld van D'66, Groen Links en Brussel mantra.
Lastig he, die spiegelquote:Op zondag 21 mei 2023 07:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja hallo hiermee ga je totaal de discussie uit de weg gewoon iets roepen niets onderbouwen.
En hierboven beweer je juist dat de andere partij dat zou doen, de observeerbare hypocrisie van de zogenaamde milieu vervuilers.
mooi dat die koeien buiten lopen, (niet te lang en niet in de volle zon hoop ik, en ook niet in de regen / modder met hun volle uier,) maar bedrijfseconomisch is het godsonmogelijk om dit rendabel te krijgenquote:Op zondag 21 mei 2023 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hopelijk worden wat mensen door de website wel wijzer.![]()
Het artikel uit de volkskrant is echt te moeilijk voor Michael, hij leest ook over het feit heen dat de koeien van deze boer gewoon buiten lopen. En zoals we al vaker uitgelegd hebben er een verschil is tussen buiten losse koeienschijt en zeik, of de gemengd gier waaruit veel meer ammoniak ontstaat. En uit pure armoede moet hij dan maar een partij die het totale gebrek aan zelfregulatie aan de kaart stelt de schuld geven.
Hier zijn wat cijfersquote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dit zijn geen feiten, cijfers dat zijn feiten, hobby boeren dat kan
2 koeien per hectrae, hij heeft 6 hectare, dus gaat over 12 koeien , vlees / melk koeien dus hooguit 10 liter melk per dag
melken dat zal met de hand moeten savonds na zijn werk , want melk machine dat kan niet uit
met 120 liter melk komt de melkwagen niet voor rijden
dat begint vanaf 1500 liter per dag
jamme dat al dat biologisch geneuzel nooit met cijfers gaat maar alleen maar met hoera meleu stikstof geklets
700 euro per jaar voor het lidmaatschapquote:
CBS: saldo’s bij biologische bedrijven gemiddeld hogerquote:Op zondag 21 mei 2023 17:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
700 euro per jaar voor het lidmaatschap
heeft niets met een commercieel haalbaar iets t emaken
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dit zijn geen feiten, cijfers dat zijn feiten, hobby boeren dat kan
2 koeien per hectrae, hij heeft 6 hectare, dus gaat over 12 koeien , vlees / melk koeien dus hooguit 10 liter melk per dag
melken dat zal met de hand moeten savonds na zijn werk , want melk machine dat kan niet uit
met 120 liter melk komt de melkwagen niet voor rijden
dat begint vanaf 1500 liter per dag
jamme dat al dat biologisch geneuzel nooit met cijfers gaat maar alleen maar met hoera meleu stikstof geklets
Die 700 euro is dus een wekelijks groentepakket voor de gehele week voor een gezin van 5 personen met een oogstperiode van mei t/m oktober. Best te doen voor biologisch verantwoorde spullen.quote:Op zondag 21 mei 2023 17:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
700 euro per jaar voor het lidmaatschap
heeft niets met een commercieel haalbaar iets t emaken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |