Haha, och, ik denk dat je dat prima kan trainen zonder naar een gebergte te gaan hoor.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je dit jaar nog geen ‘echte’ klimmen gedaan? Vogezen is best dichtbij.
Oh helemaal eens hoor. Maar het is ook gewoon leuk om zo’n ‘trainingskamp’ te doen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 22:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, och, ik denk dat je dat prima kan trainen zonder naar een gebergte te gaan hoor.
Huh? Mijn jersey heeft slijtage aan de voorkant op de plek waar de schouderstraps van mijn bib lopen.quote:Op zondag 21 mei 2023 12:54 schreef Z het volgende:
Je houdt een shirt omhoog en hebt slijtage aan je bib? Ik snap er niks van.
Wtf. Dat moet toch nooit kunnen na 1x fietsen.quote:Op zondag 21 mei 2023 13:59 schreef Soldier2000 het volgende:
Nee
[..]
Huh? Mijn jersey heeft slijtage aan de voorkant op de plek waar de schouderstraps van mijn bib lopen.
Ik heb het bij 2 Jerseys nu, de andere is van Rapha, dus ik denk dat het aan de straps ligt. Maar ik snap niet hoe dit kan.quote:Op zondag 21 mei 2023 15:08 schreef Z het volgende:
Nee lijkt me een weeffoutje ofzo. Ik zou even de leverancier contacten.
Hoe zit het met de lagers?quote:Op zondag 21 mei 2023 15:13 schreef Z het volgende:
Mijn achterwiel maakte nogal herrie (Reynolds AR). Na lang speuren bleken het de pawls (haakjes) van de freehub te zijn. Die lijken iets versleten en knarsten. Ik heb deze nu flink in het vet gezet en ook de ribbels van het achterwiel waar ze ingrijpen. Maar dat is natuurlijk niet per se de bedoeling (veel vet op de freehub. Zou het probleem opgelost zijn met een nieuwe freehub? Losse haakjes zijn ook wel te vinden denk ik (op Ali). Ik denk dat ik er nu ongeveer 25.000 km mee gefietst heb.
Poh, respect. Overigens zegt FTP niet alles voor de Marmotte. Het gaat vooral ook om het vermogen dat je na 3000/4000 hoogtemeters nog kunt trappen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:30 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren FTP test gedaan, om te kijken of ik er sta voor de Marmotte. 325 bij 77kg, niet extreem veel verbeterd, maar zal moeten lukken.
Maandag 2400m klimmen op race pace om te kijken of het allemaal realistisch is.
Haha ja dat klopt. Als ik op 75% IF ga zitten kom ik waarschijnlijk uit zo rond de 245-250 watt per klim. Dus maandag even kijken hoe dat voelt na 2400hm. Op een goede dag zou dat sustainable genoeg moeten zijn om steady te rijden en misschien wat over te houden voor de Alpe.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 15:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Poh, respect. Overigens zegt FTP niet alles voor de Marmotte. Het gaat vooral ook om het vermogen dat je na 3000/4000 hoogtemeters nog kunt trappen.
Heb je gekeken naar de Rose Reveal? Als je eerder naar endurance modellen kijkt zou dit een van mijn eerste keuzes zijn qua bang for the buck. Normaal gezien is Rose Direct to consumer zoals Canyon, maar wel met een aantal fysieke winkels incl eentje net over de grens (Bocholt).quote:Op woensdag 31 mei 2023 15:49 schreef Coelho het volgende:
Zonder een hele grote discussie die smaak-gerelateerd is te willen starten, wil ik toch vragen naar jullie globale mening:
Ik wil een nieuwe racefiets kopen waarbij het idee is om iets aan te schaffen wat jaren mee kan. Ik ben een recreatieve rijder, rijd 3x in de week (2x 1-2 uur, 1x 3-4 uur), heb nog nooit op een gravelpad gereden (want nu 25mm) dus ik weet niet hoe ik dat vind en klim slechts enkele keren per jaar (2x in de Alpen geweest in de laatste 6 jaar, 6 ritjes in totaal).
Hierdoor zoek ik dus een fiets waarmee ik met name mijn Nederlandse ritjes comfortabel kan rijden, waarbij ik met mijn gebrek aan flexibiliteit eerder aan een endurance model denk dan aan een race-geometrie. Ik zou graag elektronisch schakelen, schijfremmen hebben, full carbon, hoger dan standaard velgen en een powermeter.
Nu heb ik een vergelijking gemaakt met een aantal bekende merken als Trek, Giant, Bianchi, Specialized en Canyon en ik kom keer op keer bij deze laatste uit als het merk dat het meeste bang for bucks lijkt te leveren. Is dit inderdaad zo en is het bijvoorbeeld te verklaren door het feit dat ze geen fysieke winkels hebben, of zie ik dingen over het hoofd en is de kwaliteit van minder hoog niveau dan van andere bekende merken? Kortom, zijn er nog slechte keuzes te maken?
En tot slot, ga ik voor Shimano afmontage of voor een vergelijkbare groep van SRAM, of geldt ook hiervoor dat het in kwaliteit elkaar niet ontloopt en het alleen persoonlijke voorkeur is?
Leuk! Eens met Z. Gewoon stap voor stap kijken wat de beste optie is voor je.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:35 schreef Aardbeienmeisje het volgende:
Hoi allemaal,
Naast veel wandelen vermaak ik mij qua sport vooral met dansen en yoga, maar dit jaar ben ik verslingerd geraakt aan spinnen en dat zou ik graag willen “vertalen” naar echt wielrennen.
Nu is mijn vraag, naast het kopen van een fiets, hoe bouw je dat op en waar moet je allemaal aan denken?
Ik neem eigenlijk altijd de voornaamste dingen mee.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:48 schreef Fretwork het volgende:
Oh ja, en ik koop alleen nog Shimano op nieuwe fietsen na een aantal keer op vakantie geen reserveonderdelen te kunnen vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |