Ja een van zijn weinige claims dat het niet allemaal rozengeur en manenschijn is, is wat serieuzer te nemen dan de constante borstklopperij. Waarschijnlijk betekent volgens mij ook heel wat anders dan zeker maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op woensdag 12 april 2023 18:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij heeft er 45 voor betaald en krijgt er nu nog 20 voor. Dat lijkt me geen waardestijging.
quote:Op woensdag 12 april 2023 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja een van zijn weinige claims dat het niet allemaal rozengeur en manenschijn is, is wat serieuzer te nemen dan de constante borstklopperij.
Het is ook niet dat er qua personeel nog heel veel waardevols te vinden is.quote:Op woensdag 12 april 2023 18:54 schreef IndoorKite het volgende:
Pffft, kan me niet voorstellen dat er iemand gek genoeg is om echt 20 miljard voor Twitter neer te leggen. Slap gelul van Musk.
Ook voor z'n eigen bedrijven, maar daar staat toch ook geen 'state affiliated companies' bij?quote:
De wereld is groter dan alleen Nederland. De zeespiegelstijging hier blijft (wat) achter op de globale stijging door verandering van windpatronen en het effect daarvan op de opstuwing van zeewater. Zeespiegelmetingen gecorrigeerd voor wind en getijden laten congruent met de wereldgemiddelde zeespiegelstijging een versnelling te zien, zoals in Shum and Kuo (2011):quote:Op woensdag 12 april 2023 13:36 schreef ludovico het volgende:
Ieder item over zeespiegelstijging is pertinente nonsense, de zeespiegel stijgt hier al eeuwen en er valt nauwelijks een versnelling te meten.
Je zegt zelf de documenten niet gelezen te hebben, maar dat weerhoudt je er kennelijk niet van om er toch een mening over te hebben. Homogenisatie is bedoeld om twee trendbreuken te corrigeren:quote:Op woensdag 12 april 2023 13:36 schreef ludovico het volgende:
Die homogenisatie die geweest is is maar de vraag of dat netjes en wetenschappelijk verantwoord was - Raadsel verdwenen hittegolven. - Ja sommigen zeggen dat het terecht was, geloof ik dat zonder de rapporten gelezen te hebben? Neen, te weinig vertrouwen in.
[..]
Helemaal mooi was dat het KNMI na zijn eigen data-aanpassingen zlf ging adverteren met "tweede helft 20e eeuw veel vaker hittegolven dan eerste helft 20e eeuw" maar die tekst is niet meer te vinden op google, helaas.
Dat zijn dan ook geen media bedrijven die aan nieuwsverspreiding doen natuurlijk. Uiteraard moet er, in mijn optiek, ook gekeken worden naar alle media-bedrijven aan weerskanten van het spectrum, als je gaat beginnen met labeltjes plakken. Het moet niet zo zijn dat rechtse media-organisaties uitgesloten worden van dit gedoe.quote:Op donderdag 13 april 2023 13:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook voor z'n eigen bedrijven, maar daar staat toch ook geen 'state affiliated companies' bij?
Moeten we ons druk gaan maken om een paar millimeter in een eeuw?quote:Op donderdag 13 april 2023 13:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De wereld is groter dan alleen Nederland. De zeespiegelstijging hier blijft (wat) achter op de globale stijging door verandering van windpatronen en het effect daarvan op de opstuwing van zeewater. Zeespiegelmetingen gecorrigeerd voor wind en getijden laten congruent met de wereldgemiddelde zeespiegelstijging een versnelling te zien, zoals in Shum and Kuo (2011):
[ afbeelding ]
Zie bijvoorbeeld: https://www-nature-com.proxy.library.uu.nl/articles/nclimate3325
Global mean sea level (GMSL) has been rising at a faster rate during the satellite altimetry period (1993–2014) than previous decades, and is expected to accelerate further over the coming century1. However, the accelerations observed over century and longer periods2 have not been clearly detected in altimeter data spanning the past two decades3,4,5. Here we show that the rise, from the sum of all observed contributions to GMSL, increases from 2.2 0.3 mm yr−1 in 1993 to 3.3 0.3 mm yr−1 in 2014. This is in approximate agreement with observed increase in GMSL rise, 2.4 0.2 mm yr−1 (1993) to 2.9 0.3 mm yr−1 (2014), from satellite observations that have been adjusted for small systematic drift, particularly affecting the first decade of satellite observations6. The mass contributions to GMSL increase from about 50% in 1993 to 70% in 2014 with the largest, and statistically significant, increase coming from the contribution from the Greenland ice sheet, which is less than 5% of the GMSL rate during 1993 but more than 25% during 2014. The suggested acceleration and improved closure of the sea-level budget highlights the importance and urgency of mitigating climate change and formulating coastal adaption plans to mitigate the impacts of ongoing sea-level rise.
Met andere woorden: je bent weer eens slecht genformeerd.
Ik zou me in jouw geval eerder druk maken om je leesvaardigheid: hoe kom je bij een paar millimeter in een eeuw?quote:Op donderdag 13 april 2023 14:26 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Moeten we ons druk gaan maken om een paar millimeter in een eeuw?
Het is wel schattig dat je gelijk weer over vermeende politieke orintatie begint. Is een medium dat financiering van de federale overheid afwisselend links dan wel rechts afhankelijk van welke partij er aan de macht is volgens jou?quote:Op donderdag 13 april 2023 14:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook geen media bedrijven die aan nieuwsverspreiding doen natuurlijk. Uiteraard moet er, in mijn optiek, ook gekeken worden naar alle media-bedrijven aan weerskanten van het spectrum, als je gaat beginnen met labeltjes plakken. Het moet niet zo zijn dat rechtse media-organisaties uitgesloten worden van dit gedoe.
Misschien niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel ermee te zeggen dat Twitter zijn onafhankelijkheid moet tonen en de funding labels moet plakken op alle mediabedrijven ongeacht politieke kleur.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is wel schattig dat je gelijk weer over vermeende politieke orintatie begint. Is een medium dat financiering van de federale overheid afwisselend links dan wel rechts afhankelijk van welke partij er aan de macht is volgens jou?
En hoe ga je dat precies doen? Bij elke commercile zender lijstjes bijhouden van de bedrijven die adverteren op die zender ofzo?quote:Op donderdag 13 april 2023 14:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Misschien niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel ermee te zeggen dat Twitter zijn onafhankelijkheid moet tonen en de funding labels moet plakken op alle mediabedrijven ongeacht politieke kleur.
Het gaat mij niet om de funding van de media-bedrijven, maar om Twitters (hopelijk) onafhankelijke ingenomen positie hierinDat is wat ze zeggen na te streven, dus hoop ik dat ze daar gehoor aan geven. Anders hebben de tegenstanders een behoorlijke stok om mee te rammen.
Je zou het government funded labeltje bij de grootste 1500 als Twitter zijnde zelf kunnen toepassen waar nodig. Dit moet door de community uiteraard gecheckt worden. De rest moet een verplicht veld invullen. Mocht je erover liegen dat je niet government funded bent, zal dat vast wel door notes aangemerkt danwel gecorrigeerd gaan worden.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
En hoe ga je dat precies doen? Bij elke commercile zender lijstjes bijhouden van de bedrijven die adverteren op die zender ofzo?
"Government funded" an sich is al subjectief en selectief.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je zou het government funded labeltje bij de grootste 1500 als Twitter zijnde zelf kunnen toepassen waar nodig. Dit moet door de community uiteraard gecheckt worden. De rest moet een verplicht veld invullen. Mocht je erover liegen dat je niet government funded bent, zal dat vast wel door notes aangemerkt danwel gecorrigeerd gaan worden.![]()
Persoonlijk ben ik helemaal geen voorstander van het labeltjes gedoe, maar als je het doet, dan moet je als Twitter zijnde niet cherrypicken in media-organisaties en je eigen onafhankelijkheid hierin waarborgen.
Als een overheid al 1 maal een advertentieruimte koopt bij Fox zijn ze dan government funded? Wat Russische toeristische reclame maken bij Fox en dan moet het natuurlijk met deze logica meteen als Russische overheid funded benoemd gaan worden.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Government funded" an sich is al subjectief en selectief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |