Voor de Marmotte durf ik bananen en Snelle Jelles niet aan. Vooral Snelle Jelle liggen zwaar op de maag als ik er 2-3 van eet.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:03 schreef Fretwork het volgende:
Ik drink nu op lange ritten eerste uur een bidon Maurten, gevolgd door 60-80gr carbs per uur in een vorm die ik mee kan nemen voor een rit van die lengte.
Bananen en Snelle Jelles, aangevuld met gelletjes in Nederland, Beta Fuel Gel en Chews bij de Marmotte.
En dan dus om en om een bidon met 1 tablet carbs of met enkel electrolyten.
#fret-ten-dam #dikkerworden
Ja ik houd het dus naast die bidon Maurten bij Beta Fuel gels and chews (soort Bloks).quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voor de Marmotte durf ik bananen en Snelle Jelles niet aan. Vooral Snelle Jelle liggen zwaar op de maag als ik er 2-3 van eet.
Ik houd het bij Bloks, gels van Maurten en een paar repen (van Maxim). Kost een vermogen, maar goed.
Overigens moet ik nog wel een voedingsplannetje maken. Vooral ook even kijken waar het makkelijk is om te eten. Op de steile delen van de klimmen is het niet zo handig bijvoorbeeld. Heb jij dat al?
Soort Mario Kart krijg je dan.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:15 schreef Fretwork het volgende:
En sowieso, voor 8 uur sportvoeding mee is al lastig, laat staan 24-28 bananen
Ja vandaar die Beta Fuel Chews, die hebben iig een glucose-fructose mix.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:22 schreef Z het volgende:
Maurten ben ik ook zeer tevreden over. Gebruik ik alleen bij grote inspanningen. Die Bloks zitten dan weer vol maltodaxtrine.
Snelle Jelles en bananen nemen ook teveel ruimte in, dus niet zelf meesjouwen. De organisatie heeft op alle posten altijd bananen en fruit, en van die zoete luikse wafels. soms ook stokbroodjes met beleg (huhuuu brie die een dag in de zon ligt ) Als je geluk hebt ook echte sportrepen. Dus je kunt een mix van je eigen spul en hun aanbod eten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voor de Marmotte durf ik bananen en Snelle Jelles niet aan. Vooral Snelle Jelle liggen zwaar op de maag als ik er 2-3 van eet.
Ik houd het bij Bloks, gels van Maurten en een paar repen (van Maxim). Kost een vermogen, maar goed.
Overigens moet ik nog wel een voedingsplannetje maken. Vooral ook even kijken waar het makkelijk is om te eten. Op de steile delen van de klimmen is het niet zo handig bijvoorbeeld. Heb jij dat al?
Dank! Goeie info.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Snelle Jelles en bananen nemen ook teveel ruimte in, dus niet zelf meesjouwen. De organisatie heeft op alle posten altijd bananen en fruit, en van die zoete luikse wafels. soms ook stokbroodjes met beleg (huhuuu brie die een dag in de zon ligt ) Als je geluk hebt ook echte sportrepen. Dus je kunt een mix van je eigen spul en hun aanbod eten.
Zorg voor ongeveer 60 gram koolhydraten per uur, als je maag meer aankan is alleen maar mooi. Dat zijn 1-2 bidons en een reep van 30-40 gram carbs. Dus elk uur iets eten. 7-8 dingen mee voor de hele dag. ik zou voor 5a6 repen en 3 gels gaan.
Ook op een lange klim kan je best eten, dan ga je toch even iets langzamer rijden? gelletje knijp je ook zo weg. Eten in de afdaling kan ook.
Voorbeeld: als je op de glandon langs het stuwmeer rijdt ( na ongeveer 1,5u) is het even iets vlakker, daar kan je je eerste reep eten. In de 2e helft van de afdaling kan je ook goed eten.
In de vlakke Maurienne vallei kan je ook goed eten. De telegraphe is niet heel steil, daar lukt het ook wel. En op de galibier (wel kut steil) neem je in de laatste redelijk vlakke lijn tot aan het bruggetje (waar je de steile wand voor je ziet) je laatste eten want daarna zal je wel ff een 1,5 u moeten puffen tot de top.
Tenslotte vreten in de afdaling naar de Alpe, en op de grote vlakke weg voor Boerg Dwasons je laatste gels naar binnen douwen en volle vaart de Alpe op!
Drinken helemaal afhankelijk van hoe heet het is. Zou gewoon bij elke grote post je bidons vullen, je weet nooit hoe ver de volgende is (sowieso op de top van elke col, onderaan de telegraphe, en onderaan de afdaling van de Lautaret als je bijna in Bourg terug bent. En halverwege de Alpe vaak ook wel meerdere waterpunten
Nee, want rij goed in de hitte, maar als je dat niet doet was ik gewoon eerder van huis gegaan en als dat niet kan goed drinken. Drink normaal niet zo veel maar gisteren had ik na twee uur fietsen mijn beide 0,75L bidons leeg.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:40 schreef amp25 het volgende:
Hoe doe jullie bij warm weer gaan jullie extra vroeg smorgens
Nee, ik kan wel goed tegen de hitte en rij gewoon iets rustiger. Nu heb ik net buikgriep gevolgd door een weekend fietsen in de bergen gehad, dus ik doe deze week sowieso ff rustig.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:40 schreef amp25 het volgende:
Soms wil ik extra laat vertrekken bij hitte (en tijdens de koele nacht rijden)quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:40 schreef amp25 het volgende:
Goede! Gisteren en vandaag inderdaad van te voren bedacht waar ik wilde bijvullen, dat helptquote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee, ik kan wel goed tegen de hitte en rij gewoon iets rustiger. Nu heb ik net buikgriep gevolgd door een weekend fietsen in de bergen gehad, dus ik doe deze week sowieso ff rustig.
Ik fietste wel bewust een rondje waarbij ik wat waterpunten tegenkwam. Ff de bidons bijvullen was wel nodig.
Altijd begin van de avond gaan door de weeks. Lekker rustig, geen ouders met kinderen op de weg, vervelende scholieren die het hele fiets pad in beslag nemen etc. Prima tijd stip voor sprint records etc. En dus niet te heet, tegen zonsondergang graad of 23.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:40 schreef amp25 het volgende:
Idem hier. Ik heb net nog een Alp du Zwift gedaan op een snikhete zolder.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:09 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben alvast aan het voorbereiden op mogelijke hitte in de Marmotte, maar anders wel vroeg ja
Je weet dat het buiten ook warm is he?quote:Op zondag 11 juni 2023 13:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Idem hier. Ik heb net nog een Alp du Zwift gedaan op een snikhete zolder.![]()
Jezus waarom?!quote:Op zondag 11 juni 2023 13:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Idem hier. Ik heb net nog een Alp du Zwift gedaan op een snikhete zolder.![]()
quote:Op zondag 11 juni 2023 14:17 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je weet dat het buiten ook warm is he?
Vrouw is weekendje weg en met kinderen thuis is Zwiften nog wel te doen.quote:
Ik rijd graag in de hitte. Als het echt bloedheet is, is het vaak ook wel wat rustiger op het heetst van de dag. Als het gewoon lekker weer is, dan is het natuurlijk erg druk op het fietspad.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:40 schreef amp25 het volgende:
Nee gewoon fietsen, de rij wind koelt voldoendequote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:40 schreef amp25 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |