Ja, i know, en het komt toch niet binnen bij die lui. Ze zitten vast in hun denkenquote:Op vrijdag 14 april 2023 00:27 schreef PSVCL het volgende:
Zelensky en Putin zijn lid van dezelfde club.. de oorlog die gaande is is tegen het bestaansrecht van de mensheid.
En onze portemonnee.
Ben ook bang dat ze niet meer te redden zijn.quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:39 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Ja, i know, en het komt toch niet binnen bij die lui. Ze zitten vast in hun denken
Goeie vraag, het kan best een setup zijn, waarbij waarheid vermengd is met fictie, om zo de Russen om de tuin te leiden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:00 schreef QAnonn het volgende:
[ twitter ]
Wat te denken van de Pentagon Papers? is dat legit?
De tekst van het bericht komt niet overeen met de inhoud. Het is dus niet legit, maar fakenews clickbait van Dailymail.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:00 schreef QAnonn het volgende:
[ twitter ]
Wat te denken van de Pentagon Papers? is dat legit?
Maar wat zou daar mis mee zijn dan?quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:48 schreef The_End het volgende:
[..]
De tekst van het bericht komt niet overeen met de inhoud. Het is dus niet legit, maar fakenews clickbait van Dailymail.
Ik houd niet van liegen / bedriegen / mensen op het verkeerde been zetten. Dat is er mis mee?quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar wat zou daar mis mee zijn dan?
Nee hoor, niet hier. Dit is BNW, en dit subforum is juist bedoelt om zulke alternatieve theorieën en perspectieven te delen zodat users hier vervolgens over kunnen discussiëren. Kortom, zo'n tweet is heel erg welkom hier. Juist echt in lijn met de bedoeling van het subforum. Ik snap dan ook niet waarom de drang vandaan komt dat in diskrediet te willen brengen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:19 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik houd niet van liegen / bedriegen / mensen op het verkeerde been zetten. Dat is er mis mee?
Hou nou dat offtopic geneuzel in feedback.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, niet hier. Dit is BNW, en dit subforum is juist bedoelt om zulke alternatieve theorieën en perspectieven te delen zodat users hier vervolgens over kunnen discussiëren. Kortom, zo'n tweet is heel erg welkom hier. Juist echt in lijn met de bedoeling van het subforum. Ik snap dan ook niet waarom de drang vandaan komt dat in diskrediet te willen brengen.
Of het fake news of niet, maar in dat geval weinig uit.
De bnw inslag is dat er bewust desinformatie word verspreidquote:Op vrijdag 14 april 2023 16:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, niet hier. Dit is BNW, en dit subforum is juist bedoelt om zulke alternatieve theorieën en perspectieven te delen zodat users hier vervolgens over kunnen discussiëren. Kortom, zo'n tweet is heel erg welkom hier. Juist echt in lijn met de bedoeling van het subforum. Ik snap dan ook niet waarom de drang vandaan komt dat in diskrediet te willen brengen.
Maar wat zou dat uitmaken dan, is het erg als er informatie wordt gedeeld niet direct in het voordeel spreekt van Oekraïne? Dat maakt het niet meteen 'desinformatie'. Ik denk vind het juist problematisch dat alles wat niet pro-Oekraïne is direct wordt afgeserveerd. Dat maakt het lastig om met een objectieve blik naar deze oorlog te kijken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De bnw inslag is dat er bewust desinformatie word verspreid
En dat toevalligerwijs ten nadele van Oekraïne en ten voordele van Rusland. Vandaar ook mijn wellicht wat flauweverwijzing naar dat twitter account want dat is sterk gekleurd.
Dat laatste is helemaal niet waar. Desinformatie wordt bestreden, niet zaken die (mogelijk) negatief zijn voor Oekraine. Sterker nog de MSM staat er dagelijks vol mee. Net zoals de fora.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar wat zou dat uitmaken dan, is het erg als er informatie wordt gedeeld niet direct in het voordeel spreekt van Oekraïne? Dat maakt het niet meteen 'desinformatie'. Ik denk vind het juist problematisch dat alles wat niet pro-Oekraïne is direct wordt afgeserveerd. Dat maakt het lastig om met een objectieve blik naar deze oorlog te kijken.
Nee, het is een probleem als het simpelweg niet waar is. De waarheid valt vrijwel niet te nuanceren, want iets is waar, of niet waar.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar wat zou dat uitmaken dan, is het erg als er informatie wordt gedeeld niet direct in het voordeel spreekt van Oekraïne? Dat maakt het niet meteen 'desinformatie'. Ik denk vind het juist problematisch dat alles wat niet pro-Oekraïne is direct wordt afgeserveerd. Dat maakt het lastig om met een objectieve blik naar deze oorlog te kijken.
Het is desinformatie, en dan is het leuk om in BNW te achterhalen waarom dit soort desinformatie wordt verspreid. Wie heeft daar belang bij?quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat er vanuit Rusland onzin de wereld in wordt geholpen is erg logisch. Dat is hun mo.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is desinformatie, en dan is het leuk om in BNW te achterhalen waarom dit soort desinformatie wordt verspreid. Wie heeft daar belang bij?
Niet dat gemuggezift over wat iemand er van vindt.
Nou, dat valt nogal mee. Veel media zijn redelijk overtuigend pro-Oekraïne.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:55 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat laatste is helemaal niet waar. Desinformatie wordt bestreden, niet zaken die (mogelijk) negatief zijn voor Oekraine. Sterker nog de MSM staat er dagelijks vol mee. Net zoals de fora.
'De waarheid' is soms een lastig begrip. Helemaal in een situatie van oorlog heb je juist te maken met enorm veel nuances. De realiteit is dat nu eenmaal niet alles makkelijk zwart-wit is, maar vaak in een grijs gebied ligt.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, het is een probleem als het simpelweg niet waar is. De waarheid valt vrijwel niet te nuanceren, want iets is waar, of niet waar.
En helaas zijn veel van de berichten die, laten we ze gemakshalve even contra Oekraïne noemen, uit de koker van pro Russische propagandisten en ook nog eens niet waar.
Er zijn zat berichten over Oekraïne die negatief zijn, of een negatief beeld schetsen. Alleen zijn die wel feitelijk.
Waarom bepaalde dingen wordt verspreid kun je zeker een topic over openen. Dit soort discussies zien we hier te weinig.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is desinformatie, en dan is het leuk om in BNW te achterhalen waarom dit soort desinformatie wordt verspreid. Wie heeft daar belang bij?
Niet dat gemuggezift over wat iemand er van vindt.
Klopt, maar in dit geval niet zo lastig: staan de bewering van Daily Mail in de gelekte documenten?quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat valt nogal mee. Veel media zijn redelijk overtuigend pro-Oekraïne.
[..]
'De waarheid' is soms een lastig begrip. Helemaal in een situatie van oorlog heb je juist te maken met enorm veel nuances. De realiteit is dat nu eenmaal niet alles makkelijk zwart-wit is, maar vaak in een grijs gebied ligt.
[..]
Waarom bepaalde dingen wordt verspreid kun je zeker een topic over openen. Dit soort discussies zien we hier te weinig.
Niet alles dat als waarheid wordt gebracht is dat ook. Je eigen verstand gebruiken is altijd goed.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat valt nogal mee. Veel media zijn redelijk overtuigend pro-Oekraïne.
[..]
'De waarheid' is soms een lastig begrip. Helemaal in een situatie van oorlog heb je juist te maken met enorm veel nuances. De realiteit is dat nu eenmaal niet alles makkelijk zwart-wit is, maar vaak in een grijs gebied ligt.
[..]
Waarom bepaalde dingen wordt verspreid kun je zeker een topic over openen. Dit soort discussies zien we hier te weinig.
Desinformatie kan je wel bespreken als je het er over hebt, niet als je het als waarheid brengt. De kleur maakt echt niet uit.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:27 schreef Jippie het volgende:
Eigenlijk vind ik desinformatie niet op zijn plek in BNW, als een user zelf iets bedenkt of veronderstelt is dat heel wat anders dan dat een of ander vaag figuur wordt nagepraat.
Veel figuren halen voordeel uit het verspreiden van desinformatie, een echte BNW'er kijkt gewoon verder dan zijn neus lang is zonder verdienmodel. * Off-topic mode off
Ik had het niet per se over deze oorlogquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Desinformatie kan je wel bespreken als je het er over hebt, niet als je het als waarheid brengt. De kleur maakt echt niet uit.
Want er komt net zo goed onzin uit Oekraïne, bijvoorbeeld. Alleen is dat geen schering en inslag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |