abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 mei 2023 @ 22:38:30 #226
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209168583
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat een bedroevend niveau is dit zeg
Nog even en die US/NATO-trekpop heeft nog meer toertjes op z'n naam staan dan 75 jaar Rolling Stones
_O-
Mai pben rai~!
pi_209169809
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 22:38 schreef KNAK het volgende:

[..]
Nog even en die US/NATO-trekpop heeft nog meer toertjes op z'n naam staan dan 75 jaar Rolling Stones
_O-
Poetin? Die kan het land niet meer uit.
pi_209169873
Die kabouter, die clown, die trekpop.. en dat afgewisseld met wat gare filmpjes waarin Macron aan de reet van Zelensky zit, lekker man
pi_209169950
Poetin is toch degene die zorgde dat Europese landen weer veel geld aan defensie gingen uitgeven en dat Finland bij NAVO kwam? Da's iets wat Zelenskyy niet voor elkaar kreeg. Dus dat maakt Poetin toch NAVO-trekpop? Of Useful Idiot van de VS, dat kan ook.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 08:28:07 #230
33189 RM-rf
1/998001
pi_209170100
Het ene moment is Zelensky een pop gecontroleerd door NATO....

Het volgende moment is het een boze manipulant die juist NATO geld wegneemt.

Vervolgens is 'iedereen in het westen hem zat', om daarna te claimen dat hij overal in europa welkom is.

Make your minds up!
Ik vind alternatieve theorieen afwegen best interessant, en ben best geneigd ook vanuit een ander referentiekader naar nieuwsthema's te kijken.
Los ervan dat ik lang niet alles zomaar geloof kan het wel degelijk leerzaam zijn, zeker als een tegenwicht ...

Echter die alternatieve meningen beginnen als een tocht door een spiegeldoolhof te werken, waar je iedere orientatie verliest.
(wat misschien ook een doel an sich kan zijn van de media-instanties die dit soort berichten aktief verspreiden)

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 16-05-2023 09:04:13 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209172342
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 08:28 schreef RM-rf het volgende:

Vervolgens is 'iedereen in het westen hem zat', om daarna te claimen dat hij overal in europa welkom is.

Make your minds up!
Ik vind alternatieve theorieen afwegen best interessant, en ben best geneigd ook vanuit een ander referentiekader naar nieuwsthema's te kijken.
Los ervan dat ik lang niet alles zomaar geloof kan het wel degelijk leerzaam zijn, zeker als een tegenwicht ...

Echter die alternatieve meningen beginnen als een tocht door een spiegeldoolhof te werken, waar je iedere orientatie verliest.
(wat misschien ook een doel an sich kan zijn van de media-instanties die dit soort berichten aktief verspreiden)
Zo werkt dat met alternatieve theorieën. Je ziet hetzelfde bij Covid, chemtrails, 911, space fakery, etc.

Zolang het officiële verhaal maar als nep wordt aangemerkt is verder alles toegestaan.
Daar wordt onderling verder ook niet over gediscussieerd.
Gevolg is dat discussies dus alleen gaan over het officiële verhaal van het alternatief, waarbij aanhangers van die eerste eigenlijk niet welkom zijn.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_209172926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 08:28 schreef RM-rf het volgende:

Make your minds up!

Verschillende mensen verschillende meningen, het is natuurlijk lekker makkelijk om iedereen die niet braaf het mainstream narratief volgt op één hoop te gooien maar het is verre van een homogene groep die exact hetzelfde vindt en denkt.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  dinsdag 16 mei 2023 @ 14:10:11 #233
33189 RM-rf
1/998001
pi_209173882
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 12:58 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Verschillende mensen verschillende meningen, het is natuurlijk lekker makkelijk om iedereen die niet braaf het mainstream narratief volgt op één hoop te gooien maar het is verre van een homogene groep die exact hetzelfde vindt en denkt.
Snap je niet wat me ergert?

Ik vind het overall juist zeer interesant te lezen of mensen een andere afwijkende mening hebben..

En ikzelf doe ook een poging te begrijpen waar bepaalde ideeen op gebaseerd zijn.
Bij bv Zelensky kan ik me ook zeker voorstellen dat er wantrouwen in zijn bestuursstijl is, ikzelf denk ook dat hij een zeer egocentrische machtstijl heeft, en ook als media-magnaat die veel mediamacht onder zich verzameld, ook bekritiseerd kan en zeker moet worden.

.. Maar wat me wel erg stoort, is als mensen enkel alle kritiek na-papegaaien, enkel omdat ze zich ergens tegen af willen zetten...

Dat zijn dus mensen die in één en dezelfde post claimen dat Zelensky een 'puppet van het westen' zou zijn, als dat jij ook het westen zou uitnutten...
Zoiets kan niet tegelijkertijd het geval zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209174228
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik vind het overall juist zeer interesant te lezen of mensen een andere afwijkende mening hebben..

En ikzelf doe ook een poging te begrijpen waar bepaalde ideeen op gebaseerd zijn.
Bij bv Zelensky kan ik me ook zeker voorstellen dat er wantrouwen in zijn bestuursstijl is, ikzelf denk ook dat hij een zeer egocentrische machtstijl heeft, en ook als media-magnaat die veel mediamacht onder zich verzameld, ook bekritiseerd kan en zeker moet worden.

.. Maar wat me wel erg stoort, is als mensen enkel alle kritiek na-papegaaien, enkel omdat ze zich ergens tegen af willen zetten...

Dat zijn dus mensen die in één en dezelfde post claimen dat Zelensky een 'puppet van het westen' zou zijn, als dat jij ook het westen zou uitnutten...
Zeker, als tegenstrijdige beweringen door één iemand gedaan worden kan ik me voorstellen dat dat ergenis opwekt, ik was dan ook in de veronderstelling dat je alles over één kam scheerde. Dat simplistisch hokjesdenken zie je hier met regelmaat iig. Ik zag ook geen quote of verwijzing naar een user in die post, vandaar.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Forum Admin dinsdag 16 mei 2023 @ 14:45:49 #235
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209174271
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Er zijn zoveel interessante bnw invalshoeken en onderwerpen over dit conflict. Dan is het heel jammer om te zien dat het vaak niet verder komt dan oppervlakkig gekaffer over de persoon Zelensky. Niet beseffend dat je daarmee ook gewoon iets anders napapagaait.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209174332
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er zijn zoveel interessante bnw invalshoeken en onderwerpen over dit conflict. Dan is het heel jammer om te zien dat het vaak niet verder komt dan oppervlakkig gekaffer over de persoon Zelensky. Niet beseffend dat je daarmee ook gewoon iets anders napapagaait.
En dat zie je andersom ook, het oppervlakkige gekaffer over Poetin en Rusland is de schuld van alles wordt gezien als het napapegaaien van het mainstream narratief.door slecht geinformeerde mensen.
  Forum Admin dinsdag 16 mei 2023 @ 14:55:38 #237
pi_209174366
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:52 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
En dat zie je andersom ook, het oppervlakkige gekaffer over Poetin en Rusland is de schuld van alles wordt gezien als het napapegaaien van het mainstream narratief.door slecht geinformeerde mensen.
Ik vind die geuzentermpjes sowieso van een erbarmelijk niveau hoor. Dat gaat dus ook voor Poetin op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209174379
quote:

[..]
goede UI :)
  dinsdag 16 mei 2023 @ 15:19:31 #239
33189 RM-rf
1/998001
pi_209174620
quote:
het oppervlakkige gekaffer over Poetin en Rusland is de schuld van alles
ikzelf heb geen erg hoge pet op van Putin en van rusland zoals het er nu voorstaat....
maar evenmin geloof ik niet dat "plots" alles zo fantastisch zou zijn als ze totaal verliezen en putin afgezet of zelfs vermoord zou worden...
Ook dan is het maar sterk de vraag hoe het verder gaat en kan dat makkelijk juist tot grotere gevaren en instabiliteit leiden ...

Maar ik snap niet zozeer wat je als 'Mainstream' betiteld?
Ik geloof niet dat je berichtgeving en publieke opinievorming kan versimpelen tot één 'mainstream' ...
zelfs buiten de zeer alternatieve meningen bestaat er ook in het 'midden' een brede plurale veelvoud van meningen, Analyses en inschattingen/voorspellingen, en hangt het volgens mij eerder heel sterk naar welke meningsvorming/berichtgeving je zelf opzoekt om te lezen (veel meningen op sociale media zijn imho een bende troep en enorm subjectief en gericht op wat-mensen-willen-horen)..

Imho moeten mensen ook weer eens leren een andere mening die ze zelf misschien niet delen gewoon te lezen en er over na te denken, zonder die 'reflex'' altijd daarop een 'reactie' te _moeten_ geven om deze te 'weerleggen'volgens hen (dat is misschien een beetje vloeken in de kerk op een internet reactie-website).

Ikzelf geloof sterk in een continue voortgaan van de tijd, waarin veel gebeurtenissen vooral een 'herhaling' van eerdere zetten zijn... waarin zowel these als antitese bestaat en ook zijn plaats kent...

Over 10 jaar zal de oekraine-oorlog vast en zeker voorbij zijn en alhoewel de gevolgens vast ook dan nog wel merkbaar zijn, is er evenzeer een kans dat er helemaal geen totale ommekeer is, maar ook een helebel eerder precies hetzelfde zal zijn;

Zelfs als bv Rusland verliest, de regering daar ten val kan komen en Putin dat misschien niet overleefd, zal daarna ongetwijfeld de volgende machthebber komen die precies eenzelfde soort van autocratisch machtsysteem en persoonsverheerlijking opbouwt, met een hoop nationalisme.
Mogelijk dat tegen die tijd zelfs een hoop westerse bedrijven weer volop hun geld daarin steken omdat dan wer grote winsten in rusland te boeken zijn (ook als eerst een par jaar de rusissche economie behoorlijk crashed, zal je zien dat daarna weer een heropstandig komt, gelijk aan wat er 1998 of na 2009 gebeurde, toen rusland ook Great Recessions doormaakte)...

Mogelijk dat de enorme steun voor oekraine ook een tijdelijk momentum is, en als de rusische direkte dreiging verdwenen is, de westerse kapitaalverstrekkers opeens oekraine gaan uitwringen om hun oorlogskredieten zo snel mogelijk weer terug te krijgen.
pi_209175504
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 15:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Maar ik snap niet zozeer wat je als 'Mainstream' betiteld?
Ik geloof niet dat je berichtgeving en publieke opinievorming kan versimpelen tot één 'mainstream' ...
zelfs buiten de zeer alternatieve meningen bestaat er ook in het 'midden' een brede plurale veelvoud van meningen, Analyses en inschattingen/voorspellingen, en hangt het volgens mij eerder heel sterk naar welke meningsvorming/berichtgeving je zelf opzoekt om te lezen (veel meningen op sociale media zijn imho een bende troep en enorm subjectief en gericht op wat-mensen-willen-horen)..
Daarmee bedoel ik talkshows, opinieprogramma's en journaal op de publieke en commerciele (tv en radio), alsmede de grote landelijke kranten. Volgens mij is de enige die nog een beetje tegenwicht brengt en geaccepteerd wordt in de Nederlandse media omtrent het Oekraine/Rusland conflict Rob de Wijk en daar houdt het wel op. Sinds de coronaperiode krijgen mensen een afwijkende mening direct een label opgeplakt en dat zie je terug in de huidige 'crisissen'.

Tegen huidige stifstof-, CO2-, en klimaatmaatregelen? Klimaatontkenner
Twijfels over/tegen coronabeleid? Wappie, antivaxxer
Hekel aan Oekraine/Zelensky? Pro-Rusland, anti-Westers en anti-overheidsdenker
Stemmen op een partij rechts van VVD? Racist, Nazi, Fascist
Tegen asielinstroom? Idem
Tegen woke? Transfoob, racist

Afwijkende meningen worden steeds minder geaccepteerd en worden zelden tot nooit meer uitgenodigd of geinterviewd bij de hierboven omschreven media waardoor je dag in dag uit nagenoeg hetzelfde narratief ziet en hoort. Dat bedoel ik met het mainstream narratief. En als er dan een keer iemand wordt uitgenodigd zoals bijvoorbeeld die schrijver van de stikstoffuik zie je de dag daarna een tsunami aan artikelen en opinies die hem proberen af te fakkelen. Terecht, of onterecht, ik weet de ballen van stikstof maar het laat mij zien dat de trechter van het geaccepteerde steeds dunner wordt.

Veruit het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking heeft geen tijd, is te lui of is niet nieuwschierig genoeg dat ze actief op zoek gaan naar nieuws en zien bv alleen dagelijks Op1 of het 8-uurs journaal. Zij worden zeer tegenwoordig zeer eenzijdig geinformeerd en dat is een slechte zaak vind ik. Ik mis de programma's van vroeger zoals die praatprogramma's van Theo van Gogh waar eigenlijk niets taboe was.
pi_209176218
quote:

[..]
Tja, hij is deze oorlog begonnen.
Dus hij is schuldig.
pi_209176287
Twee jaar later en ze zijn nog steeds ¨bezig¨ in Bakhmut? een nietszeggende gehuct in niemandsland..
Welke andere steden zijn er eigenlijk nog meer ¨aangevallen¨ en zijn daar beelden van?
Waar gaan al die miljarden eigenlijk naar toe? (geloof daar niks van btw, is denk ik voor de beeldvorming ,de illusie creëren dat er een heftige oorlog gaande is, en de gewonde burger leegplukken met als excuus dat we Ukraine moeten helpen )

Wat een waardeloze poppenkast joh.Met collega acteurs Zelenski en Putin in de hoofdrol.. twee goeie matties achter de schermen. Voor de schaapachtige buitenwereld twee vijanden.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 18:03:04 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209176385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 17:52 schreef PSVCL het volgende:
Twee jaar later en ze zijn nog steeds ¨bezig¨ in Bakhmut? een nietszeggende gehuct in niemandsland..
Welke andere steden zijn er eigenlijk nog meer ¨aangevallen¨ en zijn daar beelden van?
Waar gaan al die miljarden eigenlijk naar toe? (geloof daar niks van btw, is denk ik voor de beeldvorming ,de illusie creëren dat er een heftige oorlog gaande is, en de gewonde burger leegplukken met als excuus dat we Ukraine moeten helpen )

Wat een waardeloze poppenkast joh.Met collega acteurs Zelenski en Putin in de hoofdrol.. twee goeie matties achter de schermen. Voor de schaapachtige buitenwereld twee vijanden.
Zou je daar voor ons allemaal willen gaan kijken? Dat zou wel een BNW wereldprimeur zijn, als je daar aan kan tonen dat er helemaal geen gevechten bezig zijn.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_209176446
Geen antwoorden dus. Thanks.
pi_209176449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 17:52 schreef PSVCL het volgende:

Toch weiger je om gewoon af te reizen naar het gebied en aan te tonen dat het allemaal nep is.
Boek een leuk hotel in Bakhmut en stuur wat foto's.
pi_209176467
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
Op retorische vragen komt natuurlijk geen antwoord.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 18:13:10 #247
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209176508
quote:
Had je tijdje terug niet exact diezelfde vraag gesteld? Antwoord was toen ook al ja die beelden bestaan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Forum Admin dinsdag 16 mei 2023 @ 18:18:28 #248
pi_209176581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Had je tijdje terug niet exact diezelfde vraag gesteld? Antwoord was toen ook al ja die beelden bestaan.
Die beelden zijn toen ook gewoon gedeeld.

En als psvcl wil heb ik nog wel een adresje waar hij kan logeren. Gaat soms wel een luchtalarm af. Je hebt het huis voor jezelf want de bewoners zijn gevlucht.
pi_209176686
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Ja, maar dat waren beelden van een industrieterrein, dus dat telde niet.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 18:32:38 #250
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_209176733
quote:
Komen ze weer met zijn allen achter je aan alsof ze erop gewacht hebben O-)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')